Kan någon snälla hjälpa mig förstå?
Föräldraskap
  1. lilla_fisk
    #1

    Kan någon snälla hjälpa mig förstå?


    Jag har just genomfört en medicinsk abort.
    Just när jag tagit vagitatorerna som skulle öppna livmodern och med dem tillhörande värktabletter (helt säkert en överdos)blev jag illamående och fick gå och kräkas. Jag måste ha spytt upp alla tabletter, och var yr och fullkomligt livrädd när jag åter la mig i sängen.

    Jag ska tillägga att den här aborten var långt ifrån önskad. Jag har två barn redan, lider av en djup depression och kände att jag inte klarade ansvaret för ett barn till, som jag är ensamstående.
    Dock tog jag till mig det lilla hjärtt som jag råkade se på ultraljudet, och jag led verkligen av tanken på att jag fått det att sluta slå.

    Nåväl. Jag somnade in och låg i någon form av dvala, yr och svettig, och började genast se vingar.
    De var avlånga och slog sakta, tog upp hela mitt inre synfält. Det lyste om dem, starkt vitt ljus, och de kom närmare i början för att sedan avlägsna sig.
    Jag såg aldrig någon kropp, utan bara dessa stora vingar.

    Det såg inte ut som de änglavingar som jag brukat föreställa mig, och jag var fullkomligt livrädd.
    När jag öppnade ögonen satt min kille i fotändan och arbetade. Jag vågade knappt andas, och han blev så klart rädd och undrade om det hade hänt något.

    Strax efter började själva fullföljandet av aborten.. dvs.. allt kom ut.

    Varför kändes det hotfullt?
    Jag upplever inte att jag sov, utan att jag låg i dvala, som i en annan dimension, vad var det?
    Var det änglavingar jag såg, eller var det någonting annat?

    tacksam för svar...
  2. 1
    Kan någon snälla hjälpa mig förstå?
    Jag har just genomfört en medicinsk abort.
    Just när jag tagit vagitatorerna som skulle öppna livmodern och med dem tillhörande värktabletter (helt säkert en överdos)blev jag illamående och fick gå och kräkas. Jag måste ha spytt upp alla tabletter, och var yr och fullkomligt livrädd när jag åter la mig i sängen.

    Jag ska tillägga att den här aborten var långt ifrån önskad. Jag har två barn redan, lider av en djup depression och kände att jag inte klarade ansvaret för ett barn till, som jag är ensamstående.
    Dock tog jag till mig det lilla hjärtt som jag råkade se på ultraljudet, och jag led verkligen av tanken på att jag fått det att sluta slå.

    Nåväl. Jag somnade in och låg i någon form av dvala, yr och svettig, och började genast se vingar.
    De var avlånga och slog sakta, tog upp hela mitt inre synfält. Det lyste om dem, starkt vitt ljus, och de kom närmare i början för att sedan avlägsna sig.
    Jag såg aldrig någon kropp, utan bara dessa stora vingar.

    Det såg inte ut som de änglavingar som jag brukat föreställa mig, och jag var fullkomligt livrädd.
    När jag öppnade ögonen satt min kille i fotändan och arbetade. Jag vågade knappt andas, och han blev så klart rädd och undrade om det hade hänt något.

    Strax efter började själva fullföljandet av aborten.. dvs.. allt kom ut.

    Varför kändes det hotfullt?
    Jag upplever inte att jag sov, utan att jag låg i dvala, som i en annan dimension, vad var det?
    Var det änglavingar jag såg, eller var det någonting annat?

    tacksam för svar...
  3. avataria
    #2

    Åh, kära hjärtanes...

    Att ha gjort en abort när man inte vill är en stor sorg att bära på, jag har också gjort det i en situation när det var helt omöjligt för mej att få ett barn. Jag tvivlar inte ett ögonblick på att du fattat rätt beslut, för dej och för dina födda barn. Jag tror också att om det är meningen att du ska ha fler barn så kommer du att få det, längre fram när du mår bättre.

    Man kan fundera mycket och länge över vad du upplevde. Spontant tycker jag det känns som att det var din skyddsängel som var där och på något vis försökte lindra din sorg - att du upplevde det hotfullt hänger antagligen ihop med de skuldkänslor jag förstår att du har. Du tycker och känner själv att du måste straffas för att ha tagit ställning på detta sätt, att ha valt bort ett barn. Men, jag tycker inte du ska känna skuld. Du har främst ett ansvar för dina födda barn, och att få ytterligare ett barn i familjen kanske vore för mycket.

    Messa om du vill snacka lite!
  4. 2
    Åh, kära hjärtanes... Att ha gjort en abort när man inte vill är en stor sorg att bära på, jag har också gjort det i en situation när det var helt omöjligt för mej att få ett barn. Jag tvivlar inte ett ögonblick på att du fattat rätt beslut, för dej och för dina födda barn. Jag tror också att om det är meningen att du ska ha fler barn så kommer du att få det, längre fram när du mår bättre.

    Man kan fundera mycket och länge över vad du upplevde. Spontant tycker jag det känns som att det var din skyddsängel som var där och på något vis försökte lindra din sorg - att du upplevde det hotfullt hänger antagligen ihop med de skuldkänslor jag förstår att du har. Du tycker och känner själv att du måste straffas för att ha tagit ställning på detta sätt, att ha valt bort ett barn. Men, jag tycker inte du ska känna skuld. Du har främst ett ansvar för dina födda barn, och att få ytterligare ett barn i familjen kanske vore för mycket.

    Messa om du vill snacka lite!
  5. Missmu
    #3

    Jag håller med Avataria

    jag tror din skyddsängel var hos dig för att visa att du hade hjälp och stöd.

    Kram till dig.
  6. 3
    Jag håller med Avataria jag tror din skyddsängel var hos dig för att visa att du hade hjälp och stöd.

    Kram till dig.

Liknande trådar

  1. Kan någon hjälpa mig att förstå?
    By Mariane in forum Tonåringar
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2013-01-16, 20:33
  2. Kan någon hjälpa mig förstå (lönebesked)
    By H med E in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-08-26, 12:03
  3. Kan någon hjälpa mig att förstå?
    By anonymt namn in forum Styvfamiljer
    Svar: 32
    Senaste inlägg: 2008-08-20, 16:51
  4. kan någon hjälpa mig förstå??
    By pinja in forum Vikt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-02-28, 10:42
  5. Snälla! kan någon hjälpa mig?
    By lillmill in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-11-04, 14:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar