Aktiviteter på fritiden??
_98 Alla barn
  1. Medlem sedan
    Mar 2003
    #1

    Aktiviteter på fritiden??

    Jag skriver så sällan här men läser gärna era inlägg, så jag hoppar över alla gissningar på vem som är vem..:-)

    Jo till ämnet som jag vill ta upp...ang aktiviteter på fritiden. Sysslar alla era barn 98:or med något efter skolan?
    Julia har dansat showdans en termin - tyckte sådär - jag är inte nöjd med ledarna..(det är en annan historia)..Sen i slutet av våren och i september fotbollsskola..det var kul..men startar ju inte förrän i vår igen..men såg en annons i min tidning om musikal för barn mellan 7-9 år, 1 ½ tim/veckan totalt 13 ggr...14:e gången en avslutning med uppvisning..
    Då får de sjunga, dansa och agera..låter som Julias aktivitet-kostar nästan 900 kr, är det dyrt???

    Oj, va långt det blev men men bättre än ingenting!

  2. 1
    Aktiviteter på fritiden?? Jag skriver så sällan här men läser gärna era inlägg, så jag hoppar över alla gissningar på vem som är vem..:-)

    Jo till ämnet som jag vill ta upp...ang aktiviteter på fritiden. Sysslar alla era barn 98:or med något efter skolan?
    Julia har dansat showdans en termin - tyckte sådär - jag är inte nöjd med ledarna..(det är en annan historia)..Sen i slutet av våren och i september fotbollsskola..det var kul..men startar ju inte förrän i vår igen..men såg en annons i min tidning om musikal för barn mellan 7-9 år, 1 ½ tim/veckan totalt 13 ggr...14:e gången en avslutning med uppvisning..
    Då får de sjunga, dansa och agera..låter som Julias aktivitet-kostar nästan 900 kr, är det dyrt???

    Oj, va långt det blev men men bättre än ingenting!

  3. Medlem sedan
    Dec 2000
    #2

    ja

    rebecca går på friidrott på måndagar, det kostar 300 tror jag för ett år, dvs det är urbilligt. Det tycker hon är jättekul. På tisdagar simtränar hon, hon har just blivit uppflyttad till crawl 1 och tränade första gången igår och var helt salig för att det var så kul!!! Det kostar ca 700/termin.
    Showdans låter väl jättekul!
  4. 2
    ja rebecca går på friidrott på måndagar, det kostar 300 tror jag för ett år, dvs det är urbilligt. Det tycker hon är jättekul. På tisdagar simtränar hon, hon har just blivit uppflyttad till crawl 1 och tränade första gången igår och var helt salig för att det var så kul!!! Det kostar ca 700/termin.
    Showdans låter väl jättekul!
  5. Medlem sedan
    Sep 2002
    #3

    lät jättekul

    med musikal ju! Tyvärr är inte min son intesserad...kanske Paulina så småningom. Ja det är dyrt med barnaktiviteter, jag kollade på piano och detkostade över 1000:-/termin! Men om hon tycker det är roligt är det kanske värt det? Man kanske kan strunta i fotbollsskolan eller nå´t annat.

    Alexander går på gymnastik (NIKE-gymnasterna) och har precis kommit in i pojkgruppen i stora tävlingshallen så nu är han peppad! Han går även på nyingscout och bandy (vintertid). Gympan kostar 480:-, scouterna runt 250:- och bandyn runt 500:-

    Paulina dansar, hon har gått 3 terminer på barndans och ska nu börja på klassisk balett som ligger runt 600:-
  6. 3
    lät jättekul med musikal ju! Tyvärr är inte min son intesserad...kanske Paulina så småningom. Ja det är dyrt med barnaktiviteter, jag kollade på piano och detkostade över 1000:-/termin! Men om hon tycker det är roligt är det kanske värt det? Man kanske kan strunta i fotbollsskolan eller nå´t annat.

    Alexander går på gymnastik (NIKE-gymnasterna) och har precis kommit in i pojkgruppen i stora tävlingshallen så nu är han peppad! Han går även på nyingscout och bandy (vintertid). Gympan kostar 480:-, scouterna runt 250:- och bandyn runt 500:-

    Paulina dansar, hon har gått 3 terminer på barndans och ska nu börja på klassisk balett som ligger runt 600:-
  7. Medlem sedan
    Aug 1999
    #4

    Matilda

    går på simskola 2 ggr i veckan, måndag och onsdag, och på kör på torsdagar, innan har hon oxå gått på miniorer men det krockar tyvärr med simskolan...
  8. 4
    Matilda går på simskola 2 ggr i veckan, måndag och onsdag, och på kör på torsdagar, innan har hon oxå gått på miniorer men det krockar tyvärr med simskolan...
  9. Medlem sedan
    Dec 1999
    #5

    Hugo har simskola...

    på tisdagar och sedan följer han med och badar fritt på torsdagar då lillebror har simskola. Framöver våren lär det väl bli fotbollsskola om han vill det.
  10. 5
    Hugo har simskola... på tisdagar och sedan följer han med och badar fritt på torsdagar då lillebror har simskola. Framöver våren lär det väl bli fotbollsskola om han vill det.
  11. Linda, Oscar & Saga
    #6

    Vi har gått på simskola

    men fortsättningskursen krockar med annat så det får vara den här terminen. Han vill inte spela fotboll, utan köra kart och det är det inte riktigt säsong för nu. Vi ska testa med ju jitsu om han vill prova det eller så kommer förhoppningsvis friidrottsskolan igång till våren. Tycker det låter hur kul som helst med musikal fast dyrt.
  12. 6
    Vi har gått på simskola men fortsättningskursen krockar med annat så det får vara den här terminen. Han vill inte spela fotboll, utan köra kart och det är det inte riktigt säsong för nu. Vi ska testa med ju jitsu om han vill prova det eller så kommer förhoppningsvis friidrottsskolan igång till våren. Tycker det låter hur kul som helst med musikal fast dyrt.
  13. Medlem sedan
    Jan 2000
    #7

    Tidsbrist!

    Det har vi haft hittills (men nu är jag arbetslös sedan i måndags :-/) Barnen har gått på dagis/fritids till 17 varje dag, så några fritidsintressen har vi inte prioriterat. Simskola har de gått på på söndagarna, och kommer fortsätta med denna termin också. Melker gick iofs på en slöjdkurs i höstas, men det var \"bara\" 6 ggr och på lördagarna. 3 ggr i sept och 3 ggr i nov/dec.
    Det tyckte han var kul, och vill fortsätta med om det blir den här terminen också.
  14. 7
    Tidsbrist! Det har vi haft hittills (men nu är jag arbetslös sedan i måndags :-/) Barnen har gått på dagis/fritids till 17 varje dag, så några fritidsintressen har vi inte prioriterat. Simskola har de gått på på söndagarna, och kommer fortsätta med denna termin också. Melker gick iofs på en slöjdkurs i höstas, men det var \"bara\" 6 ggr och på lördagarna. 3 ggr i sept och 3 ggr i nov/dec.
    Det tyckte han var kul, och vill fortsätta med om det blir den här terminen också.
  15. Medlem sedan
    Dec 1998
    #8

    Johanna

    går på aerobics även denna terminen. Det kostar 275 kr vilket är helt ok tycker jag. Hon vill börja på \"riktig\" gymnastik säger hon. Vi hoppas kunna hitta någon bra fotbollsskola till vår-sommaren oxå!

    Musikal låter jättekul, 900 kr är väl ganska dyrt men ja under 1000 kr skulle jag nog kunna tänka mig och betala för en aktivitet om hon verkligen verkligen ville, men visst det är mycket pengar!
  16. 8
    Johanna går på aerobics även denna terminen. Det kostar 275 kr vilket är helt ok tycker jag. Hon vill börja på \"riktig\" gymnastik säger hon. Vi hoppas kunna hitta någon bra fotbollsskola till vår-sommaren oxå!

    Musikal låter jättekul, 900 kr är väl ganska dyrt men ja under 1000 kr skulle jag nog kunna tänka mig och betala för en aktivitet om hon verkligen verkligen ville, men visst det är mycket pengar!
  17. helena,bettan
    #9

    Bettan har flera aktiviteter

    eftersom hon inte går på fritids.Hon dansar två ggr/vecka och ett av tillfällena är en tävlingsförberedande grupp,kan bli fler tillfällen per vecka om hon skall tävla,men hennes intresse för att tävla är lågt.Sedan skall hon gå på slalomskola som börjar i nästa vecka.Kostnad för dansen är 1020:-/termin och slalom var billigt 365:-/termin inklusive medlemsskap i Friluftsfrämjandet.
  18. 9
    Bettan har flera aktiviteter eftersom hon inte går på fritids.Hon dansar två ggr/vecka och ett av tillfällena är en tävlingsförberedande grupp,kan bli fler tillfällen per vecka om hon skall tävla,men hennes intresse för att tävla är lågt.Sedan skall hon gå på slalomskola som börjar i nästa vecka.Kostnad för dansen är 1020:-/termin och slalom var billigt 365:-/termin inklusive medlemsskap i Friluftsfrämjandet.
  19. Medlem sedan
    Mar 2003
    #10

    Tack för alla svar!!

    Julia har ju inte fått något att göra i höstas pga att vi flyttade, jag började jobba efter 18 mån mammaledighet så vi skippade höstens aktiviteter!
    Så jag provar denna aktivitet och Julia var väldigt glad för att prova detta. Min mamma ville tom betala för detta så det är bara tacka och ta emot.

    Tack för alla era svar! Roligt att läsa vad era barn gör!
  20. 10
    Tack för alla svar!! Julia har ju inte fått något att göra i höstas pga att vi flyttade, jag började jobba efter 18 mån mammaledighet så vi skippade höstens aktiviteter!
    Så jag provar denna aktivitet och Julia var väldigt glad för att prova detta. Min mamma ville tom betala för detta så det är bara tacka och ta emot.

    Tack för alla era svar! Roligt att läsa vad era barn gör!
  21. ulmerkott o kalle
    #11

    Kalle

    kan gå och spela innebandy på onsdagar om han vill, men han är inte särskilt intresserad.
    Hans eftermiddagar ser ut som så att vi hämtar honom och hans bästa kompis oftast redan kl 13 när skolan slutar, annars vid 14 och tar hem båda två till oss.
    Vid 16 eller strax efter kommer kompisens pappa och hämtar båda barnen hem till sig. Dom älskar att leka tillsammans och på det här sättet får dom omväxling också :-)
  22. 11
    Kalle kan gå och spela innebandy på onsdagar om han vill, men han är inte särskilt intresserad.
    Hans eftermiddagar ser ut som så att vi hämtar honom och hans bästa kompis oftast redan kl 13 när skolan slutar, annars vid 14 och tar hem båda två till oss.
    Vid 16 eller strax efter kommer kompisens pappa och hämtar båda barnen hem till sig. Dom älskar att leka tillsammans och på det här sättet får dom omväxling också :-)
  23. Medlem sedan
    Oct 1998
    #12

    Näpp, lugnt här.

    Fabbe har fått frågan flera ggr om han vill göra nåt, men han är sååå nöjd med att vara hemma efter skolan, så vi tar det lugnt. Storasyster däremot har två aktiviteter, kör i kyrkan och scouterna.
  24. 12
    Näpp, lugnt här. Fabbe har fått frågan flera ggr om han vill göra nåt, men han är sååå nöjd med att vara hemma efter skolan, så vi tar det lugnt. Storasyster däremot har två aktiviteter, kör i kyrkan och scouterna.
  25. Medlem sedan
    Jul 1998
    #13

    Maja har...

    ....söndagsskola/kör på söndagar under höstterminen
    Innebandy på tisdagar Slalom på onsd dock inte riktigt regelbundet eftersom det är vi själva som åker...och fotbollen som börjar snart i g/v
    innebandyn,kören kostar ingenting annat än medl avg och det är 100/fam slalomen är gratis tills hon fyller 8 annars hela fam 2200:- säsong och fotbollen kostar inget extra eftersom syrrorna spelar och hon går på samma avg...
  26. 13
    Maja har... ....söndagsskola/kör på söndagar under höstterminen
    Innebandy på tisdagar Slalom på onsd dock inte riktigt regelbundet eftersom det är vi själva som åker...och fotbollen som börjar snart i g/v
    innebandyn,kören kostar ingenting annat än medl avg och det är 100/fam slalomen är gratis tills hon fyller 8 annars hela fam 2200:- säsong och fotbollen kostar inget extra eftersom syrrorna spelar och hon går på samma avg...
  27. Ronny
    #14

    Fritidssysselsättning

    är bara fritidhemmet för Leo men idag har han varit på schackklubb för 1:a gången. Med mersmak tydligen. Han provade på fotboll förra hösten men springa kring med 20-30 killar o jaga en boll var väl inte hans grej.
  28. 14
    Fritidssysselsättning är bara fritidhemmet för Leo men idag har han varit på schackklubb för 1:a gången. Med mersmak tydligen. Han provade på fotboll förra hösten men springa kring med 20-30 killar o jaga en boll var väl inte hans grej.
  29. Medlem sedan
    Sep 1998
    #15

    Clara har en aktivitet!

    Hon är med i en simklubb. De tränar på söndagmornar!

    Förutom det har hon pratat endel om att hon skulle vilja följa med på ett friskispass som är för föräldrar och barn från 7 år tillsammans. Vi ska testa det någon gång! Dessutom har endel kompisars föräldrar undrat om hon har lust att kanske hänga med på någon ytterligare aktivitet, men än har inget blivit av. Nästa höst hoppas jag att hon får plats på kulturskolan. Barn i 3:an har möjlighet att få prova på massor av olika instrument under ett år.

    Jag tycker att det är ganska viktigt att man inte har för mycket så att man hinner och orkar med allt annat, som läxor och att kunna leka spontant med kompisar.
  30. 15
    Clara har en aktivitet! Hon är med i en simklubb. De tränar på söndagmornar!

    Förutom det har hon pratat endel om att hon skulle vilja följa med på ett friskispass som är för föräldrar och barn från 7 år tillsammans. Vi ska testa det någon gång! Dessutom har endel kompisars föräldrar undrat om hon har lust att kanske hänga med på någon ytterligare aktivitet, men än har inget blivit av. Nästa höst hoppas jag att hon får plats på kulturskolan. Barn i 3:an har möjlighet att få prova på massor av olika instrument under ett år.

    Jag tycker att det är ganska viktigt att man inte har för mycket så att man hinner och orkar med allt annat, som läxor och att kunna leka spontant med kompisar.
  31. Medlem sedan
    Sep 1998
    #16

    Glömde kostnaden!

    Simklubben kostar ca 900/termin. Friskis kostar förutom mitt terminskort 20 kronor/gång för Clara. Kulturskolan till hösten har jag ingen aning om. Hoppas att det inte är allt för dyrt för det känns ganska angeläget. Hon vill gärna och behöver nog få möjlighet att testa lite olika innan hon kan säga vad hon ev vill fortsätta med.
  32. 16
    Glömde kostnaden! Simklubben kostar ca 900/termin. Friskis kostar förutom mitt terminskort 20 kronor/gång för Clara. Kulturskolan till hösten har jag ingen aning om. Hoppas att det inte är allt för dyrt för det känns ganska angeläget. Hon vill gärna och behöver nog få möjlighet att testa lite olika innan hon kan säga vad hon ev vill fortsätta med.

Liknande trådar

  1. fritiden
    By annastina66 in forum Downs Syndrom
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-04-23, 17:25
  2. Fritiden med sjukersättning?
    By anonymt namn in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-10-28, 19:38
  3. lärarrollen på fritiden
    By jusine in forum Barn som yrke
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-02-01, 15:09
  4. fritiden??
    By Sarasmamma in forum Downs Syndrom
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-02-15, 08:38
  5. Aktiviteter?
    By Malin med V o V in forum _02 Sommarbarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2006-09-28, 19:50
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar