hjälp!! Råkade äta gamla ägg...
_0605 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2005
    #1

    hjälp!! Råkade äta gamla ägg...

    Skulle baka dotters o jag o tog ett ägg paket det stod bäst före dag den 14/1!!! Slickade såklart skålen och har ätit kladdkakan..
    Vilken risk tror ni de e att jag fått i mig bakterier eller nåt??
  2. 1
    hjälp!! Råkade äta gamla ägg... Skulle baka dotters o jag o tog ett ägg paket det stod bäst före dag den 14/1!!! Slickade såklart skålen och har ätit kladdkakan..
    Vilken risk tror ni de e att jag fått i mig bakterier eller nåt??
  3. Ida m Jennie & skruttis
    #2

    Ägg håller ju i evigheter

    Och ägg som är dåliga på riktigt råkar man inte stoppa i sig för de luktar satans och hans moster rent ut sagt.

    Jag använder utan problem ägg som är 2-3 veckor gamla, fast jag luktar på dem först.

    När man ska ha riktigt fina ägg till högtider så brukar man lägga undan dem länge i förväg, färska ägg går nämligen inte att skala på ett snyggt sätt.

    Slutsats: märkte du inget konstigt med äggen så behöver du inte oroa dig.
  4. 2
    Ägg håller ju i evigheter Och ägg som är dåliga på riktigt råkar man inte stoppa i sig för de luktar satans och hans moster rent ut sagt.

    Jag använder utan problem ägg som är 2-3 veckor gamla, fast jag luktar på dem först.

    När man ska ha riktigt fina ägg till högtider så brukar man lägga undan dem länge i förväg, färska ägg går nämligen inte att skala på ett snyggt sätt.

    Slutsats: märkte du inget konstigt med äggen så behöver du inte oroa dig.
  5. Medlem sedan
    Sep 2002
    #3

    Ingen fara!

    Om de inte smakade konstigt så var de nog inte för gamla! Bäst före anger ju bara bäst före, inte att något blir dåligt just då!

    Med ägg kan man göra flyttestet för att kolla om de är ätdugliga! Lägg dem i ett glas med vatten, sjunker de är de OK! Flyter de har det bildats gas i dem och de bör kastas!

  6. 3
    Ingen fara! Om de inte smakade konstigt så var de nog inte för gamla! Bäst före anger ju bara bäst före, inte att något blir dåligt just då!

    Med ägg kan man göra flyttestet för att kolla om de är ätdugliga! Lägg dem i ett glas med vatten, sjunker de är de OK! Flyter de har det bildats gas i dem och de bör kastas!

  7. Medlem sedan
    Oct 2005
    #4

    oki tack snälla :)

    logiskt egentligen ju... :)
  8. 4
    oki tack snälla :) logiskt egentligen ju... :)
  9. anna
    #5

    det testet ska jag göra då! :)

    bra tips :)
  10. 5
    det testet ska jag göra då! :) bra tips :)

Liknande trådar

  1. Hjälp, råkade ta vitt matlagningsvin
    By Nenna- in forum Mat & dryck
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-12-30, 20:16
  2. Hjälp! råkade få lugnande medicin...
    By Nemoo in forum Gravidsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-09-05, 21:17
  3. Hjälp! råkade få lugnande medicin
    By Nemoo in forum Komplikationer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-07-22, 13:06
  4. Hjälp! råkade få lugnande medicin
    By Nemoo in forum Gravidsnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-07-21, 11:40
  5. hjälp! råkade äta ägg som...
    By anna in forum _0607 Julibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-01-19, 21:09
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar