Hur sitter
_02 Vårbarn
  1. Sara m Julia
    #1

    Hur sitter

    era 3½-åringar i bilen?
    Julia sitter tyvärr framåtvänd i baksätet pga att hon inte får plats med benen och att vi har inga fästanordningar i vår volvo 745, alltså för de remmar som håller stolen på plats. Det finns inga fästen i fram heller.
    Gissa om jag är trött på vår satans volvo.

  2. 1
    Hur sitter era 3½-åringar i bilen?
    Julia sitter tyvärr framåtvänd i baksätet pga att hon inte får plats med benen och att vi har inga fästanordningar i vår volvo 745, alltså för de remmar som håller stolen på plats. Det finns inga fästen i fram heller.
    Gissa om jag är trött på vår satans volvo.

  3. Christel med Amanda
    #2

    Amanda sitter bakåt....

    i våra två bilar. Peugeot 307 och 406.
    vi har en cosmic och en Acta /Gracco \"basic\" den enklaste stolen. I den har hon lite böjda ben, men det gör inget.
    I Cosmicen sitter hon jättebra.
  4. 2
    Amanda sitter bakåt.... i våra två bilar. Peugeot 307 och 406.
    vi har en cosmic och en Acta /Gracco \"basic\" den enklaste stolen. I den har hon lite böjda ben, men det gör inget.
    I Cosmicen sitter hon jättebra.
  5. Anonym
    #3

    108cm lång, 116 i byxor

    sitter bakåtvänd. Vi har precis köpt en ny stol till henne, britax twoway.
    Vi spänner fast remmarna under stolarna och hon sitter i mitten för att få plats med benen.
    Kolla bruksanvisningen på din stol det finns många alternativa sätt att fästa banden.
    Vad sitter hon i för stol nu då?
  6. 3
    108cm lång, 116 i byxor sitter bakåtvänd. Vi har precis köpt en ny stol till henne, britax twoway.
    Vi spänner fast remmarna under stolarna och hon sitter i mitten för att få plats med benen.
    Kolla bruksanvisningen på din stol det finns många alternativa sätt att fästa banden.
    Vad sitter hon i för stol nu då?
  7. Sara m Julia
    #4

    AKTA comfort

    tror jag den heter...
  8. 4
    AKTA comfort tror jag den heter...
  9. Pernilla med Lisa & Elin
    #5

    Framåt...

    Lisa sitter framåtvänd. Hon är helt enkelt för lång för att det skulle funka bakåtvänd längre.
  10. 5
    Framåt... Lisa sitter framåtvänd. Hon är helt enkelt för lång för att det skulle funka bakåtvänd längre.
  11. Anonym
    #6

    då tycker jag

    att du ska köpa en kudde med rygg. De sitter inget bra i kombistolar.
  12. 6
    då tycker jag att du ska köpa en kudde med rygg. De sitter inget bra i kombistolar.
  13. Medlem sedan
    Nov 1999
    #7

    bakåtvänd *imt*

  14. 7
    bakåtvänd *imt*
  15. Medlem sedan
    Jan 1999
    #8

    Men vadå inga fästen...?

    Klart det finns! Nån form av skena/stång har du väl under passagerarstolen i framsätet? Det är ju i den du ska fästa remmarna, eller också i gångjärnen i den stolen. Oavsett om barnstolen ska vara i fram- eller baksätet. Speciella ringar/fästen just för barnstolar finns ju inte i alla bilar.

    Nova sitter bakåtvänt i mitten i baksätet och det ska hon göra i minst ett år till, helst ett och ett halvt. Men så väger hon inte 15 kg än heller (vad jag vet iaf).
  16. 8
    Men vadå inga fästen...? Klart det finns! Nån form av skena/stång har du väl under passagerarstolen i framsätet? Det är ju i den du ska fästa remmarna, eller också i gångjärnen i den stolen. Oavsett om barnstolen ska vara i fram- eller baksätet. Speciella ringar/fästen just för barnstolar finns ju inte i alla bilar.

    Nova sitter bakåtvänt i mitten i baksätet och det ska hon göra i minst ett år till, helst ett och ett halvt. Men så väger hon inte 15 kg än heller (vad jag vet iaf).
  17. Medlem sedan
    Nov 1999
    #9

    Framåtvänd

    Hon är jätteåksjuk och det funkar mycket bättre när hon åker framåtvänd. Fast hon är å andra sidan en lång tjej som väger 20 kg.
  18. 9
    Framåtvänd Hon är jätteåksjuk och det funkar mycket bättre när hon åker framåtvänd. Fast hon är å andra sidan en lång tjej som väger 20 kg.
  19. Medlem sedan
    Mar 2004
    #10

    Melvin sitter bakåtvänd...

    Han är nog snart runt 110cm och väger 20 kg, men han sitter fortfarande rätt okej. Han kommer nog sitta så bra länge till.
    Att spänna fast stolen är nog minsta problemet, jag lovar att vill man så går det i alla bilar.
  20. 10
    Melvin sitter bakåtvänd... Han är nog snart runt 110cm och väger 20 kg, men han sitter fortfarande rätt okej. Han kommer nog sitta så bra länge till.
    Att spänna fast stolen är nog minsta problemet, jag lovar att vill man så går det i alla bilar.
  21. Cachi
    #11

    Bakåtvänd,,

    ,,i båda bilarna, även om det är lite trångt för benen i den ena.(använder sällan barnen i den bilen)
  22. 11
    Bakåtvänd,, ,,i båda bilarna, även om det är lite trångt för benen i den ena.(använder sällan barnen i den bilen)
  23. Medlem sedan
    Jun 2001
    #12

    Melker sitter oxå

    framåtvänt och har så gjort sedan i somras. Han fick inte heller plats bakåtvänt längre, dessutom hade han nästan vuxit ur stolen (öronen var nästan i överkant på stolen).

    Då vi bytte var han ca 106 cm lång (idag 112,5 cm).
  24. 12
    Melker sitter oxå framåtvänt och har så gjort sedan i somras. Han fick inte heller plats bakåtvänt längre, dessutom hade han nästan vuxit ur stolen (öronen var nästan i överkant på stolen).

    Då vi bytte var han ca 106 cm lång (idag 112,5 cm).
  25. Medlem sedan
    Jan 2001
    #13

    Cazandra sitter

    bakåt vänd bak i bilen, minns inte vad bilstolen heter nu men är en sån osm man kan vända på sen så odm sitter fram med. Hon är så kort ås hon får plats med benen än så länge.
  26. 13
    Cazandra sitter bakåt vänd bak i bilen, minns inte vad bilstolen heter nu men är en sån osm man kan vända på sen så odm sitter fram med. Hon är så kort ås hon får plats med benen än så länge.
  27. Medlem sedan
    Aug 1999
    #14

    Nu åker milton

    frammåt sen nån månad tillbaka, han växte ur freewayen och jag provade en two way men han är förstor även där. (Öronen når överkant) Nu sitter han i en britax Römer, han är ca 112cm och väger 19kg.
  28. 14
    Nu åker milton frammåt sen nån månad tillbaka, han växte ur freewayen och jag provade en two way men han är förstor även där. (Öronen når överkant) Nu sitter han i en britax Römer, han är ca 112cm och väger 19kg.
  29. Åsa m Stella och Iris
    #15

    Tror också det går att fästa i 745

    Under stolarna som framsätena sitter i inne i bilen. Vår volvo 855 har heller inga fästen, men vi drar spännena under. Tror bestämt 740 är likadan...
  30. 15
    Tror också det går att fästa i 745 Under stolarna som framsätena sitter i inne i bilen. Vår volvo 855 har heller inga fästen, men vi drar spännena under. Tror bestämt 740 är likadan...
  31. Medlem sedan
    Jun 2001
    #16

    Bakåtvänd

    i framsätat, vi har inte heller speciella öglor utan barnstolen är fäst i bilstolens fästen enligt konstens alla regler :-) Måste ju gå i er bil oxå.

    Planen är att hon skall sitta så här ett år till. Storasyster satt utan problem till 5 års dagen och då var hon 115 cm lång, L är nu 105 så än finns det gott om plats :-)
  32. 16
    Bakåtvänd i framsätat, vi har inte heller speciella öglor utan barnstolen är fäst i bilstolens fästen enligt konstens alla regler :-) Måste ju gå i er bil oxå.

    Planen är att hon skall sitta så här ett år till. Storasyster satt utan problem till 5 års dagen och då var hon 115 cm lång, L är nu 105 så än finns det gott om plats :-)

Liknande trådar

  1. Jaa..så sitter man här..
    By fiia in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-02-25, 20:51
  2. Sitter och
    By Busluren in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-02-23, 09:30
  3. Sitter och är
    By Ebba & kidsen in forum Vikt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-09-05, 17:40
  4. Nu sitter
    By j-fr in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-03-06, 09:23
  5. Hon sitter =)
    By Azza in forum _05 Höstbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-02-21, 12:35
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar