Sanna & Cayenne...
_0112 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2001
    #1

    Sanna & Cayenne...

    ni som kan det här med känslighet för mjölk. Vi börjar undra om Botvid har svårt med mjölk...men det är så konstigt, för han spyr som en gris när han får i sig icke tillagade mjölkprodukter (typ yoghurt, grädde osv) men är mjölken tillagad (typ pannkaka, välling och barngröt) går det bra. Kan det stämma? Skall kolla igen och försöka se fler samband, men undrar liksom om det är skillnad på icke tillagade mjölkprodukter och tillagade mjölkprodukter.
    Tacksam för svar och tankar.
  2. 1
    Sanna & Cayenne... ni som kan det här med känslighet för mjölk. Vi börjar undra om Botvid har svårt med mjölk...men det är så konstigt, för han spyr som en gris när han får i sig icke tillagade mjölkprodukter (typ yoghurt, grädde osv) men är mjölken tillagad (typ pannkaka, välling och barngröt) går det bra. Kan det stämma? Skall kolla igen och försöka se fler samband, men undrar liksom om det är skillnad på icke tillagade mjölkprodukter och tillagade mjölkprodukter.
    Tacksam för svar och tankar.
  3. Medlem sedan
    Apr 2001
    #2

    yep! Om man inte tål laktos

    så har man lättare för kokt, tillagad, mjölk än icke lagad. Testa låglaktos-mjölk. Man tål normalt sett 5mg laktos som intolerant (jag också) och det motsvarar ca 1 glas mjölk. Ju fetare produkt, desto bättre. Minimjölk sämst alltså.
    Vissa perioder, vid förkylning och så, tål man i princip ingenting.
    Bebisar brukar visa med hudutslag också, förutom diaree och kräk, men Ellen har aldrig haft det, men hon är proteinallergiker (som just nu får äta mjölk på prov, litermåttet är ännu inte fullt, allt bra än)
    Jag har den bistra erfarenheten att kombinera gräddsås eller glass med alkohol är = en laktosbelastning= total kräkningar. (inte för att Botvid ska dricka vin)
    Hoppas det är ngt tillfälligt i kombination med en infektion. Det är inte en kul allergi/överkänslighet. Ellen har haft en mängd jobbiga upplevelser där kompisar fått godis och glass och hon själv tex russin. (du minns kanske Sannas berättelse om Sacha och dagiskalas) Inte ens hennes farmor kom ihåg. Köpte chokladtomtar till alla tex. Ellen fick en tomte med utropet, ja visst ja! Och så fick hon vara utan...nej det är grymt vad folk kan missköta sig runt allergier och sånt.
    Hoppas det går över!
  4. 2
    yep! Om man inte tål laktos så har man lättare för kokt, tillagad, mjölk än icke lagad. Testa låglaktos-mjölk. Man tål normalt sett 5mg laktos som intolerant (jag också) och det motsvarar ca 1 glas mjölk. Ju fetare produkt, desto bättre. Minimjölk sämst alltså.
    Vissa perioder, vid förkylning och så, tål man i princip ingenting.
    Bebisar brukar visa med hudutslag också, förutom diaree och kräk, men Ellen har aldrig haft det, men hon är proteinallergiker (som just nu får äta mjölk på prov, litermåttet är ännu inte fullt, allt bra än)
    Jag har den bistra erfarenheten att kombinera gräddsås eller glass med alkohol är = en laktosbelastning= total kräkningar. (inte för att Botvid ska dricka vin)
    Hoppas det är ngt tillfälligt i kombination med en infektion. Det är inte en kul allergi/överkänslighet. Ellen har haft en mängd jobbiga upplevelser där kompisar fått godis och glass och hon själv tex russin. (du minns kanske Sannas berättelse om Sacha och dagiskalas) Inte ens hennes farmor kom ihåg. Köpte chokladtomtar till alla tex. Ellen fick en tomte med utropet, ja visst ja! Och så fick hon vara utan...nej det är grymt vad folk kan missköta sig runt allergier och sånt.
    Hoppas det går över!
  5. Medlem sedan
    Apr 2001
    #3

    Ja det är skillnad...

    Svara fast jag inte är någon av dem. Jag har uppfattat det som att om man kan äta till lagade produkter på mjök så är det inte själva mjölken man inte tål utan proteinet eller laktosen.
    Jag har haft barn på förskola som inte kunde äta vanliga mjölk produkter men tilllagade gick bra.
  6. 3
    Ja det är skillnad... Svara fast jag inte är någon av dem. Jag har uppfattat det som att om man kan äta till lagade produkter på mjök så är det inte själva mjölken man inte tål utan proteinet eller laktosen.
    Jag har haft barn på förskola som inte kunde äta vanliga mjölk produkter men tilllagade gick bra.
  7. Anna-Lotta
    #4

    Med Alva

    vad det likadant. Men efter när hon var dryga året slutade hon spy av grädde, glass och yoghurt. Nu kan hon äta allt.
  8. 4
    Med Alva vad det likadant. Men efter när hon var dryga året slutade hon spy av grädde, glass och yoghurt. Nu kan hon äta allt.
  9. Medlem sedan
    Jun 2001
    #5

    Ni är guld värda tjejer!

    Tack för era braiga svar. Just nu står vi frågande...mjölkallergi eller magsjuka för han bara spyr, och spyr, och spyr. Å andra sidan var det första gången på nästan två månader som han fick kalla mjölkprodukter eftersom vi uteslutit detta då han tidigare kunde spy en hel eftermiddag efter några skedar yogurt eller liknande. Han är pigg och glad, men har spytt 5 gånger på ca 2 1/2 timme. Eftersom han är pigg så tror vi inte riktigt på maginfluensa...fast man undrar ju??? Fast å andra sidan är det ju som sagt första gången på länge som han får en kall mjölkprodukt...hmmm...hjälp mig att lösa gåtan ni som har erfarenhet :)
  10. 5
    Ni är guld värda tjejer! Tack för era braiga svar. Just nu står vi frågande...mjölkallergi eller magsjuka för han bara spyr, och spyr, och spyr. Å andra sidan var det första gången på nästan två månader som han fick kalla mjölkprodukter eftersom vi uteslutit detta då han tidigare kunde spy en hel eftermiddag efter några skedar yogurt eller liknande. Han är pigg och glad, men har spytt 5 gånger på ca 2 1/2 timme. Eftersom han är pigg så tror vi inte riktigt på maginfluensa...fast man undrar ju??? Fast å andra sidan är det ju som sagt första gången på länge som han får en kall mjölkprodukt...hmmm...hjälp mig att lösa gåtan ni som har erfarenhet :)
  11. Medlem sedan
    Mar 2000
    #6

    ojoj....

    det låter inte kul:-( Samtidigt som det ju faktiskt är magsjuketider.......

    Med Nora o Elsie har det varit/är det att de spyr/spydde en gång efter att de fått i sig något olämpligt. FAst jag vet att det finns de som spyr massor.

    Det största problemet är att om man spyr av mjölk, brukar det ofta inte visa något på tester, så det handlar om att prova sig fram. Tyvärr.

    Men eftersom han tidigare oxå spytt av rena mjölkprod. så låter det ju verkligt misstänkt. Med Nora var det så att först funkade det att äta en bulle eller den babygröten med minst mjölk i och även välling en gång om dagen. Sedan blev hon mer o mer känslig. Tillslut spydde hon även av \"kan innehålla spår av.....\"

    Får han inte ont i magen eller så om han äter pannkakor? Eller annan mat som är baserad på mjölk? Ofta är det iofs så att kroppen lättare klarar tillagad mjölk. JAg tror ju att Nora fortfarande inte tål rena mjölkprodukter (hon tycker ju inte om det, så hon äter det inte i alla fall). Men jag tror att hon får ont i magen av glass, även om hon inte vill erkänna det.

    JAg tror på att det är någon form av mjölkallergi.

    *slutsvammlat*
  12. 6
    ojoj.... det låter inte kul:-( Samtidigt som det ju faktiskt är magsjuketider.......

    Med Nora o Elsie har det varit/är det att de spyr/spydde en gång efter att de fått i sig något olämpligt. FAst jag vet att det finns de som spyr massor.

    Det största problemet är att om man spyr av mjölk, brukar det ofta inte visa något på tester, så det handlar om att prova sig fram. Tyvärr.

    Men eftersom han tidigare oxå spytt av rena mjölkprod. så låter det ju verkligt misstänkt. Med Nora var det så att först funkade det att äta en bulle eller den babygröten med minst mjölk i och även välling en gång om dagen. Sedan blev hon mer o mer känslig. Tillslut spydde hon även av \"kan innehålla spår av.....\"

    Får han inte ont i magen eller så om han äter pannkakor? Eller annan mat som är baserad på mjölk? Ofta är det iofs så att kroppen lättare klarar tillagad mjölk. JAg tror ju att Nora fortfarande inte tål rena mjölkprodukter (hon tycker ju inte om det, så hon äter det inte i alla fall). Men jag tror att hon får ont i magen av glass, även om hon inte vill erkänna det.

    JAg tror på att det är någon form av mjölkallergi.

    *slutsvammlat*
  13. Medlem sedan
    Jun 2001
    #7

    Brukar Nora...

    vara pigg och glad fastän hon ätit mjölkprodukt? För det är liksom mest det som gör att jag vill utesluta maginfluensa...han är ju jätteglad och leker och kryper som vanligt.

    Han klarar välling 1 gång om dagen, men vill inte ha det oftare så det har han inte fåt heller. Gröt äter han också bara en gång om dagen...så vi ger honom ju inte mjölkprodukter i mängder. Pannkaka har fungerat. Det är just detta med yoghurt, grädde osv som han verkar spy av nästan omedelbart (inom 10 minuter) efter han ätit och sedan fortsätter han att spy ett bra tag till.
    Vi skall låta hans mage vila ett par dagar nu och sedan prövar vi i mitten av nästa vecka. Blir det samma visa igen får vi kontakta bvc, eller var vänder man sig? Viktuppgången är ju inte något problem hos lillkillen, men som sagt så har vi uteslutit spymaten för ca 2 månader sedan (utan att tänka på det) så han spyr ju inte särskillt ofta. Det var ju bara idag som han fick äta lite fin mat eftersom Tomas fyller år. Men nu har vi ju torkat spya hela eftermiddagen så jag vet inte om det blev så mycke firande :)
  14. 7
    Brukar Nora... vara pigg och glad fastän hon ätit mjölkprodukt? För det är liksom mest det som gör att jag vill utesluta maginfluensa...han är ju jätteglad och leker och kryper som vanligt.

    Han klarar välling 1 gång om dagen, men vill inte ha det oftare så det har han inte fåt heller. Gröt äter han också bara en gång om dagen...så vi ger honom ju inte mjölkprodukter i mängder. Pannkaka har fungerat. Det är just detta med yoghurt, grädde osv som han verkar spy av nästan omedelbart (inom 10 minuter) efter han ätit och sedan fortsätter han att spy ett bra tag till.
    Vi skall låta hans mage vila ett par dagar nu och sedan prövar vi i mitten av nästa vecka. Blir det samma visa igen får vi kontakta bvc, eller var vänder man sig? Viktuppgången är ju inte något problem hos lillkillen, men som sagt så har vi uteslutit spymaten för ca 2 månader sedan (utan att tänka på det) så han spyr ju inte särskillt ofta. Det var ju bara idag som han fick äta lite fin mat eftersom Tomas fyller år. Men nu har vi ju torkat spya hela eftermiddagen så jag vet inte om det blev så mycke firande :)
  15. Medlem sedan
    Apr 2001
    #8

    Men jag har fått

    förklarat för mig att mjölk kan man testat för men inte laktos eller proteinet. Kolla med bvc och se vad de tror.Kram
  16. 8
    Men jag har fått förklarat för mig att mjölk kan man testat för men inte laktos eller proteinet. Kolla med bvc och se vad de tror.Kram
  17. Medlem sedan
    Mar 2000
    #9

    pigg, ja

    men arg! Numer spyr hon inte, utan får ont i magen ibland (hon äter vanlig kost). Jag har sett ett samband med glass och ilska.

    Hos oss ringer man barnläkarmottagningen på VC. BVC gör ju inga allergitester eller liknande, men på vissa ställen kanske de kräver att man går den vägen???

    Prova att ringa barnläkarmottagningen först. Då slipper du ju en instans. Men du kan ju nämna det på nästa kontroll på BVC.....

    Hälsa födelsedags\"barnet\"!
  18. 9
    pigg, ja men arg! Numer spyr hon inte, utan får ont i magen ibland (hon äter vanlig kost). Jag har sett ett samband med glass och ilska.

    Hos oss ringer man barnläkarmottagningen på VC. BVC gör ju inga allergitester eller liknande, men på vissa ställen kanske de kräver att man går den vägen???

    Prova att ringa barnläkarmottagningen först. Då slipper du ju en instans. Men du kan ju nämna det på nästa kontroll på BVC.....

    Hälsa födelsedags\"barnet\"!
  19. Medlem sedan
    Mar 2000
    #10

    nja.....

    antingen är man allergisk mot proteinet, eller så är man laktosintollerant (vilkeet är mycket ovanligt för små barn, men de flesta vuxna i världen är mer eller mindre laktosintolleranta). Det finns bara dessa två olika mjölkallergier. Sedan kan man ju vara olika känslig.

    Man kan testa för proteinet. Det gör man med pricktest och/eller blodprov. Problemet är att dessa tester inte är tillförlitliga. Det är vanligt att testerna inte visar något. Särskilt om mjölkallergin yttrar sig i kräkningar och magont. Får man eksem av mjölken, brukar det visa sig på pricktesten.

    Laktos kan man oxå testa, men inte på barn. Man får då dricka en laktoslösning.

    Detta med allergier verkar vara svårt för många läkare. Många litar blint på testerna *tyvärr* Nora var över året när läkaren äntligen \"gick med på\" att hon var allergisk. Då upptäkte vi att hon var känslig för mjölk när hon var 4 månader. Hon fick göra massor av olika tester med bl a magmunnen o de trodde hon hade UVI mm, men tillslut fick jag \"rätt\".

    Elsie träffade en annan läkare och han sa redan från början att han inte trodde pricktestet skulle visa något, men han trodde på mig:-) Så Elsie kunde få ersättning utskrivet på en gång.
  20. 10
    nja..... antingen är man allergisk mot proteinet, eller så är man laktosintollerant (vilkeet är mycket ovanligt för små barn, men de flesta vuxna i världen är mer eller mindre laktosintolleranta). Det finns bara dessa två olika mjölkallergier. Sedan kan man ju vara olika känslig.

    Man kan testa för proteinet. Det gör man med pricktest och/eller blodprov. Problemet är att dessa tester inte är tillförlitliga. Det är vanligt att testerna inte visar något. Särskilt om mjölkallergin yttrar sig i kräkningar och magont. Får man eksem av mjölken, brukar det visa sig på pricktesten.

    Laktos kan man oxå testa, men inte på barn. Man får då dricka en laktoslösning.

    Detta med allergier verkar vara svårt för många läkare. Många litar blint på testerna *tyvärr* Nora var över året när läkaren äntligen \"gick med på\" att hon var allergisk. Då upptäkte vi att hon var känslig för mjölk när hon var 4 månader. Hon fick göra massor av olika tester med bl a magmunnen o de trodde hon hade UVI mm, men tillslut fick jag \"rätt\".

    Elsie träffade en annan läkare och han sa redan från början att han inte trodde pricktestet skulle visa något, men han trodde på mig:-) Så Elsie kunde få ersättning utskrivet på en gång.
  21. Medlem sedan
    Jun 2001
    #11

    Nu har han...

    sovit middag och därefter vaknade han vrålhungrig. Drack 1 glas vatten (ca 1 dl) åt en portion mat och drack 200ml välling, allt inom loppet av 30 min. Allt stannade i magen och han sover för natten nu. Så vi kan nog utesluta magsjuka.

    Tomas bockar och tackar. Vi skall äta fin middag sedan när Jeanna lagt sig och fira med lite vin och så :)
  22. 11
    Nu har han... sovit middag och därefter vaknade han vrålhungrig. Drack 1 glas vatten (ca 1 dl) åt en portion mat och drack 200ml välling, allt inom loppet av 30 min. Allt stannade i magen och han sover för natten nu. Så vi kan nog utesluta magsjuka.

    Tomas bockar och tackar. Vi skall äta fin middag sedan när Jeanna lagt sig och fira med lite vin och så :)
  23. Medlem sedan
    Jun 2001
    #12

    Botvid...

    åt som en häst i gårkväll och somnade för natten och fick sova hela natten. Han har nu vaknat och är hur pigg och glad som helst. Så vi kan nog ta bort maginfluensa som alternativ. Skall göra ett mjölktest här i veckan och om han reagerar lika dant då så får vi ta oss in i vårdsvängen med även honom. Fattar inte hur två perfekta barn kan ha så mycket skavanker :)
    Tack alla för att ni gav er tid att svara.
  24. 12
    Botvid... åt som en häst i gårkväll och somnade för natten och fick sova hela natten. Han har nu vaknat och är hur pigg och glad som helst. Så vi kan nog ta bort maginfluensa som alternativ. Skall göra ett mjölktest här i veckan och om han reagerar lika dant då så får vi ta oss in i vårdsvängen med även honom. Fattar inte hur två perfekta barn kan ha så mycket skavanker :)
    Tack alla för att ni gav er tid att svara.
  25. Medlem sedan
    Oct 2001
    #13

    fast...*ler*

    Mjölken består liksom av protein, laktos och typ vatten...*ler* Så man kan inte \"tåla mjölk\" men inte \"proteinet eller laktosen\". Som att säga att jag tål ägg- men inte äggvita eller äggula. *Bara förtydligar.*
  26. 13
    fast...*ler* Mjölken består liksom av protein, laktos och typ vatten...*ler* Så man kan inte \"tåla mjölk\" men inte \"proteinet eller laktosen\". Som att säga att jag tål ägg- men inte äggvita eller äggula. *Bara förtydligar.*
  27. Medlem sedan
    Oct 2001
    #14

    Se mitt svar ovan :-)

    Och Cayennes förklaring.:-)
  28. 14
    Se mitt svar ovan :-) Och Cayennes förklaring.:-)
  29. Medlem sedan
    Oct 2001
    #15

    Lite sent svar...

    Sacharias klarade mjölk bra som liten- men blev _arg_ av det. Urarg. Fick vansinnesutbrott. Han var också konstant lite stökig i magen- och spydde av yoghurt och liknande (han klarade också kokta, tillagade produkter). Han fick till slut vara utan mjölk ända till i våras då vi började försöka igen. Under den tiden märkte vi tydligt när han fått i sig för mycket: Bajsade löst och kletigt *ursäkta detaljerna* och var _arg_ och hade väldigt uppblåst mage (såg ut som ett glutenbarn, om du vet hur de ser ut).

    Jag själv får ju ganska diffusa känningar- men väldigt kraftiga. Jag blir yr, får blodtrycksfall, kallsvettas,läpparna spricker och på sistone får jag astma. Min pappa får magont, diarré och trasiga läppar osv- ingen av oss får varken hudutslag eller kräks, men just kräks är ju annars vanligt att barn gör av mjölk.
    Dels är Botvid ju så liten att oddsen för laktosintolerans är små (det är rätt ovanligt med laktosintolerans hos småbarn), och så brukar man inte kräkas av det, eftersom laktos spjälkas i tunntarmen- det är där enzymet kommer in i bilden, så det låter ju som misstänkt mjölkproteinreaktion. Det \"positiva\" är att får man mjölkproteinallergi i hans ålder brukar den oftast växa bort (som den antagligen gjorde hos Sacharias- numera märkr vi inget på varken mage eller humör och han kräks inte heller av mjölkprodukter).

    Hur man reagerar på mjölken beror på vlket protein i mjölken man reagerar på- och det kan vara så att just det protein Bovid reagerar på är värmekänsligt- därav att han inte reagerar på tex välling och pannkakor. Ibland beror det också lite på vad man äter samtidigt. Redan innan jag reagerade med ordentlig allergi på mjölkprodukter fick jag astma av att äta ost om jag drack apelsinjuice samtidigt- för då blev retningen för stor (är ju lite citruskänslig i perioder).
  30. 15
    Lite sent svar... Sacharias klarade mjölk bra som liten- men blev _arg_ av det. Urarg. Fick vansinnesutbrott. Han var också konstant lite stökig i magen- och spydde av yoghurt och liknande (han klarade också kokta, tillagade produkter). Han fick till slut vara utan mjölk ända till i våras då vi började försöka igen. Under den tiden märkte vi tydligt när han fått i sig för mycket: Bajsade löst och kletigt *ursäkta detaljerna* och var _arg_ och hade väldigt uppblåst mage (såg ut som ett glutenbarn, om du vet hur de ser ut).

    Jag själv får ju ganska diffusa känningar- men väldigt kraftiga. Jag blir yr, får blodtrycksfall, kallsvettas,läpparna spricker och på sistone får jag astma. Min pappa får magont, diarré och trasiga läppar osv- ingen av oss får varken hudutslag eller kräks, men just kräks är ju annars vanligt att barn gör av mjölk.
    Dels är Botvid ju så liten att oddsen för laktosintolerans är små (det är rätt ovanligt med laktosintolerans hos småbarn), och så brukar man inte kräkas av det, eftersom laktos spjälkas i tunntarmen- det är där enzymet kommer in i bilden, så det låter ju som misstänkt mjölkproteinreaktion. Det \"positiva\" är att får man mjölkproteinallergi i hans ålder brukar den oftast växa bort (som den antagligen gjorde hos Sacharias- numera märkr vi inget på varken mage eller humör och han kräks inte heller av mjölkprodukter).

    Hur man reagerar på mjölken beror på vlket protein i mjölken man reagerar på- och det kan vara så att just det protein Bovid reagerar på är värmekänsligt- därav att han inte reagerar på tex välling och pannkakor. Ibland beror det också lite på vad man äter samtidigt. Redan innan jag reagerade med ordentlig allergi på mjölkprodukter fick jag astma av att äta ost om jag drack apelsinjuice samtidigt- för då blev retningen för stor (är ju lite citruskänslig i perioder).
  31. Medlem sedan
    Mar 2000
    #16

    det ÄR verkligen komplext!

    man kan ju förstå att läkarna gnuggar sina knölar ibland!
  32. 16
    det ÄR verkligen komplext! man kan ju förstå att läkarna gnuggar sina knölar ibland!
  33. Mia med Ludvig
    #17

    Jaha....

    Så då är det alltså proteinet eller laktosen som man inte tål.. Eller allt som är bara mjölk?
  34. 17
    Jaha.... Så då är det alltså proteinet eller laktosen som man inte tål.. Eller allt som är bara mjölk?
  35. Medlem sedan
    Jun 2001
    #18

    Tack för svar...

    jo vi röstar också för att det är själva proteinet som ställer till det :) Vi skall som sagt pröva och ge honom lite yoghurt senare i veckan och blir resultatet det samma så får vi nog ta och kontakta bvc eller husläkaren. Känner att vi nog behöver hjälp av en dietist om vi skall kunna laga samma mat till alla i familjen...jag menar en som inte skall ha citrusfrukter och citronsyra, en som skall ha lågkolesterolmat och en som då inte skall ha mjölkprodukter...säger bara \"hilfe\" :) Här kommer familjen specialkost :)
  36. 18
    Tack för svar... jo vi röstar också för att det är själva proteinet som ställer till det :) Vi skall som sagt pröva och ge honom lite yoghurt senare i veckan och blir resultatet det samma så får vi nog ta och kontakta bvc eller husläkaren. Känner att vi nog behöver hjälp av en dietist om vi skall kunna laga samma mat till alla i familjen...jag menar en som inte skall ha citrusfrukter och citronsyra, en som skall ha lågkolesterolmat och en som då inte skall ha mjölkprodukter...säger bara \"hilfe\" :) Här kommer familjen specialkost :)
  37. Medlem sedan
    Mar 2000
    #19

    fast.....

    havremjölken som vi lagar mat på ÄR lågkolesterolmat:-)
  38. 19
    fast..... havremjölken som vi lagar mat på ÄR lågkolesterolmat:-)
  39. Medlem sedan
    Jun 2001
    #20

    :-)

    Vad bra...men du ser vi måste ju få hjälp att få lite koll på läget :) Ingen citronsyra då?
  40. 20
    :-) Vad bra...men du ser vi måste ju få hjälp att få lite koll på läget :) Ingen citronsyra då?
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Cayenne!!
    By saramara in forum _0712 Decemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-02-08, 17:36
  2. Cayenne...
    By K-line in forum _0112 Decemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-11-29, 20:20
  3. Cayenne!
    By sandrine in forum _0502 Februaribarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-02-11, 17:46
  4. Cayenne och Sanna...
    By K-line in forum _0112 Decemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-02-07, 14:50
  5. *OT* Sanna m Noah, Sanna,*ropar*
    By Leila in forum _0308 Augustibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-09-18, 06:08
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar