Ang. läxor....
_97 Alla barn
  1. Medlem sedan
    Sep 2002
    #1

    Ang. läxor....

    Hej allihopa!
    Är här inne ibland och läser inläggen då och då, tyvärr skriver jag alltför sällan men nu kommer en liten fråga!

    Dottern kom hem med en läxa idag som löd såhär:
    -Varför går stjärnorna upp och ner och varför ser vi dem bara under natten?
    Rita en teckning om detta och färlägg den. skriv och berätta vad du har ritat.

    Vad tycker ni om denna läxa?
  2. 1
    Ang. läxor.... Hej allihopa!
    Är här inne ibland och läser inläggen då och då, tyvärr skriver jag alltför sällan men nu kommer en liten fråga!

    Dottern kom hem med en läxa idag som löd såhär:
    -Varför går stjärnorna upp och ner och varför ser vi dem bara under natten?
    Rita en teckning om detta och färlägg den. skriv och berätta vad du har ritat.

    Vad tycker ni om denna läxa?
  3. Maylin
    #2

    Konstig läxa

    Tycker att det var en svår läxa. Undrar om de gått igenom något om detta i skolan innan de fick sin läxa?
    Hur har det gått med den?
  4. 2
    Konstig läxa Tycker att det var en svår läxa. Undrar om de gått igenom något om detta i skolan innan de fick sin läxa?
    Hur har det gått med den?
  5. Medlem sedan
    Sep 2002
    #3

    Veckans ämne är rymden

    står det i veckobrevet från skolan.
    Men tyckte själv att läxan var en aning svår.
    För det första går INTE stjärnorna upp och ner, det är jorden som roterar.....
    Bara det tyckte jag var förvirrande(var tvungen att plocka fram \"rymdboken\" från bokhyllan för att förfriska minnet). Hurdana läxor har din 97:a?
    Tack för svaret!
  6. 3
    Veckans ämne är rymden står det i veckobrevet från skolan.
    Men tyckte själv att läxan var en aning svår.
    För det första går INTE stjärnorna upp och ner, det är jorden som roterar.....
    Bara det tyckte jag var förvirrande(var tvungen att plocka fram \"rymdboken\" från bokhyllan för att förfriska minnet). Hurdana läxor har din 97:a?
    Tack för svaret!
  7. Medlem sedan
    May 2005
    #4

    Lite svår för tvåor

    men en del skulle älska en sån läxa. Men det gäller att man får hjälp med den hemma, annars är den nog lite för svår för så pass små barn.

    JAg tycker personligen att det var en kul läxa. (älskar naturvetenskap)Det är en fråga man kan ställe till människor med olika grader av utbildning och få olika avanserade svar. :-)
  8. 4
    Lite svår för tvåor men en del skulle älska en sån läxa. Men det gäller att man får hjälp med den hemma, annars är den nog lite för svår för så pass små barn.

    JAg tycker personligen att det var en kul läxa. (älskar naturvetenskap)Det är en fråga man kan ställe till människor med olika grader av utbildning och få olika avanserade svar. :-)
  9. Medlem sedan
    Jun 2005
    #5

    Min helt rymdtokiga

    kille skulle älska den uppgiften. Men lite svår är den nog generellt för en 8-åring.
  10. 5
    Min helt rymdtokiga kille skulle älska den uppgiften. Men lite svår är den nog generellt för en 8-åring.
  11. Maylin
    #6

    Svar

    Han får bara läsläxa måndag till torsdag. Någon gång kan det vara lite skrivläxa och matteblad. Men aldrig något annat.
  12. 6
    Svar Han får bara läsläxa måndag till torsdag. Någon gång kan det vara lite skrivläxa och matteblad. Men aldrig något annat.
  13. Medlem sedan
    Sep 2002
    #7

    Tack för era svar

    vi får väll se vad kommande vecka erbjuder för läxor!
  14. 7
    Tack för era svar vi får väll se vad kommande vecka erbjuder för läxor!
  15. Jeanette
    #8

    Låter som en

    läxa min dotter skulle kunna få.
    De har varje vecka läsläxa + ett antal frågor som de ska svara på ur det kapitlet. Ibland är det \"läsa mellan raderna frågor\", lite väl svårt för 8-9 åringar tycker jag.
    Utöver detta har de även 2 andra läsläxor + matteläxa varje vecka. Alltså alltid 4 läxor i veckan, på tok för mycket tycker jag!
  16. 8
    Låter som en läxa min dotter skulle kunna få.
    De har varje vecka läsläxa + ett antal frågor som de ska svara på ur det kapitlet. Ibland är det \"läsa mellan raderna frågor\", lite väl svårt för 8-9 åringar tycker jag.
    Utöver detta har de även 2 andra läsläxor + matteläxa varje vecka. Alltså alltid 4 läxor i veckan, på tok för mycket tycker jag!

Liknande trådar

  1. läxor och barn, ni som är emot läxor
    By mandelblomma in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-03-17, 20:06
  2. Det här med läxor,
    By Jannan in forum Ordet är fritt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-11-18, 13:11
  3. AS och läxor?
    By marie-72 in forum Autismspektrum
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-03-20, 21:25
  4. Läxor och AS
    By LADYBUGnr1 in forum Autismspektrum
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-03-27, 18:10
  5. På tal om läxor!
    By Nickisa in forum Ordet är fritt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2007-01-21, 22:20
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar