Godmorgon
_0508 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2005
    #1

    Godmorgon

    Här snöar det och är runt -9. Hua vad jag börjar tröttna på vintern.

    Skulle ha åkt på babysim, men instruktören ligger magdålig. Så det blev inställt.
    Blir att köra svägerskan till BVC sen till kl ett och sen gratta hennes son på ettårsdagen.
    Kl 17 ska Patricia på sin första ridlektion. Ska bli kul.
    Annars blir det att vara hemma och ta det lugnt.

    Kram
  2. 1
    Godmorgon Här snöar det och är runt -9. Hua vad jag börjar tröttna på vintern.

    Skulle ha åkt på babysim, men instruktören ligger magdålig. Så det blev inställt.
    Blir att köra svägerskan till BVC sen till kl ett och sen gratta hennes son på ettårsdagen.
    Kl 17 ska Patricia på sin första ridlektion. Ska bli kul.
    Annars blir det att vara hemma och ta det lugnt.

    Kram
  3. Medlem sedan
    Oct 1998
    #2

    God morgon!

    Tråkigt att det inte blev något babysim men hoppas ni får en bra dag ändå.

    Kallt här med fast \"bara\" sju minusgrader. Gillar INTE kylan kan jag säga. Och kallare ska det bli i helgen och massor av snö. Vi som ska på 50-årskalas i Jönköping på lördag. Får väl se om vi åker.

    Idag är det Olivers 6-månadersdag och det är helt otroligt att han redan är ett halvår. Eftersom det är kyrkans barntimmar på eftermiddagen så tänkte jag ta med något att bjuda på (eller det är ju Oliver som bjuder) så kan vi ha lite halvårskalas där....:-)

    Ha en bra dag!

    Kramar!
  4. 2
    God morgon! Tråkigt att det inte blev något babysim men hoppas ni får en bra dag ändå.

    Kallt här med fast \"bara\" sju minusgrader. Gillar INTE kylan kan jag säga. Och kallare ska det bli i helgen och massor av snö. Vi som ska på 50-årskalas i Jönköping på lördag. Får väl se om vi åker.

    Idag är det Olivers 6-månadersdag och det är helt otroligt att han redan är ett halvår. Eftersom det är kyrkans barntimmar på eftermiddagen så tänkte jag ta med något att bjuda på (eller det är ju Oliver som bjuder) så kan vi ha lite halvårskalas där....:-)

    Ha en bra dag!

    Kramar!
  5. Honey76 med Märtha
    #3

    Godmorgon

    Gillar inte kylan. Tyckte att den lilla is som var kvar kunde smält bort istället. Idag är det mammabarnjympa men känner mig lite ur form så jag velar lite om jag ska gå. Synd med babysimmet.
    Ha en bra dag. Kramar
  6. 3
    Godmorgon Gillar inte kylan. Tyckte att den lilla is som var kvar kunde smält bort istället. Idag är det mammabarnjympa men känner mig lite ur form så jag velar lite om jag ska gå. Synd med babysimmet.
    Ha en bra dag. Kramar
  7. Honey76 med Märtha
    #4

    Grattis Oliver!

    Redan ett halvår. Snacka om att tiden går fort!
    Kramar
  8. 4
    Grattis Oliver! Redan ett halvår. Snacka om att tiden går fort!
    Kramar
  9. Medlem sedan
    Jan 2003
    #5

    Huttrande god morgon

    -31 står termometern på så idag sticker vi inte ut näsan utanför dörren!
    Är som tur var hos mormor & morfar så Dennis har många att \"leka\" med. Emil har varit vaken säkert 10 ggr i natt så idag tänker jag nog passa på att sova lite på dagen när Emil somnar.....
    Ska baka lite småfrallor också om jag ids, det är ju faktiskt gott med färskt bröd o värmer ju bra från ugnen! =)

    Kram på er där ute!
  10. 5
    Huttrande god morgon -31 står termometern på så idag sticker vi inte ut näsan utanför dörren!
    Är som tur var hos mormor & morfar så Dennis har många att \"leka\" med. Emil har varit vaken säkert 10 ggr i natt så idag tänker jag nog passa på att sova lite på dagen när Emil somnar.....
    Ska baka lite småfrallor också om jag ids, det är ju faktiskt gott med färskt bröd o värmer ju bra från ugnen! =)

    Kram på er där ute!
  11. Mamijo
    #6

    Godmorgon!

    Håller med om att vintern gärna får ta slut nu. Vår hitåt tack!

    Idag ska vi gå till öppna förskolan en stund, annars händer ingenting här. Bara vara hemma.
  12. 6
    Godmorgon! Håller med om att vintern gärna får ta slut nu. Vår hitåt tack!

    Idag ska vi gå till öppna förskolan en stund, annars händer ingenting här. Bara vara hemma.
  13. Medlem sedan
    Jan 2005
    #7

    Grattis

    Oliver på halvårsdagen. Vad tiden springer iväg. Hoppas att dagen blir bra och ha det bra på kyrkans barntimmar.

    Kram
  14. 7
    Grattis Oliver på halvårsdagen. Vad tiden springer iväg. Hoppas att dagen blir bra och ha det bra på kyrkans barntimmar.

    Kram
  15. Nina, Nea03, Adam 280805
    #8

    God morgon!

    Här har vi det iik så kallt oxå, -19. Vad är köldgränsen för när bebisar får sova ute? Adam sover bara inne på natten, annors ute i vagn. Hoppas att det inte blir kallare än det här.
    Vi skall bara vara idag oxå. Känner mig slö och slapp och vill helst bara bläddra i resebroschyrer (vi åker i mitten av mars! JIPPIIII). Ha det bra i vintervädret!
  16. 8
    God morgon! Här har vi det iik så kallt oxå, -19. Vad är köldgränsen för när bebisar får sova ute? Adam sover bara inne på natten, annors ute i vagn. Hoppas att det inte blir kallare än det här.
    Vi skall bara vara idag oxå. Känner mig slö och slapp och vill helst bara bläddra i resebroschyrer (vi åker i mitten av mars! JIPPIIII). Ha det bra i vintervädret!
  17. Medlem sedan
    Dec 2003
    #9

    Gratulerar

    till ½-året, Oliver! :)

    Hoppas ni får det trevligt på kyrkans barntimmar. Lite fika är ju aldrig fel...

    *kram*

  18. 9
    Gratulerar till ½-året, Oliver! :)

    Hoppas ni får det trevligt på kyrkans barntimmar. Lite fika är ju aldrig fel...

    *kram*

  19. Medlem sedan
    Dec 2003
    #10

    Kan..

    tyvärr inte svara på din fråga ang. köldgräns. Men -19 låter i mina öron rätt kallt.......

    Var ska ni åka i mars?
    Själv har jag ju en Egyptenresa inplanerad med avgång den 21 mars. Just i dessa dagar och i allt snö, så vill man helst åka om 1 timma! :)

  20. 10
    Kan.. tyvärr inte svara på din fråga ang. köldgräns. Men -19 låter i mina öron rätt kallt.......

    Var ska ni åka i mars?
    Själv har jag ju en Egyptenresa inplanerad med avgång den 21 mars. Just i dessa dagar och i allt snö, så vill man helst åka om 1 timma! :)

  21. Medlem sedan
    Dec 2003
    #11

    Ah,

    vad spännande att Patricia ska på sin första ridlektion. Hoppas det går bra för henne och att hon tycker det är skoj!

    Sonen är på dagis. Stina sover. Tvättmaskinen snurrar för fullt.. precis samma som igår vid den här tiden, hehe.

    Imorgon får vi besök, så jag borde fortsätta med städningen. Har tänkt baka lite matbröd också...
    Det blir alltså en lugn hemma dag här! Skönt!

    Ha det så bra hos svägerskan!

    *kram*
  22. 11
    Ah, vad spännande att Patricia ska på sin första ridlektion. Hoppas det går bra för henne och att hon tycker det är skoj!

    Sonen är på dagis. Stina sover. Tvättmaskinen snurrar för fullt.. precis samma som igår vid den här tiden, hehe.

    Imorgon får vi besök, så jag borde fortsätta med städningen. Har tänkt baka lite matbröd också...
    Det blir alltså en lugn hemma dag här! Skönt!

    Ha det så bra hos svägerskan!

    *kram*
  23. Medlem sedan
    Oct 1998
    #12

    Oliver hälsar och tackar!

    Jo, tänk vad tiden går. Inte så länge sedan känns det som när jag låg på op-bordet (han är född 11.43) och då var jag inte så tuff precis....:-)

    Kramar!
  24. 12
    Oliver hälsar och tackar! Jo, tänk vad tiden går. Inte så länge sedan känns det som när jag låg på op-bordet (han är född 11.43) och då var jag inte så tuff precis....:-)

    Kramar!
  25. Medlem sedan
    Oct 1998
    #13

    Tackar!

    Ja, tiden har ju en förmåga att gå tycker jag. Ska iväg till jobbet imorgon oxå och snart är det på allvar...:-)

    Kramar!
  26. 13
    Tackar! Ja, tiden har ju en förmåga att gå tycker jag. Ska iväg till jobbet imorgon oxå och snart är det på allvar...:-)

    Kramar!
  27. Medlem sedan
    Oct 1998
    #14

    Tack för gratulationen!

    Nej, fika är inte fel, men jag får hålla mig idag för igår fick jag en sån mindre frossa-i-godis-dag så det slank ner lite för mycket. Sånt som händer och tack och lov verkar jag inte ha ökat i vikt av det i alla fall. Men idag får de andra äta i stället.

    Kramar!
  28. 14
    Tack för gratulationen! Nej, fika är inte fel, men jag får hålla mig idag för igår fick jag en sån mindre frossa-i-godis-dag så det slank ner lite för mycket. Sånt som händer och tack och lov verkar jag inte ha ökat i vikt av det i alla fall. Men idag får de andra äta i stället.

    Kramar!
  29. Medlem sedan
    Oct 1998
    #15

    Fruktansvärt kallt....

    ...hos er. Förstår dig fullt att du inte ens sticker ut näsan i kylan....*brrrrrr*

    Skönt att ni har det bra hos mormor och morfar.

    Kramar!
  30. 15
    Fruktansvärt kallt.... ...hos er. Förstår dig fullt att du inte ens sticker ut näsan i kylan....*brrrrrr*

    Skönt att ni har det bra hos mormor och morfar.

    Kramar!
  31. Medlem sedan
    Oct 1998
    #16

    När min mamma.....

    ...jobbade på dagis (en så kallad spädbarnsavdelning för det var på den tiden barnen började dagis när de var 6-9 månader gamla) så hade de en regel att kallare än minus 10 så skulle de inte vara ute med de små.

    Den regeln brukar jag hålla på här oxå, men självklart beror det ju på vilken sorts kyla det är. Norröver är det ju ofta torrare och känns inte lika kallt och om det inte blåser så är det inte så farligt. Men vi går ut om det är -10, typ till dagis och så, men vi är inte ute någon längre stund.
  32. 16
    När min mamma..... ...jobbade på dagis (en så kallad spädbarnsavdelning för det var på den tiden barnen började dagis när de var 6-9 månader gamla) så hade de en regel att kallare än minus 10 så skulle de inte vara ute med de små.

    Den regeln brukar jag hålla på här oxå, men självklart beror det ju på vilken sorts kyla det är. Norröver är det ju ofta torrare och känns inte lika kallt och om det inte blåser så är det inte så farligt. Men vi går ut om det är -10, typ till dagis och så, men vi är inte ute någon längre stund.
  33. Nina, Nea03, Adam 280805
    #17

    1½ timme sov

    han ute just och det var bara kinderna ssom var kalla när han kom in. Annors var han varm och god. Med Nea skulle jag inte heller gå ut i detta väder (2½ år) eftersom man inte kan lägga in henne i 3 sovpåsar... Men tyvärr måste jag ju ändå hämta henne från dagis, så 20 minuter i kylan blir det för henne, kanske de e bäst att ha henne att springa emellanåt. ;-)
    Vi skall väl fara till Teneriffa. Ser så fram emot en vecka utan att laga mat (har tröttnat på det såååå), utan klädhögar etc. Vill verkligen åka NU!
  34. 17
    1½ timme sov han ute just och det var bara kinderna ssom var kalla när han kom in. Annors var han varm och god. Med Nea skulle jag inte heller gå ut i detta väder (2½ år) eftersom man inte kan lägga in henne i 3 sovpåsar... Men tyvärr måste jag ju ändå hämta henne från dagis, så 20 minuter i kylan blir det för henne, kanske de e bäst att ha henne att springa emellanåt. ;-)
    Vi skall väl fara till Teneriffa. Ser så fram emot en vecka utan att laga mat (har tröttnat på det såååå), utan klädhögar etc. Vill verkligen åka NU!
  35. Medlem sedan
    Dec 2003
    #18

    Godmiddag

    Vi har precis kommit hem från \"baby-café\" på öppna förskolan. Kul att träffa andra mammor med bebisar! :)

    Annars ska vi inte göra så mycket idag, ev åka och handla mat när maken kommer hem.

    Ha en bra dag
    kram
  36. 18
    Godmiddag Vi har precis kommit hem från \"baby-café\" på öppna förskolan. Kul att träffa andra mammor med bebisar! :)

    Annars ska vi inte göra så mycket idag, ev åka och handla mat när maken kommer hem.

    Ha en bra dag
    kram
  37. Medlem sedan
    Dec 2003
    #19

    Grattis

    Oliver!!! Det måste ni fira såklart! Vad stora våra killar blivit, William har halvmånadersdagen imorgon.

    Kram!
  38. 19
    Grattis Oliver!!! Det måste ni fira såklart! Vad stora våra killar blivit, William har halvmånadersdagen imorgon.

    Kram!
  39. Medlem sedan
    Jan 2005
    #20

    Grattis Oliver!

    Hoppas ni hade mysigt i kyrkan!
  40. 20
    Grattis Oliver! Hoppas ni hade mysigt i kyrkan!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Godmorgon godmorgon ...igen....
    By Pugini in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-02-23, 08:48
  2. Godmorgon godmorgon, ute snöar det
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2010-01-20, 09:38
  3. Godmorgon godmorgon, ni missuppfattade
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-08-21, 12:33
  4. Godmorgon godmorgon och grattis
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-24, 11:38
  5. Godmorgon godmorgon *sjunger*
    By Gunill@ in forum Vikt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-09-19, 06:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar