Svalt en plastpärla
_05 Vårbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2002
    #1

    Svalt en plastpärla

    Jaha, då har man första officiella olyckan här hemma. Agnes Bus var ute på kryp och mös och fnissade runt huset. Allt gick så bra att den trötta modern passade på att gå på toaletten ensam medan sötisarna för en gång skull inte var vildsötisar.
    Efter ca 3 minuter kommer storebrodern inrusande helt förkrossad: Agnes dum!!! Äta Ludvigs!
    Bara att avbryta då den meningen kan innebära precis vad som helst. Det visade sig att han öppnat pärlasken (till pärlplattor) och gett den till Agnes och hon satt med en munfull när jag kom in. Hon blev mkt förgrymmad när jag resolut krafsade ut allt. Utom en liten grön som hon lyckades svälja. (Med god aptit enligt den lyckliga minen)
    Så nu håller vi tummarna för en lika lyckad och smärtfri utpassage som inpassage för pärlan....

    Suck nåja, några såna här grejer får man ju räkna med i sin karriär.
  2. 1
    Svalt en plastpärla Jaha, då har man första officiella olyckan här hemma. Agnes Bus var ute på kryp och mös och fnissade runt huset. Allt gick så bra att den trötta modern passade på att gå på toaletten ensam medan sötisarna för en gång skull inte var vildsötisar.
    Efter ca 3 minuter kommer storebrodern inrusande helt förkrossad: Agnes dum!!! Äta Ludvigs!
    Bara att avbryta då den meningen kan innebära precis vad som helst. Det visade sig att han öppnat pärlasken (till pärlplattor) och gett den till Agnes och hon satt med en munfull när jag kom in. Hon blev mkt förgrymmad när jag resolut krafsade ut allt. Utom en liten grön som hon lyckades svälja. (Med god aptit enligt den lyckliga minen)
    Så nu håller vi tummarna för en lika lyckad och smärtfri utpassage som inpassage för pärlan....

    Suck nåja, några såna här grejer får man ju räkna med i sin karriär.
  3. Medlem sedan
    Nov 2001
    #2

    Sånt som händer

    jag bara väntar på arr Klara ska lyckas sätta i sig
    (och hemska tanke, sätta i halsen)pärlor el smågrejjer, för Iza har ju små pinaler överallt tycker jag.

    Tur att det gick bra för er iaf:)

    Våran stora olycka skedde förra söndan då Izas stora spegel välte över Klara, men hon klarade sig faktsikt oskadd...det gjorde inte spegeln...
  4. 2
    Sånt som händer jag bara väntar på arr Klara ska lyckas sätta i sig
    (och hemska tanke, sätta i halsen)pärlor el smågrejjer, för Iza har ju små pinaler överallt tycker jag.

    Tur att det gick bra för er iaf:)

    Våran stora olycka skedde förra söndan då Izas stora spegel välte över Klara, men hon klarade sig faktsikt oskadd...det gjorde inte spegeln...
  5. Medlem sedan
    Sep 2003
    #3

    Smarrigt

    med små gröna pärlor...:-) Vi har ju också liknade bekymmer med storebrorsans cirka 1083 stycken Playmobilpryttlar som alla är i storlek plastpärla. Än så länge har det funkat att ha de små grejorna på hans rum, men förr eller senare så smyger ju grejorna ut.

    Hoppas allt går bra med lilla pärlan :-)
  6. 3
    Smarrigt med små gröna pärlor...:-) Vi har ju också liknade bekymmer med storebrorsans cirka 1083 stycken Playmobilpryttlar som alla är i storlek plastpärla. Än så länge har det funkat att ha de små grejorna på hans rum, men förr eller senare så smyger ju grejorna ut.

    Hoppas allt går bra med lilla pärlan :-)
  7. Medlem sedan
    Nov 2001
    #4

    Ojdå

    Kayja svalde ett sånt litet, runt klockbatteri när hon var liten å jag väntar bara på den dagen när Jonna hittat nåt \"gott\" bland Katjas alla barbiegrejer eller i Rasmus lego....
  8. 4
    Ojdå Kayja svalde ett sånt litet, runt klockbatteri när hon var liten å jag väntar bara på den dagen när Jonna hittat nåt \"gott\" bland Katjas alla barbiegrejer eller i Rasmus lego....

Liknande trådar

  1. Ett svalt sovrum
    By SessanP in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-09-29, 21:59
  2. svalt men långärmat?
    By miau in forum Bebiskläder
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-07-01, 14:25
  3. Svalt en femtioöring
    By villemoa in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-03-29, 01:28
  4. Tulpaner svalt?
    By huskors in forum Hem & fritid
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-01-28, 12:26
  5. Nu är det svalt och
    By MYZOXE! in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-07-16, 20:55
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar