Nu har Ture lagt undan sina nappar!
_0406 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2003
    #1

    Nu har Ture lagt undan sina nappar!

    Han har haft dem liggandes på dagtid i en tygväska vid sängen. Strax före jul beställde jag såna där svindyra nappar med namn på och de kom i mellandagarna. I samma veva fick Ture fyra nya tänder och ville inte längre ha napp i munnen.
    Ett tag somnade han med en napp i var hand men nu har han gett upp dem för gott. På eget bevåg dessutom! De senaste gångerna jag tagit fram napparna inför nattningen så har han hoppat ur sängen och lagt tillbaka dem i väskan och lagt sig igen. Det är så skönt att bli kvitt napparna redan nu.
    Storebror la av med sina förra våren lagom till 2-årsdagen för han tyckte att han hade blivit stor och han frågade aldrig efter dem sen. Men förste killen fick vi kämpa mer och han hade napp bra mycket längre.
  2. 1
    Nu har Ture lagt undan sina nappar! Han har haft dem liggandes på dagtid i en tygväska vid sängen. Strax före jul beställde jag såna där svindyra nappar med namn på och de kom i mellandagarna. I samma veva fick Ture fyra nya tänder och ville inte längre ha napp i munnen.
    Ett tag somnade han med en napp i var hand men nu har han gett upp dem för gott. På eget bevåg dessutom! De senaste gångerna jag tagit fram napparna inför nattningen så har han hoppat ur sängen och lagt tillbaka dem i väskan och lagt sig igen. Det är så skönt att bli kvitt napparna redan nu.
    Storebror la av med sina förra våren lagom till 2-årsdagen för han tyckte att han hade blivit stor och han frågade aldrig efter dem sen. Men förste killen fick vi kämpa mer och han hade napp bra mycket längre.
  3. Karamella
    #2

    Vad skönt!

    Oj, vad skönt att han slutat med natt. Här kämpar vi med att få vår stora kille på snart 4 år, att sluta med napparna. Kan säga att det inte går så bra... :o( Och Elmer är också en stor nappgris, så det blir säkert problem med honom också.
    Vi brukar också beställa namn-nappar med jämna mellanrum (Noel har blå och Elmer gröna). De kostar ju en del, men jag tycker det är värt det och på dagis var det mycket uppskattat när Noel gick där för några år sedan (de visste alltid vilka nappar som var hans *s*). Det var ju synd att du hann beställa precis när Ture slutade, och troligen känner du väl inte så många andra småkillar som heter Ture ;o) Du får spara dem som ett fint bebis-minne!!! :o)
  4. 2
    Vad skönt! Oj, vad skönt att han slutat med natt. Här kämpar vi med att få vår stora kille på snart 4 år, att sluta med napparna. Kan säga att det inte går så bra... :o( Och Elmer är också en stor nappgris, så det blir säkert problem med honom också.
    Vi brukar också beställa namn-nappar med jämna mellanrum (Noel har blå och Elmer gröna). De kostar ju en del, men jag tycker det är värt det och på dagis var det mycket uppskattat när Noel gick där för några år sedan (de visste alltid vilka nappar som var hans *s*). Det var ju synd att du hann beställa precis när Ture slutade, och troligen känner du väl inte så många andra småkillar som heter Ture ;o) Du får spara dem som ett fint bebis-minne!!! :o)
  5. Medlem sedan
    Jan 2005
    #3

    Vad härligt!!

    Jag tror att det kommer att bli besvärligt att få Oscar att sluta med sin napp. Felix var nästan 3½ när han slängde sin sista napp.
  6. 3
    Vad härligt!! Jag tror att det kommer att bli besvärligt att få Oscar att sluta med sin napp. Felix var nästan 3½ när han slängde sin sista napp.
  7. Åsa m. Agnes-04+bf 17/4
    #4

    Namn-nappar?

    Såna vill jag ha till Agnes. låter perfekt att ha på dagis ju. Var kan jag beställs såna?
    Så som ni förstår är det inte på väg att slutas med napp här inte hihi...fast försöker att inte ha napp dagtid men det går sisådär men men...
  8. 4
    Namn-nappar? Såna vill jag ha till Agnes. låter perfekt att ha på dagis ju. Var kan jag beställs såna?
    Så som ni förstår är det inte på väg att slutas med napp här inte hihi...fast försöker att inte ha napp dagtid men det går sisådär men men...
  9. Medlem sedan
    Jul 2001
    #5

    Det är Mam...

    ... och de finns i två storlekar 8för små och lite större). Man beställer direkt från nappfabriken i Österrike (eller var det nu är). Kostar ca 25 euro med frakt (6-pack nappar). Finns med rosa, blå eller grön sköld, och namnet med vit text.
    http://www.bambino-mam.se/show.php?id=20605.
  10. 5
    Det är Mam... ... och de finns i två storlekar 8för små och lite större). Man beställer direkt från nappfabriken i Österrike (eller var det nu är). Kostar ca 25 euro med frakt (6-pack nappar). Finns med rosa, blå eller grön sköld, och namnet med vit text.
    http://www.bambino-mam.se/show.php?id=20605.
  11. Åsa m. Agnes-04+bf 17/4
    #6

    Tack för svar. Ska beställa =) *imt

    .
  12. 6
    Tack för svar. Ska beställa =) *imt .

Liknande trådar

  1. Idag har Kasper postat sina nappar
    By ~Ida~ in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-12-28, 14:08
  2. Idag har Kasper postat sina nappar
    By ~Ida~ in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-12-27, 22:05
  3. Nu har jag lagt undan på POP..
    By totten2 in forum Småbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-11-14, 14:44
  4. Har lagt undan (pop)
    By Åsa in forum Småbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-04-04, 10:53
  5. Nu har jag lagt undan
    By erica75 in forum Småbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-02-02, 13:15
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar