Bryr sig
_97 Alla barn
  1. Medlem sedan
    Jun 2005
    #1

    Bryr sig

    era 97;or mycket om utseendet? Ja/nej? På vilket sätt visar det sig i så fall?
  2. 1
    Bryr sig era 97;or mycket om utseendet? Ja/nej? På vilket sätt visar det sig i så fall?
  3. Maylin
    #2

    Nej

    Min 97:a bryr sig inte så mycket om utseendet. Det enda han säger till om är då jag klipper hans hår. Han bestämmer frisyr själv. Men han är tacksam för alla kläder han får.
    Däremot är hans lillebror (99:a) noga med vad han har på sig. En gång då jag skulle köpa en tröja på rea sa han:
    - Den är fin, men jag vill bara ha den då jag är hemma.
    Den var inte fin nog att ha på skolan. Han kan nog bli en kräsen liten gosse.
  4. 2
    Nej Min 97:a bryr sig inte så mycket om utseendet. Det enda han säger till om är då jag klipper hans hår. Han bestämmer frisyr själv. Men han är tacksam för alla kläder han får.
    Däremot är hans lillebror (99:a) noga med vad han har på sig. En gång då jag skulle köpa en tröja på rea sa han:
    - Den är fin, men jag vill bara ha den då jag är hemma.
    Den var inte fin nog att ha på skolan. Han kan nog bli en kräsen liten gosse.
  5. Medlem sedan
    Jun 2005
    #3

    Och ärlig ;) *imt*

  6. 3
    Och ärlig ;) *imt*
  7. Medlem sedan
    Jun 2005
    #4

    Svarar själv

    Min 97:a kollar sig ofta i spegeln, rufsar till håret så att det ligger rätt innan han går till skolan. Han sparar till långt hår och vill liksom se \"tuff\" ut, tror jag.

    Han är jättepetig med kläder, det ska vara tröjor av vissa modeller, företrädesvis hood-tröjor. Vägrar ha jeans, vill helst ha såna brallor som ser ut lite som träningoverallsbyxor med resår i midja och vrister. Ska se lite coolt och baggy ut.

    Och han funderar mycket på om han är tjock. Vilket han inte är, men ingen spinkis heller. Just det där tycker jag är lite trist, att så små barn börjar fundera på såna saker redan.

    Men öht tror jag att min grabb är ganska utseende...-\"bestämd\", tyvärr delvis säkert till följd av någon osäkerhet i identitet. Funderade på om det finns fler barn av den \"sorten\", om det kanske till och med kan vara vanligt för åldern ...
  8. 4
    Svarar själv Min 97:a kollar sig ofta i spegeln, rufsar till håret så att det ligger rätt innan han går till skolan. Han sparar till långt hår och vill liksom se \"tuff\" ut, tror jag.

    Han är jättepetig med kläder, det ska vara tröjor av vissa modeller, företrädesvis hood-tröjor. Vägrar ha jeans, vill helst ha såna brallor som ser ut lite som träningoverallsbyxor med resår i midja och vrister. Ska se lite coolt och baggy ut.

    Och han funderar mycket på om han är tjock. Vilket han inte är, men ingen spinkis heller. Just det där tycker jag är lite trist, att så små barn börjar fundera på såna saker redan.

    Men öht tror jag att min grabb är ganska utseende...-\"bestämd\", tyvärr delvis säkert till följd av någon osäkerhet i identitet. Funderade på om det finns fler barn av den \"sorten\", om det kanske till och med kan vara vanligt för åldern ...
  9. Medlem sedan
    Sep 2002
    #5

    min bryr sig

    om sin klädsel, håret,tycker REDAN att hon är för tjock(hon är inte överviktig och jag är absolut ingen bantarmamma som talar om kropp etc.).
    Vill gärna ha märkeskläder som puma etc.
  10. 5
    min bryr sig om sin klädsel, håret,tycker REDAN att hon är för tjock(hon är inte överviktig och jag är absolut ingen bantarmamma som talar om kropp etc.).
    Vill gärna ha märkeskläder som puma etc.
  11. Medlem sedan
    May 2005
    #6

    Ja,

    tyvärr höll jag på att säga.

    Det ska vara rätt kläder, örhängen, frisyrer osv. Mer än en morgon har hon haft hysteriskt utbrott över sina kläder. Suck. Hur ska det bli när hon blir större.
  12. 6
    Ja, tyvärr höll jag på att säga.

    Det ska vara rätt kläder, örhängen, frisyrer osv. Mer än en morgon har hon haft hysteriskt utbrott över sina kläder. Suck. Hur ska det bli när hon blir större.
  13. Medlem sedan
    Aug 2000
    #7

    För mycket!

    Min Ludvig blir 9 år i april.
    Han är en riktig \"tjejtjusare\" och en liten \"ledare\" i klassen...och då är ju utseendet och stilen himla viktig.
    Håret fixas till varje morgon m. lite vax.
    Jeansen ska ha de rätta slitningarna och sitta \"rätt\", tröjan ska vara lagom \"cool\"...ja, allt ska vara på ett speciellt sätt som bara han själv vet, tydligen.

    Det här blir ju inte bättre av att han har en storebror på 15 år...som är sååå \"märkesfixerad\".
  14. 7
    För mycket! Min Ludvig blir 9 år i april.
    Han är en riktig \"tjejtjusare\" och en liten \"ledare\" i klassen...och då är ju utseendet och stilen himla viktig.
    Håret fixas till varje morgon m. lite vax.
    Jeansen ska ha de rätta slitningarna och sitta \"rätt\", tröjan ska vara lagom \"cool\"...ja, allt ska vara på ett speciellt sätt som bara han själv vet, tydligen.

    Det här blir ju inte bättre av att han har en storebror på 15 år...som är sååå \"märkesfixerad\".
  15. lulu
    #8

    Känner igen min son...

    Läste tyvärr inte Ditt svar innan jag själv skrev.
    Precis så är min son...det ska vara på ett speciellt sätt. Han har ännu inte blivit så fixerad vid märkeskläder, självklart kan han alla märken som är häftiga...men han har en väldigt bestämd åsikt vad han tycker om eller inte. Jag kan tycka att det är rätt så bra...för han tittar inte så där jättemycket på vad andra har.
  16. 8
    Känner igen min son... Läste tyvärr inte Ditt svar innan jag själv skrev.
    Precis så är min son...det ska vara på ett speciellt sätt. Han har ännu inte blivit så fixerad vid märkeskläder, självklart kan han alla märken som är häftiga...men han har en väldigt bestämd åsikt vad han tycker om eller inte. Jag kan tycka att det är rätt så bra...för han tittar inte så där jättemycket på vad andra har.
  17. Medlem sedan
    Jan 2004
    #9

    Ja

    Bara fräcka kläder helst och experimenterar med smink men skulle \"aaaldrig\" gå ut med det på för det är ju piiinsamt*s*

    Fastvissa dagar bortar hon inte håret och struntar i kläderna..
  18. 9
    Ja Bara fräcka kläder helst och experimenterar med smink men skulle \"aaaldrig\" gå ut med det på för det är ju piiinsamt*s*

    Fastvissa dagar bortar hon inte håret och struntar i kläderna..
  19. Linda & Moa-97+2 till
    #10

    Nej inte speciellt..

    Hon tar gärna på sig de kläder som jag köper, visserligen vet jag vad hon tycker om. ´
    Man får säga till henne på morgonen att hon ska borsta håret, annars glömmer hon det.
    Hon pratar aldrig om sin kropp så jag tror att hon ännu inte kommit på att man ska se ut på ett visst sett.
    När hon ska på disco eller kalas däremot vill hon gärna vara finklädd med kjol eller klänning. Öronhänge byter hon ganska ofta oxå.
    Så hon är nog ännu ganska avslappnad till mode & märke.
  20. 10
    Nej inte speciellt.. Hon tar gärna på sig de kläder som jag köper, visserligen vet jag vad hon tycker om. ´
    Man får säga till henne på morgonen att hon ska borsta håret, annars glömmer hon det.
    Hon pratar aldrig om sin kropp så jag tror att hon ännu inte kommit på att man ska se ut på ett visst sett.
    När hon ska på disco eller kalas däremot vill hon gärna vara finklädd med kjol eller klänning. Öronhänge byter hon ganska ofta oxå.
    Så hon är nog ännu ganska avslappnad till mode & märke.
  21. Medlem sedan
    Jun 2005
    #11

    Och min son har också

    en storebror på 15 år *funderar* Kan det finnas ett samband månn tro? :D
  22. 11
    Och min son har också en storebror på 15 år *funderar* Kan det finnas ett samband månn tro? :D
  23. betsy
    #12

    Oj ja!

    Här speglas det och kammas,Hon har ju iof väldigt annorlunda hår så hon försöker få det att synas så lite som möjligt.Men det ska vara speciella jeans och mycket tjat om att få ta ej vintervänliga stövlar etc etc.Jag tror att allt handlar om kläder för henne *s*
  24. 12
    Oj ja! Här speglas det och kammas,Hon har ju iof väldigt annorlunda hår så hon försöker få det att synas så lite som möjligt.Men det ska vara speciella jeans och mycket tjat om att få ta ej vintervänliga stövlar etc etc.Jag tror att allt handlar om kläder för henne *s*
  25. Medlem sedan
    Sep 2000
    #13

    Jo...

    ...nog bryr de sig alltid.
    Hannahs garderob har precis blivit utbytt (ALLT blev för litet över natten typ) och det är bara jeans och coola tröjor. Något annat vill hon inte ha. Dock vet jag rätt bra vad hon tycker är coolt, så jag kan handla utan att hon är med.
    Utseendet ja... hon började klaga på hur ful hon var här för ett tag sen och jag blir så ledsen, för jag tycker hon är sååå vacker. Mycket sötare än jag någonsin varit. Men sen kom det en dag, då hon stod framför spegeln och försökte fixa håret på något nytt sätt, att det är inte ansiktet som är fult. Hon tycker hon är söt (lättnadens suck) utan det är håret som är så himla tråkigt.
    Så, då hittade vi en ny frisyr som hon kan ha så man ser ansiktet mer.
    Hon har ju glasögon också, och det kunde man ju tro hon skulle tycka var jobbigt, men de är så himla fina och balla och alla tjejer är avis på Hannahs lilla extra accessoar.

    Hon hade stora problem i höstas med kompisar och var väldigt utanför, men vi poppade till henne lite och nu funkar det jättebra!
  26. 13
    Jo... ...nog bryr de sig alltid.
    Hannahs garderob har precis blivit utbytt (ALLT blev för litet över natten typ) och det är bara jeans och coola tröjor. Något annat vill hon inte ha. Dock vet jag rätt bra vad hon tycker är coolt, så jag kan handla utan att hon är med.
    Utseendet ja... hon började klaga på hur ful hon var här för ett tag sen och jag blir så ledsen, för jag tycker hon är sååå vacker. Mycket sötare än jag någonsin varit. Men sen kom det en dag, då hon stod framför spegeln och försökte fixa håret på något nytt sätt, att det är inte ansiktet som är fult. Hon tycker hon är söt (lättnadens suck) utan det är håret som är så himla tråkigt.
    Så, då hittade vi en ny frisyr som hon kan ha så man ser ansiktet mer.
    Hon har ju glasögon också, och det kunde man ju tro hon skulle tycka var jobbigt, men de är så himla fina och balla och alla tjejer är avis på Hannahs lilla extra accessoar.

    Hon hade stora problem i höstas med kompisar och var väldigt utanför, men vi poppade till henne lite och nu funkar det jättebra!
  27. Medlem sedan
    Jan 1998
    #14

    Nej

    Inte det minsta (grabb)97. Däremot 96.an och det har han gjort i flera år..
  28. 14
    Nej Inte det minsta (grabb)97. Däremot 96.an och det har han gjort i flera år..
  29. Medlem sedan
    Mar 2000
    #15

    Ja

    nog ser man att det blir viktigare och viktigare med utseendet. Men än så länge rör det sig om att kläderna ska sitta rätt, vara välkammad och inte andra yttre attribut som smink etc.
  30. 15
    Ja nog ser man att det blir viktigare och viktigare med utseendet. Men än så länge rör det sig om att kläderna ska sitta rätt, vara välkammad och inte andra yttre attribut som smink etc.
  31. Medlem sedan
    Dec 2003
    #16

    Nja....

    det är klart att hon gillar vissa kläder mer än andra, hon gillar ´tex INTE byxor med mudd nertill eller sådanna med resår nertill...
    Men det är inga speciella märken...

    Men att byta örhänge och göra lite fina frisyrer det gillar hon ju, och att klä sej fint... då i de kläder HON anser vara fina... inte vilka som är modärna eller ej,....
  32. 16
    Nja.... det är klart att hon gillar vissa kläder mer än andra, hon gillar ´tex INTE byxor med mudd nertill eller sådanna med resår nertill...
    Men det är inga speciella märken...

    Men att byta örhänge och göra lite fina frisyrer det gillar hon ju, och att klä sej fint... då i de kläder HON anser vara fina... inte vilka som är modärna eller ej,....
  33. Medlem sedan
    May 1999
    #17

    Ja...

    Kläder är jätteviktigt. Hon tar inte på sig vad som helst. Accepterar inte längre att jag köper kläder. Hon kan stå länge framför spegeln och kamma håret i olika frisyrer. Smink är inte akutuellt ännu, men nagellack vill hon gärna ha.
  34. 17
    Ja... Kläder är jätteviktigt. Hon tar inte på sig vad som helst. Accepterar inte längre att jag köper kläder. Hon kan stå länge framför spegeln och kamma håret i olika frisyrer. Smink är inte akutuellt ännu, men nagellack vill hon gärna ha.
  35. Medlem sedan
    Aug 2003
    #18

    Nja..

    Hel o ren är viktgast för min 97:a. Hon vill ha klänning då o då, men annars bryr hon sig inte så mycket utan att syrrans avlagda kläder duger, även om de är lappade ibland.
  36. 18
    Nja.. Hel o ren är viktgast för min 97:a. Hon vill ha klänning då o då, men annars bryr hon sig inte så mycket utan att syrrans avlagda kläder duger, även om de är lappade ibland.

Liknande trådar

  1. Bryr ni er?
    By azza in forum Ordet är fritt
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2011-05-22, 20:50
  2. Jag bryr mig om...
    By S-JJ in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-07-22, 17:27
  3. Bryr ni er???
    By compax in forum Vikt
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2009-01-08, 08:09
  4. Jag bryr mig
    By -Maria N- in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-09-20, 19:39
  5. Vem bryr sig
    By carin2010 in forum Downs Syndrom
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-10-06, 04:45
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar