Jag hinner inte
_0506 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2004
    #1

    Jag hinner inte

    Hur får ni andra tiden att räcka till? För mig går det få inte allts ihop!

    Jag försöker att kika in här då och då, skriver ett snabbt inlägg och drar vidare. Dagarna går i ett och jag med känns det som. Ingen vila ingen ro *s*

    Elvira vill ännu inte krypa men det är nog inte långt ifrån. Elliot har, hör opch häpna, börjat trivas på dagis! Det känns så skönt och det är en enorm lättnad. När jag hämtade honom i torsdags, kom lite tidigare, får jag kommentaren \" Nej du ska inte komma nu, jag ska ju klistra!\"
    Trodde då aldrig att jag skulle få höra det komma från honom!

    Här är det svinkallt och vi får hålla oss inne. Det verkar som att det är fler än vi som får göra det.

    Vi ska väl ta oss iväg till svärisarna snart för att hälsa på och äta mat. Barnen har återigen varit sjuka och jag har denna gång inte kunnat stå enot utan dras med en ordentlig förkylning. Gruvar mig inför morgnodagen då sambon åker iväg för att jobba, drygt att vara hängig och vara ensam med barn...men jag vill ju inte klaga...

    En sak jag kan klaga på dock är att vå digitalkamera är paj. Elliot tappade den i golvet så den har fått fnatt. Vill varken stängas eller öppnas utan hackar på samma ställe ngt där mittemellan. Måste lämna in den...fan säger jag bara. Dels för att vi inte hade tömt den innan ( tänker om de försvinner) och dels för jag känner mig nästan halv utan den!

    Nu vaknar lillfia igen..ja ha då ska vi ta och klä på oss då och ge oss ut i kylan.

    Ska ilväll om jag hinner läsa ikapp lite.

    Så även om jag itne skriver här mycket så finns ni i mina tankar och jag kollar in då och då för att se hur ni har det!

    Kram/Jill

  2. 1
    Jag hinner inte Hur får ni andra tiden att räcka till? För mig går det få inte allts ihop!

    Jag försöker att kika in här då och då, skriver ett snabbt inlägg och drar vidare. Dagarna går i ett och jag med känns det som. Ingen vila ingen ro *s*

    Elvira vill ännu inte krypa men det är nog inte långt ifrån. Elliot har, hör opch häpna, börjat trivas på dagis! Det känns så skönt och det är en enorm lättnad. När jag hämtade honom i torsdags, kom lite tidigare, får jag kommentaren \" Nej du ska inte komma nu, jag ska ju klistra!\"
    Trodde då aldrig att jag skulle få höra det komma från honom!

    Här är det svinkallt och vi får hålla oss inne. Det verkar som att det är fler än vi som får göra det.

    Vi ska väl ta oss iväg till svärisarna snart för att hälsa på och äta mat. Barnen har återigen varit sjuka och jag har denna gång inte kunnat stå enot utan dras med en ordentlig förkylning. Gruvar mig inför morgnodagen då sambon åker iväg för att jobba, drygt att vara hängig och vara ensam med barn...men jag vill ju inte klaga...

    En sak jag kan klaga på dock är att vå digitalkamera är paj. Elliot tappade den i golvet så den har fått fnatt. Vill varken stängas eller öppnas utan hackar på samma ställe ngt där mittemellan. Måste lämna in den...fan säger jag bara. Dels för att vi inte hade tömt den innan ( tänker om de försvinner) och dels för jag känner mig nästan halv utan den!

    Nu vaknar lillfia igen..ja ha då ska vi ta och klä på oss då och ge oss ut i kylan.

    Ska ilväll om jag hinner läsa ikapp lite.

    Så även om jag itne skriver här mycket så finns ni i mina tankar och jag kollar in då och då för att se hur ni har det!

    Kram/Jill

  3. samandra
    #2

    hej!

    vad kul att elliot trivs på dagis, det underlättar så mycket.

    hoppas att ni får en bra dag, trots att det är så kallt
    trist med kameran, jag skulle inte klara mig utan den!!!

    kram
  4. 2
    hej! vad kul att elliot trivs på dagis, det underlättar så mycket.

    hoppas att ni får en bra dag, trots att det är så kallt
    trist med kameran, jag skulle inte klara mig utan den!!!

    kram
  5. Medlem sedan
    May 2004
    #3

    Hello:)

    Här är det fullt upp och det kryptränas för fullt:)

    Så härligt att Elliot trivs på dagis nu, måste kännas jätteskönt!!

    Här är både jag och Iza sjuka, hon har varit sjuk i 10dgr nu så imorron måste jag ta mig till vårdcentralen med henne tror jag.

    Det är pest och pina att vara sjuk själv, och vara ensam med 2 barn varav den ena är sjuk och supergnällig...man får ta en dag i taget.

    Hoppas att det fixar sig med kameran, jag skulle också känna mig halv utan min.
    Jag var ute på krogen en gång och fick min kamera dränkt av nån människa som tappade hela sin drink över mig.
    Men kameran lagades gratis av inköpsstället:)

    Kram!
  6. 3
    Hello:) Här är det fullt upp och det kryptränas för fullt:)

    Så härligt att Elliot trivs på dagis nu, måste kännas jätteskönt!!

    Här är både jag och Iza sjuka, hon har varit sjuk i 10dgr nu så imorron måste jag ta mig till vårdcentralen med henne tror jag.

    Det är pest och pina att vara sjuk själv, och vara ensam med 2 barn varav den ena är sjuk och supergnällig...man får ta en dag i taget.

    Hoppas att det fixar sig med kameran, jag skulle också känna mig halv utan min.
    Jag var ute på krogen en gång och fick min kamera dränkt av nån människa som tappade hela sin drink över mig.
    Men kameran lagades gratis av inköpsstället:)

    Kram!
  7. _basilika_
    #4

    Alltså

    jag tycker jag har mycket tid, Clara är ju på dagis tre dagar i veckan och Olleman sover två långa pass, ett på förmiddagen och ett på eftermiddagen.
    Har vi inga planer att träffa nåfon eller liknande hamnar jag -gärna- framför datorn när han sover med -det- unnar jag mig verkligen! Min man har dessutom jättebra arbetstider.

    Hoppas du får mer tid snart för dig själv.
    Kram!
  8. 4
    Alltså jag tycker jag har mycket tid, Clara är ju på dagis tre dagar i veckan och Olleman sover två långa pass, ett på förmiddagen och ett på eftermiddagen.
    Har vi inga planer att träffa nåfon eller liknande hamnar jag -gärna- framför datorn när han sover med -det- unnar jag mig verkligen! Min man har dessutom jättebra arbetstider.

    Hoppas du får mer tid snart för dig själv.
    Kram!
  9. Jill m E+E
    #5

    kanske det

    Eftersom jag är ensam måndag morgon till fredag natt så är det jag som gör allt här hemma. Det slukar en hel del tid. När Elliot är på dagis så ska det handlas och det ska städas m.m. Elviras sovpass skapar en liten egentidslucka för min del men ofta så spenderas den framför en talrik mat eller en kopp kaffe med en vän.

    Egentid ja...vet knappt vad det är! Klagar inte på det viset för jag har inte haft det på så många år att jag inte minns hur det är. Men sambon kommer snart att jobba på hemmaplan under några månader så det borde skapa tillfällen för mig att ta mig iväg en stund.

    Läste ditt inlägg om vardagstraditioner. vi har också tacos vaje helg, men det spelar ingen roll vilken av dagarna. *s*

    Ha det gott!
    Kram.
  10. 5
    kanske det Eftersom jag är ensam måndag morgon till fredag natt så är det jag som gör allt här hemma. Det slukar en hel del tid. När Elliot är på dagis så ska det handlas och det ska städas m.m. Elviras sovpass skapar en liten egentidslucka för min del men ofta så spenderas den framför en talrik mat eller en kopp kaffe med en vän.

    Egentid ja...vet knappt vad det är! Klagar inte på det viset för jag har inte haft det på så många år att jag inte minns hur det är. Men sambon kommer snart att jobba på hemmaplan under några månader så det borde skapa tillfällen för mig att ta mig iväg en stund.

    Läste ditt inlägg om vardagstraditioner. vi har också tacos vaje helg, men det spelar ingen roll vilken av dagarna. *s*

    Ha det gott!
    Kram.
  11. _basilika_
    #6

    Låter tufft

    och intensivt, jag har det väldigt bra. Min man slutar arbeta klockan 15.00 så jag är ensam med barnen väldigt -lite-, visserligen början han klockan 06.00 men ändå!
    Är man ensam hela veckorna förstår jag att du inte hinner med och då prioriteras nog heller inte datorn vid egen tids stunder.
    Men det låter som det snart blir bättre, jag tycker du är duktig Jill!!
    Kram!
  12. 6
    Låter tufft och intensivt, jag har det väldigt bra. Min man slutar arbeta klockan 15.00 så jag är ensam med barnen väldigt -lite-, visserligen början han klockan 06.00 men ändå!
    Är man ensam hela veckorna förstår jag att du inte hinner med och då prioriteras nog heller inte datorn vid egen tids stunder.
    Men det låter som det snart blir bättre, jag tycker du är duktig Jill!!
    Kram!

Liknande trådar

  1. Hinner inte med
    By Tiger_Lux in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-12-09, 15:07
  2. Hinner inte med er!
    By Dame in forum Vikt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-02-18, 18:56
  3. Jag hinner inte med er... :(
    By Lurpan in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-06-25, 20:48
  4. hinner inte med
    By millis bf31/10 in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-02, 19:52
  5. Hinner inte med ;)
    By anna71 in forum _0502 Februaribarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-10-26, 10:20
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar