Vink vink!
_0112 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    May 2003
    #1

    Vink vink!

    Kikar in här lite! Håller mej lite i bakgrunden, mår inte på topp just nu :/
    Illamående och foglossning hänger kvar och nu senast är att blodtrycket stiger och jag har en del andra symptom som oxå pekar mot havandeskapsförgiftning *suck* Hade ju det med Colin och blev beodrad sängläge de sista 6 veckorna. Vila står på schemat denna gång med men huuuur lätt är det då? Barnen är iofs på dagis till 15 men sen är det ju full rulle!

    Det är iaf inte så långt kvar (fast känns som 100år!) så sen hoppas jag att jag mår bättre och att orken kommer åter! Familjen tycker nog att jag är sådär rolig just nu ;)

    Tänkte bara visa mej här iaf! :) Peter har lånat hem en laptop till mej så jag kan surfa från sängen o soffan iaf, alltid nåt, hehe!

    Så vink vink och kram till er alla! :)
  2. 1
    Vink vink! Kikar in här lite! Håller mej lite i bakgrunden, mår inte på topp just nu :/
    Illamående och foglossning hänger kvar och nu senast är att blodtrycket stiger och jag har en del andra symptom som oxå pekar mot havandeskapsförgiftning *suck* Hade ju det med Colin och blev beodrad sängläge de sista 6 veckorna. Vila står på schemat denna gång med men huuuur lätt är det då? Barnen är iofs på dagis till 15 men sen är det ju full rulle!

    Det är iaf inte så långt kvar (fast känns som 100år!) så sen hoppas jag att jag mår bättre och att orken kommer åter! Familjen tycker nog att jag är sådär rolig just nu ;)

    Tänkte bara visa mej här iaf! :) Peter har lånat hem en laptop till mej så jag kan surfa från sängen o soffan iaf, alltid nåt, hehe!

    Så vink vink och kram till er alla! :)
  3. Medlem sedan
    Oct 2001
    #2

    Tänkte på dig igår

    - att man inte sett till dig så mycket, alltså. Vilket datum är det beräknat till?
    Men, vet du- det äääär inte långt kvar*peppar*. Vips sitter du där med en skallig liten gosegris!:-)*tittar i mitt eget knä*
    Fast, säg åt den att hålla sig inne nå\'n vecka till- v.35 rekommenderas inte alls.*been there, done
    that*;-)

    Vad säger barnen? Längtar de?

    Kramar,

  4. 2
    Tänkte på dig igår - att man inte sett till dig så mycket, alltså. Vilket datum är det beräknat till?
    Men, vet du- det äääär inte långt kvar*peppar*. Vips sitter du där med en skallig liten gosegris!:-)*tittar i mitt eget knä*
    Fast, säg åt den att hålla sig inne nå\'n vecka till- v.35 rekommenderas inte alls.*been there, done
    that*;-)

    Vad säger barnen? Längtar de?

    Kramar,

  5. Medlem sedan
    Aug 2000
    #3

    Isch

    Det låter inget vidare. . .
    Skickar lite peppning och glada tillrop!
    Snaart är det en fjunig bebis i famnen istället
  6. 3
    Isch Det låter inget vidare. . .
    Skickar lite peppning och glada tillrop!
    Snaart är det en fjunig bebis i famnen istället
  7. Medlem sedan
    May 2003
    #4

    Kan nog lova

    att jag sitter här om fem veckor och klagar på att den aldrig vill ut ;) Både C & A har ju kommit runt bf så det blir väl nåt liknande nu, men skulle inte säga nej till 2 veckor för beräknat, hehe! :)

    Barnen längtar, eller mest Colin. Aimee har liksom bara konstaterat att det är en bebis i magen och inte nåt mer med det. Colin har ju 100 frågor kring allt och förstår nog att det trots allt ska komma en liten bebis hit. Fast häromdan när jag inte orkade leka så sa han att han inte ville ha nån bebis för att mamma inte orkade nåt länge :(

    1 mars är det beräknat till, men kan som sagt heeelt klart tänka mej en februaribebis, hehe! :)
  8. 4
    Kan nog lova att jag sitter här om fem veckor och klagar på att den aldrig vill ut ;) Både C & A har ju kommit runt bf så det blir väl nåt liknande nu, men skulle inte säga nej till 2 veckor för beräknat, hehe! :)

    Barnen längtar, eller mest Colin. Aimee har liksom bara konstaterat att det är en bebis i magen och inte nåt mer med det. Colin har ju 100 frågor kring allt och förstår nog att det trots allt ska komma en liten bebis hit. Fast häromdan när jag inte orkade leka så sa han att han inte ville ha nån bebis för att mamma inte orkade nåt länge :(

    1 mars är det beräknat till, men kan som sagt heeelt klart tänka mej en februaribebis, hehe! :)
  9. Medlem sedan
    May 2003
    #5

    tackitack!

    :)
    När bebis väl är ute så tycker man väl som vanligt att tiden går för fort istället för snigelfart som det känns nu! :)
  10. 5
    tackitack! :)
    När bebis väl är ute så tycker man väl som vanligt att tiden går för fort istället för snigelfart som det känns nu! :)
  11. Medlem sedan
    Jun 2001
    #6

    Heeej...

    kul att se deeej. Du är snart i mål gumman och då blir det bara mys och gos hela dagarna. Tror att det är bra för barnen att vänja sig vid att du inte alltid kan vara med dem, för snart sitter du med en igel vid tutten och då kommer du ingen vart. Njut av att vila och lägg alla dåliga samveten på hyllan.

    KRAM
  12. 6
    Heeej... kul att se deeej. Du är snart i mål gumman och då blir det bara mys och gos hela dagarna. Tror att det är bra för barnen att vänja sig vid att du inte alltid kan vara med dem, för snart sitter du med en igel vid tutten och då kommer du ingen vart. Njut av att vila och lägg alla dåliga samveten på hyllan.

    KRAM
  13. Medlem sedan
    Mar 2000
    #7

    hejhej!

    snaaart är det över:-)

    Tänk på att det bara är en liten period det är såhär. JAg sa till barnen att bäbisen gör mig trött, och det förstod de. När Elsie kom ut, orkade jag ju vara med dem igen.

    Hoppas det går bra nu de sista veckorna!
  14. 7
    hejhej! snaaart är det över:-)

    Tänk på att det bara är en liten period det är såhär. JAg sa till barnen att bäbisen gör mig trött, och det förstod de. När Elsie kom ut, orkade jag ju vara med dem igen.

    Hoppas det går bra nu de sista veckorna!
  15. Medlem sedan
    May 2003
    #8

    heej!

    Jo jag vet, snart är det klart och jag kommer säkert inte ens minnas hur jobbigt det var ;)
    Dåliga samvetet försöker jag lägga undan men visst känns det tråkigt när man inte orkar göra nåt med barnen :( Blivit en del film och mamma scans köttbullar här på senaste tiden ;)
  16. 8
    heej! Jo jag vet, snart är det klart och jag kommer säkert inte ens minnas hur jobbigt det var ;)
    Dåliga samvetet försöker jag lägga undan men visst känns det tråkigt när man inte orkar göra nåt med barnen :( Blivit en del film och mamma scans köttbullar här på senaste tiden ;)
  17. Medlem sedan
    May 2003
    #9

    Vink!

    jo nu är det ju snart klart men de sista veckorna går ju så trögt! :)
    Colin förstår för det mesta att mamma är trött och inte orkar så mycket men Aimee är det lite svårare att förklara för.
    Fast sen då? TRE barn?! Det känns oxå lite overkligt och hur ska man fixa det när 2 känns helt övermäktigt ibland! ja det löser väl sej ;)
  18. 9
    Vink! jo nu är det ju snart klart men de sista veckorna går ju så trögt! :)
    Colin förstår för det mesta att mamma är trött och inte orkar så mycket men Aimee är det lite svårare att förklara för.
    Fast sen då? TRE barn?! Det känns oxå lite overkligt och hur ska man fixa det när 2 känns helt övermäktigt ibland! ja det löser väl sej ;)
  19. Medlem sedan
    Mar 2000
    #10

    det går:-)

    Det är en till att klä på och möta behoven hos, men eftersom man numer är en så rutinerad förälder, så går det med:-)

    Syskonkärleken är vär allt!

    Mirjam var ju 4½ när Elsie föddes, och hon hjälper nu till massor med lillasyster.
  20. 10
    det går:-) Det är en till att klä på och möta behoven hos, men eftersom man numer är en så rutinerad förälder, så går det med:-)

    Syskonkärleken är vär allt!

    Mirjam var ju 4½ när Elsie föddes, och hon hjälper nu till massor med lillasyster.
  21. Medlem sedan
    Nov 1999
    #11

    Vink-vink!

    Tänk så kort tid det är kvar nu. Åhh! Nu håller jag tummarna för att du ska må bättre under de sista veckorna.

    Behöver du ett bra boktips? Läs Pigge Werelins bok om tsunamin i Khao Lak. Fantastiskt bra!!!

    Kram på dig och magen!
  22. 11
    Vink-vink! Tänk så kort tid det är kvar nu. Åhh! Nu håller jag tummarna för att du ska må bättre under de sista veckorna.

    Behöver du ett bra boktips? Läs Pigge Werelins bok om tsunamin i Khao Lak. Fantastiskt bra!!!

    Kram på dig och magen!
  23. Medlem sedan
    Nov 1999
    #12

    Vinkar tillbaks!

    Uhhh, de sista veckorna är ju jobbiga trots att man mår bra, så jag kan riktigt känna med dej som mår dåligt och måste vila. Man vill tillbaka till sitt rätta jag, snabbt, snabbt, snabbt!
    Men finns det risk för för tidig förlossning för dej iom havandeskapsförgiftningen? Om det inte blir bättre för dej, menar jag?
    Toppen med laptop! En räddare i nöden liksom! *L*

    Kram på dej!
  24. 12
    Vinkar tillbaks! Uhhh, de sista veckorna är ju jobbiga trots att man mår bra, så jag kan riktigt känna med dej som mår dåligt och måste vila. Man vill tillbaka till sitt rätta jag, snabbt, snabbt, snabbt!
    Men finns det risk för för tidig förlossning för dej iom havandeskapsförgiftningen? Om det inte blir bättre för dej, menar jag?
    Toppen med laptop! En räddare i nöden liksom! *L*

    Kram på dej!
  25. - Miko -
    #13

    Heeej! Har undrat var du är!

    Bara fem veckor kvar, otroligt! Berättade inte du nyss att du var gravid? Det är tredje va (kanske missat ett barn här eller där *s*).
    Vila, vila vila!
    Kram
  26. 13
    Heeej! Har undrat var du är! Bara fem veckor kvar, otroligt! Berättade inte du nyss att du var gravid? Det är tredje va (kanske missat ett barn här eller där *s*).
    Vila, vila vila!
    Kram
  27. Medlem sedan
    Dec 1999
    #14

    Vinki Vink

    Hej!
    Försök hålla dig så stilla det går... låt barnen vara dina passopper.. oftast gillar barnen att sppringa småärenden till en.
    Kram
  28. 14
    Vinki Vink Hej!
    Försök hålla dig så stilla det går... låt barnen vara dina passopper.. oftast gillar barnen att sppringa småärenden till en.
    Kram
  29. Medlem sedan
    May 2003
    #15

    tack!

    Lite tummar är alltid bra :D

    Tack för boktips!! Var faktiskt längesen jag hade tid att läsa så mycket böcker som jag gjort senaste tiden! :)
  30. 15
    tack! Lite tummar är alltid bra :D

    Tack för boktips!! Var faktiskt längesen jag hade tid att läsa så mycket böcker som jag gjort senaste tiden! :)
  31. Medlem sedan
    May 2003
    #16

    ja tänk

    vad man längtar efter vanliga saker som att kunna sätta på sej skorna eller vända sej i sängen utan att det gör ont eller är jobbigt! Och kläder ska vi inte prata om ;)

    Nja, behöver inte bli tidig förlossning om värderna inte blir värre. Med C så hade jag ju sängläge sista 6veckorna som dessutom hjälpte och varken tryck eller annat blev värre och han kom ju när han skulle.
    Men blir det sämre så visst, då kan det ju bli tal om att bebis ska komma tidigare.

    Laptopen är min räddare i nöden! Fast farligt! För nu ligger jag bekvämt i sängen och surfar runt i massa webbshoppar och vill köpa massa! Haha! :)
  32. 16
    ja tänk vad man längtar efter vanliga saker som att kunna sätta på sej skorna eller vända sej i sängen utan att det gör ont eller är jobbigt! Och kläder ska vi inte prata om ;)

    Nja, behöver inte bli tidig förlossning om värderna inte blir värre. Med C så hade jag ju sängläge sista 6veckorna som dessutom hjälpte och varken tryck eller annat blev värre och han kom ju när han skulle.
    Men blir det sämre så visst, då kan det ju bli tal om att bebis ska komma tidigare.

    Laptopen är min räddare i nöden! Fast farligt! För nu ligger jag bekvämt i sängen och surfar runt i massa webbshoppar och vill köpa massa! Haha! :)
  33. Medlem sedan
    May 2003
    #17

    Nää...

    ...men det går ju alltid fort när det inte gäller en själv ;)Ja, det borde väl vara 3:e? Kan iaf bara räkna till 2 andra busar ute i vardagsrummet :D
    Men sen är det STOPP! inte fler än 3! :)
  34. 17
    Nää... ...men det går ju alltid fort när det inte gäller en själv ;)Ja, det borde väl vara 3:e? Kan iaf bara räkna till 2 andra busar ute i vardagsrummet :D
    Men sen är det STOPP! inte fler än 3! :)
  35. Medlem sedan
    May 2003
    #18

    jo..

    ....försöker så gott det går! Lite rastlös blir man ju oxå och skulle helst vilja göra massa saker, men orken finns ju ändå inte så det blir ju vila då.
    :)
  36. 18
    jo.. ....försöker så gott det går! Lite rastlös blir man ju oxå och skulle helst vilja göra massa saker, men orken finns ju ändå inte så det blir ju vila då.
    :)

Liknande trådar

  1. Vink vink från Stockholm efter UNDERBAR
    By JaCal in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2011-01-24, 20:35
  2. Vink vink från soligt californien!
    By JaCal in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-03-21, 17:28
  3. Vink vink från Gamla Stan
    By JaCal in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-02-13, 17:16
  4. Vink vink från stora sjukhuset
    By NYC-Maria in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-12-28, 22:46
  5. Vinkar från Norrland *vink, vink*
    By terriern in forum Singelmingel
    Svar: 43
    Senaste inlägg: 2006-03-26, 22:41
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar