Ingen mat eller burkmat?
_05 Sommarbarn
  1. Danne
    #1

    Ingen mat eller burkmat?

    Hur gör ni, köper ni burkar till era bäbisar eller gör ni maten själva? Jag orkar helt enkelt inte greja med egen mat, har en 3-åring som kräver mycket tid osv...Får dåligt samvete fast jag vet att det är \"ok\" näringsmässigt osv. Nån mer som jag?
  2. 1
    Ingen mat eller burkmat? Hur gör ni, köper ni burkar till era bäbisar eller gör ni maten själva? Jag orkar helt enkelt inte greja med egen mat, har en 3-åring som kräver mycket tid osv...Får dåligt samvete fast jag vet att det är \"ok\" näringsmässigt osv. Nån mer som jag?
  3. Danne
    #2

    Egen mat eller nurkman

    men jag såklart!
  4. 2
    Egen mat eller nurkman men jag såklart!
  5. Danne
    #3

    Jesus vad svårt

    det kan vara ibland...
    nurkman ska vara burkmat....
  6. 3
    Jesus vad svårt det kan vara ibland...
    nurkman ska vara burkmat....
  7. Medlem sedan
    Feb 2001
    #4

    det lilla jag gett än så länge

    är burkmat.
    jag har 3 barn och fullt upp. ser inget fel i att ge lite burkmat om man vill. :)
    dessutom om man tänker på ex köpegröten så är det väldigt tryggt att veta att alla vitaminer och extra järnet finns där göra egengröt med alla vitaminer och extra järnet är mer tidskrävande än vad jag har ork med just nu.
    Det är inget konserveringsmedel i barnmaten så du behöver inte oroa dig för att barnet får i sig konstiga ämnen.
  8. 4
    det lilla jag gett än så länge är burkmat.
    jag har 3 barn och fullt upp. ser inget fel i att ge lite burkmat om man vill. :)
    dessutom om man tänker på ex köpegröten så är det väldigt tryggt att veta att alla vitaminer och extra järnet finns där göra egengröt med alla vitaminer och extra järnet är mer tidskrävande än vad jag har ork med just nu.
    Det är inget konserveringsmedel i barnmaten så du behöver inte oroa dig för att barnet får i sig konstiga ämnen.
  9. Medlem sedan
    Jun 2001
    #5

    Burkmat här!

    Vill gärna göra egen mat, men får inte till det med smak och konsistens. Har lyckats med en fiskrätt som Klara åt, men har, som du, inte tid och ork att stå och koka extramat. Så jag kör burkar! Tycker att det är kul att botanisera i burkmatshyllorna :o)
  10. 5
    Burkmat här! Vill gärna göra egen mat, men får inte till det med smak och konsistens. Har lyckats med en fiskrätt som Klara åt, men har, som du, inte tid och ork att stå och koka extramat. Så jag kör burkar! Tycker att det är kul att botanisera i burkmatshyllorna :o)
  11. Annika m Viktoria&Louise
    #6

    Bara burkar

    Det går fort att värma, innehåller allt som ska vara i och ungen tycker om det!

    Jag är nog lite lat, men tycker att burkarna är väldigt praktiska!
  12. 6
    Bara burkar Det går fort att värma, innehåller allt som ska vara i och ungen tycker om det!

    Jag är nog lite lat, men tycker att burkarna är väldigt praktiska!
  13. J m T, M & L
    #7

    Enbart burkar

    De är jättebra och killarna tycker om dem, så. Dottern är också \"uppfödd\" på burkmat och hon är en mycket trevlig ung dam, så jag tror de blir bra ändå *s*!
  14. 7
    Enbart burkar De är jättebra och killarna tycker om dem, så. Dottern är också \"uppfödd\" på burkmat och hon är en mycket trevlig ung dam, så jag tror de blir bra ändå *s*!
  15. Medlem sedan
    Jul 2005
    #8

    En till

    Det finns så mycket roligt i hyllorna nuförtiden man blir ju faktiskt lite sugen själv - med lite kryddor så går det säkert ner. Svärmor tycker bestämt att vi ska koka vår egen mat men vaddå var kommer den tiden in då och jag är nog lite feg om vad man får och inte får ge.
    Nu har gubben (som är kock till vardags) sagt att då han börjar sin pappaledighet ska han minsann laga maten själv. Nu får vi se hur det blir med den saken för han ska göra väldigt mycket under dessa 2 månader.
  16. 8
    En till Det finns så mycket roligt i hyllorna nuförtiden man blir ju faktiskt lite sugen själv - med lite kryddor så går det säkert ner. Svärmor tycker bestämt att vi ska koka vår egen mat men vaddå var kommer den tiden in då och jag är nog lite feg om vad man får och inte får ge.
    Nu har gubben (som är kock till vardags) sagt att då han börjar sin pappaledighet ska han minsann laga maten själv. Nu får vi se hur det blir med den saken för han ska göra väldigt mycket under dessa 2 månader.
  17. Petra m J&J
    #9

    Bara burkar

    Storasyster ratade hemlagat och åt bara burkmat så jag orkar inte ens försöka att purea och mosa potatis och morötter till Jesper. Han äter glatt vad han får och burkmat är fantastiskt praktiskt.
    Näringsmässigt tror jag de är helt okej. Mina barn växer precis som de ska och är inte sjukare än andra!
  18. 9
    Bara burkar Storasyster ratade hemlagat och åt bara burkmat så jag orkar inte ens försöka att purea och mosa potatis och morötter till Jesper. Han äter glatt vad han får och burkmat är fantastiskt praktiskt.
    Näringsmässigt tror jag de är helt okej. Mina barn växer precis som de ska och är inte sjukare än andra!
  19. Medlem sedan
    Dec 2003
    #10

    Elliot äter samma som vi

    Jag är också för lat för att stå och mecka med speciell barnmat. Tycker det är alldeles för dålig ekonomi i burkmaten, därför får han äta av vår barnanpassade mat. (inget salt, sparsamt med mjölk osv).
  20. 10
    Elliot äter samma som vi Jag är också för lat för att stå och mecka med speciell barnmat. Tycker det är alldeles för dålig ekonomi i burkmaten, därför får han äta av vår barnanpassade mat. (inget salt, sparsamt med mjölk osv).
  21. LisaMEA
    #11

    Ja du

    Försökta göra egna smakisar, samtidigt som jag gjorde mat till de andra barnen, men jag är så glömsk nu så det gick inte, glömde av att inte salta.
    Nu köper vi burkar medans vi försöker få Melvin att vilja äta. Sedan så får vi se...
    Snart så kan de äta vår mat. Då blir det väldigt mycket lättare. =)
  22. 11
    Ja du Försökta göra egna smakisar, samtidigt som jag gjorde mat till de andra barnen, men jag är så glömsk nu så det gick inte, glömde av att inte salta.
    Nu köper vi burkar medans vi försöker få Melvin att vilja äta. Sedan så får vi se...
    Snart så kan de äta vår mat. Då blir det väldigt mycket lättare. =)
  23. Medlem sedan
    Mar 2003
    #12

    Burk här *imt*

    ....
  24. 12
    Burk här *imt* ....
  25. Medlem sedan
    May 2002
    #13

    Har precis

    börjat göra lite egen mat till Felix mest för att jag tycker det är så otroligt oekonomiskt med burkmat till honom. Med Matilda var det tvärtom men hon åt ju så lite. Där var jag glad omjag fick i henne en halv burk. Felix slukar glatt en burk/mål så det blir lätt tre burkar om dan (2 mat och en efterrätt). Det blir rätt dyrt i längden. Så nu har husmor i mig tagit vid och han är ju allätare så det mesta går ner. Dock har vi fortfarande en hel del burkmat men det känns ok. Jag är för burkmaten i sig men tycker det är rätt dyrt.
  26. 13
    Har precis börjat göra lite egen mat till Felix mest för att jag tycker det är så otroligt oekonomiskt med burkmat till honom. Med Matilda var det tvärtom men hon åt ju så lite. Där var jag glad omjag fick i henne en halv burk. Felix slukar glatt en burk/mål så det blir lätt tre burkar om dan (2 mat och en efterrätt). Det blir rätt dyrt i längden. Så nu har husmor i mig tagit vid och han är ju allätare så det mesta går ner. Dock har vi fortfarande en hel del burkmat men det känns ok. Jag är för burkmaten i sig men tycker det är rätt dyrt.
  27. Medlem sedan
    Jun 2003
    #14

    Lova vägrar burkar

    därför lagar jag all hennes mat själv. Hon äter visserligen inte hela mål ännu men det lilla hon äter gör jag själv, av mer eller mindre fri vilja
  28. 14
    Lova vägrar burkar därför lagar jag all hennes mat själv. Hon äter visserligen inte hela mål ännu men det lilla hon äter gör jag själv, av mer eller mindre fri vilja
  29. Medlem sedan
    Nov 2004
    #15

    Hittills har det blivit...

    burkar men nu har han börjat äta lite mer så jag tänker försöka laga egen mat till honom snart.Dessutom har jag fått en stavmixer av min syster så det blir lite enklare.Det kommer antagligen att bli en mix av egen och burkmat.Med tre barn så är det inte alltid tiden och orken infinner sig att laga speciell mat till lillen men ekonomiskt är det ju billigare med egen mat.
  30. 15
    Hittills har det blivit... burkar men nu har han börjat äta lite mer så jag tänker försöka laga egen mat till honom snart.Dessutom har jag fått en stavmixer av min syster så det blir lite enklare.Det kommer antagligen att bli en mix av egen och burkmat.Med tre barn så är det inte alltid tiden och orken infinner sig att laga speciell mat till lillen men ekonomiskt är det ju billigare med egen mat.
  31. Medlem sedan
    Feb 2003
    #16

    Samma här

    Dvs har en 3-åring som tar tid. Jag ger endast burkmat. Det är bra mat och det är en kort tid i livet man kör med det så det kan det vara värt tycker jag. Sparar tiden till att leka istället. Har gjort egen mat två gånger och hon ratade det bägge gångerna så inget mer hemlagat här inte!
  32. 16
    Samma här Dvs har en 3-åring som tar tid. Jag ger endast burkmat. Det är bra mat och det är en kort tid i livet man kör med det så det kan det vara värt tycker jag. Sparar tiden till att leka istället. Har gjort egen mat två gånger och hon ratade det bägge gångerna så inget mer hemlagat här inte!
  33. Jessika m 3 pojkar
    #17

    Gör själv

    den här gången. Har bara köpt en burk med efterrätt och så gröten och vällingen.
    Jag tycker att det är för dyrt att köpa burkar som vi gjorde förra gången. Sedan tycker jag att det går snabbt att göra mat till Leo. Gör stora satser i mixern och fryser in. Det är ju som att ha burkar i skåpet nästan. Fast det kommer nog bli en del burkar framöver. Det är bra när man inte har tid eller åker bort.
    Man gör vad man orkar och har tid med. Barnen mår bra av burkmat och av hemlagat. Tror inte att det spelar så stor roll hur man gör.
  34. 17
    Gör själv den här gången. Har bara köpt en burk med efterrätt och så gröten och vällingen.
    Jag tycker att det är för dyrt att köpa burkar som vi gjorde förra gången. Sedan tycker jag att det går snabbt att göra mat till Leo. Gör stora satser i mixern och fryser in. Det är ju som att ha burkar i skåpet nästan. Fast det kommer nog bli en del burkar framöver. Det är bra när man inte har tid eller åker bort.
    Man gör vad man orkar och har tid med. Barnen mår bra av burkmat och av hemlagat. Tror inte att det spelar så stor roll hur man gör.
  35. Medlem sedan
    May 2005
    #18

    Tindra

    har än så länge bara fått hemlagad mat. Tycker det är kul att göra maten och mkt mer ekonomiskt. Har dock börjat med fruktpureér på burk eftersom det har varit lite svårt att få i Tindra frukt. Tyckte också att det var svårt att variera frukten när man inte är hemma, det blev mest banan.
  36. 18
    Tindra har än så länge bara fått hemlagad mat. Tycker det är kul att göra maten och mkt mer ekonomiskt. Har dock börjat med fruktpureér på burk eftersom det har varit lite svårt att få i Tindra frukt. Tyckte också att det var svårt att variera frukten när man inte är hemma, det blev mest banan.

Liknande trådar

  1. Hemlagat eller burkmat?
    By FinlandsSofia in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-08-24, 19:42
  2. Vit eller rost eller ingen?
    By Plingeling in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-06-09, 14:24
  3. Burkmat eller annan mat
    By Bissen in forum _0606 Junibarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-12-21, 13:25
  4. Burkmat eller annan mat
    By Bissen in forum _0605 Majbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-12-19, 11:30
  5. Burkmat eller inte!!
    By samandra in forum _0506 Junibarn
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2006-02-02, 21:19
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar