Godmorgon
_0310 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2005
    #1

    Godmorgon

    Idag är det stor premiär för Gyril hos tandläkaren!
    Det ska kollas och räknas tänder och vi får väl se om det blir så... =)

    Sen blir det fortsatt inskolning på dagis och idag ska Gyril - hör och häpna - få äta lunch. Så lite hjälpte det väl att bli förbannad.

    I övrigt blir det en lugn dag. Sambon var på Hjärtebarnsföreningens julplundring/årsmöte igår och kom hem som kassör, minsann.

    hur ser dagen ut för er andra i kylan? Inne eller utedag? =)
  2. 1
    Godmorgon Idag är det stor premiär för Gyril hos tandläkaren!
    Det ska kollas och räknas tänder och vi får väl se om det blir så... =)

    Sen blir det fortsatt inskolning på dagis och idag ska Gyril - hör och häpna - få äta lunch. Så lite hjälpte det väl att bli förbannad.

    I övrigt blir det en lugn dag. Sambon var på Hjärtebarnsföreningens julplundring/årsmöte igår och kom hem som kassör, minsann.

    hur ser dagen ut för er andra i kylan? Inne eller utedag? =)
  3. Femman
    #2

    Godmorgon!

    Hoppas ni får en bra dag på dagis ida!
    Här blir jag hemma idag och hoppar föreläsningarna, jag har inte sovit inatt förrens vid 5-tiden en stund. För inte nog med att \"Fyran\" har vattkoppor, igår fick han även urtikaria över hela kroppen, jag trodde han skulle krypa ur skinnet!!
    /Tessan
  4. 2
    Godmorgon! Hoppas ni får en bra dag på dagis ida!
    Här blir jag hemma idag och hoppar föreläsningarna, jag har inte sovit inatt förrens vid 5-tiden en stund. För inte nog med att \"Fyran\" har vattkoppor, igår fick han även urtikaria över hela kroppen, jag trodde han skulle krypa ur skinnet!!
    /Tessan
  5. Anna med Gus
    #3

    En synnerligen god morgon :-)

    För jag har nämligen gått ner 1,5 kg förra veckan TROTS frossinslag i helgen. Underbart! Jag är SÅÅÅÅÅÅ glad.

    Bra att Gyril får äta lunch, är det en bestående förändring eller får ni bara njuta lyxvarianten i dag? *ler i mjugg*

    Mätte Gus i helgen. Han är nu ståtliga 96 cm lång :-) Han har tyvärr börjat få skrällhosta i helgen, men inte så mycket än. Och så har snoren börjat rinna. Han är på dagis dock, men där är MÅNGA barn sjuka idag (alla med förkylning hosta och feber). Hoppas verkligen att han inte får feber och blir hängig till helgen eftersom han ska vara hos pappa då (det känns ju för jäkligt att lämna sin sjuka unge). Själv ska jag ju flyga till Holland på torsdag och det ser jag verkligen fram emot. Bara att få traska runt på flygplatser är ju en njuting.

    Ska försöka förbereda lite inför helgen då jag och syrran ska hålla på med bokföring. Så idag ägnar jag nog mest åt kvitton och åt att installera mitt nya bokföringsprogram. Ska en sväng till skattemyndigheten också.

    Kram på er alla!
    Anna
  6. 3
    En synnerligen god morgon :-) För jag har nämligen gått ner 1,5 kg förra veckan TROTS frossinslag i helgen. Underbart! Jag är SÅÅÅÅÅÅ glad.

    Bra att Gyril får äta lunch, är det en bestående förändring eller får ni bara njuta lyxvarianten i dag? *ler i mjugg*

    Mätte Gus i helgen. Han är nu ståtliga 96 cm lång :-) Han har tyvärr börjat få skrällhosta i helgen, men inte så mycket än. Och så har snoren börjat rinna. Han är på dagis dock, men där är MÅNGA barn sjuka idag (alla med förkylning hosta och feber). Hoppas verkligen att han inte får feber och blir hängig till helgen eftersom han ska vara hos pappa då (det känns ju för jäkligt att lämna sin sjuka unge). Själv ska jag ju flyga till Holland på torsdag och det ser jag verkligen fram emot. Bara att få traska runt på flygplatser är ju en njuting.

    Ska försöka förbereda lite inför helgen då jag och syrran ska hålla på med bokföring. Så idag ägnar jag nog mest åt kvitton och åt att installera mitt nya bokföringsprogram. Ska en sväng till skattemyndigheten också.

    Kram på er alla!
    Anna
  7. Anna med Gus
    #4

    Stackars fyran

    och dig, låter jobbigt det där. Vad är urtikaria, det har jag aldrig hört talas om. Hoppas att dagen blir mycket bättre och att han kryar på sig snabbt.

    Kram!
    Anna
  8. 4
    Stackars fyran och dig, låter jobbigt det där. Vad är urtikaria, det har jag aldrig hört talas om. Hoppas att dagen blir mycket bättre och att han kryar på sig snabbt.

    Kram!
    Anna
  9. Medlem sedan
    Jan 2003
    #5

    Morron!

    Evelina och jag har precis stigit upp ;) Så vi har inte hunnit äta frukost än.
    Sambon jobbar och lilleman är i skolan.
    Här blir det innedag idag, förutom när vi får ge oss ut för att hämta storebror.
    Lycka till med inskolningen!
  10. 5
    Morron! Evelina och jag har precis stigit upp ;) Så vi har inte hunnit äta frukost än.
    Sambon jobbar och lilleman är i skolan.
    Här blir det innedag idag, förutom när vi får ge oss ut för att hämta storebror.
    Lycka till med inskolningen!
  11. Medlem sedan
    Jan 2003
    #6

    God morgon!

    Idag blir det att sitta inne på jobbet...i alla fall fram till halv 4. Skönt att Gyril får äta idag! Hoppas att det går åt rätt håll nu!
  12. 6
    God morgon! Idag blir det att sitta inne på jobbet...i alla fall fram till halv 4. Skönt att Gyril får äta idag! Hoppas att det går åt rätt håll nu!
  13. space på krigsstigen
    #7

    Morning

    Vi är bara inne hela dagen för Emrik är sjuk med feber. Känner ingen direkt inspiration men om man väntade på den varje dag så skulle man ju inte kunna ha barn ;-) Det är bara att köra på, eller hur?

    I övrigt är jag inne i tankegångar som jag egentligen inte tycker om, nämligen att kvinnor har det mycket jobbigare än män. Pratade nämligen med en nybliven pappa igår som sade att det var mycket lättare med barn än han trodde. Det är ju lätt för honom att säga! Hans fru tyckte inte att det var lika lätt kan jag tillägga. De behöver ju inte slita med graviditet, förlossning, amning, hela tiden fullproppade med hormoner. Morr, jag är lite av en mansföraktare idag!
  14. 7
    Morning Vi är bara inne hela dagen för Emrik är sjuk med feber. Känner ingen direkt inspiration men om man väntade på den varje dag så skulle man ju inte kunna ha barn ;-) Det är bara att köra på, eller hur?

    I övrigt är jag inne i tankegångar som jag egentligen inte tycker om, nämligen att kvinnor har det mycket jobbigare än män. Pratade nämligen med en nybliven pappa igår som sade att det var mycket lättare med barn än han trodde. Det är ju lätt för honom att säga! Hans fru tyckte inte att det var lika lätt kan jag tillägga. De behöver ju inte slita med graviditet, förlossning, amning, hela tiden fullproppade med hormoner. Morr, jag är lite av en mansföraktare idag!
  15. Femman
    #8

    Haha

    sorry, yrkesskada, urtikaria är nässelutslag! Och det försvinner ju snabbt så nu är de borta så idag ska vi ta igen förlorad sömn!
    /Tessan
  16. 8
    Haha sorry, yrkesskada, urtikaria är nässelutslag! Och det försvinner ju snabbt så nu är de borta så idag ska vi ta igen förlorad sömn!
    /Tessan
  17. Medlem sedan
    Mar 2003
    #9

    Hej hej!

    Hoppas att ni får en bra dagisdag!

    Här händer inte mycket, måste kolla läget lite gällande hur sjuk Robin är, så vi håller oss ganska mycket hemma. Ska bara promenera en sväng till Solna för att hämta hans 6-månadersfotoalbum...

    Ha det fint!
  18. 9
    Hej hej! Hoppas att ni får en bra dagisdag!

    Här händer inte mycket, måste kolla läget lite gällande hur sjuk Robin är, så vi håller oss ganska mycket hemma. Ska bara promenera en sväng till Solna för att hämta hans 6-månadersfotoalbum...

    Ha det fint!
  19. Medlem sedan
    May 2003
    #10

    Godmorgon!

    Idag är Sofia på dagis och Maria hemma.
    Morfar var med Maria medan jag drog Sofia till dagis i pulkan. Nu ska Maria och jag ta det lugnt idag.
    Hon vaknade en gång i timmen hela natten och morgonen. Jag fick byta tröja på henne ett par gånger och så drack hon 3 dl vatten. Det är skönt att hon dricker, men hon fick mer feber nu på morgonen, så då fick jag ge henne en alvedon igen. Lillnosen.

    Bra att Gyril fick äta lunch där. Innebär det ett genombrott för er nu, eller jobbar du fortfarande på andra lösningar?
  20. 10
    Godmorgon! Idag är Sofia på dagis och Maria hemma.
    Morfar var med Maria medan jag drog Sofia till dagis i pulkan. Nu ska Maria och jag ta det lugnt idag.
    Hon vaknade en gång i timmen hela natten och morgonen. Jag fick byta tröja på henne ett par gånger och så drack hon 3 dl vatten. Det är skönt att hon dricker, men hon fick mer feber nu på morgonen, så då fick jag ge henne en alvedon igen. Lillnosen.

    Bra att Gyril fick äta lunch där. Innebär det ett genombrott för er nu, eller jobbar du fortfarande på andra lösningar?
  21. Medlem sedan
    Mar 2000
    #11

    Godmorgon

    Här är Eric fortfarande i dålig form av förkylningen så vi lär bli hemmavid. Om han håller sig feberfri så kanske vi går ut en stund idag, för vi har ine ens 10 grader ute idag. Annars så skulle jag nog behöva en tur till samhäkllet och apoteket idag + att jag vill kolla in rean som börjat igår. Jag måste köpa mig ett par nya byxor.
  22. 11
    Godmorgon Här är Eric fortfarande i dålig form av förkylningen så vi lär bli hemmavid. Om han håller sig feberfri så kanske vi går ut en stund idag, för vi har ine ens 10 grader ute idag. Annars så skulle jag nog behöva en tur till samhäkllet och apoteket idag + att jag vill kolla in rean som börjat igår. Jag måste köpa mig ett par nya byxor.
  23. Medlem sedan
    Jul 2003
    #12

    God förmiddag

    Här är det fixa & dona-dag. Det behövs städas och röjas här hemma (inte minst med tanke på att BVC-tanten kommer hit i morgon bitti, och det är fortfarande kaos efter vårt mögelangrepp), och jag behöver fixa en massa med mina studier och papper och sånt. Och sen blir det en sväng in på Ackis i dag med för att titta på infektionen. Hoppas verkligen det är sista gången jag behöver åka in *less*.
    Skulle vilja ta med barnen och ta en riktig långpromenad (om temperaturen medger det, de är förkylda båda två och jag vill ju inte att deras små näsor ska frysa ihop *s*), men det är nog tveksamt om jag hinner. Eller orkar, för den delen...är inte riktigt på topp idag.
  24. 12
    God förmiddag Här är det fixa & dona-dag. Det behövs städas och röjas här hemma (inte minst med tanke på att BVC-tanten kommer hit i morgon bitti, och det är fortfarande kaos efter vårt mögelangrepp), och jag behöver fixa en massa med mina studier och papper och sånt. Och sen blir det en sväng in på Ackis i dag med för att titta på infektionen. Hoppas verkligen det är sista gången jag behöver åka in *less*.
    Skulle vilja ta med barnen och ta en riktig långpromenad (om temperaturen medger det, de är förkylda båda två och jag vill ju inte att deras små näsor ska frysa ihop *s*), men det är nog tveksamt om jag hinner. Eller orkar, för den delen...är inte riktigt på topp idag.
  25. Medlem sedan
    Jun 2003
    #13

    Morr´n morr´n

    Vad spännande med tandläkaren! Tindra var dit första gången när hon nyss fyllt två och hon tyckte det skulle bli jättespänannde - så ville de inte ens titta på hennes tänder utan bara prata T-borstar.. =(
    Besviken det var precis vad hon var, hon fick en rosa t-borste av dem också.. Den gick inte alls att jmf med den gröna med tigertrycket på hon hade hemma..!

    Jag ska njuta av min sista dag ledighet för i morgon börjar jag plugga igen. Och så ska jag njuta av stillhen, för i dag åkte bonusarna hem till sin mamma igen efter en helg full av retningar, bråk och slagsmål här. (med varandra)
    (en def. \"njuta av stillheten\" betyder troligen städa efter ungarna, de har rivit upp så in i helsikes med damm här trots att jag städat innan.. En gåta för mig. *hmm*)
    Så i dag blir nog mest inne.. men är det någon som har ett bra biotips så \"hit me\"! Vi gillar animerat typ shreek, shark tale m.m.m.
  26. 13
    Morr´n morr´n Vad spännande med tandläkaren! Tindra var dit första gången när hon nyss fyllt två och hon tyckte det skulle bli jättespänannde - så ville de inte ens titta på hennes tänder utan bara prata T-borstar.. =(
    Besviken det var precis vad hon var, hon fick en rosa t-borste av dem också.. Den gick inte alls att jmf med den gröna med tigertrycket på hon hade hemma..!

    Jag ska njuta av min sista dag ledighet för i morgon börjar jag plugga igen. Och så ska jag njuta av stillhen, för i dag åkte bonusarna hem till sin mamma igen efter en helg full av retningar, bråk och slagsmål här. (med varandra)
    (en def. \"njuta av stillheten\" betyder troligen städa efter ungarna, de har rivit upp så in i helsikes med damm här trots att jag städat innan.. En gåta för mig. *hmm*)
    Så i dag blir nog mest inne.. men är det någon som har ett bra biotips så \"hit me\"! Vi gillar animerat typ shreek, shark tale m.m.m.
  27. semla
    #14

    Godmorgon

    Jag är hemma med Elsa idag på förmiddagen. Hon har hållit på och kräkas och hon hade diarré igår. Sen trodde vi att det var faran över och hon skulle kunna gå på dagis idag. (Eller rättare sagt, vi räknade med att göra en fuling: lämna henne och låssas som det regnar) Men så kräktes hon inatt igen och det klarar inte mitt samvete.
    Maken åkte med jobbet till Hasseludden Yashuragi imorse (en sån där once in your lifetime - grej) och jag har verkligen svinmycket att fixa på jobbet, så jag tänker ta med Elsa i eftermiddag. Hon är rätt pigg och det kommer inget ur henne, varken ena eller andra vägen så det ska nog gå bra. Vi ska åka på se ester en vecka så jag måste dels se till att mina grupper gör något vettigt innan och dels måste jag fixa vikarieuppgifter för sex dagar. Det gör man inte på en fikarast direkt.
    Och kallt och snöogt och halt är det definitivt. Och det är förmodligen värre i Dalarna.
  28. 14
    Godmorgon Jag är hemma med Elsa idag på förmiddagen. Hon har hållit på och kräkas och hon hade diarré igår. Sen trodde vi att det var faran över och hon skulle kunna gå på dagis idag. (Eller rättare sagt, vi räknade med att göra en fuling: lämna henne och låssas som det regnar) Men så kräktes hon inatt igen och det klarar inte mitt samvete.
    Maken åkte med jobbet till Hasseludden Yashuragi imorse (en sån där once in your lifetime - grej) och jag har verkligen svinmycket att fixa på jobbet, så jag tänker ta med Elsa i eftermiddag. Hon är rätt pigg och det kommer inget ur henne, varken ena eller andra vägen så det ska nog gå bra. Vi ska åka på se ester en vecka så jag måste dels se till att mina grupper gör något vettigt innan och dels måste jag fixa vikarieuppgifter för sex dagar. Det gör man inte på en fikarast direkt.
    Och kallt och snöogt och halt är det definitivt. Och det är förmodligen värre i Dalarna.
  29. Medlem sedan
    Jan 2003
    #15

    God förmiddag...

    Här är det på bättringsvägen. Ungarna är friska, men får vara hemma idag och i morgon pga smittorisken. Själv är jag väldigt matt och trött pga att jag inte kunnat äta på 3 dagar och fått sova 6 timmar på 3 nätter.

    Cassandra vill ut och åka pulka, men jag får se vad jag mäktar med.
    Annars håller jag på att försöka söka en egen VFU-placering. Jäklar vad svårt det är. Nåja, i värsta fall blir det en ofrivillig studieledighet.

    Så ska jag ringa till min arbetsgivare och säga att jag inte kan jobba idag.

    Om det blir inne eller ute vet jag inte, det beror på orken.
  30. 15
    God förmiddag... Här är det på bättringsvägen. Ungarna är friska, men får vara hemma idag och i morgon pga smittorisken. Själv är jag väldigt matt och trött pga att jag inte kunnat äta på 3 dagar och fått sova 6 timmar på 3 nätter.

    Cassandra vill ut och åka pulka, men jag får se vad jag mäktar med.
    Annars håller jag på att försöka söka en egen VFU-placering. Jäklar vad svårt det är. Nåja, i värsta fall blir det en ofrivillig studieledighet.

    Så ska jag ringa till min arbetsgivare och säga att jag inte kan jobba idag.

    Om det blir inne eller ute vet jag inte, det beror på orken.
  31. Medlem sedan
    Feb 2005
    #16

    Stackarn

    det brukar Gyril också få ibland - inte vattkoppor då, utan nässelutslag.
    Till er säger jag då: Natti,natti sov så gott. =)
  32. 16
    Stackarn det brukar Gyril också få ibland - inte vattkoppor då, utan nässelutslag.
    Till er säger jag då: Natti,natti sov så gott. =)
  33. Medlem sedan
    Feb 2005
    #17

    Var månne det sluta?

    Han blir 2 meter då??
    Skoj med Holland och jag håler med, det är kul med flygplatsbutiker. =)

    Bokföring ger mig dock rysningar. Har inte ens tänkt tanken sen jag gick på IHM...
    Krya på sig Gus, hälsar Gyril - mätt i magen varje dag från nu... =)
  34. 17
    Var månne det sluta? Han blir 2 meter då??
    Skoj med Holland och jag håler med, det är kul med flygplatsbutiker. =)

    Bokföring ger mig dock rysningar. Har inte ens tänkt tanken sen jag gick på IHM...
    Krya på sig Gus, hälsar Gyril - mätt i magen varje dag från nu... =)
  35. Medlem sedan
    Feb 2005
    #18

    Innedag i Skåne

    är unikt iaf då det beror på snöväder. =)
    Ha en mysig dag.
  36. 18
    Innedag i Skåne är unikt iaf då det beror på snöväder. =)
    Ha en mysig dag.
  37. Medlem sedan
    Feb 2005
    #19

    hoppas vi med

    annars påbörjar vi Projekt Skåneflytt.
    Idag kan det vara skönt att stanna inne.
  38. 19
    hoppas vi med annars påbörjar vi Projekt Skåneflytt.
    Idag kan det vara skönt att stanna inne.
  39. Medlem sedan
    Feb 2005
    #20

    Men det stämmer

    faktiskt. De har det lättare!
    De slipper ju alla de där hormonerna som vi har som gör oss till mammor. =)
    Dessutom är de nog lite bekväma och tycker det är ganska skönt att vi tar det mesta av jobbet.
    För även om sambon är en -vad jag tror - mer engagerad pappa än många andra, så är det ju ändå så att jag tar det mesta om vi båda är hemma.

    Tror vi får börja ställa lite krav!
    Och jo, det är bara att köra på... =)
  40. 20
    Men det stämmer faktiskt. De har det lättare!
    De slipper ju alla de där hormonerna som vi har som gör oss till mammor. =)
    Dessutom är de nog lite bekväma och tycker det är ganska skönt att vi tar det mesta av jobbet.
    För även om sambon är en -vad jag tror - mer engagerad pappa än många andra, så är det ju ändå så att jag tar det mesta om vi båda är hemma.

    Tror vi får börja ställa lite krav!
    Och jo, det är bara att köra på... =)
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Godmorgon godmorgon ...igen....
    By Pugini in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-02-23, 08:48
  2. Godmorgon godmorgon, ute snöar det
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2010-01-20, 09:38
  3. Godmorgon godmorgon, ni missuppfattade
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-08-21, 12:33
  4. Godmorgon godmorgon och grattis
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-24, 11:38
  5. Godmorgon godmorgon *sjunger*
    By Gunill@ in forum Vikt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-09-19, 06:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar