Betala 4 tusen för hörapparaten!
Hörselskador & nedsättning
  1. Annelie 5
    #1

    Betala 4 tusen för hörapparaten!

    En ensamstående mamma som är hörselskadad, tvingas betala 4 tusen gåner 2 (Hon behver två HA)
    Landstinget betalar ett maxbelopp på 7 000 kr/ HA.

    Ni som ÄR ensamma mammor, vet hur hemskt dålig ekonomi man kan ha. Och denna mamma har inte heller jobb! Knapert!

    Hon har fått prova flera hörapparater, och hör bäst i de som koster ÖVER 7 000 kr.

    Jag tänker på alla CI-barnen. Hur mycket får de betala för varje hörapparat?
    Har hört att EN CI-operation kan kosta 200 tusen!
    Stämmer det?

    I alla fall tycker jag det var väl mcyet för henne att betala 8 000 kr för att få hörapparater som hon behvöer. Hon ensam vårdnad om två barn. Och en nyinköpt tvättmaskin som hon var tvungen köpa in före jul, när den gammla gått sönder.
    Så hon betalar av på den redan.

    Hon skulle kolla med sosiala om de kan hjälpa henne betala hörapparaterna!

    Hon sa att om hon haft jobb, så hade hon fått hörapparaterna gratis från landstinget!

    Det är som att trampa på någon som redan ligger!
    tycker jag!
  2. 1
    Betala 4 tusen för hörapparaten! En ensamstående mamma som är hörselskadad, tvingas betala 4 tusen gåner 2 (Hon behver två HA)
    Landstinget betalar ett maxbelopp på 7 000 kr/ HA.

    Ni som ÄR ensamma mammor, vet hur hemskt dålig ekonomi man kan ha. Och denna mamma har inte heller jobb! Knapert!

    Hon har fått prova flera hörapparater, och hör bäst i de som koster ÖVER 7 000 kr.

    Jag tänker på alla CI-barnen. Hur mycket får de betala för varje hörapparat?
    Har hört att EN CI-operation kan kosta 200 tusen!
    Stämmer det?

    I alla fall tycker jag det var väl mcyet för henne att betala 8 000 kr för att få hörapparater som hon behvöer. Hon ensam vårdnad om två barn. Och en nyinköpt tvättmaskin som hon var tvungen köpa in före jul, när den gammla gått sönder.
    Så hon betalar av på den redan.

    Hon skulle kolla med sosiala om de kan hjälpa henne betala hörapparaterna!

    Hon sa att om hon haft jobb, så hade hon fått hörapparaterna gratis från landstinget!

    Det är som att trampa på någon som redan ligger!
    tycker jag!
  3. anne.h
    #2

    Varför?

    Förstår inte varför hon ska betala om hon inte jobbar men om hon haft en anställning skulle alltså landstinget betalat? Varför?
  4. 2
    Varför? Förstår inte varför hon ska betala om hon inte jobbar men om hon haft en anställning skulle alltså landstinget betalat? Varför?
  5. Medlem sedan
    Jan 2004
    #3

    stämmer nog inte helt

    Ja vissa landsting har gränser för hur mycket de ersätter för en HA. Men att de då skulle betala dem om hon hade ett jobb kan aldrig stämma. Det man kan få om man har ett jobb (och alltså inte får annars) är andra tekniska hjälpmedel som är till för att hjälpa till att klara sitt arbete,,,och då är det inte landstinget som betalar utan försäkringskassa och arbetsförmedling.
    Och det finns jättemånga bra app för under 4000,,,jag tror bara inte att hon har provat dem. Om landstinget ersätter med max 7000kr/app och hon ska betala 4000*2 så innebär det att hennes app skulle kosta 11.000 kr styck och det är helt orimligt.
    Någon måste ha fått fel information i detta fall.
    Hälsningar Åsa (mamma och audionom).
  6. 3
    stämmer nog inte helt Ja vissa landsting har gränser för hur mycket de ersätter för en HA. Men att de då skulle betala dem om hon hade ett jobb kan aldrig stämma. Det man kan få om man har ett jobb (och alltså inte får annars) är andra tekniska hjälpmedel som är till för att hjälpa till att klara sitt arbete,,,och då är det inte landstinget som betalar utan försäkringskassa och arbetsförmedling.
    Och det finns jättemånga bra app för under 4000,,,jag tror bara inte att hon har provat dem. Om landstinget ersätter med max 7000kr/app och hon ska betala 4000*2 så innebär det att hennes app skulle kosta 11.000 kr styck och det är helt orimligt.
    Någon måste ha fått fel information i detta fall.
    Hälsningar Åsa (mamma och audionom).
  7. Annelie 5
    #4

    Nog stämmer det alltid...!!

    I dagens tidning stod en liten notis om ett barn som tappat sin hörapparat i skidspåret. HA kostade 100 000kr!!!
    Där ser man vad de KAN kosta!
    Det viktiga är att man måste träna in det nya ljudet inför varje hörapparat. Hon har nu 3e apparaten ocm den känner HON att hon hör bäst i.

    Jag minns själv när jag var ca 13 år och måste BYTA till ny hörapparat. Det nya ljudet var så jobbigt... det tog ja, några veckor att bli van ljudet. Sedan skruvade en hörseltekniker till den så det blev mjukare ljud. Då blev det mera rimligt att orka ljudet!
    Alltså inte bara CI som är jobbigt i början.

    Nåväl. Tillbaka till ämnet.
    Här bor många hörselskadade och döva för vi har en dövskola här som suger åt sig alla \"slok-öron!\"
    Därför måste vårat landsting ha en övre gräns, för att inte allt ska stiga i taket!

    Det stämmer nog som Åsa, Audionomen sa. Att den här mamman kan få bidrag för hörapparaterna från försäkringskassan. Men även där har man satt hårdare regler.... för att endel försöker smita undan att jobba om man inte hör.
    Det kan bli en vana att skylla all på hörseln. Om många gör det innom samma landsting så blir det ... som en infektion som sprider dig! Jag tror att det är därför de satt sånna här regler!

    Mamman är jätte trevlig och hon skulle säkert kunna jobba... men har aldrig provat. Så hon vågar helt enkelt inte. Allt kretsar runnt barnen, skolan, barnbidraget.
    Jag har verkligen försökt få med henne ut. Men det sitter tydligen så djupt i henne, alla har sagt att hon \" inte kan\" , så nu tror hon på det själv med!

    Då återstår sociala, eller vet ni någon lösning?
  8. 4
    Nog stämmer det alltid...!! I dagens tidning stod en liten notis om ett barn som tappat sin hörapparat i skidspåret. HA kostade 100 000kr!!!
    Där ser man vad de KAN kosta!
    Det viktiga är att man måste träna in det nya ljudet inför varje hörapparat. Hon har nu 3e apparaten ocm den känner HON att hon hör bäst i.

    Jag minns själv när jag var ca 13 år och måste BYTA till ny hörapparat. Det nya ljudet var så jobbigt... det tog ja, några veckor att bli van ljudet. Sedan skruvade en hörseltekniker till den så det blev mjukare ljud. Då blev det mera rimligt att orka ljudet!
    Alltså inte bara CI som är jobbigt i början.

    Nåväl. Tillbaka till ämnet.
    Här bor många hörselskadade och döva för vi har en dövskola här som suger åt sig alla \"slok-öron!\"
    Därför måste vårat landsting ha en övre gräns, för att inte allt ska stiga i taket!

    Det stämmer nog som Åsa, Audionomen sa. Att den här mamman kan få bidrag för hörapparaterna från försäkringskassan. Men även där har man satt hårdare regler.... för att endel försöker smita undan att jobba om man inte hör.
    Det kan bli en vana att skylla all på hörseln. Om många gör det innom samma landsting så blir det ... som en infektion som sprider dig! Jag tror att det är därför de satt sånna här regler!

    Mamman är jätte trevlig och hon skulle säkert kunna jobba... men har aldrig provat. Så hon vågar helt enkelt inte. Allt kretsar runnt barnen, skolan, barnbidraget.
    Jag har verkligen försökt få med henne ut. Men det sitter tydligen så djupt i henne, alla har sagt att hon \" inte kan\" , så nu tror hon på det själv med!

    Då återstår sociala, eller vet ni någon lösning?
  9. Medlem sedan
    Jan 2004
    #5

    en HA

    för 100.000kr? I vilken tidning då? Du får ursäkta men det har jag väldigt svårt att tro på. Och jag vet att man måste träna in ljudet i varje ny app och att det är jobbigt och tar tid, men det var ju inte det diskussionen handlade om. Det handlade om priset på HA. Kan du tala om för mig vad hon har för app? Jag har svårt att tro att det inte finns likvärdiga app som kostar under de 7000 som landstinget står för.
    Vad försörjer sig denna kvinna på? om hon inte jobbar så måste det ju finnas ett skäl för det. Jag känner flera döva och hörselskadade och 1 (en enda) av dem VILL inte komma ut i arbetslivet,,,,hon är abetsskygg,,,,men såna människor finns det ju bland de hörande också.
    Men som sagt,,,jag vill gärna veta vilken tidning (Nerikes Allehanda kanske?) och vilken HA hon använder.
    Hälsningar Åsa.
  10. 5
    en HA för 100.000kr? I vilken tidning då? Du får ursäkta men det har jag väldigt svårt att tro på. Och jag vet att man måste träna in ljudet i varje ny app och att det är jobbigt och tar tid, men det var ju inte det diskussionen handlade om. Det handlade om priset på HA. Kan du tala om för mig vad hon har för app? Jag har svårt att tro att det inte finns likvärdiga app som kostar under de 7000 som landstinget står för.
    Vad försörjer sig denna kvinna på? om hon inte jobbar så måste det ju finnas ett skäl för det. Jag känner flera döva och hörselskadade och 1 (en enda) av dem VILL inte komma ut i arbetslivet,,,,hon är abetsskygg,,,,men såna människor finns det ju bland de hörande också.
    Men som sagt,,,jag vill gärna veta vilken tidning (Nerikes Allehanda kanske?) och vilken HA hon använder.
    Hälsningar Åsa.
  11. Annelie
    #6

    Tidningen Ångermanland, nyligen!

    TÅ tidningen. förrgår, troligen 18 jan något!
    Tyvärr har vi just städat tidningshögen, annars hade jag kollat datum och sida!
    Hoppas du hittar notisen. Den är liten och har inget foto!

    Men den här mamman har haft problem hela livet och nu lever hon för barnen.
    Sjukpension något.... har hon haft hela barnens uppväxt! Men... att höra dåligt hindrar inte att man jobbar!!!! Men det kan vara psykiskt jobbigare om man känner att man inte hänger med.
    Det vet jag själv som hör noll... två arbetskamrater antecknar på våra dagliga personalmöten, vad de pratar om ..så jag hänger med!
    Men jag gillar mitt jobb...!! Jag h ar även jobbat i hemtjänsten med babblande tanter och städat på hotell och annat. Man tar det man får! Den attityden har jag lärt mig när jag växte upp! Inga särbehandlingar med mej, för att jag hör dåligt!
    Det har gjort att jag vågar mera! För jag har provat och VET att jag visst kan!
    Sedan att man får bättre ekonomi när man jobbar, är ju moroten i sig.
    Kruxet kan även vara... att om HON börjar prova jobba några timmar i veckan... så tippar jag att hon får sämre ekonomi - allt hänger ihop. Man får inte samma bidrag om man har ett jobb. Så det är knasigt att hon ska få sämre ekonomi om hon försöker ut jobba lite!!

    Måste kolla med henne vad hörapparaten heter. Hör av mej, om jag kan snart.
    Annars har jag fullt upp att lägga alla mina fem barn. Min man jobbar natt, nämligen!
    Ska försöka kolla upp det.....!!!
  12. 6
    Tidningen Ångermanland, nyligen! TÅ tidningen. förrgår, troligen 18 jan något!
    Tyvärr har vi just städat tidningshögen, annars hade jag kollat datum och sida!
    Hoppas du hittar notisen. Den är liten och har inget foto!

    Men den här mamman har haft problem hela livet och nu lever hon för barnen.
    Sjukpension något.... har hon haft hela barnens uppväxt! Men... att höra dåligt hindrar inte att man jobbar!!!! Men det kan vara psykiskt jobbigare om man känner att man inte hänger med.
    Det vet jag själv som hör noll... två arbetskamrater antecknar på våra dagliga personalmöten, vad de pratar om ..så jag hänger med!
    Men jag gillar mitt jobb...!! Jag h ar även jobbat i hemtjänsten med babblande tanter och städat på hotell och annat. Man tar det man får! Den attityden har jag lärt mig när jag växte upp! Inga särbehandlingar med mej, för att jag hör dåligt!
    Det har gjort att jag vågar mera! För jag har provat och VET att jag visst kan!
    Sedan att man får bättre ekonomi när man jobbar, är ju moroten i sig.
    Kruxet kan även vara... att om HON börjar prova jobba några timmar i veckan... så tippar jag att hon får sämre ekonomi - allt hänger ihop. Man får inte samma bidrag om man har ett jobb. Så det är knasigt att hon ska få sämre ekonomi om hon försöker ut jobba lite!!

    Måste kolla med henne vad hörapparaten heter. Hör av mej, om jag kan snart.
    Annars har jag fullt upp att lägga alla mina fem barn. Min man jobbar natt, nämligen!
    Ska försöka kolla upp det.....!!!
  13. Medlem sedan
    Jan 2004
    #7

    ja

    kolla upp vad HA heter för det blir jag väldigt nyfiken på. Kan förstå att man har fullt upp om man har fem ungar som ska isäng och gubben inte är hemma *ler*. Hör av dig när du har tid.
    Vet du om tidningen Ångermanland har nån hemsida?
    Hälsningar Åsa.
  14. 7
    ja kolla upp vad HA heter för det blir jag väldigt nyfiken på. Kan förstå att man har fullt upp om man har fem ungar som ska isäng och gubben inte är hemma *ler*. Hör av dig när du har tid.
    Vet du om tidningen Ångermanland har nån hemsida?
    Hälsningar Åsa.
  15. Medlem sedan
    Jan 2004
    #8

    hittade

    tidningen på nätet. Hittade också en notis, men där står inget om pris. Dessutom är det ingen vanlig HA han har tappat,,,,han tappade sitt CI. Hur man nu kan ha på det i en badhall? Varken Ci eller vanliga hA tål ju vatten. Men han kanske hade den på mellan badturerna.
    Så här står det iallafall på nätet:
    Maria Johanssons nioårige son som är döv har förlorat sin hörapparat i samband med ett besök i simhallen i Härnösand.
    - Han tappade sitt ci som är en typ av hörapparat när han badade förra onsdagen, berättar Maria som bor i Skellefteå.
    Hittar någon apparaten så går det bra att höra av sig till Kristinaskolan i Härnösand.

    Hälsningar Åsa.
  16. 8
    hittade tidningen på nätet. Hittade också en notis, men där står inget om pris. Dessutom är det ingen vanlig HA han har tappat,,,,han tappade sitt CI. Hur man nu kan ha på det i en badhall? Varken Ci eller vanliga hA tål ju vatten. Men han kanske hade den på mellan badturerna.
    Så här står det iallafall på nätet:
    Maria Johanssons nioårige son som är döv har förlorat sin hörapparat i samband med ett besök i simhallen i Härnösand.
    - Han tappade sitt ci som är en typ av hörapparat när han badade förra onsdagen, berättar Maria som bor i Skellefteå.
    Hittar någon apparaten så går det bra att höra av sig till Kristinaskolan i Härnösand.

    Hälsningar Åsa.
  17. Annelie
    #9

    Det jag läste..var skidspåret!!!

    I TÅ-tidningen läste jag om en tappad höris... men det var i skidspåret! Vet inte om det är samma olycksfågel som desperat försöker komma på var han tappat den!!!
    Jag har ringt Mamman, hon ska kolla upp vad hennes höris heter och återkommer om det. Nu ligger storasyster 10 år, läser saga för småttingarna 2 och 3 år gammla.
    Men nu måste jag se till att söva dem. Innan de blri helt övertrötta!

    Ses frammöver i rutan!
  18. 9
    Det jag läste..var skidspåret!!! I TÅ-tidningen läste jag om en tappad höris... men det var i skidspåret! Vet inte om det är samma olycksfågel som desperat försöker komma på var han tappat den!!!
    Jag har ringt Mamman, hon ska kolla upp vad hennes höris heter och återkommer om det. Nu ligger storasyster 10 år, läser saga för småttingarna 2 och 3 år gammla.
    Men nu måste jag se till att söva dem. Innan de blri helt övertrötta!

    Ses frammöver i rutan!
  19. Medlem sedan
    Jan 2004
    #10

    oj då

    vad konstigt. Ja de kanske kommer på var den tappades till slut.
    Duktigt av din 10-åring att läsa för sina småsyskon,,,,skulle vara mina ungar det!
    Ja vi ses i rutan framöver.
    Åsa.
  20. 10
    oj då vad konstigt. Ja de kanske kommer på var den tappades till slut.
    Duktigt av din 10-åring att läsa för sina småsyskon,,,,skulle vara mina ungar det!
    Ja vi ses i rutan framöver.
    Åsa.
  21. Annelie 5
    #11

    Så lugna av böcker...!!

    Vi har läst sagor varje kväll när barnen var små. När de blev större och kan läsa själv... så läser de stora vad de vill.
    Nu jobbar pappa natt. Och jag hör inte om småbarnen skriker om de vaknar på natten. SÅ de tre större turas om att ligga i pappas säng då. Dom bråkar om att få göra det.
    Sällan annars för se större att få sova nära mamma!
    Utan saga så blir det vilda protester från småbarnen. Men EN GÅNG så sa jag NEJ, för de busade så det gick bara inte läsa.
    Kvällen därpå låg de som ljus och lyssnade!

    OM dom fick välja så skulle jag få läsa varenda bok till de somnar. Men jag säger.... en eller möjligen 2 om de inte är så mycet.
    Nu i kväll, gjorde ajg en helt ny variant.
    Mina glasögon låg i annat rum... så jag kolla de bilderna i en bok och fantiserade fram en saga...!! Nog KAN jag väl se texten, men hade ingen lust, när 10 åringen redan läst fler böcker före!! hihihih
  22. 11
    Så lugna av böcker...!! Vi har läst sagor varje kväll när barnen var små. När de blev större och kan läsa själv... så läser de stora vad de vill.
    Nu jobbar pappa natt. Och jag hör inte om småbarnen skriker om de vaknar på natten. SÅ de tre större turas om att ligga i pappas säng då. Dom bråkar om att få göra det.
    Sällan annars för se större att få sova nära mamma!
    Utan saga så blir det vilda protester från småbarnen. Men EN GÅNG så sa jag NEJ, för de busade så det gick bara inte läsa.
    Kvällen därpå låg de som ljus och lyssnade!

    OM dom fick välja så skulle jag få läsa varenda bok till de somnar. Men jag säger.... en eller möjligen 2 om de inte är så mycet.
    Nu i kväll, gjorde ajg en helt ny variant.
    Mina glasögon låg i annat rum... så jag kolla de bilderna i en bok och fantiserade fram en saga...!! Nog KAN jag väl se texten, men hade ingen lust, när 10 åringen redan läst fler böcker före!! hihihih
  23. Anna
    #12

    CI-en hörapparat!

    Alltså egentligen ärju CI-också en hörapparat!!
    Eller hur? En variant av det!

  24. 12
    CI-en hörapparat! Alltså egentligen ärju CI-också en hörapparat!!
    Eller hur? En variant av det!

  25. Annelie
    #13

    www.tidningen.to

    Kolla om du hittar den lilla notisen om en borttappad hörapparat, i skidspåret.
    De uppmanars att lämna in den på Kristinaskolan eller polisen om någon hittar den!

    Jag hoppas att de hade en bra försökring!
  26. 13
    www.tidningen.to Kolla om du hittar den lilla notisen om en borttappad hörapparat, i skidspåret.
    De uppmanars att lämna in den på Kristinaskolan eller polisen om någon hittar den!

    Jag hoppas att de hade en bra försökring!
  27. Medlem sedan
    May 2000
    #14

    Jo, CI är en slags hörapparat..

    men till skillnad från andra hörapparater så består den av två delar, en inopererad del, som sänder signaler till hjärnan och en yttre del som man kan ta av och på, som tar emot ljuden och skickar in till den inopererade delen via en slags magnet som sitter ihop med den inopererade delen... Det var en enkel beskrivning men jag hoppas att du förstår hur jag menar ...
  28. 14
    Jo, CI är en slags hörapparat.. men till skillnad från andra hörapparater så består den av två delar, en inopererad del, som sänder signaler till hjärnan och en yttre del som man kan ta av och på, som tar emot ljuden och skickar in till den inopererade delen via en slags magnet som sitter ihop med den inopererade delen... Det var en enkel beskrivning men jag hoppas att du förstår hur jag menar ...
  29. Medlem sedan
    Jan 2004
    #15

    ja

    ett Ci är en hörapparat och till skilnad mot vad man läser i vissa tidskrifter så blir den som får ett Ci inte hörande,,,,den blir hörselskadad. Får alltså inte samma kvalitet på sin hörsel som en normalhörande har.
    Hälsningar Åsa.
  30. 15
    ja ett Ci är en hörapparat och till skilnad mot vad man läser i vissa tidskrifter så blir den som får ett Ci inte hörande,,,,den blir hörselskadad. Får alltså inte samma kvalitet på sin hörsel som en normalhörande har.
    Hälsningar Åsa.
  31. Annelie
    #16

    Sidan 3 / hörapparat heter...

    Här kommer svar...
    \"Om borttappade 100 tusen krsonors hörapparaten i skidspåret...!!!\"
    Tidningen Ångermanland, to 19 jan, sidan 3, högt uppe i hörnet! Hoppas du kan hitta den!

    Mammans hörapparat heter:
    widex senso Diva SD-19M VK
    Koster 6 475kr per hörapparat!!

    Den lappen fick jag ha henne... Hoppas du vet vilken modell det är.
    Hon vill gärna höra dina förslag på andra modeller.
  32. 16
    Sidan 3 / hörapparat heter... Här kommer svar...
    \"Om borttappade 100 tusen krsonors hörapparaten i skidspåret...!!!\"
    Tidningen Ångermanland, to 19 jan, sidan 3, högt uppe i hörnet! Hoppas du kan hitta den!

    Mammans hörapparat heter:
    widex senso Diva SD-19M VK
    Koster 6 475kr per hörapparat!!

    Den lappen fick jag ha henne... Hoppas du vet vilken modell det är.
    Hon vill gärna höra dina förslag på andra modeller.
  33. Medlem sedan
    Jan 2004
    #17

    hittar

    ej artikeln tyvär. Men om du har hittat den så kan du väl klistra in den här så jag kan läsa hela,,,,eller klistra in direktadressen till den sidan den står på.
    Men denna app som du skriver om (kvinnans),,,,den kostar ju \"bara\" 6475 kr,,,,,,då om hennes landsting har ett tak på 7000 kr/app behöver hon ju inte betala något själv ju? Jag ska kolla imorgon på jobbet vad vi skulle få betala för den app i mitt landsting som jag jobbar. Jag kan inte säga något om app för jag har aldrig jobbat med just den app.
    Men jag kan kolla upp apparaten lite i min jobbdator imorgon.
    Hälsningar Åsa.
  34. 17
    hittar ej artikeln tyvär. Men om du har hittat den så kan du väl klistra in den här så jag kan läsa hela,,,,eller klistra in direktadressen till den sidan den står på.
    Men denna app som du skriver om (kvinnans),,,,den kostar ju \"bara\" 6475 kr,,,,,,då om hennes landsting har ett tak på 7000 kr/app behöver hon ju inte betala något själv ju? Jag ska kolla imorgon på jobbet vad vi skulle få betala för den app i mitt landsting som jag jobbar. Jag kan inte säga något om app för jag har aldrig jobbat med just den app.
    Men jag kan kolla upp apparaten lite i min jobbdator imorgon.
    Hälsningar Åsa.
  35. MA
    #18

    CI

    CI kostar inget varken op eller apparat, mitt barn hade HA innan det kostade inget heller, låter konstigt att det skulle kosta?? har aldrig hört talas om det
  36. 18
    CI CI kostar inget varken op eller apparat, mitt barn hade HA innan det kostade inget heller, låter konstigt att det skulle kosta?? har aldrig hört talas om det
  37. Annelie
    #19

    Nu blev jag själv fundersam!!

    Bra om du kolla.
    Jag hänger inte med.
    Varför ska HON betala 4000 kr / Höris då?
    Eller så menar dom att maxbeloppet är 7 000 för båda? Då får hon i princip betala en Höris själv!
  38. 19
    Nu blev jag själv fundersam!! Bra om du kolla.
    Jag hänger inte med.
    Varför ska HON betala 4000 kr / Höris då?
    Eller så menar dom att maxbeloppet är 7 000 för båda? Då får hon i princip betala en Höris själv!
  39. Annelie
    #20

    Ur tidningen Ångermanland...

    Rubik: Tappade hörapparat värd 100 000 kronor.

    En tioårig elev som går på Kristinaskolan i Härnösand, har tappat sin hörapparat som kostar 100 000kronor.
    Den kännbara förlusten hände i samband med att man var på skidutflykt i Högslättens elljusspår. Plötsligt upptäcktes att hörapparaten var borta.
    Den som hittar hörapparaten bör kontakta Härnösandspålisen eller Kristinaskolan.

    Ur: Tidningen Ångermanland, to 19 jan, sid 3!.

    Det är ordagrannt vad som stod i tidningen!
  40. 20
    Ur tidningen Ångermanland... Rubik: Tappade hörapparat värd 100 000 kronor.

    En tioårig elev som går på Kristinaskolan i Härnösand, har tappat sin hörapparat som kostar 100 000kronor.
    Den kännbara förlusten hände i samband med att man var på skidutflykt i Högslättens elljusspår. Plötsligt upptäcktes att hörapparaten var borta.
    Den som hittar hörapparaten bör kontakta Härnösandspålisen eller Kristinaskolan.

    Ur: Tidningen Ångermanland, to 19 jan, sid 3!.

    Det är ordagrannt vad som stod i tidningen!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. 10 tusen
    By Jag-67 in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-11-02, 10:56
  2. 16 tusen
    By anonymt namn in forum Separation
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-06-09, 20:58
  3. Tusen tusen tack
    By carita_79 in forum _0605 Majbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-02-08, 17:57
  4. Tusen, tusen tack för alla grattis!
    By -Tessie- in forum _0308 Augustibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-12-09, 23:05
  5. TUSEN, TUSEN TACK VIVI!!
    By Eva m. Ph0307+G0509 in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-11-14, 19:33
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar