Sjuk Aniara :-(
_03 Höstbarn
  1. Zandra
    #1

    Sjuk Aniara :-(

    Stackars Aniara, nu är det mycket. Först hostade hon så att hon kräktes 4-5 dagar runt trettonhelgen och ser mest ut som ett streck efter det.
    Sedan började hon hosta som attan igen för några dagar sedan & har bokstavligt talat hostat _hela_ nätterna.

    I natt vaknade jag av att jag låg bredvid värsta elementet som flämtade & flämtade & pep i bröstet. Tänkte direkt att det nog var lunginflammation för det har jag haft själv flera ggr. Imorse åkte vi till akutmottagning & visst var det så. Så livets första antibiotikakur för Aniara som är alldeles blek med blå ringar under ögonen. Blä!
  2. 1
    Sjuk Aniara :-( Stackars Aniara, nu är det mycket. Först hostade hon så att hon kräktes 4-5 dagar runt trettonhelgen och ser mest ut som ett streck efter det.
    Sedan började hon hosta som attan igen för några dagar sedan & har bokstavligt talat hostat _hela_ nätterna.

    I natt vaknade jag av att jag låg bredvid värsta elementet som flämtade & flämtade & pep i bröstet. Tänkte direkt att det nog var lunginflammation för det har jag haft själv flera ggr. Imorse åkte vi till akutmottagning & visst var det så. Så livets första antibiotikakur för Aniara som är alldeles blek med blå ringar under ögonen. Blä!
  3. Medlem sedan
    Mar 2003
    #2

    Nämen usch

    Stackars Aniara.

    På vilket sätt är antibiotikan, flytande eller tablett? Hur går det för henne att ta den? Har hostan avtagit.

    Stor kram till Aniara. Hoppas att hon är bättre snart!
  4. 2
    Nämen usch Stackars Aniara.

    På vilket sätt är antibiotikan, flytande eller tablett? Hur går det för henne att ta den? Har hostan avtagit.

    Stor kram till Aniara. Hoppas att hon är bättre snart!
  5. Zandra
    #3

    Tack!

    Kramen vidarebefodras snarast. :-)

    Det är flytande antibiotika, Kåvepenin som jag hört ska vara fruktansvärt äcklig & omöjlig att få i barnet, var riktigt orolig över det. I vilket fall så fick vi sådan med chokladsmak (well...) & apelsinsmakande Ventolin.

    Har gjort så att det blir en ritual av det, Aniara får två doseringskoppar (eller tre om det är alvedon också) och har fått veta att det är hennes, vi får inte smaka (även om pappa låtsas vara supersugen på medicinerna) & hon slurkar modigt i sig dom & håller god min fastän man ser att dom är ganska läbbiga, skruttan.

    Hon hostade gräsligt mycket i natt också men fick sova lite längre partier, det piper & tjuter när hon ligger ner. :-(
    Har försökt höja upp henne men det funkar sådär. Hon är i vilket fall mycket piggare idag & klarade natten utan alvedon.

    Kram själv!
  6. 3
    Tack! Kramen vidarebefodras snarast. :-)

    Det är flytande antibiotika, Kåvepenin som jag hört ska vara fruktansvärt äcklig & omöjlig att få i barnet, var riktigt orolig över det. I vilket fall så fick vi sådan med chokladsmak (well...) & apelsinsmakande Ventolin.

    Har gjort så att det blir en ritual av det, Aniara får två doseringskoppar (eller tre om det är alvedon också) och har fått veta att det är hennes, vi får inte smaka (även om pappa låtsas vara supersugen på medicinerna) & hon slurkar modigt i sig dom & håller god min fastän man ser att dom är ganska läbbiga, skruttan.

    Hon hostade gräsligt mycket i natt också men fick sova lite längre partier, det piper & tjuter när hon ligger ner. :-(
    Har försökt höja upp henne men det funkar sådär. Hon är i vilket fall mycket piggare idag & klarade natten utan alvedon.

    Kram själv!
  7. Helena med Evelina 031122
    #4

    Är hon bättre nu?

    Evelina är inte mycket bättre hostar mer och snorar en hel det. Nu har hon lyckats smitta ner mig så nu är jag sjuk.
  8. 4
    Är hon bättre nu? Evelina är inte mycket bättre hostar mer och snorar en hel det. Nu har hon lyckats smitta ner mig så nu är jag sjuk.
  9. Zandra
    #5

    Sent svar

    Hon är mycket bättre, tack. Tillbaka på dagis sedan igår helt överlycklig (så spännande är det att vara hemma med mor & far... ;-).
    Hostan är fortfarande rätt rejäl & hon är grymt snorig men det låter inte som förut & allmäntillståndet är det ju stor skillnad på. Hon är bara så förskräckligt tunn & blek nu. :-(

    Hoppas att du & Evelina hunnit krya på er!!
  10. 5
    Sent svar Hon är mycket bättre, tack. Tillbaka på dagis sedan igår helt överlycklig (så spännande är det att vara hemma med mor & far... ;-).
    Hostan är fortfarande rätt rejäl & hon är grymt snorig men det låter inte som förut & allmäntillståndet är det ju stor skillnad på. Hon är bara så förskräckligt tunn & blek nu. :-(

    Hoppas att du & Evelina hunnit krya på er!!
  11. Helena med Evelina
    #6

    Vi är fortfarande förkylda

    Evelina har varit hemma från dagis 1,5 vecka nu och blir det nog resten av veckan. Hon hostar så och eftersom jag är hemma ser jag ingen anledning att tvinga henne till dagis innan hon är helt frisk igen.
  12. 6
    Vi är fortfarande förkylda Evelina har varit hemma från dagis 1,5 vecka nu och blir det nog resten av veckan. Hon hostar så och eftersom jag är hemma ser jag ingen anledning att tvinga henne till dagis innan hon är helt frisk igen.

Liknande trådar

  1. Aniara fyra år idag! :)
    By Zandra m Aniara&Eli in forum _03 Höstbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-11-09, 23:29
  2. Aniara tre år idag!
    By Zandra m Aniara&Eli in forum _03 Höstbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-11-26, 13:02
  3. Zandra m Aniara&Eli
    By Bissen in forum _0605 Majbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-10-12, 14:02
  4. Zandra m Aniara&Eli --->
    By Bissen in forum _0605 Majbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-09-29, 22:21
  5. zandra m aniara&eli
    By gwendolyn in forum _0605 Majbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-07-26, 08:34
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar