Apropå
_97 Alla barn
  1. Isolde
    #1

    Apropå

    göra sig iordning och så. Läste nedan om en pojke som fixade sig med lite vax och undrar hur de flesta här ställer sig till \"skönhetsprodukter\". Min tjej får blankt nej till hårgele etc men hon påstår att \"Alla\" får. Vad säger ni andra?
  2. 1
    Apropå göra sig iordning och så. Läste nedan om en pojke som fixade sig med lite vax och undrar hur de flesta här ställer sig till \"skönhetsprodukter\". Min tjej får blankt nej till hårgele etc men hon påstår att \"Alla\" får. Vad säger ni andra?
  3. Medlem sedan
    Mar 2000
    #2

    Olika beroende på vad

    Ingen av mina tjejer har ännu frågat efter några hårvårdsprodukter när de ska till skolan eller kompisar. Endast när viska bort och jag har satt i mitt hår så har de själv velat ha.
    Nu har bägge tjejerna långt hår och inga frisyrer som direkt kräver styling, men visst lite hårskum/gele skulle jag väl acceptera.

    Däremot så har ju tjejerna fått smink efter önskemål, MEN de får inte anväda det i annat än lek än så länge. Varken när de ska till kompisar och verkligen inte till skolan.

    Parfymer använder inte jag pga allergi och tjejerna har inte heller frågat efter nåt sånt.

    Nagellack - okey.
  4. 2
    Olika beroende på vad Ingen av mina tjejer har ännu frågat efter några hårvårdsprodukter när de ska till skolan eller kompisar. Endast när viska bort och jag har satt i mitt hår så har de själv velat ha.
    Nu har bägge tjejerna långt hår och inga frisyrer som direkt kräver styling, men visst lite hårskum/gele skulle jag väl acceptera.

    Däremot så har ju tjejerna fått smink efter önskemål, MEN de får inte anväda det i annat än lek än så länge. Varken när de ska till kompisar och verkligen inte till skolan.

    Parfymer använder inte jag pga allergi och tjejerna har inte heller frågat efter nåt sånt.

    Nagellack - okey.
  5. Medlem sedan
    Dec 2001
    #3

    Min son...

    ...får använda vax i luggen, så att den ska bli lite taggig. Ser inget fel med det.
  6. 3
    Min son... ...får använda vax i luggen, så att den ska bli lite taggig. Ser inget fel med det.
  7. nea
    #4

    Min dotter

    anv ibland \"skönhetsprodukter\".
    Smink får hon endast anv. hemma när hon leker, parfym har hon fått ipresent så det får hon ta på sig till fest/kalas. likaså m. nagelack(tas bort till måndag, hon får absolut inte ha det till skolan).

    Spraybalsam har hon till håret, mest för att hon har sååå otroligt långt och tjockt hår, det underlättar till borstningen av håret.
  8. 4
    Min dotter anv ibland \"skönhetsprodukter\".
    Smink får hon endast anv. hemma när hon leker, parfym har hon fått ipresent så det får hon ta på sig till fest/kalas. likaså m. nagelack(tas bort till måndag, hon får absolut inte ha det till skolan).

    Spraybalsam har hon till håret, mest för att hon har sååå otroligt långt och tjockt hår, det underlättar till borstningen av håret.
  9. Medlem sedan
    Sep 2000
    #5

    Hannah...

    ..har fått färga slingor ett par gånger, bara för att det är skoj. Tycker inte det är så farligt.
    Vax och sånt använder hon ju inte för det är ju liksom lite för långt håret för sånt.
    NAgellack om hon vill och smink när hon leker.
    Ska hon på disco får hon ha glitter i håret och på kinderna, men inte mer än så.
  10. 5
    Hannah... ..har fått färga slingor ett par gånger, bara för att det är skoj. Tycker inte det är så farligt.
    Vax och sånt använder hon ju inte för det är ju liksom lite för långt håret för sånt.
    NAgellack om hon vill och smink när hon leker.
    Ska hon på disco får hon ha glitter i håret och på kinderna, men inte mer än så.
  11. betsy
    #6

    Som sagt så har ju min

    dotter lite speciellt hår,Så ibland när hon vill platta till det så får hon använda ett medel som är bra vid plattning.Annars får hon inte ha varken smink eller andra produkter på sig.
  12. 6
    Som sagt så har ju min dotter lite speciellt hår,Så ibland när hon vill platta till det så får hon använda ett medel som är bra vid plattning.Annars får hon inte ha varken smink eller andra produkter på sig.
  13. Maylin
    #7

    Svar

    Har bara söner, så smink är inte aktuellt. Men hade jag haft döttrar hade jag inte tillåtit smink. Tycker att man har sånt till fest.
    Men jag är inte en sån som använder smink själv, så det påverkar väl svaret.
    Lite vax i luggen är coolt. Skulle vilja fixa till min 97:as lugg med vax till högtidliga tillfällen, men han vägrar. Men inte till vardags, för då kan man vara naturell.
  14. 7
    Svar Har bara söner, så smink är inte aktuellt. Men hade jag haft döttrar hade jag inte tillåtit smink. Tycker att man har sånt till fest.
    Men jag är inte en sån som använder smink själv, så det påverkar väl svaret.
    Lite vax i luggen är coolt. Skulle vilja fixa till min 97:as lugg med vax till högtidliga tillfällen, men han vägrar. Men inte till vardags, för då kan man vara naturell.
  15. lulu
    #8

    Min son...

    ...ja, han m. \"vaxet\"...Han fixar oftast till frisyren varje morgon. Lite vax i luggen och innan det så blöter han till håret. Jag vet inte om jag vill kalla det för skönhetsprodukter. Jag har en flicka också, och smink skulle absolut inte få förekomma på henne vid den åldern. Men att fixa till håret hör väl till vanligt \"hyfs\"...samma som att man borstar tänderna och kammar sig varje morgon.
    Sedan är det ju som så att det är alltid lättare att hålla hårdare på regler för första barnet och de har heller ingen att härma...
    Men jag tycker att det är bra att han bryr sig...min äldste son fick man tvinga att tvätta sig, kamma sig , borsta tänderna m.m....iof har det vänt nu men en tid var det faktiskt riktigt jobbigt med honom.
  16. 8
    Min son... ...ja, han m. \"vaxet\"...Han fixar oftast till frisyren varje morgon. Lite vax i luggen och innan det så blöter han till håret. Jag vet inte om jag vill kalla det för skönhetsprodukter. Jag har en flicka också, och smink skulle absolut inte få förekomma på henne vid den åldern. Men att fixa till håret hör väl till vanligt \"hyfs\"...samma som att man borstar tänderna och kammar sig varje morgon.
    Sedan är det ju som så att det är alltid lättare att hålla hårdare på regler för första barnet och de har heller ingen att härma...
    Men jag tycker att det är bra att han bryr sig...min äldste son fick man tvinga att tvätta sig, kamma sig , borsta tänderna m.m....iof har det vänt nu men en tid var det faktiskt riktigt jobbigt med honom.
  17. Medlem sedan
    Feb 1999
    #9

    Kajsa

    använder normalt inga stylingprodukter eller smink. Någon gång har vi lockat hela håret på henne och då har jag använt mousse som ska ha värmeskyddande effekt för att inte slita för mycket på håret.

    Hon är inte riktigt som andra i och med att hon har väldigt mycket allergier och astma. Det gör att alla vi andra i familjen också är väldigt återhållssamma med dofter och annat som kan irritera känsliga luftrör.
  18. 9
    Kajsa använder normalt inga stylingprodukter eller smink. Någon gång har vi lockat hela håret på henne och då har jag använt mousse som ska ha värmeskyddande effekt för att inte slita för mycket på håret.

    Hon är inte riktigt som andra i och med att hon har väldigt mycket allergier och astma. Det gör att alla vi andra i familjen också är väldigt återhållssamma med dofter och annat som kan irritera känsliga luftrör.
  19. Linda & Moa+2 till
    #10

    Moa har..

    nagellack och glitterspray när hon ska på kalas eller disco. Då har hon ibland även spray om vi satt upp håret i nån frisyr som ska hålla. Smink får hon ha när hon leker, inte annars.
    Parfym har hon en variant som hon fick på ett kalas men det använder hon bara när de leker.
    Tycker att stylingprodukter till håret är helt Ok men inte smink och parfym i skolan.
  20. 10
    Moa har.. nagellack och glitterspray när hon ska på kalas eller disco. Då har hon ibland även spray om vi satt upp håret i nån frisyr som ska hålla. Smink får hon ha när hon leker, inte annars.
    Parfym har hon en variant som hon fick på ett kalas men det använder hon bara när de leker.
    Tycker att stylingprodukter till håret är helt Ok men inte smink och parfym i skolan.
  21. Medlem sedan
    Nov 1999
    #11

    Dottern

    skulle få fixa med håret innan skolan OM det inte vore för att hon går i en specialklass.
    Allergier och dylikt så hårprodukter är verkligen ett big no no!
  22. 11
    Dottern skulle få fixa med håret innan skolan OM det inte vore för att hon går i en specialklass.
    Allergier och dylikt så hårprodukter är verkligen ett big no no!
  23. Isolde
    #12

    tack

    för alla era svar. Är inte helt olikt mig då.
  24. 12
    tack för alla era svar. Är inte helt olikt mig då.
  25. Medlem sedan
    Jan 2004
    #13

    Njae

    Hon kan gå ut utan att kamma sig, men vissa dagar har hon spray i håret eller kul uppsättningar. Ibland leker hon med smink, och duktig är hon också..hmm..

    Nagellack har hon med.Och tonat håret någon gång.
  26. 13
    Njae Hon kan gå ut utan att kamma sig, men vissa dagar har hon spray i håret eller kul uppsättningar. Ibland leker hon med smink, och duktig är hon också..hmm..

    Nagellack har hon med.Och tonat håret någon gång.
  27. Medlem sedan
    Aug 2003
    #14

    Barn är vackrast...

    som de är, så nej till smink o hårprodukter annat är som leksak. Kanske lite glitter någon gång om det är prinsesskalas. Jag gillar förövrigt inte heller smink för egen del heller, det är ju insidan som räknas.
  28. 14
    Barn är vackrast... som de är, så nej till smink o hårprodukter annat är som leksak. Kanske lite glitter någon gång om det är prinsesskalas. Jag gillar förövrigt inte heller smink för egen del heller, det är ju insidan som räknas.
  29. mammamaiw
    #15

    min tjej

    Brukar ha flätor över natten och sedanär håret lockigt på dagen efter ,hon har oftast håret uppsatt.
    Hon har en vän som går till frisör och färgar håret och en har permantat sej vad tycker no om det då de bara är 8 ska fylla 9
  30. 15
    min tjej Brukar ha flätor över natten och sedanär håret lockigt på dagen efter ,hon har oftast håret uppsatt.
    Hon har en vän som går till frisör och färgar håret och en har permantat sej vad tycker no om det då de bara är 8 ska fylla 9
  31. Medlem sedan
    Apr 2000
    #16

    Använder....

    hårskum och hårspray när dom skall på kalas eller ha tofs i håret,dom har väldigt tunt vitt bebis hår :0(
  32. 16
    Använder.... hårskum och hårspray när dom skall på kalas eller ha tofs i håret,dom har väldigt tunt vitt bebis hår :0(

Liknande trådar

  1. Apropå FB
    By Salander in forum Ordet är fritt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2011-05-01, 20:07
  2. apropå *nothing*
    By _em_ in forum Ordet är fritt
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2009-04-17, 22:10
  3. Apropå deo!
    By bridgetj in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-10-09, 08:35
  4. apropå delad FL (nästan apropå
    By pola in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-04-18, 11:35
  5. Apropå
    By tårtmamman in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-12-02, 17:24
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar