Loui har ritat sin första huvud-
_02 Vårbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2001
    #1

    Loui har ritat sin första huvud-

    foting.
    Hej,
    Loui har varit helt ointresserad av att rita men i går så satte han sig vid bordet och ritade.

    Jag bara lade undan teckningarna (läggdags) men i dag såg jag att han hade gjort en huvudfoting.

    Nu får jag några teckningar från Loui att spara, Sophie har en hel låda.

    Tycker era barn om att rita?
  2. 1
    Loui har ritat sin första huvud- foting.
    Hej,
    Loui har varit helt ointresserad av att rita men i går så satte han sig vid bordet och ritade.

    Jag bara lade undan teckningarna (läggdags) men i dag såg jag att han hade gjort en huvudfoting.

    Nu får jag några teckningar från Loui att spara, Sophie har en hel låda.

    Tycker era barn om att rita?
  3. Medlem sedan
    Nov 2001
    #2

    Älskar att rita o måla

    Det behövs oftast en förklaring till vad det var tänkt att vara, men oftast ritar hon först och bestämmer sedan vad det ska vara beroende på hur det ser ut. Huvudfotingar har varit med ett tag, läckra gubbar. Ett tag hade hon dille på att rita kartor och så beskrev hon vägar över kartorna och vart man kunde åka. (Det var alltid till Thailand!) Dom måste ha pratat om kartor på dagis. De har massor av kartor och flaggor o pussel om länder och världsdelar där, för det är ett av deras intressen där, men jag var ändå lite förvånad. Just nu gillar hon att rita på en sån där magnetgrej som man kan sudda ut, trist att det inte går att spara, för ibland blir det helt annorlunda grejor än med penna, kritor eller pensel.
  4. 2
    Älskar att rita o måla Det behövs oftast en förklaring till vad det var tänkt att vara, men oftast ritar hon först och bestämmer sedan vad det ska vara beroende på hur det ser ut. Huvudfotingar har varit med ett tag, läckra gubbar. Ett tag hade hon dille på att rita kartor och så beskrev hon vägar över kartorna och vart man kunde åka. (Det var alltid till Thailand!) Dom måste ha pratat om kartor på dagis. De har massor av kartor och flaggor o pussel om länder och världsdelar där, för det är ett av deras intressen där, men jag var ändå lite förvånad. Just nu gillar hon att rita på en sån där magnetgrej som man kan sudda ut, trist att det inte går att spara, för ibland blir det helt annorlunda grejor än med penna, kritor eller pensel.
  5. Medlem sedan
    Sep 2001
    #3

    Kul:)

    Jo, Mika gillar papper och penna, ritar gärna och massor med teckningar blir det.
  6. 3
    Kul:) Jo, Mika gillar papper och penna, ritar gärna och massor med teckningar blir det.
  7. Nillan m. Malva 020528
    #4

    Älskar det

    Massor av teckningar blir det. Vart gör man av allt?
  8. 4
    Älskar det Massor av teckningar blir det. Vart gör man av allt?
  9. Medlem sedan
    Sep 2001
    #5

    Kastar

    när barnet inte ser:) Jag sparar det som är nytt, när utvecklingen går framåt.
  10. 5
    Kastar när barnet inte ser:) Jag sparar det som är nytt, när utvecklingen går framåt.
  11. Medlem sedan
    Oct 2001
    #6

    Ta kort vet jag!

    Freja gjorde en av sina första huvudfotingar på sin magnettavla och jag tog ett kort på den bara! Lite roligt, för då kan man sätta in det i fotoalbumet också! :-)
  12. 6
    Ta kort vet jag! Freja gjorde en av sina första huvudfotingar på sin magnettavla och jag tog ett kort på den bara! Lite roligt, för då kan man sätta in det i fotoalbumet också! :-)
  13. Medlem sedan
    Oct 2001
    #7

    Jo, Freja gillar

    att rita. Men det går, som allt annat, i vågor. Jsut nu är det lite lågsäsong på ritandet.

    Jo, i tisdags målade vi med vattenfärger. Förut har hon bara geggat ihop alla vattenfärger så att allt blir brunt, det blev det nu också, men det nya var att hon liksom såg det själv och blev lite besviken. Så när Tuva mitt i allt blev trött och jag la henne, så kunde jag hjälpa Freja att få \"rena\" färger och ge henne färg på penseln och då ritade hon två fina målningr! Första huvudfotingarna med vattenfärger blev det! Annars har hon ritat vanliga huvudfotingar med penna/krita ganska länge.

    Så sött, hon ritade pappa och mamma, pappa blev jättestor (hon målade på ett A-3 papper) och mamma blev liten. :-)

    Fler som har den där erfarenhetn att det bara blir brunt då de målar med vattenbfärger? Men det står ju faktiskt från 4 år på Ikeas vattenfärger! Det är ju just det att det är svårt med det här med vatten och att blanda m.m. Förut har Freja tagit mest vatten liksom, trott att det har varit färgen.

    :-)

  14. 7
    Jo, Freja gillar att rita. Men det går, som allt annat, i vågor. Jsut nu är det lite lågsäsong på ritandet.

    Jo, i tisdags målade vi med vattenfärger. Förut har hon bara geggat ihop alla vattenfärger så att allt blir brunt, det blev det nu också, men det nya var att hon liksom såg det själv och blev lite besviken. Så när Tuva mitt i allt blev trött och jag la henne, så kunde jag hjälpa Freja att få \"rena\" färger och ge henne färg på penseln och då ritade hon två fina målningr! Första huvudfotingarna med vattenfärger blev det! Annars har hon ritat vanliga huvudfotingar med penna/krita ganska länge.

    Så sött, hon ritade pappa och mamma, pappa blev jättestor (hon målade på ett A-3 papper) och mamma blev liten. :-)

    Fler som har den där erfarenhetn att det bara blir brunt då de målar med vattenbfärger? Men det står ju faktiskt från 4 år på Ikeas vattenfärger! Det är ju just det att det är svårt med det här med vatten och att blanda m.m. Förut har Freja tagit mest vatten liksom, trott att det har varit färgen.

    :-)

Liknande trådar

  1. Jag har ritat om en...
    By SAGA! in forum Ordet är fritt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2010-04-27, 19:51
  2. Ritat i paint
    By MYZOXE! in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-02-09, 15:51
  3. godmorgon! (mimax,jac,loui)
    By BrazilianLinda in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-01-18, 11:27
  4. Ritat - gissa var?
    By -Majsan- in forum _0310 Oktoberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-03-27, 21:59
  5. Ritat på sin lillayster!
    By mallimell+3 in forum _03 Vårbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-02-17, 17:51
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar