Flickan var en pojk!
Missfall
  1. Medlem sedan
    Nov 2001
    #1

    Flickan var en pojk!

    Först och främst: Tack för alla grattis! Jag vet att Suddagumman la in en länk (som nu är raderad eftersom de inte frågat mig - men det var HELT okej att ni fick veta, så jag lägger in länken igen!):
    http://ltkronoberg.webbisar.nu/extra/baby/?module_instance=1&search_stri ng=&action=baby_show&id=6492

    Detta är berättelsen Mot alla odds! För det första \"borde\" det väl inte blivit en bebbe så snabbt efter mf:et, och jag \"borde\" ha missat ÄL eftersom jag var i Grekland utan sambo (och ja, jag är säker på att han är pappa!) och om det nu tog sig borde inte en killspermie överlevt - tjejspermierna överlever ju längre och den här överlevde nog i ca 5 dygn...

    Jag var så säker på att gå över tiden och det gjorde jag - bf passerades med tre dagar. Jag var och handlade på förmiddagen, bakade semlor, städade och förberedde för gäster som skulle komma kl. 15 i söndags. Stod och vispade grädde när jag kände lite värkar och sulle ropa till Anders (som satt uppe) att det nog var på riktigt nu efter alla sammandragningar... Och precis när jag ropar går vattnet. Jag bara skrattar. Då kommer gästerna. Och efter bara en liten stund säger trebarnsmamman som är på besök att det bara är tre minuter mellan värkarna. Jag ringer förlossningen som tycker att vi ska komma in - men vi tänkte på min förra förlossningen som var Så seeeeg och tänkte att det nog inte var så bråttom. Men ringer min mamma som komemr på nolltid, packar väskan och åker. Kl. 16 sitter vi i bilen - värkarna duggar tätt, varannan minut... 16.15 var jag på förlossningen - öppen 4 cm. Tror väl fortfarande att jag ska få åka hem... (: Ligger med ctg-kurva som ser bra ut och få lustgas. Det kommer tätt nu - nästan ingen paus mellan... Allt gick så snabbt! Nästa gång de kollade var jag öppen 6 cm - men jag tror fortfarande att det är lååångt kvar... Och helt plötsligt känner jag att nu måste jag nog ha epidral annars orkar jag inte de 12 timmar som är kvar... Men när hon känner på mig så är jag fullt öppen och hon säger till mig att jag kan börja krysta istället - jag tror hon skämtar! Men testar och märker en enorm kraft. Huvudet och en arm kommer ut. de ber mig lägga mig på rygg och krysta lite till - men det går inte - jag fattar inte att han är ute... Jag trodde han åkte in igen. Nästa krystvärk kommer hela pojken ut. Klockan är 18.23. Allt gick så snabbt - en underbar förlossning med underbar personal. Med en stor gosse: 4120g, 52 cm - blir jag sydd några ytliga stygn. Moderkakan ville först inte komma ut så jag fick en spruta för det. Förlorade ganska mycket blod. Moderkakan var tung - över 1 kg! Men jag mådde som prinsen som låg på mitt bröst - hur bra som helst!

    Tyvärr fick jag ett migränanfall på morgonen efter så jag stannade till idag, tisdag. Amningen funkar finfint - men gossen, som förmodligen ska heta Linus, sover mest. Sov i 24 timmar efter förlossningen i stort sett - jag tror han fick mat en eller två gånger. Och även idag är ha trött. Men nu är vi hemma. Storasyster är så stolt och duktig. Och vi njuter hela familjen!

    Tja det var en liten redogörelse så här direkt hemkommen från bb. Lycka till ni som har er mage kvar - nästan så jag känner mig lite avis...!

  2. 1
    Flickan var en pojk! Först och främst: Tack för alla grattis! Jag vet att Suddagumman la in en länk (som nu är raderad eftersom de inte frågat mig - men det var HELT okej att ni fick veta, så jag lägger in länken igen!):
    http://ltkronoberg.webbisar.nu/extra/baby/?module_instance=1&search_stri ng=&action=baby_show&id=6492

    Detta är berättelsen Mot alla odds! För det första \"borde\" det väl inte blivit en bebbe så snabbt efter mf:et, och jag \"borde\" ha missat ÄL eftersom jag var i Grekland utan sambo (och ja, jag är säker på att han är pappa!) och om det nu tog sig borde inte en killspermie överlevt - tjejspermierna överlever ju längre och den här överlevde nog i ca 5 dygn...

    Jag var så säker på att gå över tiden och det gjorde jag - bf passerades med tre dagar. Jag var och handlade på förmiddagen, bakade semlor, städade och förberedde för gäster som skulle komma kl. 15 i söndags. Stod och vispade grädde när jag kände lite värkar och sulle ropa till Anders (som satt uppe) att det nog var på riktigt nu efter alla sammandragningar... Och precis när jag ropar går vattnet. Jag bara skrattar. Då kommer gästerna. Och efter bara en liten stund säger trebarnsmamman som är på besök att det bara är tre minuter mellan värkarna. Jag ringer förlossningen som tycker att vi ska komma in - men vi tänkte på min förra förlossningen som var Så seeeeg och tänkte att det nog inte var så bråttom. Men ringer min mamma som komemr på nolltid, packar väskan och åker. Kl. 16 sitter vi i bilen - värkarna duggar tätt, varannan minut... 16.15 var jag på förlossningen - öppen 4 cm. Tror väl fortfarande att jag ska få åka hem... (: Ligger med ctg-kurva som ser bra ut och få lustgas. Det kommer tätt nu - nästan ingen paus mellan... Allt gick så snabbt! Nästa gång de kollade var jag öppen 6 cm - men jag tror fortfarande att det är lååångt kvar... Och helt plötsligt känner jag att nu måste jag nog ha epidral annars orkar jag inte de 12 timmar som är kvar... Men när hon känner på mig så är jag fullt öppen och hon säger till mig att jag kan börja krysta istället - jag tror hon skämtar! Men testar och märker en enorm kraft. Huvudet och en arm kommer ut. de ber mig lägga mig på rygg och krysta lite till - men det går inte - jag fattar inte att han är ute... Jag trodde han åkte in igen. Nästa krystvärk kommer hela pojken ut. Klockan är 18.23. Allt gick så snabbt - en underbar förlossning med underbar personal. Med en stor gosse: 4120g, 52 cm - blir jag sydd några ytliga stygn. Moderkakan ville först inte komma ut så jag fick en spruta för det. Förlorade ganska mycket blod. Moderkakan var tung - över 1 kg! Men jag mådde som prinsen som låg på mitt bröst - hur bra som helst!

    Tyvärr fick jag ett migränanfall på morgonen efter så jag stannade till idag, tisdag. Amningen funkar finfint - men gossen, som förmodligen ska heta Linus, sover mest. Sov i 24 timmar efter förlossningen i stort sett - jag tror han fick mat en eller två gånger. Och även idag är ha trött. Men nu är vi hemma. Storasyster är så stolt och duktig. Och vi njuter hela familjen!

    Tja det var en liten redogörelse så här direkt hemkommen från bb. Lycka till ni som har er mage kvar - nästan så jag känner mig lite avis...!

  3. Medlem sedan
    Sep 2002
    #2

    *rörd*

    Jag får bara glädjetårar när jag läser om din fina kille och din förlossning:)
    Jag kan inte säga grattis tillräckligt många gånger!!
    Nu längtar jag efter min lilla flicka så att det värker i bröstet. Snusa lite åt mig på det där lilla duniga bebishuvudet:)
    kramkramkramkramkram!!!
  4. 2
    *rörd* Jag får bara glädjetårar när jag läser om din fina kille och din förlossning:)
    Jag kan inte säga grattis tillräckligt många gånger!!
    Nu längtar jag efter min lilla flicka så att det värker i bröstet. Snusa lite åt mig på det där lilla duniga bebishuvudet:)
    kramkramkramkramkram!!!
  5. Lm
    #3

    Gratulerar!!!

    Tilll din lilla fin fina pojke.
    *mys ryser*
    Linus är ett jätte fint namn tycker jag.
  6. 3
    Gratulerar!!! Tilll din lilla fin fina pojke.
    *mys ryser*
    Linus är ett jätte fint namn tycker jag.
  7. Medlem sedan
    Jan 2003
    #4

    Grattis!

    Vad underbart med en liten Linus!
  8. 4
    Grattis! Vad underbart med en liten Linus!
  9. Medlem sedan
    Jun 2003
    #5

    Stort grattis!

    Skönt att höra att allt gick så bra, och lycka till med er lille pojk!
  10. 5
    Stort grattis! Skönt att höra att allt gick så bra, och lycka till med er lille pojk!
  11. Medlem sedan
    Dec 2001
    #6

    Stort grattis till din son!

    Han är jättesöt. Vilken härlig förlossning. Kul att Klara är så stolt.
    Lycka till!
    Kramar
  12. 6
    Stort grattis till din son! Han är jättesöt. Vilken härlig förlossning. Kul att Klara är så stolt.
    Lycka till!
    Kramar
  13. Maddis
    #7

    Åhhhhhh

    vad underbart!!!! Grattis i massor till er!!!!Och tack för alla dina inlägg när du svarat på oroliga frågor m.m.
  14. 7
    Åhhhhhh vad underbart!!!! Grattis i massor till er!!!!Och tack för alla dina inlägg när du svarat på oroliga frågor m.m.
  15. Medlem sedan
    Oct 2003
    #8

    Jättegrattis!!!!!

    Åh vilken härlig berättelse!!
    Helt underbart!!

    Stort grattis till hela familjen.
    Kram från mig!
  16. 8
    Jättegrattis!!!!! Åh vilken härlig berättelse!!
    Helt underbart!!

    Stort grattis till hela familjen.
    Kram från mig!
  17. Medlem sedan
    Mar 2005
    #9

    Måste oxå få gratta!!

    Jättegrattis Lisa! Låter som en jättebra förlossning oxå. Kramar till dig och lille pojken!
  18. 9
    Måste oxå få gratta!! Jättegrattis Lisa! Låter som en jättebra förlossning oxå. Kramar till dig och lille pojken!
  19. Medlem sedan
    Jan 2004
    #10

    Underbart

    GRATTIS. Jag blir såå sugen på att föda min bebis när jag läser din berättelse. Fast helst om 3½ månader!
    KRAM
  20. 10
    Underbart GRATTIS. Jag blir såå sugen på att föda min bebis när jag läser din berättelse. Fast helst om 3½ månader!
    KRAM
  21. elsasmamma + BF19/4
    #11

    Grattis!

    Vilken underbar förlossningsberättelse! Skönt att allt gått så bra! Längtar själv till min egen förlossning...
  22. 11
    Grattis! Vilken underbar förlossningsberättelse! Skönt att allt gått så bra! Längtar själv till min egen förlossning...
  23. Medlem sedan
    Jun 2000
    #12

    Ett enormt grattis!

    Vad underbart att ni har er prins (mot alla odds). Kan inte göra annat än att gratulera!

    Många kramar och lycka till i framtiden!
  24. 12
    Ett enormt grattis! Vad underbart att ni har er prins (mot alla odds). Kan inte göra annat än att gratulera!

    Många kramar och lycka till i framtiden!
  25. Medlem sedan
    Nov 2001
    #13

    Jag gör vad

    som helst för dig! Så jag snusar Gärna lite från dig oxå!!
    Och ja, förlossningen var superhäftig - den här gången gjorde verkligen kroppen jobbet, till skillnad från gången innan då jag snarare gjorde allt på vilja (kände nästan inga krystvärkar...).
    Det tråkiga är väl att jag har hunnit med en omgång migrän till - jag vill Inte ha migrän varannan dag i fortsättningen. Men jag har fått en remiss till en neurolog och så har jag ju mina älskade Imigran!
    Stor kram!
  26. 13
    Jag gör vad som helst för dig! Så jag snusar Gärna lite från dig oxå!!
    Och ja, förlossningen var superhäftig - den här gången gjorde verkligen kroppen jobbet, till skillnad från gången innan då jag snarare gjorde allt på vilja (kände nästan inga krystvärkar...).
    Det tråkiga är väl att jag har hunnit med en omgång migrän till - jag vill Inte ha migrän varannan dag i fortsättningen. Men jag har fått en remiss till en neurolog och så har jag ju mina älskade Imigran!
    Stor kram!
  27. Medlem sedan
    Nov 2001
    #14

    Tack!

    Ja vi velar väl Litye om namnet - men det känns som om det blir Linus!
  28. 14
    Tack! Ja vi velar väl Litye om namnet - men det känns som om det blir Linus!
  29. Medlem sedan
    Nov 2001
    #15

    Tack! imt

    e
  30. 15
    Tack! imt e
  31. Medlem sedan
    Nov 2001
    #16

    Tack!

    Lycka till själv - det närmar sig saakta!
  32. 16
    Tack! Lycka till själv - det närmar sig saakta!
  33. Medlem sedan
    Nov 2001
    #17

    Tack,

    ja det var verkligen en häftig upplevelse! kroppen skötte jobbet och jag var bara med!
    Kram och lycka till!
  34. 17
    Tack, ja det var verkligen en häftig upplevelse! kroppen skötte jobbet och jag var bara med!
    Kram och lycka till!
  35. Medlem sedan
    Nov 2001
    #18

    Tack,

    jag har gjort det med sorg och glädje - hoppas att jag har kunnat bidra med något! Jag tror att det är jätteviktigt att vi stöttar varandra - ingen sm inte har varit med om ett mf kan förstå (även om de ibland verkar tro det...).
    Lycka till!
  36. 18
    Tack, jag har gjort det med sorg och glädje - hoppas att jag har kunnat bidra med något! Jag tror att det är jätteviktigt att vi stöttar varandra - ingen sm inte har varit med om ett mf kan förstå (även om de ibland verkar tro det...).
    Lycka till!
  37. Medlem sedan
    Nov 2001
    #19

    Ja

    det var verkligen en häftig uppelvelse! Allt gick snabbt och bra och alla mår finfint - förutom ett migränanfall till... (Aldrig får man vara riktigt nöjd - tänker Inte ha migrän varanannan dag... stampar argt med foten!)
    Lycka till!
  38. 19
    Ja det var verkligen en häftig uppelvelse! Allt gick snabbt och bra och alla mår finfint - förutom ett migränanfall till... (Aldrig får man vara riktigt nöjd - tänker Inte ha migrän varanannan dag... stampar argt med foten!)
    Lycka till!
  39. Medlem sedan
    Nov 2001
    #20

    Tack snälla!

    Hoppas nu att det går bra för dig! Håller mina tummar och tänker på dig! Styrkekramar!
  40. 20
    Tack snälla! Hoppas nu att det går bra för dig! Håller mina tummar och tänker på dig! Styrkekramar!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Goa flickan.
    By Anna-Lisa in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-05, 11:32
  2. Flickan är här
    By Anonym in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2006-06-12, 08:08
  3. Flickan som blev en pojk!
    By flisa in forum _0207 Julibarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-01-27, 16:48
  4. Flickan var en pojk! (presentation)
    By flisa in forum _05/06 Vinterbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-01-25, 14:12
  5. Flickan var en pojk!
    By flisa in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2006-01-18, 10:45
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar