Enkätdags kanske?? :D
_0210 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2002
    #1

    Enkätdags kanske?? :D

    Kan vara lite roligt att få en uppdatering om ditt å datt!? :D

    1) Ditt barns favoritlek (hemma)?

    2) Vikt & längd?

    3) Somnar själv vid läggdags? sovrutiner?

    4) Välling?, napp?, snuttefilt? fortfarande?

    5) Är ditt barn rädd för nånting?

    6) Roligaste kommentaren från ditt barn idag?

    7) Något du är extra stolt över hos din 3-åring?

    8) \"Jobbig-situation\" just nu?

    9) Vad vill din 3-åring bli som stor? Fråga nu? :D

    10) Länk till senaste tagna foto på din 3-åring?
  2. 1
    Enkätdags kanske?? :D Kan vara lite roligt att få en uppdatering om ditt å datt!? :D

    1) Ditt barns favoritlek (hemma)?

    2) Vikt & längd?

    3) Somnar själv vid läggdags? sovrutiner?

    4) Välling?, napp?, snuttefilt? fortfarande?

    5) Är ditt barn rädd för nånting?

    6) Roligaste kommentaren från ditt barn idag?

    7) Något du är extra stolt över hos din 3-åring?

    8) \"Jobbig-situation\" just nu?

    9) Vad vill din 3-åring bli som stor? Fråga nu? :D

    10) Länk till senaste tagna foto på din 3-åring?
  3. Medlem sedan
    Feb 2002
    #2

    Li svarar själv :

    1) Ditt barns favoritlek (hemma)?
    - MÅLA MÅLA MÅLA!! Vattenfärg, kritor, på gipsfigurer, på krukor eller vanligt papper, bara hon har nåt i handen hon kan måla med, hon målar JÄMNT!!! *S*

    2) Vikt & längd?
    - 22,5kg & 100cm lång

    3) Somnar själv vid läggdags? sovrutiner?
    - Hon släcker & somnar själv efter jag läst ett par sagor för henne, då går jag ut ur rummet och säger att hon får läsa en stund å när hon blir trött får hon släcka o sova, å det funkar över förväntan bra, jag går till henne nån gång under tidne hon ligger själv och bara säger att hon är duktig å pussar lite sen går jag igen!

    4) Välling?, napp?, snuttefilt? fortfarande?
    - Inget dera!

    5) Är ditt barn rädd för nånting?
    - Tjuvar!! :-) Hon har sett för mycket på Pippi Långstrump

    6) Roligaste kommentaren från ditt barn idag?
    - I morse när hon vaknade, (jag brukar ibland lägga en frukt under hennes kudde för att hon är duktig på somna själv, så får hon leta efter den på morgonen, å så låtsas vi att det är \"fruktprinsesan som lagt den där till alla barn som är duktiga på att somna) Idag låg det ingen frukt där och då säger hon \"Men mamma, varför har inte frukt-prinsessan hälsat på mig inatt, då svarar jag \"hon kanske har haft fullt upp och inte kunnat åka hit i snöstormen, för de har snöat för mkt\"

    Ja, men hon har ju kanske inte satt på sina vinterdäck då mamma? Hon kanske kan be min pappa laga det åt henne så hon kan komma till mig med bananer! *S*

    7) Något du är extra stolt över hos din 3-åring?
    - Hennes enorma fantasi & klokhet!! hon är som en riktig sagobok hela hon, man kan sitta länge å väl å bara prata å prata å prata å hitta på historer efter historier, å så lite allvar å så lite svammel, men jag tycker hon är klok, det är jag stolt över!
    Mormor brukar säga att hon & Joline brukar sitta vid köksbordet om morgnarna när hon är där å prata som två gamla tanter, å Joline är alltid med på noterna, vad man än pratar om!

    8) \"Jobbig-situation\" just nu?
    - Ingen just nu, men för ett tag sen var det väldigt oartigt, å dumma mamma, å vill inte, å kan själv, inte säga tack å inte äta upp maten osv osv.. det var tufft, men nu har det trotset släppt helt, nu e de nästan tvärtom. Som nu kommer hon smygandes, \"Mamma, får jag ta en banan?, \"Ja, de får du!\" Tack snälla mamma! Blir smått chockad ibland!

    9) Vad vill din 3-åring bli som stor? Fråga nu? :D
    - Storasyster!??! *S*

    10) Länk till senaste tagna foto på din 3-åring?
    - http://www.devilleplace.se/images/barn/joll1kopia2.jpg
  4. 2
    Li svarar själv : 1) Ditt barns favoritlek (hemma)?
    - MÅLA MÅLA MÅLA!! Vattenfärg, kritor, på gipsfigurer, på krukor eller vanligt papper, bara hon har nåt i handen hon kan måla med, hon målar JÄMNT!!! *S*

    2) Vikt & längd?
    - 22,5kg & 100cm lång

    3) Somnar själv vid läggdags? sovrutiner?
    - Hon släcker & somnar själv efter jag läst ett par sagor för henne, då går jag ut ur rummet och säger att hon får läsa en stund å när hon blir trött får hon släcka o sova, å det funkar över förväntan bra, jag går till henne nån gång under tidne hon ligger själv och bara säger att hon är duktig å pussar lite sen går jag igen!

    4) Välling?, napp?, snuttefilt? fortfarande?
    - Inget dera!

    5) Är ditt barn rädd för nånting?
    - Tjuvar!! :-) Hon har sett för mycket på Pippi Långstrump

    6) Roligaste kommentaren från ditt barn idag?
    - I morse när hon vaknade, (jag brukar ibland lägga en frukt under hennes kudde för att hon är duktig på somna själv, så får hon leta efter den på morgonen, å så låtsas vi att det är \"fruktprinsesan som lagt den där till alla barn som är duktiga på att somna) Idag låg det ingen frukt där och då säger hon \"Men mamma, varför har inte frukt-prinsessan hälsat på mig inatt, då svarar jag \"hon kanske har haft fullt upp och inte kunnat åka hit i snöstormen, för de har snöat för mkt\"

    Ja, men hon har ju kanske inte satt på sina vinterdäck då mamma? Hon kanske kan be min pappa laga det åt henne så hon kan komma till mig med bananer! *S*

    7) Något du är extra stolt över hos din 3-åring?
    - Hennes enorma fantasi & klokhet!! hon är som en riktig sagobok hela hon, man kan sitta länge å väl å bara prata å prata å prata å hitta på historer efter historier, å så lite allvar å så lite svammel, men jag tycker hon är klok, det är jag stolt över!
    Mormor brukar säga att hon & Joline brukar sitta vid köksbordet om morgnarna när hon är där å prata som två gamla tanter, å Joline är alltid med på noterna, vad man än pratar om!

    8) \"Jobbig-situation\" just nu?
    - Ingen just nu, men för ett tag sen var det väldigt oartigt, å dumma mamma, å vill inte, å kan själv, inte säga tack å inte äta upp maten osv osv.. det var tufft, men nu har det trotset släppt helt, nu e de nästan tvärtom. Som nu kommer hon smygandes, \"Mamma, får jag ta en banan?, \"Ja, de får du!\" Tack snälla mamma! Blir smått chockad ibland!

    9) Vad vill din 3-åring bli som stor? Fråga nu? :D
    - Storasyster!??! *S*

    10) Länk till senaste tagna foto på din 3-åring?
    - http://www.devilleplace.se/images/barn/joll1kopia2.jpg
  5. Medlem sedan
    Dec 2003
    #3

    Anna svarar :)

    1) Ditt barns favoritlek (hemma)?
    *** Oj, han har många lekar. Men han leker ofta racerbana med sina bilar.

    2) Vikt & längd?
    *** Han väger 20 kg och är 103 cm.

    3) Somnar själv vid läggdags? sovrutiner?
    *** Efter att ha läst en bok somnar han själv. Tja först är det bolibompa, kvällsmat, tandbostning, pjamas o sånt. Sen så får han ligga o kika i en bok själv innan någon utav oss kommer in å läser för honom. Sen somnar han väl vid 20-20.30 tiden.

    4) Välling?, napp?, snuttefilt? fortfarande?
    *** Välling vill han ha titt som tätt. Napp slutade han med i höstas och snutte har han aldrig haft.

    5) Är ditt barn rädd för nånting?
    *** Nån gång ibland har han sagt att han är rädd för skuggan. Men det har inte sagt på ett tag nu så...
    Annars är han orädd.

    6) Roligaste kommentaren från ditt barn idag?
    *** \"Åh, typiskt!\" sa han när han spillde vatten på sin tröja. (ett ord som jag använder ofta)

    7) Något du är extra stolt över hos din 3-åring?
    *** Jag är alltid stolt över honom såklart, men nu är jag extra stolt för att han är så redig å städar upp efter han har lekt med någonting..alldeles själv o inte med hjälp av oss.

    8) \"Jobbig-situation\" just nu?
    *** Sina utbrott! Kommer sällan, men när de kommer så får man ha hörselskydd *S*

    9) Vad vill din 3-åring bli som stor? Fråga nu? :D
    *** Efter en lång fundering så sa han \"Jag vill bli brandman med en stooor brandbil!\"

    10) Länk till senaste tagna foto på din 3-åring?
    *** Hmm, har ingen hemsida till Leo längre, men jag lägger upp en bild här snart :)
  6. 3
    Anna svarar :) 1) Ditt barns favoritlek (hemma)?
    *** Oj, han har många lekar. Men han leker ofta racerbana med sina bilar.

    2) Vikt & längd?
    *** Han väger 20 kg och är 103 cm.

    3) Somnar själv vid läggdags? sovrutiner?
    *** Efter att ha läst en bok somnar han själv. Tja först är det bolibompa, kvällsmat, tandbostning, pjamas o sånt. Sen så får han ligga o kika i en bok själv innan någon utav oss kommer in å läser för honom. Sen somnar han väl vid 20-20.30 tiden.

    4) Välling?, napp?, snuttefilt? fortfarande?
    *** Välling vill han ha titt som tätt. Napp slutade han med i höstas och snutte har han aldrig haft.

    5) Är ditt barn rädd för nånting?
    *** Nån gång ibland har han sagt att han är rädd för skuggan. Men det har inte sagt på ett tag nu så...
    Annars är han orädd.

    6) Roligaste kommentaren från ditt barn idag?
    *** \"Åh, typiskt!\" sa han när han spillde vatten på sin tröja. (ett ord som jag använder ofta)

    7) Något du är extra stolt över hos din 3-åring?
    *** Jag är alltid stolt över honom såklart, men nu är jag extra stolt för att han är så redig å städar upp efter han har lekt med någonting..alldeles själv o inte med hjälp av oss.

    8) \"Jobbig-situation\" just nu?
    *** Sina utbrott! Kommer sällan, men när de kommer så får man ha hörselskydd *S*

    9) Vad vill din 3-åring bli som stor? Fråga nu? :D
    *** Efter en lång fundering så sa han \"Jag vill bli brandman med en stooor brandbil!\"

    10) Länk till senaste tagna foto på din 3-åring?
    *** Hmm, har ingen hemsida till Leo längre, men jag lägger upp en bild här snart :)
  7. Medlem sedan
    Apr 2002
    #4

    jenny svarar :)

    1) Ditt barns favoritlek (hemma)?
    # barbie tror jag o pyssel o pussel
    2) Vikt & längd?
    # ca 94 cm lång & 15 kg tung
    3) Somnar själv vid läggdags? sovrutiner?
    # man får vara hos henne o hon somnar vid halv åtta
    4) Välling?, napp?, snuttefilt? fortfarande?
    # välling morgon o kväll ingen napp eller snutte men dock favoritgosedjur

    5) Är ditt barn rädd för nånting?
    # lite mörkrädd

    6) Roligaste kommentaren från ditt barn idag?
    # mamma jag menar NUUUU! jag har ropat 4 gånger *s*
    7) Något du är extra stolt över hos din 3-åring?
    # väldigt tålmodig när det ska pysslas duktig med pilliga saker.
    8) \"Jobbig-situation\" just nu?
    # ganska gnällig.....
    9) Vad vill din 3-åring bli som stor? Fråga nu? :D
    # ha ha hon sa jag vill jobba med hästarna som du mamma!
    10) Länk till senaste tagna foto på din 3-åring?
    # http://spaces.msn.com/members/theamoas
  8. 4
    jenny svarar :) 1) Ditt barns favoritlek (hemma)?
    # barbie tror jag o pyssel o pussel
    2) Vikt & längd?
    # ca 94 cm lång & 15 kg tung
    3) Somnar själv vid läggdags? sovrutiner?
    # man får vara hos henne o hon somnar vid halv åtta
    4) Välling?, napp?, snuttefilt? fortfarande?
    # välling morgon o kväll ingen napp eller snutte men dock favoritgosedjur

    5) Är ditt barn rädd för nånting?
    # lite mörkrädd

    6) Roligaste kommentaren från ditt barn idag?
    # mamma jag menar NUUUU! jag har ropat 4 gånger *s*
    7) Något du är extra stolt över hos din 3-åring?
    # väldigt tålmodig när det ska pysslas duktig med pilliga saker.
    8) \"Jobbig-situation\" just nu?
    # ganska gnällig.....
    9) Vad vill din 3-åring bli som stor? Fråga nu? :D
    # ha ha hon sa jag vill jobba med hästarna som du mamma!
    10) Länk till senaste tagna foto på din 3-åring?
    # http://spaces.msn.com/members/theamoas
  9. Medlem sedan
    May 2002
    #5

    Ia kikar in

    mitt i enkätsvarsinknappandet. :)


    1) Ditt barns favoritlek (hemma)?
    Just nu är det rätt mycket pillande med smågrejer av alla de slag. Dockhuset, pengarna i sparbössan som flyttas och stoppas i igen, rita, lera och sånt. Sen älskar hon att busa med mig och Ludvig på golvet när jag kommit hem på kvällen. Riktigt mysigt har vi!

    2) Vikt & längd?
    Vet inte! Tycker hon vuxit en del på längden på sistone så kanske 98-100 nånstans. Har för mig att hon var 96 vid 3 årsdagen. Väger nog 17 kg.

    3) Somnar själv vid läggdags? sovrutiner?
    Mestadels pappa läser saga för Lovisa, säger godnatt och sen somnar Lovisa själv. Bläddrar i en bok ibland. Jag ligger hos Ludvig (i samma rum) tills han somnar, brukar vara innan sagan är slut.

    4) Välling?, napp?, snuttefilt? fortfarande?
    Välling samtidigt med Ludvig (30 min innan läggdags) ibland när hon ätit dåligt på kvällen. Vi frågar aldrig, utan då får hon be om det.
    Nappen slutade hon med i november och det har gått bra. Ett tag hade hon en massa olika saker som skulle vara med i sängen men det har hon slutat med. Kunde vara sånt som en frottétvättlapp eller en handduk med mönster hon gillade. Har aldrig haft snuttefilt annars.

    5) Är ditt barn rädd för nånting?
    Hon gillar fortfarande inte plötsliga ljud och hon är jätterädd för katter och hundar. Har försökt jobba bort det där men det är svååårt.

    6) Roligaste kommentaren från ditt barn idag?
    Idag har jag inte pratat med henne så mycket, hon vaknade strax innan jag gick. Häromdagen sa hon nåt som jag tänkte jag skulle skriva ner men jag glömde det...

    7) Något du är extra stolt över hos din 3-åring?
    Hon är så redig (när hon inte ska trotsa *ler*) och fixar det mesta själv. Har lätt för att se vad som behövs i olika sammanhang (tror hon har ärvt min organisatoriska förmåga). Sen har de på dagis kommenterat att hon är den i gruppen (3-5-åringar) som har bäst balans. :)

    8) Jobbig-situation just nu?
    Det är otroligt mycket \"pappa ska\" emellanåt, och det gör saker så komplicerade. Lovisa kan ligga på golvet och skrika hysteriskt för att pappa inte kan komma och sätta på tandkrämen på hennes tandborste, trots att jag står brevid henne. Sen har hon haft en period där hon _inte_ ska klä på sig själv, utan ska ha hjälp med det. Det kan också vara rätt frustrerande när man vet att hon kan utmärkt själv.

    9) Vad vill din 3-åring bli som stor? Fråga nu? :D
    Tror inte hon tänker så alls.

    10) Länk till senaste tagna foto på din 3-åring?
    Foto som ligger ute nu är julkortet på förstasidan på www.familjenkullberg.tk. Kan inte fixa nåt annat eftersom jag är på jobbet.
  10. 5
    Ia kikar in mitt i enkätsvarsinknappandet. :)


    1) Ditt barns favoritlek (hemma)?
    Just nu är det rätt mycket pillande med smågrejer av alla de slag. Dockhuset, pengarna i sparbössan som flyttas och stoppas i igen, rita, lera och sånt. Sen älskar hon att busa med mig och Ludvig på golvet när jag kommit hem på kvällen. Riktigt mysigt har vi!

    2) Vikt & längd?
    Vet inte! Tycker hon vuxit en del på längden på sistone så kanske 98-100 nånstans. Har för mig att hon var 96 vid 3 årsdagen. Väger nog 17 kg.

    3) Somnar själv vid läggdags? sovrutiner?
    Mestadels pappa läser saga för Lovisa, säger godnatt och sen somnar Lovisa själv. Bläddrar i en bok ibland. Jag ligger hos Ludvig (i samma rum) tills han somnar, brukar vara innan sagan är slut.

    4) Välling?, napp?, snuttefilt? fortfarande?
    Välling samtidigt med Ludvig (30 min innan läggdags) ibland när hon ätit dåligt på kvällen. Vi frågar aldrig, utan då får hon be om det.
    Nappen slutade hon med i november och det har gått bra. Ett tag hade hon en massa olika saker som skulle vara med i sängen men det har hon slutat med. Kunde vara sånt som en frottétvättlapp eller en handduk med mönster hon gillade. Har aldrig haft snuttefilt annars.

    5) Är ditt barn rädd för nånting?
    Hon gillar fortfarande inte plötsliga ljud och hon är jätterädd för katter och hundar. Har försökt jobba bort det där men det är svååårt.

    6) Roligaste kommentaren från ditt barn idag?
    Idag har jag inte pratat med henne så mycket, hon vaknade strax innan jag gick. Häromdagen sa hon nåt som jag tänkte jag skulle skriva ner men jag glömde det...

    7) Något du är extra stolt över hos din 3-åring?
    Hon är så redig (när hon inte ska trotsa *ler*) och fixar det mesta själv. Har lätt för att se vad som behövs i olika sammanhang (tror hon har ärvt min organisatoriska förmåga). Sen har de på dagis kommenterat att hon är den i gruppen (3-5-åringar) som har bäst balans. :)

    8) Jobbig-situation just nu?
    Det är otroligt mycket \"pappa ska\" emellanåt, och det gör saker så komplicerade. Lovisa kan ligga på golvet och skrika hysteriskt för att pappa inte kan komma och sätta på tandkrämen på hennes tandborste, trots att jag står brevid henne. Sen har hon haft en period där hon _inte_ ska klä på sig själv, utan ska ha hjälp med det. Det kan också vara rätt frustrerande när man vet att hon kan utmärkt själv.

    9) Vad vill din 3-åring bli som stor? Fråga nu? :D
    Tror inte hon tänker så alls.

    10) Länk till senaste tagna foto på din 3-åring?
    Foto som ligger ute nu är julkortet på förstasidan på www.familjenkullberg.tk. Kan inte fixa nåt annat eftersom jag är på jobbet.
  11. Medlem sedan
    May 2002
    #6

    Kom på

    att Lovisa är otroligt duktig i vattnet. Hon har ju gått och simmat sen hon var några månader gammal, och nu kan hon snart ta simtag på egen hand! Hon är en riktig fisk och det är en sann glädje att se henne i vattnet!
  12. 6
    Kom på att Lovisa är otroligt duktig i vattnet. Hon har ju gått och simmat sen hon var några månader gammal, och nu kan hon snart ta simtag på egen hand! Hon är en riktig fisk och det är en sann glädje att se henne i vattnet!
  13. Medlem sedan
    Apr 2004
    #7

    Anna om Ebba

    1) Ditt barns favoritlek (hemma)?
    laga mat, läsa bok

    2) Vikt & längd?
    vet inte riktigt, gissar på 16 kg och 98 lång

    3) Somnar själv vid läggdags? sovrutiner?
    ska ligga brevid när hon somnar. Sover sen hela natten i egen säng

    4) Välling?, napp?, snuttefilt? fortfarande?
    välling slutade med för 1½ år sedan. Har aldrig haft napp el snuttefilt.

    5) Är ditt barn rädd för nånting?
    Ja, farfars bror Stig, okända män som pratar med henne, att vara själv där det är mörkt

    6) Roligaste kommentaren från ditt barn idag?
    Har knappt träffat henne idag bara kramat hejdå innan jobbet.

    7) Något du är extra stolt över hos din 3-åring?
    Att hon är duktig att prata, att det går att föra en disskusion med henne och att hon är duktig på bokstäver och kan alfabetet.

    8) \"Jobbig-situation\" just nu?
    Rätt OK nu.
    Kan ha jobbig gnällröst ibland när hon pratar och att hon alltid vill ha den sak Frida just har.

    9) Vad vill din 3-åring bli som stor? Fråga nu? :D
    Kan inte fråga nu är på jobbet.

    10) Länk till senaste tagna foto på din 3-åring?
    Inte länk men man kan se henne på min sida på aff.
  14. 7
    Anna om Ebba 1) Ditt barns favoritlek (hemma)?
    laga mat, läsa bok

    2) Vikt & längd?
    vet inte riktigt, gissar på 16 kg och 98 lång

    3) Somnar själv vid läggdags? sovrutiner?
    ska ligga brevid när hon somnar. Sover sen hela natten i egen säng

    4) Välling?, napp?, snuttefilt? fortfarande?
    välling slutade med för 1½ år sedan. Har aldrig haft napp el snuttefilt.

    5) Är ditt barn rädd för nånting?
    Ja, farfars bror Stig, okända män som pratar med henne, att vara själv där det är mörkt

    6) Roligaste kommentaren från ditt barn idag?
    Har knappt träffat henne idag bara kramat hejdå innan jobbet.

    7) Något du är extra stolt över hos din 3-åring?
    Att hon är duktig att prata, att det går att föra en disskusion med henne och att hon är duktig på bokstäver och kan alfabetet.

    8) \"Jobbig-situation\" just nu?
    Rätt OK nu.
    Kan ha jobbig gnällröst ibland när hon pratar och att hon alltid vill ha den sak Frida just har.

    9) Vad vill din 3-åring bli som stor? Fråga nu? :D
    Kan inte fråga nu är på jobbet.

    10) Länk till senaste tagna foto på din 3-åring?
    Inte länk men man kan se henne på min sida på aff.
  15. Medlem sedan
    Jan 2002
    #8

    Om Melvin

    1) Ditt barns favoritlek (hemma)?
    **nja,han har ju aldrig varit nån som lekt på egen hand.Vill gärna ha nån vuxen med,men småriddare leker han faktiskt med en stund själv,sålänge inte lillebror kommer å förstör.Annsra så spelar han gärna Ps2 mest hela tiden om han fick bestämma själv!
    2) Vikt & längd?
    ** Vid treårskollen vägde han 12,9 och var 91 lång.
    3) Somnar själv vid läggdags? sovrutiner?
    **Han somnar oftast med nån vuxen brevid i sin säng,men kommer över till oss och \"hans\" säng i vårt rum innan natten är slut.
    4) Välling?, napp?, snuttefilt? fortfarande?
    **Inget alls,lillebror har inget heller!
    5) Är ditt barn rädd för nånting?
    **Nää,det enda han utryckt sin rädsla för var häromkvällen då han sa att han var orolig att nån bov skulle vara dum med pappa och frågade om Polisen skulle hjälpa pappa då?
    6) Roligaste kommentaren från ditt barn idag?
    **Hmm tänker..Kanske inte så roligt men typiskt \"ordningsmannen\" Melvin: Mamma det luktar bajs från moltas blöja men det är nog bara hans nattkiss!
    7) Något du är extra stolt över hos din 3-åring?
    **Att han varit torr i över ett års tid. Sedan så är han väldigt noggrann & ordningsam,vilket är bra,fast väldigt irriterande för en mor som inget ordningsinne alls har:-)
    8) Jobbig-situation just nu?
    **Nope han är storkillen här hemma inget problem alls!
    9) Vad vill din 3-åring bli som stor? Fråga nu? :D
    **Bli väktare som pappa!
    10) Länk till senaste tagna foto på din 3-åring?
    **http://www.oktober.tk/
  16. 8
    Om Melvin 1) Ditt barns favoritlek (hemma)?
    **nja,han har ju aldrig varit nån som lekt på egen hand.Vill gärna ha nån vuxen med,men småriddare leker han faktiskt med en stund själv,sålänge inte lillebror kommer å förstör.Annsra så spelar han gärna Ps2 mest hela tiden om han fick bestämma själv!
    2) Vikt & längd?
    ** Vid treårskollen vägde han 12,9 och var 91 lång.
    3) Somnar själv vid läggdags? sovrutiner?
    **Han somnar oftast med nån vuxen brevid i sin säng,men kommer över till oss och \"hans\" säng i vårt rum innan natten är slut.
    4) Välling?, napp?, snuttefilt? fortfarande?
    **Inget alls,lillebror har inget heller!
    5) Är ditt barn rädd för nånting?
    **Nää,det enda han utryckt sin rädsla för var häromkvällen då han sa att han var orolig att nån bov skulle vara dum med pappa och frågade om Polisen skulle hjälpa pappa då?
    6) Roligaste kommentaren från ditt barn idag?
    **Hmm tänker..Kanske inte så roligt men typiskt \"ordningsmannen\" Melvin: Mamma det luktar bajs från moltas blöja men det är nog bara hans nattkiss!
    7) Något du är extra stolt över hos din 3-åring?
    **Att han varit torr i över ett års tid. Sedan så är han väldigt noggrann & ordningsam,vilket är bra,fast väldigt irriterande för en mor som inget ordningsinne alls har:-)
    8) Jobbig-situation just nu?
    **Nope han är storkillen här hemma inget problem alls!
    9) Vad vill din 3-åring bli som stor? Fråga nu? :D
    **Bli väktare som pappa!
    10) Länk till senaste tagna foto på din 3-åring?
    **http://www.oktober.tk/
  17. CHENOA
    #9

    jag svarar

    1) Ditt barns favoritlek (hemma)?
    *med kastruller,bilaroch sin bondgård

    2) Vikt & längd?
    *hmm på 3årskontroll i okt så vägde hon 13,4ca var 94cm lång

    3) Somnar själv vid läggdags? sovrutiner?
    *borsta tänderna,kissa lägga sig mamma läsa saga och sen sova

    4) Välling?, napp?, snuttefilt? fortfarande?
    :nattblöja + nalle

    5) Är ditt barn rädd för nånting?
    *nja inget jag reagerat på..

    6) Roligaste kommentaren från ditt barn idag?
    *mamma tjock om rumpa..inte rolig men sann:)och fråga miginte varförhon sa så

    7) Något du är extra stolt över hos din 3-åring?
    *stolt över allt hon gör:)

    8) \"Jobbig-situation\" just nu?
    *nja envishet,och det här sasse kan..

    9) Vad vill din 3-åring bli som stor? Fråga nu? :D
    *ingen aning

    10) Länk till senaste tagna foto på din 3-åring?
    *vill ha hemsida men letar förbrillt..:)
    »
  18. 9
    jag svarar 1) Ditt barns favoritlek (hemma)?
    *med kastruller,bilaroch sin bondgård

    2) Vikt & längd?
    *hmm på 3årskontroll i okt så vägde hon 13,4ca var 94cm lång

    3) Somnar själv vid läggdags? sovrutiner?
    *borsta tänderna,kissa lägga sig mamma läsa saga och sen sova

    4) Välling?, napp?, snuttefilt? fortfarande?
    :nattblöja + nalle

    5) Är ditt barn rädd för nånting?
    *nja inget jag reagerat på..

    6) Roligaste kommentaren från ditt barn idag?
    *mamma tjock om rumpa..inte rolig men sann:)och fråga miginte varförhon sa så

    7) Något du är extra stolt över hos din 3-åring?
    *stolt över allt hon gör:)

    8) \"Jobbig-situation\" just nu?
    *nja envishet,och det här sasse kan..

    9) Vad vill din 3-åring bli som stor? Fråga nu? :D
    *ingen aning

    10) Länk till senaste tagna foto på din 3-åring?
    *vill ha hemsida men letar förbrillt..:)
    »
  19. Medlem sedan
    Jan 2002
    #10

    Cecilia svarar om Gustaf

    1) Ditt barns favoritlek (hemma)?
    Tågbana - med sitt elektriska tåg han fick i julklapp - annars mkt roll lekar - han och vi spelar roller.. :)

    2) Vikt & längd?
    Tippar 17kg och ca 100cm lång

    3) Somnar själv vid läggdags? sovrutiner?
    Japp. Vi läser saga liggandes bredvid honom, släcker lampan och går ut och han somnar

    4) Välling?, napp?, snuttefilt? fortfarande?
    Nope inget....ibland snuttefilt

    5) Är ditt barn rädd för nånting?
    Biltvätten

    6) Roligaste kommentaren från ditt barn idag?
    -Mamma, jag tänkte vi kunde gå upp nu! (hm, klockan var 05.00 - jag kan säga att jag tänkte INTE likadant)

    7) Något du är extra stolt över hos din 3-åring?
    Att han är så empatisk och bryr sig om att andra har det bra

    8) \"Jobbig-situation\" just nu?
    Att han fortfarande bajsar i blöja + är på G att släppa blöjan på natten, men just nu har vi många \"blöta\" nätter...

    9) Vad vill din 3-åring bli som stor? Fråga nu? :D
    - Lokförare (svaret kommer blixtsnabbt)

    10) Länk till senaste tagna foto på din 3-åring?
    http://www.babyfriends.nu/medlem/Gusten/
    Länken: Mina jular och sen Julen 2005 är nog de senaste utlagda bilderna vi har
  20. 10
    Cecilia svarar om Gustaf 1) Ditt barns favoritlek (hemma)?
    Tågbana - med sitt elektriska tåg han fick i julklapp - annars mkt roll lekar - han och vi spelar roller.. :)

    2) Vikt & längd?
    Tippar 17kg och ca 100cm lång

    3) Somnar själv vid läggdags? sovrutiner?
    Japp. Vi läser saga liggandes bredvid honom, släcker lampan och går ut och han somnar

    4) Välling?, napp?, snuttefilt? fortfarande?
    Nope inget....ibland snuttefilt

    5) Är ditt barn rädd för nånting?
    Biltvätten

    6) Roligaste kommentaren från ditt barn idag?
    -Mamma, jag tänkte vi kunde gå upp nu! (hm, klockan var 05.00 - jag kan säga att jag tänkte INTE likadant)

    7) Något du är extra stolt över hos din 3-åring?
    Att han är så empatisk och bryr sig om att andra har det bra

    8) \"Jobbig-situation\" just nu?
    Att han fortfarande bajsar i blöja + är på G att släppa blöjan på natten, men just nu har vi många \"blöta\" nätter...

    9) Vad vill din 3-åring bli som stor? Fråga nu? :D
    - Lokförare (svaret kommer blixtsnabbt)

    10) Länk till senaste tagna foto på din 3-åring?
    http://www.babyfriends.nu/medlem/Gusten/
    Länken: Mina jular och sen Julen 2005 är nog de senaste utlagda bilderna vi har
  21. Medlem sedan
    Jan 2002
    #11

    Dagsfärsk bild!

    Tog en bild nyss och la upp på : http://www.babyfriends.se/medlem/MolleoMel/

    Under\"Melvin\"
  22. 11
    Dagsfärsk bild! Tog en bild nyss och la upp på : http://www.babyfriends.se/medlem/MolleoMel/

    Under\"Melvin\"
  23. Pehtra med Jesper & Julia
    #12

    Pehtra svarar om Jesper

    1) Ditt barns favoritlek (hemma)?
    Sina Monster Truck bilar leker han jämt med.

    2) Vikt & längd?
    Hm svårt men skulle tippa på att han är drygt 1m och väger kanske runt 17-18 kg

    3) Somnar själv vid läggdags? sovrutiner?
    Somnar själv. Först läser vi bok, sen berättar han eller jag en historia efter det är puss och kram go natt.

    4) Välling?, napp?, snuttefilt? fortfarande?
    Snuttefilt och gose katt

    5) Är ditt barn rädd för nånting?
    Inget specifikt utmärkande.

    6) Roligaste kommentaren från ditt barn idag?
    Hm, har bara träffat honom i 5 min i dag ( jag jobbar ).

    7) Något du är extra stolt över hos din 3-åring?
    Att han är så otroligt mån om andra. Omtänksam.

    8) Jobbig-situation just nu?
    Att lillasyster Julia kommer och förstör hela tiden när han leker.

    9) Vad vill din 3-åring bli som stor? Fråga nu? :D
    Rally förare var det sist som gällde.

    10) Länk till senaste tagna foto på din 3-åring?
    Tyvärr har ingen...
  24. 12
    Pehtra svarar om Jesper 1) Ditt barns favoritlek (hemma)?
    Sina Monster Truck bilar leker han jämt med.

    2) Vikt & längd?
    Hm svårt men skulle tippa på att han är drygt 1m och väger kanske runt 17-18 kg

    3) Somnar själv vid läggdags? sovrutiner?
    Somnar själv. Först läser vi bok, sen berättar han eller jag en historia efter det är puss och kram go natt.

    4) Välling?, napp?, snuttefilt? fortfarande?
    Snuttefilt och gose katt

    5) Är ditt barn rädd för nånting?
    Inget specifikt utmärkande.

    6) Roligaste kommentaren från ditt barn idag?
    Hm, har bara träffat honom i 5 min i dag ( jag jobbar ).

    7) Något du är extra stolt över hos din 3-åring?
    Att han är så otroligt mån om andra. Omtänksam.

    8) Jobbig-situation just nu?
    Att lillasyster Julia kommer och förstör hela tiden när han leker.

    9) Vad vill din 3-åring bli som stor? Fråga nu? :D
    Rally förare var det sist som gällde.

    10) Länk till senaste tagna foto på din 3-åring?
    Tyvärr har ingen...
  25. Elin & Emilia
    #13

    Elin svarar

    1) Ditt barns favoritlek (hemma)?
    * dockor som hon fixar och donar med, hon går här hemma och ska handla, cykla, ja allt man kan tänka sig med dockorna.

    2) Vikt & längd?
    * 95-96 cm och 15,5 kg

    3) Somnar själv vid läggdags? sovrutiner?
    * tar på pyjams, borstar tänderna och sedan går jag in med henne och säger godnatt. hon somnar själv.

    4) Välling?, napp?, snuttefilt? fortfarande?
    * nope, välling slutade hon med vid drygt 1 år, napp slutade hon med i slutet på november tror jag det var.

    5) Är ditt barn rädd för nånting?
    * nja hon har ju varit livrädd för hundar, men det börjar tack och lov bli bättre.

    6) Roligaste kommentaren från ditt barn idag?
    * har inte träffat henne idag:( men för nån dag sedan så sa hon till mig att det såg ut som jag hade 3 boppar! har ett födelsemärke som står ut en bit ner under det ena bröstet. och det tyckte hon var lik en liten boppe:)

    7) Något du är extra stolt över hos din 3-åring?
    * ja var ska man börja:) frågar jag henne vilken höger eller vänster fot är så kan hon det, likaså med armarna. hon har en väldig fantasi och är bra på att leka och sätta igång lekar på dagis enligt fröknarna. sedan är det många som kommenterar att Emilia är duktig på att prata och lätt att förstå.

    8) \"Jobbig-situation\" just nu?
    * att jag får vara ifrån henne så mycket:( sedan kan Em vara lite kaxig och svara snutigt ibland när man säger nåt, hon är väldigt envis och det kan ibland ta på krafterna:)

    9) Vad vill din 3-åring bli som stor? Fråga nu?
    * hon har sagt ibland att hon ska jobba på min brors restaurang.

    10) Länk till senaste tagna foto på din 3-åring?
    * det får bli i bloggen. ska se om jag kan lägga in nåt nytt foto nu direkt. ellan.blogg.se
  26. 13
    Elin svarar 1) Ditt barns favoritlek (hemma)?
    * dockor som hon fixar och donar med, hon går här hemma och ska handla, cykla, ja allt man kan tänka sig med dockorna.

    2) Vikt & längd?
    * 95-96 cm och 15,5 kg

    3) Somnar själv vid läggdags? sovrutiner?
    * tar på pyjams, borstar tänderna och sedan går jag in med henne och säger godnatt. hon somnar själv.

    4) Välling?, napp?, snuttefilt? fortfarande?
    * nope, välling slutade hon med vid drygt 1 år, napp slutade hon med i slutet på november tror jag det var.

    5) Är ditt barn rädd för nånting?
    * nja hon har ju varit livrädd för hundar, men det börjar tack och lov bli bättre.

    6) Roligaste kommentaren från ditt barn idag?
    * har inte träffat henne idag:( men för nån dag sedan så sa hon till mig att det såg ut som jag hade 3 boppar! har ett födelsemärke som står ut en bit ner under det ena bröstet. och det tyckte hon var lik en liten boppe:)

    7) Något du är extra stolt över hos din 3-åring?
    * ja var ska man börja:) frågar jag henne vilken höger eller vänster fot är så kan hon det, likaså med armarna. hon har en väldig fantasi och är bra på att leka och sätta igång lekar på dagis enligt fröknarna. sedan är det många som kommenterar att Emilia är duktig på att prata och lätt att förstå.

    8) \"Jobbig-situation\" just nu?
    * att jag får vara ifrån henne så mycket:( sedan kan Em vara lite kaxig och svara snutigt ibland när man säger nåt, hon är väldigt envis och det kan ibland ta på krafterna:)

    9) Vad vill din 3-åring bli som stor? Fråga nu?
    * hon har sagt ibland att hon ska jobba på min brors restaurang.

    10) Länk till senaste tagna foto på din 3-åring?
    * det får bli i bloggen. ska se om jag kan lägga in nåt nytt foto nu direkt. ellan.blogg.se
  27. Medlem sedan
    May 2000
    #14

    Annisan svarar om William

    1) Ditt barns favoritlek (hemma)?
    - Han leker mycket med briojärnvägen, men loken Thomas och Percy, Edward och vännerna. Men också med flexitrax tycker han om. Bygger en del med lego också.

    2) Vikt & längd?
    - Dryga 1 meter och knappa 17 kilo.

    3) Somnar själv vid läggdags? sovrutiner?
    - Vi läser en saga, sen släcker vi och går ut så somnar han.

    4) Välling?, napp?, snuttefilt? fortfarande?
    - Nej, slutade med napp för ett år sedan ganska precis.

    5) Är ditt barn rädd för nånting?
    - Han tycker inte om höga ljud som elvisp (det har han alltid varit lite rädd för). Frågade honom nu så svarade han lejonen som är arga på mig. (vår fantasikille) :-)

    6) Roligaste kommentaren från ditt barn idag?
    - Han sa något roligt, så vi skrattade lite, och då blir han lätt lite förnärmad. Så då sa han
    - I det här huset skrattar vi inte.
    Och men en sån kommentar kunde man ju inte hålla sig för skratt för det lät SÅ roligt.

    7) Något du är extra stolt över hos din 3-åring?
    - Han är jättesnäll mot sin lillebror, och dom leker långa stunder och har så kul ihop. Tycker han är rätt skärpt när han själv vill.

    8) \"Jobbig-situation\" just nu?
    - Han vill inte gå till dagis, och när jag skall hämta honom vill han inte följa med hem. Det är jättejobbigt med skrik och gnäll. 3-års trots antar jag.

    9) Vad vill din 3-åring bli som stor? Fråga nu? :D
    - Frågade och gick till svar att han vill bli tåg när han blir stor. :-) Så jag vet inte riktigt, men han är ju helt inne i Thomas tåget denhär killen just nu.

    10) Länk till senaste tagna foto på din 3-åring?
    - Vi har nyuppdaterat fotoalbum på vår hemsida.
    http://nielsen.homelinux.com/
  28. 14
    Annisan svarar om William 1) Ditt barns favoritlek (hemma)?
    - Han leker mycket med briojärnvägen, men loken Thomas och Percy, Edward och vännerna. Men också med flexitrax tycker han om. Bygger en del med lego också.

    2) Vikt & längd?
    - Dryga 1 meter och knappa 17 kilo.

    3) Somnar själv vid läggdags? sovrutiner?
    - Vi läser en saga, sen släcker vi och går ut så somnar han.

    4) Välling?, napp?, snuttefilt? fortfarande?
    - Nej, slutade med napp för ett år sedan ganska precis.

    5) Är ditt barn rädd för nånting?
    - Han tycker inte om höga ljud som elvisp (det har han alltid varit lite rädd för). Frågade honom nu så svarade han lejonen som är arga på mig. (vår fantasikille) :-)

    6) Roligaste kommentaren från ditt barn idag?
    - Han sa något roligt, så vi skrattade lite, och då blir han lätt lite förnärmad. Så då sa han
    - I det här huset skrattar vi inte.
    Och men en sån kommentar kunde man ju inte hålla sig för skratt för det lät SÅ roligt.

    7) Något du är extra stolt över hos din 3-åring?
    - Han är jättesnäll mot sin lillebror, och dom leker långa stunder och har så kul ihop. Tycker han är rätt skärpt när han själv vill.

    8) \"Jobbig-situation\" just nu?
    - Han vill inte gå till dagis, och när jag skall hämta honom vill han inte följa med hem. Det är jättejobbigt med skrik och gnäll. 3-års trots antar jag.

    9) Vad vill din 3-åring bli som stor? Fråga nu? :D
    - Frågade och gick till svar att han vill bli tåg när han blir stor. :-) Så jag vet inte riktigt, men han är ju helt inne i Thomas tåget denhär killen just nu.

    10) Länk till senaste tagna foto på din 3-åring?
    - Vi har nyuppdaterat fotoalbum på vår hemsida.
    http://nielsen.homelinux.com/
  29. Medlem sedan
    Nov 1999
    #15

    Louisas svar :)

    1) Ditt barns favoritlek (hemma)?
    -att studsa runnt pa en studsboll

    2) Vikt & längd?
    -oj....ingen aning faktiskt.

    3) Somnar själv vid läggdags? sovrutiner?
    -japp

    4) Välling?, napp?, snuttefilt? fortfarande?
    -nix

    5) Är ditt barn rädd för nånting?
    -nej, inte direkt

    6) Roligaste kommentaren från ditt barn idag?
    -goodmorning big belly :)

    7) Något du är extra stolt över hos din 3-åring?
    -hon ar jatteduktig pa att \"kan sjalv\" :)

    8) \"Jobbig-situation\" just nu?
    -retas mycket med storasyster gor hon...det tycker hon ar jattekul :/

    9) Vad vill din 3-åring bli som stor? Fråga nu? :D
    -ok...hon svarade \"A lion thats wearing a costume\" :)

    10) Länk till senaste tagna foto på din 3-åring?
    http://www.familjeliv.se/krypin/louisa/galleri.php
  30. 15
    Louisas svar :) 1) Ditt barns favoritlek (hemma)?
    -att studsa runnt pa en studsboll

    2) Vikt & längd?
    -oj....ingen aning faktiskt.

    3) Somnar själv vid läggdags? sovrutiner?
    -japp

    4) Välling?, napp?, snuttefilt? fortfarande?
    -nix

    5) Är ditt barn rädd för nånting?
    -nej, inte direkt

    6) Roligaste kommentaren från ditt barn idag?
    -goodmorning big belly :)

    7) Något du är extra stolt över hos din 3-åring?
    -hon ar jatteduktig pa att \"kan sjalv\" :)

    8) \"Jobbig-situation\" just nu?
    -retas mycket med storasyster gor hon...det tycker hon ar jattekul :/

    9) Vad vill din 3-åring bli som stor? Fråga nu? :D
    -ok...hon svarade \"A lion thats wearing a costume\" :)

    10) Länk till senaste tagna foto på din 3-åring?
    http://www.familjeliv.se/krypin/louisa/galleri.php
  31. Medlem sedan
    Mar 2002
    #16

    Humla om Siri

    1) Ditt barns favoritlek (hemma)?
    ** hoppa, springa, bygga och hjälpa oss med att laga mat och diska.

    2) Vikt & längd?
    ** ca 17 kg / 100 cm

    3) Somnar själv vid läggdags? sovrutiner?
    ** ja somnar själv efter att vi läst saga och stoppat om. Samsover fortfarande med oss (och lillebror).

    4) Välling?, napp?, snuttefilt? fortfarande?
    ** välling slinker alltid ner på kvällen hur mycket middag hon än ätit, däremot funderar jag på om det är dags att överge nappflaskan där snart... annars inget.

    5) Är ditt barn rädd för nånting?
    ** nej hon räds varken fan eller trollen brukar vi skämta om. Hon är synnerligen kavat och stursk...

    6) Roligaste kommentaren från ditt barn idag?
    ** oj, det komemr oräkneliga just nu. Jag brukar skriva upp de roligaste i bloggen!

    7) Något du är extra stolt över hos din 3-åring?
    ** att hon är så trygg, självständig, kärleksfull och social!

    8) \"Jobbig-situation\" just nu?
    ** ilskeutbrotten är ju svettiga och att hon har börjat kladda så med maten igen. :-/

    9) Vad vill din 3-åring bli som stor? Fråga nu? :D
    **\"Jag ska bli STÖRSTA LEJONET... eller jag ska bli doktor.\"

    10) Länk till senaste tagna foto på din 3-åring?
    http://mammahumla.blogg.se/

    Kul enkät Li! *kram*
  32. 16
    Humla om Siri 1) Ditt barns favoritlek (hemma)?
    ** hoppa, springa, bygga och hjälpa oss med att laga mat och diska.

    2) Vikt & längd?
    ** ca 17 kg / 100 cm

    3) Somnar själv vid läggdags? sovrutiner?
    ** ja somnar själv efter att vi läst saga och stoppat om. Samsover fortfarande med oss (och lillebror).

    4) Välling?, napp?, snuttefilt? fortfarande?
    ** välling slinker alltid ner på kvällen hur mycket middag hon än ätit, däremot funderar jag på om det är dags att överge nappflaskan där snart... annars inget.

    5) Är ditt barn rädd för nånting?
    ** nej hon räds varken fan eller trollen brukar vi skämta om. Hon är synnerligen kavat och stursk...

    6) Roligaste kommentaren från ditt barn idag?
    ** oj, det komemr oräkneliga just nu. Jag brukar skriva upp de roligaste i bloggen!

    7) Något du är extra stolt över hos din 3-åring?
    ** att hon är så trygg, självständig, kärleksfull och social!

    8) \"Jobbig-situation\" just nu?
    ** ilskeutbrotten är ju svettiga och att hon har börjat kladda så med maten igen. :-/

    9) Vad vill din 3-åring bli som stor? Fråga nu? :D
    **\"Jag ska bli STÖRSTA LEJONET... eller jag ska bli doktor.\"

    10) Länk till senaste tagna foto på din 3-åring?
    http://mammahumla.blogg.se/

    Kul enkät Li! *kram*
  33. Medlem sedan
    Dec 2002
    #17

    caya om elvira

    1) Ditt barns favoritlek (hemma)?
    jag vet inte riktigt vad de leker men de leker väldigt mycket ihop

    2) Vikt & längd?
    drygt 1 meter och 16.5 kg

    3) Somnar själv vid läggdags? sovrutiner?
    vi läser en saga, en favorit är \"godnatt har jag sagt\" sen pratar vi lite om dagen som varit och dagen som kommer sen sjunger vi \"var är sängen var är sängen, här är den, här är den, va gör du i den då va gör du i den då? sover gott sover gott\" och sen vänder hon sig om och somnar på tre sekunder. vi väcker henne några gånger på kvällen och morgonen för att hon ska upp och kissa, då somnar hon oftast om på ingen stund alls.
    (ibland redan på toaletten *hihi*)

    4) Välling?, napp?, snuttefilt? fortfarande?
    nix, pix, aldrig haft

    5) Är ditt barn rädd för nånting?
    ja, borrmaskinen

    6) Roligaste kommentaren från ditt barn idag?
    mamma, vet du vad? jag tycker du har knasiga ben idag
    (jag har blå strumpbyxor)

    7) Något du är extra stolt över hos din 3-åring?
    att hon är så självständig

    8) \"Jobbig-situation\" just nu?
    allergiundersökningarna och hennes eksem som hon har över hela kroppen

    9) Vad vill din 3-åring bli som stor? Fråga nu? :D
    köra motorcykel jättefort och vara doktor

    10) Länk till senaste tagna foto på din 3-åring?
    hmm... finns i min fotografiska blogg. themalmgrens.se/flog

    kram
  34. 17
    caya om elvira 1) Ditt barns favoritlek (hemma)?
    jag vet inte riktigt vad de leker men de leker väldigt mycket ihop

    2) Vikt & längd?
    drygt 1 meter och 16.5 kg

    3) Somnar själv vid läggdags? sovrutiner?
    vi läser en saga, en favorit är \"godnatt har jag sagt\" sen pratar vi lite om dagen som varit och dagen som kommer sen sjunger vi \"var är sängen var är sängen, här är den, här är den, va gör du i den då va gör du i den då? sover gott sover gott\" och sen vänder hon sig om och somnar på tre sekunder. vi väcker henne några gånger på kvällen och morgonen för att hon ska upp och kissa, då somnar hon oftast om på ingen stund alls.
    (ibland redan på toaletten *hihi*)

    4) Välling?, napp?, snuttefilt? fortfarande?
    nix, pix, aldrig haft

    5) Är ditt barn rädd för nånting?
    ja, borrmaskinen

    6) Roligaste kommentaren från ditt barn idag?
    mamma, vet du vad? jag tycker du har knasiga ben idag
    (jag har blå strumpbyxor)

    7) Något du är extra stolt över hos din 3-åring?
    att hon är så självständig

    8) \"Jobbig-situation\" just nu?
    allergiundersökningarna och hennes eksem som hon har över hela kroppen

    9) Vad vill din 3-åring bli som stor? Fråga nu? :D
    köra motorcykel jättefort och vara doktor

    10) Länk till senaste tagna foto på din 3-åring?
    hmm... finns i min fotografiska blogg. themalmgrens.se/flog

    kram
  35. Medlem sedan
    Apr 2002
    #18

    Anna om William

    1) Ditt barns favoritlek (hemma)?
    * Med sina Tåg och Tågbanor

    2) Vikt & längd?
    * 15,8 kg men längde vet jag inte riktigt

    3) Somnar själv vid läggdags? sovrutiner?
    * William somnar inte själv, men vi måste lära honom göra det nu för han blir bara mer uppe i varv när vi är med

    4) Välling?, napp?, snuttefilt? fortfarande?
    * Inget

    5) Är ditt barn rädd för nånting?
    * nja,Getingar vet jag han är jätte rädd för

    6) Roligaste kommentaren från ditt barn idag?
    * Min lillebror är en storm... (Dom har pratat om stormen Andrew på Dagis)

    7) Något du är extra stolt över hos din 3-åring?
    * Att han är så enormt duktig på att prata och kan så mycket om djur och även hans gosiga sida..

    8) \"Jobbig-situation\" just nu?
    * Att det är mycket trots nu, vill inte klä på sig, vill inte följa med mm

    9) Vad vill din 3-åring bli som stor? Fråga nu? :D
    * \" En stor isbjörn, med vassa tänder och stora klor\" ...*s*

    10) Länk till senaste tagna foto på din 3-åring?
    * Kommer upp på hemsidan i kväll förhoppningsvis
  36. 18
    Anna om William 1) Ditt barns favoritlek (hemma)?
    * Med sina Tåg och Tågbanor

    2) Vikt & längd?
    * 15,8 kg men längde vet jag inte riktigt

    3) Somnar själv vid läggdags? sovrutiner?
    * William somnar inte själv, men vi måste lära honom göra det nu för han blir bara mer uppe i varv när vi är med

    4) Välling?, napp?, snuttefilt? fortfarande?
    * Inget

    5) Är ditt barn rädd för nånting?
    * nja,Getingar vet jag han är jätte rädd för

    6) Roligaste kommentaren från ditt barn idag?
    * Min lillebror är en storm... (Dom har pratat om stormen Andrew på Dagis)

    7) Något du är extra stolt över hos din 3-åring?
    * Att han är så enormt duktig på att prata och kan så mycket om djur och även hans gosiga sida..

    8) \"Jobbig-situation\" just nu?
    * Att det är mycket trots nu, vill inte klä på sig, vill inte följa med mm

    9) Vad vill din 3-åring bli som stor? Fråga nu? :D
    * \" En stor isbjörn, med vassa tänder och stora klor\" ...*s*

    10) Länk till senaste tagna foto på din 3-åring?
    * Kommer upp på hemsidan i kväll förhoppningsvis
  37. Medlem sedan
    May 2005
    #19

    Åsa om Ebba

    1) Ditt barns favoritlek (hemma)?
    Hon håller på med mycket rollekar nu där både synliga och osynliga vänner ingår. Just nu håller hon på och leker att Annas pyjamas är ett julkort som hon skriver!

    2) Vikt & längd?
    Ingen aning

    3) Somnar själv vid läggdags? sovrutiner?
    Äter middag, leker lite, duschar, äter ev. något litet, borstar tänderna, någon av oss ligger bredvid henne och läser 1-2 böcker (beror på vad klockan är) och ligger bredvid henne under de 5-15 minuter det tar för henne att somna. Det sistnämnda tycker nog en del är lite \"daltigt\" men det är mysigt att få den där lilla stunden tillsammans.

    4) Välling?, napp?, snuttefilt? fortfarande?
    Inget. Ebba har aldrig haft vare sig napp, välling eller snuttefilt.

    5) Är ditt barn rädd för nånting?
    Jag frågade Ebba nu och hon svarade att hon är inte rädd för någonting, men sedan sa hon med ett leende att grisar är lite läskiga! =)
    Men skulle jag själv säga något så är det att jag ska hinna på tunnelbanan och inte hon eller vice versa. Hon har nämligen en gång trott att hon inte kom med och att jag var på den tunnelbanan som lämnade stationen och blev jätteledsen trots att jag sa att jag ALDRIG skulle åka iväg utan henne och att mammor och pappor väldigt sällan glömmer sina barn. Men skulle det hända så har vi gjort en plan för det för att hon ska känna sig trygg.

    6) Roligaste kommentaren från ditt barn idag?
    När vi gick hem vid en kraftigt trafikerad väg idag så sa Ebba att det var bäst att hon stod på ståbrädan
    - \"Du blir så ledsen att du måste ligga i en säng hela dagen och det är skillnad på att ha bara ha ett barn när man vill ha två stycken\".
    Ni kan ju gissa hur många gånger vi har pratat om att bilar är hårda och barn är mjuka? =)

    7) Något du är extra stolt över hos din 3-åring?
    Förutom att hon är bäst? =)
    Nä, skämt åsido så är det nog att hon är så levnadsglad. Hon har öron som är stora som tefat och därigenom så har hon ett stort ordförråd/ordförståelse och kan formulera tankar och funderingar som är väldigt kul att få dela och fundera själv på. Sedan blir jag väl extra stolt när hon är snäll mot andra, blir varm i hjärtat när hennes \"bästisar\" på förskolan jublar när hon kommer så jag hoppas hon är en bra kompis.

    8) \"Jobbig-situation\" just nu?
    Livet är ganska enkelt just nu, men vi har en extern familjerelation som är lite komplicerad emellanåt som alltid ligger och skaver som känns som om vi måste på ett eller annat sätt lära oss att hantera. Jag känner att jag måste vara så här vag för att inte lämna ut någon.

    9) Vad vill din 3-åring bli som stor? Fråga nu? :D
    (Jag frågar Ebba)
    - Jag vill bli en hund eller kanske en katt!
    (Jag formulerar om frågan och frågar vad hon ska jobba med)
    - Jag ska jobba på en verkstad.

    10) Länk till senaste tagna foto på din 3-åring?
    Titta i mitt album
  38. 19
    Åsa om Ebba 1) Ditt barns favoritlek (hemma)?
    Hon håller på med mycket rollekar nu där både synliga och osynliga vänner ingår. Just nu håller hon på och leker att Annas pyjamas är ett julkort som hon skriver!

    2) Vikt & längd?
    Ingen aning

    3) Somnar själv vid läggdags? sovrutiner?
    Äter middag, leker lite, duschar, äter ev. något litet, borstar tänderna, någon av oss ligger bredvid henne och läser 1-2 böcker (beror på vad klockan är) och ligger bredvid henne under de 5-15 minuter det tar för henne att somna. Det sistnämnda tycker nog en del är lite \"daltigt\" men det är mysigt att få den där lilla stunden tillsammans.

    4) Välling?, napp?, snuttefilt? fortfarande?
    Inget. Ebba har aldrig haft vare sig napp, välling eller snuttefilt.

    5) Är ditt barn rädd för nånting?
    Jag frågade Ebba nu och hon svarade att hon är inte rädd för någonting, men sedan sa hon med ett leende att grisar är lite läskiga! =)
    Men skulle jag själv säga något så är det att jag ska hinna på tunnelbanan och inte hon eller vice versa. Hon har nämligen en gång trott att hon inte kom med och att jag var på den tunnelbanan som lämnade stationen och blev jätteledsen trots att jag sa att jag ALDRIG skulle åka iväg utan henne och att mammor och pappor väldigt sällan glömmer sina barn. Men skulle det hända så har vi gjort en plan för det för att hon ska känna sig trygg.

    6) Roligaste kommentaren från ditt barn idag?
    När vi gick hem vid en kraftigt trafikerad väg idag så sa Ebba att det var bäst att hon stod på ståbrädan
    - \"Du blir så ledsen att du måste ligga i en säng hela dagen och det är skillnad på att ha bara ha ett barn när man vill ha två stycken\".
    Ni kan ju gissa hur många gånger vi har pratat om att bilar är hårda och barn är mjuka? =)

    7) Något du är extra stolt över hos din 3-åring?
    Förutom att hon är bäst? =)
    Nä, skämt åsido så är det nog att hon är så levnadsglad. Hon har öron som är stora som tefat och därigenom så har hon ett stort ordförråd/ordförståelse och kan formulera tankar och funderingar som är väldigt kul att få dela och fundera själv på. Sedan blir jag väl extra stolt när hon är snäll mot andra, blir varm i hjärtat när hennes \"bästisar\" på förskolan jublar när hon kommer så jag hoppas hon är en bra kompis.

    8) \"Jobbig-situation\" just nu?
    Livet är ganska enkelt just nu, men vi har en extern familjerelation som är lite komplicerad emellanåt som alltid ligger och skaver som känns som om vi måste på ett eller annat sätt lära oss att hantera. Jag känner att jag måste vara så här vag för att inte lämna ut någon.

    9) Vad vill din 3-åring bli som stor? Fråga nu? :D
    (Jag frågar Ebba)
    - Jag vill bli en hund eller kanske en katt!
    (Jag formulerar om frågan och frågar vad hon ska jobba med)
    - Jag ska jobba på en verkstad.

    10) Länk till senaste tagna foto på din 3-åring?
    Titta i mitt album
  39. Medlem sedan
    Nov 2001
    #20

    Lena och Anton svarar :)

    1) Ditt barns favoritlek (hemma)?
    - grävskoprna och leka mamma-pappa-barn med allt möjligt \"mammabil, pappabil och lillabarnet bilen\"

    2) Vikt & längd?
    - ca 104cm och 16kg

    3) Somnar själv vid läggdags? sovrutiner?
    - Vi läser en bok, Anton läser den en gång själv och sen släcker han lampan. Vi sitter kvar tills han somnar ca 5-10min.

    4) Välling?, napp?, snuttefilt? fortfarande?
    - Välling

    5) Är ditt barn rädd för nånting?
    - Japp, en fågel som sitter i en blomkruka och kvittrar när det är dags att vattna :)

    6) Roligaste kommentaren från ditt barn idag?
    - Näää, jag e inte 3 år jag e bara 4år och en stor kille som vill åka fort bak. (gräl om vart man sitter i bilen)

    7) Något du är extra stolt över hos din 3-åring?
    - Att han är så verbal, klurig och redig :)

    8) Jobbig-situation just nu?
    - TROTS! och \"du är dumkalle, eller\"

    9) Vad vill din 3-åring bli som stor? Fråga nu? :D
    - Ehhhh.....jag tro nooog...ehhhh....leka med lastbilar som farfar.

    10) Länk till senaste tagna foto på din 3-åring?
    www.lorensson.com - antons startbild
  40. 20
    Lena och Anton svarar :) 1) Ditt barns favoritlek (hemma)?
    - grävskoprna och leka mamma-pappa-barn med allt möjligt \"mammabil, pappabil och lillabarnet bilen\"

    2) Vikt & längd?
    - ca 104cm och 16kg

    3) Somnar själv vid läggdags? sovrutiner?
    - Vi läser en bok, Anton läser den en gång själv och sen släcker han lampan. Vi sitter kvar tills han somnar ca 5-10min.

    4) Välling?, napp?, snuttefilt? fortfarande?
    - Välling

    5) Är ditt barn rädd för nånting?
    - Japp, en fågel som sitter i en blomkruka och kvittrar när det är dags att vattna :)

    6) Roligaste kommentaren från ditt barn idag?
    - Näää, jag e inte 3 år jag e bara 4år och en stor kille som vill åka fort bak. (gräl om vart man sitter i bilen)

    7) Något du är extra stolt över hos din 3-åring?
    - Att han är så verbal, klurig och redig :)

    8) Jobbig-situation just nu?
    - TROTS! och \"du är dumkalle, eller\"

    9) Vad vill din 3-åring bli som stor? Fråga nu? :D
    - Ehhhh.....jag tro nooog...ehhhh....leka med lastbilar som farfar.

    10) Länk till senaste tagna foto på din 3-åring?
    www.lorensson.com - antons startbild
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Enkätdags kanske?
    By -Annie- in forum _0605 Majbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-05-20, 20:52
  2. Enkätdags kanske?
    By Zelda. in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2007-03-01, 19:56
  3. Enkätdags kanske???
    By sarahkristin in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 31
    Senaste inlägg: 2006-12-12, 21:26
  4. Enkätdags
    By rividenci in forum Sex & erotik
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2006-11-20, 16:51
  5. Enkätdags kanske?
    By Anonym in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2006-03-13, 13:08
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar