Sex i början av graviditet?
_0608 Augustibarn
  1. Pyret m. vallmofröt 28/8
    #1

    Sex i början av graviditet?

    Hej! Läste på en sida att under vecka 9-11 så ska man undvika att ha sex för att inte äventyra barnet. Lätt att få missfall under denna tid. Men jag undrar, är det verkligen så att man genom sex kan skapa missfall? Jag tycker att det låter konstigt, men är det någon som vet? Jag är i vecka 10 nu... tacksam för svar. Kram på er
  2. 1
    Sex i början av graviditet? Hej! Läste på en sida att under vecka 9-11 så ska man undvika att ha sex för att inte äventyra barnet. Lätt att få missfall under denna tid. Men jag undrar, är det verkligen så att man genom sex kan skapa missfall? Jag tycker att det låter konstigt, men är det någon som vet? Jag är i vecka 10 nu... tacksam för svar. Kram på er
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2

    Jag tror att man inte

    behöver avstå från att ha sex om inte läkare eller så sagt det. Visst är missfallsrisken något högre vid den här tidpunkten, men i normala fall ska inte sex påverka saken.
  4. 2
    Jag tror att man inte behöver avstå från att ha sex om inte läkare eller så sagt det. Visst är missfallsrisken något högre vid den här tidpunkten, men i normala fall ska inte sex påverka saken.
  5. Pyret m. vallmofröt 28/8
    #3

    Tack för snabbt svar!

    Jag har bara sett det på denna sidan, men inte någon annan stans. OM det hade varit så, så hade det nog varit mer skriverier om det, tror du inte? Men då vet jag. Tack igen.=)
  6. 3
    Tack för snabbt svar! Jag har bara sett det på denna sidan, men inte någon annan stans. OM det hade varit så, så hade det nog varit mer skriverier om det, tror du inte? Men då vet jag. Tack igen.=)
  7. Medlem sedan
    Jan 2005
    #4

    Nej man kan INTE skada embryot

    Den ligger så väl skyddad så det är ingen fara alls!

    Man bör inte skrämmas ihjäl av allt man läser, särskilt inte på icke faktagranskade sidor, communities etc). Vårguiden har bra sidor om graviditet: http://www.vardguiden.se/Theme_Startpage.asp?c=2388
  8. 4
    Nej man kan INTE skada embryot Den ligger så väl skyddad så det är ingen fara alls!

    Man bör inte skrämmas ihjäl av allt man läser, särskilt inte på icke faktagranskade sidor, communities etc). Vårguiden har bra sidor om graviditet: http://www.vardguiden.se/Theme_Startpage.asp?c=2388
  9. Medlem sedan
    Jul 2002
    #5

    Nejdå!

    Det är ingen fara alls! Om inte en läkare bokastavligen sagt att man ska avstå. Själv vet jag att jag i förra graviditeten gärna tog det lugnt i början och avstod, men det var för att jag haft missfall tidigare och OM det skulle bli så igen så ville jag vara säker på att jag inte gjort nåt som kunde få mig att klandra mig själv. Onödigt, jag vet, men det kändes bäst så.
  10. 5
    Nejdå! Det är ingen fara alls! Om inte en läkare bokastavligen sagt att man ska avstå. Själv vet jag att jag i förra graviditeten gärna tog det lugnt i början och avstod, men det var för att jag haft missfall tidigare och OM det skulle bli så igen så ville jag vara säker på att jag inte gjort nåt som kunde få mig att klandra mig själv. Onödigt, jag vet, men det kändes bäst så.
  11. Jenny m trean v. 9
    #6

    Ingen fara så länge

    allt är normalt. Det är nog bara om det finns risk för mf som man ska undvika samlag. t.ex. om man har blödningar. Är det en normal graviditet så ligger bebben så skyddad i livmodern att man kan ha hur mycket sex man vill (tack och lov :))
  12. 6
    Ingen fara så länge allt är normalt. Det är nog bara om det finns risk för mf som man ska undvika samlag. t.ex. om man har blödningar. Är det en normal graviditet så ligger bebben så skyddad i livmodern att man kan ha hur mycket sex man vill (tack och lov :))
  13. Pyret m. vallmofröt 28/8
    #7

    *ler*

    Tack för alla svar. Man blir ju lite orolig för allt som står överallt, vad är sant och vad är inte sant?
    Men det är tur att ni finns tjejer, så man vet att man kan ha lite kul i livet. ;)
    En stor kram på er
  14. 7
    *ler* Tack för alla svar. Man blir ju lite orolig för allt som står överallt, vad är sant och vad är inte sant?
    Men det är tur att ni finns tjejer, så man vet att man kan ha lite kul i livet. ;)
    En stor kram på er

Liknande trådar

  1. Början?
    By Sofiefredrik in forum 1201 Januaribarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-01-03, 15:16
  2. Alkohol skadligt i början av graviditet?
    By Nygravid undrande in forum Gravidsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-07-18, 10:17
  3. Bra början! (NOT)
    By baskagge in forum Singelmingel
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-05-22, 18:35
  4. I början på v 18 på ons..
    By starchild in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-04-24, 22:10
  5. I början av VV.
    By MsSecretTjockis +33.2kg in forum Vikt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-04-03, 09:16
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar