Är Holger först ut (BVC-rapporten)
_01/02 Vinterbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2003
    #1

    Är Holger först ut (BVC-rapporten)

    Han fick stort A i samtliga tester & uppdrag ;-)

    Han är 106 cm. lång nu & väger 20 kg.Hoppar på ett ben som en syrsa,balanserar som en ballerina,ritar som Dalí,räknar som Einstein......behöver jag säga mer *skrattar*
    Förstår nu varför kläderna mormor köpte till honom i stl.110 satt så precis *ler*

    Min lilla stora underbara kille.
  2. 1
    Är Holger först ut (BVC-rapporten) Han fick stort A i samtliga tester & uppdrag ;-)

    Han är 106 cm. lång nu & väger 20 kg.Hoppar på ett ben som en syrsa,balanserar som en ballerina,ritar som Dalí,räknar som Einstein......behöver jag säga mer *skrattar*
    Förstår nu varför kläderna mormor köpte till honom i stl.110 satt så precis *ler*

    Min lilla stora underbara kille.
  3. Medlem sedan
    Oct 2001
    #2

    Nej då...

    Vi var på 4-årskoll 22/11-05.:-)Det är skönt när de går igenom besiktningen...;-)
  4. 2
    Nej då... Vi var på 4-årskoll 22/11-05.:-)Det är skönt när de går igenom besiktningen...;-)
  5. Medlem sedan
    Aug 2003
    #3

    Men berätta då...;-))

    Hur lång & tung var han?
    Vill ju veta :-)
  6. 3
    Men berätta då...;-)) Hur lång & tung var han?
    Vill ju veta :-)
  7. Medlem sedan
    Oct 2001
    #4

    Jaså...*skratt*

    Det missade jag totalt...:-)

    Ca 19 kg och 105 cm är han. Han fick göra syntest, hörseltest, rita gubbe, berätta vad han såg på bilder och gör på dagis.( Sköterskan frågade vad han lekte med, och undrade om det fanns djur på dagis. Sacharias sa:\"Djur?\" och hon hon förtydligade med att rabllalite djur. Han skakade på huvudet. \"Vad leker du med då?\" frågade sköterskan. Efter en stunds tystnad sa sonen: \"Barn.\" *fniss*)
  8. 4
    Jaså...*skratt* Det missade jag totalt...:-)

    Ca 19 kg och 105 cm är han. Han fick göra syntest, hörseltest, rita gubbe, berätta vad han såg på bilder och gör på dagis.( Sköterskan frågade vad han lekte med, och undrade om det fanns djur på dagis. Sacharias sa:\"Djur?\" och hon hon förtydligade med att rabllalite djur. Han skakade på huvudet. \"Vad leker du med då?\" frågade sköterskan. Efter en stunds tystnad sa sonen: \"Barn.\" *fniss*)
  9. Medlem sedan
    Aug 2003
    #5

    *ASG*

    Detta måste du ju bara spara bland hans minnessaker om du inte redan gjort det *SKRATTAR*

    Bara så klockrent :-)
  10. 5
    *ASG* Detta måste du ju bara spara bland hans minnessaker om du inte redan gjort det *SKRATTAR*

    Bara så klockrent :-)
  11. Medlem sedan
    Oct 2001
    #6

    Ja... och han tittade på henne

    som om hon var lite rubbad... Det var rätt kul. :-)Tur att vi har en sköterska med humor- och egna barn...;-)
  12. 6
    Ja... och han tittade på henne som om hon var lite rubbad... Det var rätt kul. :-)Tur att vi har en sköterska med humor- och egna barn...;-)
  13. Medlem sedan
    Sep 2002
    #7

    Vi var i november...

    E var 108cm lång och 19-20kg tung.

    De är inte så små länge våra barn.
  14. 7
    Vi var i november... E var 108cm lång och 19-20kg tung.

    De är inte så små länge våra barn.
  15. Anonym
    #8

    fniss

    Isadora fyller ju inte fyra förrän i mars men strax innan jul var hon 108cm lång och vägde 20 kilo...
    Var bara att åka och köpa en ny bilstol det, hade ju hoppats på att ha henne bakåt tills hon var fem men ska hon fortsätta i den här takten vet jag inte. Nåväl har iaf gjort vad vi kunnat nu och köpt den största (och fulaste?) bakåtvända bilstolen på marknaden....
  16. 8
    fniss Isadora fyller ju inte fyra förrän i mars men strax innan jul var hon 108cm lång och vägde 20 kilo...
    Var bara att åka och köpa en ny bilstol det, hade ju hoppats på att ha henne bakåt tills hon var fem men ska hon fortsätta i den här takten vet jag inte. Nåväl har iaf gjort vad vi kunnat nu och köpt den största (och fulaste?) bakåtvända bilstolen på marknaden....
  17. Medlem sedan
    Aug 2002
    #9

    Adam ska snart

    Han ska besiktas på sin födelsedag 10/2. Jag vet inte hur lång han är men han väger bara 17kg.
  18. 9
    Adam ska snart Han ska besiktas på sin födelsedag 10/2. Jag vet inte hur lång han är men han väger bara 17kg.
  19. Medlem sedan
    Jun 2003
    #10

    Vi har varit och klarade oss

    bra:)
    105 cm och 18,5kg
  20. 10
    Vi har varit och klarade oss bra:)
    105 cm och 18,5kg
  21. Medlem sedan
    Dec 2003
    #11

    Jesper ska på

    sin 4-årskoll den 24/1 *min 40-årsdag*
    Återkommer med resultatet då.

    KIKI
  22. 11
    Jesper ska på sin 4-årskoll den 24/1 *min 40-årsdag*
    Återkommer med resultatet då.

    KIKI
  23. Medlem sedan
    Jan 2001
    #12

    Adam har

    en månad (drygt) kvar till sin 4-årsdag, men han var hos läkaren i fredags och då var han 101,7 cm lång och vägde 15,9 kg.
    Undrar förresten om man blir kallad till kontroll eller om man får hålla reda på sånt själv..? (skulle gissa på det senare..)
  24. 12
    Adam har en månad (drygt) kvar till sin 4-årsdag, men han var hos läkaren i fredags och då var han 101,7 cm lång och vägde 15,9 kg.
    Undrar förresten om man blir kallad till kontroll eller om man får hålla reda på sånt själv..? (skulle gissa på det senare..)
  25. Medlem sedan
    Nov 1999
    #13

    Vi

    har en månad kvar tills Gabriel blir 4 år. Han är iaf superlång, när vi var på barnkliniken i oktober så var han 111 cm och vägde 18 kg!!
  26. 13
    Vi har en månad kvar tills Gabriel blir 4 år. Han är iaf superlång, när vi var på barnkliniken i oktober så var han 111 cm och vägde 18 kg!!
  27. Medlem sedan
    Jun 2001
    #14

    105 cm och 16,3 kg idag...

    ...när vi mäter hemma.
    Men hon fyller inte år förrän i slutet av feb. och vi har blivit kallade på koll i mars.
    Hon är duktig på att hoppa på ett ben, balansera, räkna och känna igen siffror och bokstäver, skriva sitt namn, rita,

    Hennes vinteroverall i storlek 104 börjar bli väldigt kort både i ben och gren nu faktiskt...
  28. 14
    105 cm och 16,3 kg idag... ...när vi mäter hemma.
    Men hon fyller inte år förrän i slutet av feb. och vi har blivit kallade på koll i mars.
    Hon är duktig på att hoppa på ett ben, balansera, räkna och känna igen siffror och bokstäver, skriva sitt namn, rita,

    Hennes vinteroverall i storlek 104 börjar bli väldigt kort både i ben och gren nu faktiskt...
  29. Ylva m J02 och E03
    #15

    Gulp

    Vi har inte varit där ännu...

    Jakob kan visserligen räkna och känna igen en del bokstäver. Balansera på ett ben går bra men att hoppa på ett ben har jag aldrig sett. Rita gör han bara inte. Han har absolut noll intresse av detta och jag har ärligt talat inte en enda teckning av Jakob sparad. Han bryr sig absolut inte! Vad är det de testar på 4-årskollen?
  30. 15
    Gulp Vi har inte varit där ännu...

    Jakob kan visserligen räkna och känna igen en del bokstäver. Balansera på ett ben går bra men att hoppa på ett ben har jag aldrig sett. Rita gör han bara inte. Han har absolut noll intresse av detta och jag har ärligt talat inte en enda teckning av Jakob sparad. Han bryr sig absolut inte! Vad är det de testar på 4-årskollen?
  31. Ylva m J02 och E03
    #16

    *skrattar*

    Måste bara meddela att efter mitt inlägg gick jag raka vägen till sonen och frågade om han inte skulle vilja vara så söt och rita en gubbe som vi skulle överraska pappa med (vit lögn :-)) Och då ritar Jakob en gubbe med hår, ögon, öron, näsa, mun, armar med fem fingrar, ben, skor med snören och vattkoppor! Sen ritar han gubbens (som hette Isak) bil med separata hjul och avgasmoln. Det bör väl räcka för att gå igenom besiktningen va :-)
  32. 16
    *skrattar* Måste bara meddela att efter mitt inlägg gick jag raka vägen till sonen och frågade om han inte skulle vilja vara så söt och rita en gubbe som vi skulle överraska pappa med (vit lögn :-)) Och då ritar Jakob en gubbe med hår, ögon, öron, näsa, mun, armar med fem fingrar, ben, skor med snören och vattkoppor! Sen ritar han gubbens (som hette Isak) bil med separata hjul och avgasmoln. Det bör väl räcka för att gå igenom besiktningen va :-)
  33. Medlem sedan
    Mar 2000
    #17

    *s*

    det var inte illa! Nora ritade ingen gubbe på sin 4-årskontroll. Hon ville inte. (Hon har aldrig varit något för att rita gubbar), men hon kunde gå med på att rita en sol, och det tyckte sköterskan var helt ok:-)
  34. 17
    *s* det var inte illa! Nora ritade ingen gubbe på sin 4-årskontroll. Hon ville inte. (Hon har aldrig varit något för att rita gubbar), men hon kunde gå med på att rita en sol, och det tyckte sköterskan var helt ok:-)
  35. Medlem sedan
    Mar 2000
    #18

    LITEN Nora

    fyllde i november, så hon var på BVC då.....

    Hon var 92cm och vägde 12 kg.....

    Hos oss kollar de om de kan hoppa på ett ben när de fyller 5. Likaså balansen och räkningen.

    Nora kollade synen och fick prata utifrån en bok om färger mm. Hon fick rita ett kryss och en gubbe. Men hon ville inte göra gubbe, så hon ritade en sol med ögon, näsa o mun och måånga strålar:-)
  36. 18
    LITEN Nora fyllde i november, så hon var på BVC då.....

    Hon var 92cm och vägde 12 kg.....

    Hos oss kollar de om de kan hoppa på ett ben när de fyller 5. Likaså balansen och räkningen.

    Nora kollade synen och fick prata utifrån en bok om färger mm. Hon fick rita ett kryss och en gubbe. Men hon ville inte göra gubbe, så hon ritade en sol med ögon, näsa o mun och måånga strålar:-)
  37. Medlem sedan
    Apr 2002
    #19

    Här ritas det

    inte något , överhuvud taget.
    Kalle varken kan eller är intresserad, men han kan defenitivt hoppa på ett ben. Och han kan manövrera en dator mer effektivt än sin mormor, vilket kanske inte säger så jätte mycket ;)
  38. 19
    Här ritas det inte något , överhuvud taget.
    Kalle varken kan eller är intresserad, men han kan defenitivt hoppa på ett ben. Och han kan manövrera en dator mer effektivt än sin mormor, vilket kanske inte säger så jätte mycket ;)
  39. Medlem sedan
    Oct 2001
    #20

    *fniss*

    Sacharias gubbe hade fullt garnityr- vilket gladde vår sköterska- det var första gubben hon fått med det...*skrattar*

    Jorå- Jakob lär nog bli godkänd!Om du nu trodde nå\'t annat...;-)
  40. 20
    *fniss* Sacharias gubbe hade fullt garnityr- vilket gladde vår sköterska- det var första gubben hon fått med det...*skrattar*

    Jorå- Jakob lär nog bli godkänd!Om du nu trodde nå\'t annat...;-)
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Holger?
    By Anonym in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-06-26, 19:36
  2. Holger!
    By H med E in forum Känsliga snack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-10-01, 20:51
  3. HOLGER 27
    By A. No. Nym in forum Separation
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-09-22, 12:33
  4. Holger
    By Isa in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-06-29, 08:47
  5. Holger?
    By Världshemlig in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2006-03-02, 20:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar