Enkät: Sämsta köp!
_05/06 Vinterbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2003
    #1

    Enkät: Sämsta köp!

    Vad är det sämsta ni köpt till

    Bebis?
    Till er själva?

    Kunde vara bra att veta vad man ska hålla sig ifrån :)
  2. 1
    Enkät: Sämsta köp! Vad är det sämsta ni köpt till

    Bebis?
    Till er själva?

    Kunde vara bra att veta vad man ska hålla sig ifrån :)
  3. Medlem sedan
    Jan 2003
    #2

    +Vad välja istället:

    Till Bebis: Babybjörn bärsele. Nellie får krum rygg och ligger som en ihopsäckad ostbåge som fått ischias i den.

    KÖP ISTÄLLET: Bärsjal. Eller sy en själv.


    Till mig: Regalia amningskupor från apoteket, de luddar så det blir ludd på bröstvårtorna när man ska amma. De korvar ihop sig och blir bara bomullssudd.

    VÄLJ ISTÄLLET: Lägg på några kronor extra och köp Natusans istället. Alla apotek har den inte.
  4. 2
    +Vad välja istället: Till Bebis: Babybjörn bärsele. Nellie får krum rygg och ligger som en ihopsäckad ostbåge som fått ischias i den.

    KÖP ISTÄLLET: Bärsjal. Eller sy en själv.


    Till mig: Regalia amningskupor från apoteket, de luddar så det blir ludd på bröstvårtorna när man ska amma. De korvar ihop sig och blir bara bomullssudd.

    VÄLJ ISTÄLLET: Lägg på några kronor extra och köp Natusans istället. Alla apotek har den inte.
  5. Medlem sedan
    Apr 2005
    #3

    Emlas svar:

    Sämsta köp till babyn:
    Bodys som man måste dra över huvudet!
    Köpr istället: Omlottbodys \"gör både mig och Charlie gladare\" *reklamsmile*

    Sämsta köp till mig: Alla dessa bröstsaker, mjölkuppsamlare, sugskydd för såriga vårtor, bröstvårtssalva, bröstvårtsluftare osv osv.
    Säkert jättebra men jag har inte använt något utav det.
    Ett till dåligt köp var rumptermometern tycker både jag och Charlie!
    Köp istället: Temp att ta i armhålan.
  6. 3
    Emlas svar: Sämsta köp till babyn:
    Bodys som man måste dra över huvudet!
    Köpr istället: Omlottbodys \"gör både mig och Charlie gladare\" *reklamsmile*

    Sämsta köp till mig: Alla dessa bröstsaker, mjölkuppsamlare, sugskydd för såriga vårtor, bröstvårtssalva, bröstvårtsluftare osv osv.
    Säkert jättebra men jag har inte använt något utav det.
    Ett till dåligt köp var rumptermometern tycker både jag och Charlie!
    Köp istället: Temp att ta i armhålan.
  7. Medlem sedan
    Jan 2003
    #4

    jag köpte också

    bröstvårtssalva och bröstskydd för det hade jag hört att det skulle behövas, men jag tror det är för att Nellie tar ett superbra grepp som jag inte *peppar,peppar* fått sår eller ont i brösten.
  8. 4
    jag köpte också bröstvårtssalva och bröstskydd för det hade jag hört att det skulle behövas, men jag tror det är för att Nellie tar ett superbra grepp som jag inte *peppar,peppar* fått sår eller ont i brösten.
  9. Medlem sedan
    Jan 2004
    #5

    Mina sämsta...

    Bebis?

    *** Ammningskudden, hur jag än försöker så fungerar det inte. *suck*

    Istället: vilken kudde som helst med lagom tjocklek fungerar bra. Själv kör jag med en barnkudde från IKEA i form av en gul fågel, den är lite böjd och är utmärkt som stöd. Kostade runt 50 lappen. *s*

    Till er själva?

    *** Oj, svår fråga måste fundera lite...apotekets ammningspum var ingen hit, att handmjölka är att föredra om man nu ska mjölka ur.

    Bröstvärmare av flectalon (apoteket) är inte heller något jag rekommenderar. Läbbiga grejor. Köp ullinlägg istället men var noga med att ha en bit flanell närmast huden ananrs kan det bli kliigt.

    Ammningskupor/inlägg av papper är inget jag gillar så jag slår ett slag för inlägg av flanell, jättesköna!
  10. 5
    Mina sämsta... Bebis?

    *** Ammningskudden, hur jag än försöker så fungerar det inte. *suck*

    Istället: vilken kudde som helst med lagom tjocklek fungerar bra. Själv kör jag med en barnkudde från IKEA i form av en gul fågel, den är lite böjd och är utmärkt som stöd. Kostade runt 50 lappen. *s*

    Till er själva?

    *** Oj, svår fråga måste fundera lite...apotekets ammningspum var ingen hit, att handmjölka är att föredra om man nu ska mjölka ur.

    Bröstvärmare av flectalon (apoteket) är inte heller något jag rekommenderar. Läbbiga grejor. Köp ullinlägg istället men var noga med att ha en bit flanell närmast huden ananrs kan det bli kliigt.

    Ammningskupor/inlägg av papper är inget jag gillar så jag slår ett slag för inlägg av flanell, jättesköna!
  11. KAJO
    #6

    Kajsa svarar:

    Till Robin köpte jag inte så mycket innan eftersom jag just ville undvika onödiga investeringar. Köpte på mig en del kläder som jag hade kunnat vara utan eftersom vi fått så mycket i present.

    Till mig... Tja, kan faktiskt inte komma på ngt. Bröstpumpen har jag iofs knappt använt, men de ggr jag plockat fram den har det å andra sidan varit livsnödvändigt har det känts som. En billigare bröstpump hade dock varit ett alternativ.
  12. 6
    Kajsa svarar: Till Robin köpte jag inte så mycket innan eftersom jag just ville undvika onödiga investeringar. Köpte på mig en del kläder som jag hade kunnat vara utan eftersom vi fått så mycket i present.

    Till mig... Tja, kan faktiskt inte komma på ngt. Bröstpumpen har jag iofs knappt använt, men de ggr jag plockat fram den har det å andra sidan varit livsnödvändigt har det känts som. En billigare bröstpump hade dock varit ett alternativ.
  13. Medlem sedan
    Jan 2003
    #7

    Jaha, finns det i flanell?

    Var har du köpt dem? Blir de inte kalla då, bröstinläggen? Ibland har jag använt frottelappar då jag inte haft de där i papper och då har de blivit så blöta och kalla så brösten blivit kalla på natten.
  14. 7
    Jaha, finns det i flanell? Var har du köpt dem? Blir de inte kalla då, bröstinläggen? Ibland har jag använt frottelappar då jag inte haft de där i papper och då har de blivit så blöta och kalla så brösten blivit kalla på natten.
  15. Agneta H med 3
    #8

    Svar:

    Till mina tidigare barn som bebis så var barnvagnen det onödigaste vi köpte. För oss passar det bättre att bära i bärsjal. Men om vi ska se till denna gången som är det Änglamarks babyolja. Vi smörjer Noah med olja för han är så torr. Med Änglamarks olja luktade han fuktigt förråd hela han. Barnängens är mycket bättre.

    Till mig själv hm...dåliga amningsbh:ar av olika märken till de tidigare barnen. Har hittat Drop cup på Minimundus nu som passar mina stora bröst perfekt. Plus att jag denna gången skaffat några amningströjor från Babyboden som är bra. Har inte haft amningströjor tidigare.

    Iallafall är mitt största råd: Köp INTE Änglamarks babyolja!!
  16. 8
    Svar: Till mina tidigare barn som bebis så var barnvagnen det onödigaste vi köpte. För oss passar det bättre att bära i bärsjal. Men om vi ska se till denna gången som är det Änglamarks babyolja. Vi smörjer Noah med olja för han är så torr. Med Änglamarks olja luktade han fuktigt förråd hela han. Barnängens är mycket bättre.

    Till mig själv hm...dåliga amningsbh:ar av olika märken till de tidigare barnen. Har hittat Drop cup på Minimundus nu som passar mina stora bröst perfekt. Plus att jag denna gången skaffat några amningströjor från Babyboden som är bra. Har inte haft amningströjor tidigare.

    Iallafall är mitt största råd: Köp INTE Änglamarks babyolja!!
  17. Medlem sedan
    Jan 2004
    #9

    Jag...

    har köpt mina flanellinlägg på minimundus.se (samma flanell som i tygblöjorna, det är imse vimse som gör dem).

    Jag tycker inte att de blir kalla och otäcka utan snarare så värmer dom så länge de inte är blöta. Behöver jag extra värme så tar jag värmeinläggen i ull. Det finns även inlägg/läckageskydd i ull om man föredrar det men jag tycker personligen att ullen kliar så jag föredrar flanell.
  18. 9
    Jag... har köpt mina flanellinlägg på minimundus.se (samma flanell som i tygblöjorna, det är imse vimse som gör dem).

    Jag tycker inte att de blir kalla och otäcka utan snarare så värmer dom så länge de inte är blöta. Behöver jag extra värme så tar jag värmeinläggen i ull. Det finns även inlägg/läckageskydd i ull om man föredrar det men jag tycker personligen att ullen kliar så jag föredrar flanell.
  19. Medlem sedan
    Jan 2004
    #10

    Nä...

    fuktigt förråd låter ju inte direkt som en trevlig lukt. Måste hålla med om bh:arna, jag köpte ju två drop cup jag med och de är jättesköna. :-)
  20. 10
    Nä... fuktigt förråd låter ju inte direkt som en trevlig lukt. Måste hålla med om bh:arna, jag köpte ju två drop cup jag med och de är jättesköna. :-)
  21. Medlem sedan
    Sep 1999
    #11

    Hmmm...

    jag är ju sådan att jag inte köper så mycket innan, men nu till ellen måste det sämsta köpet varit en nappflaska och två tetror med ersättning... Fick panik när brösten ömmade och hon bara ville suga.

    Till mig själv är det nog något klädesplagg som vanligt... kan inte komma på vad.
  22. 11
    Hmmm... jag är ju sådan att jag inte köper så mycket innan, men nu till ellen måste det sämsta köpet varit en nappflaska och två tetror med ersättning... Fick panik när brösten ömmade och hon bara ville suga.

    Till mig själv är det nog något klädesplagg som vanligt... kan inte komma på vad.
  23. Medlem sedan
    Jan 2003
    #12

    funderar på

    drop cup jag med, för vanliga butiker har inte 80F i amningsBH:ar vilket är konstigt för är man storbystad innan, så blir ju inte brösten mindre när man ammar ;)
  24. 12
    funderar på drop cup jag med, för vanliga butiker har inte 80F i amningsBH:ar vilket är konstigt för är man storbystad innan, så blir ju inte brösten mindre när man ammar ;)
  25. Medlem sedan
    May 2003
    #13

    Svarar:

    Vi har inte köpt så mycket eftersom det mesta fanns hemma.
    Det sämsta jag kan komma på var badbaljan, visserligen den billiga från Ikea men den känns så onödig! Barnen har badat i handfatet och sen direkt i badkaret med mig eller Micke.
    Babybjörn bärsele har jag köpt ny till både S och I men knappt använt, barnen hänger som hösäckar i den och jag tycker mest att den är i vägen.

    Till mig själv köpte jag en dum mammatopp/amningstopp från HM. Kunde inte ha den länge, sen fick inte magen plats och nu är den megastor istället så den går inte att använda som amningstopp. Tur att Tradera finns :)
  26. 13
    Svarar: Vi har inte köpt så mycket eftersom det mesta fanns hemma.
    Det sämsta jag kan komma på var badbaljan, visserligen den billiga från Ikea men den känns så onödig! Barnen har badat i handfatet och sen direkt i badkaret med mig eller Micke.
    Babybjörn bärsele har jag köpt ny till både S och I men knappt använt, barnen hänger som hösäckar i den och jag tycker mest att den är i vägen.

    Till mig själv köpte jag en dum mammatopp/amningstopp från HM. Kunde inte ha den länge, sen fick inte magen plats och nu är den megastor istället så den går inte att använda som amningstopp. Tur att Tradera finns :)
  27. Medlem sedan
    Apr 2005
    #14

    Skönt!

    Hoppas amningen fortsätter smärtfritt, här gör det lite ont precis när han tar tag och kanske de första 5 sugen, då är det verkligen som tusen nålar- men det släpper snabbt som tur är :)
  28. 14
    Skönt! Hoppas amningen fortsätter smärtfritt, här gör det lite ont precis när han tar tag och kanske de första 5 sugen, då är det verkligen som tusen nålar- men det släpper snabbt som tur är :)
  29. Medlem sedan
    Mar 2005
    #15

    Lätt!

    Sämsta köp är helt klart BB-selen. Jämfört med sjal så är den inget vidare. Vill någon köpa? *S* (Allt går att sälja med mördande reklam..=) )

    Till mig själv? hmmm, har inte köpt något till mig själv på år och dar. Antar att det ska ha med mammarollen att göra dessutom. Det enda jag köpt är 2 amningsbh:ar men de är jag nöjd med.
  30. 15
    Lätt! Sämsta köp är helt klart BB-selen. Jämfört med sjal så är den inget vidare. Vill någon köpa? *S* (Allt går att sälja med mördande reklam..=) )

    Till mig själv? hmmm, har inte köpt något till mig själv på år och dar. Antar att det ska ha med mammarollen att göra dessutom. Det enda jag köpt är 2 amningsbh:ar men de är jag nöjd med.
  31. Lollipop m Ludvig 4/11
    #16

    Försöker svara

    Sämsta köp till Baby: vet inte riktigt, kanske tre st nappar som vi använt kanske två ggr (nu är det tummen som gäller). Hm, kan inte komma på nåt mer för i köpte int så muycket grejer, och har fått låna en hel del som kanske iofs var onödigt att ha, men som ju inte vi köpt...

    Sämsta köp till mamma: H&M:s amningstoppar två st. De funkar _inte_ för mig. Man får knappt ut bröstet genom den trånga öppningen och det blir hoptryckt och konstigt. Fula är de också, särskilt den ena :/
  32. 16
    Försöker svara Sämsta köp till Baby: vet inte riktigt, kanske tre st nappar som vi använt kanske två ggr (nu är det tummen som gäller). Hm, kan inte komma på nåt mer för i köpte int så muycket grejer, och har fått låna en hel del som kanske iofs var onödigt att ha, men som ju inte vi köpt...

    Sämsta köp till mamma: H&M:s amningstoppar två st. De funkar _inte_ för mig. Man får knappt ut bröstet genom den trånga öppningen och det blir hoptryckt och konstigt. Fula är de också, särskilt den ena :/
  33. Medlem sedan
    Mar 2005
    #17

    *retas lite*

    Är du nykläckt mamma eller? *S*
    Skojar bara. Jag köpte också alla de där sakerna första gången. Även andra tror jag. Det var ju många år emellan så jag var nästan ny i gamet igen. Men denna gången äger jag inte ens en pump. Salvan är ju jäääättebra. *S* Mjölkuppsamlaren rann alltid över när jag använde den. Denna gången åker det ut i en handduk i stället.
  34. 17
    *retas lite* Är du nykläckt mamma eller? *S*
    Skojar bara. Jag köpte också alla de där sakerna första gången. Även andra tror jag. Det var ju många år emellan så jag var nästan ny i gamet igen. Men denna gången äger jag inte ens en pump. Salvan är ju jäääättebra. *S* Mjölkuppsamlaren rann alltid över när jag använde den. Denna gången åker det ut i en handduk i stället.
  35. Medlem sedan
    Apr 2005
    #18

    *s*

    Jajjemen ;)
    och ingen är så lättlurad på prylar som jag..\"Den här bara måååste jag köpa\" Och Micke suckade...;)

    Stackars plånbok när Charlie blir lite äldre och jag skall gå och handla åt honom, får fråga er luttrade härinne först misstänker jag :D
  36. 18
    *s* Jajjemen ;)
    och ingen är så lättlurad på prylar som jag..\"Den här bara måååste jag köpa\" Och Micke suckade...;)

    Stackars plånbok när Charlie blir lite äldre och jag skall gå och handla åt honom, får fråga er luttrade härinne först misstänker jag :D
  37. Medlem sedan
    Sep 2002
    #19

    Funderar

    Köpte inte så mycket innan Simon föddes. Vi hade ganska mycket sparat sedan tidigare. Men han har ju några tunna mössor som bara ligger. Det är för kallt för tunna mössor på vintern och inte behöver man 4 st heller :)
    Nappar av olika sorter har vi - nu har vi hittat en som fungerar ibland.
    Dåligt köp i kläder är alla tröjor/jackor med kragar och luvor. Passar inte en kille med bara dubbelhakor och ingen hals.

    Till mig själv:
    Har inte köpt något till mig själv på jag vet inte när. Här är det snarare tvärtom - jag saknar att jag inte har fler amnings-BH, amnings-toppar.
  38. 19
    Funderar Köpte inte så mycket innan Simon föddes. Vi hade ganska mycket sparat sedan tidigare. Men han har ju några tunna mössor som bara ligger. Det är för kallt för tunna mössor på vintern och inte behöver man 4 st heller :)
    Nappar av olika sorter har vi - nu har vi hittat en som fungerar ibland.
    Dåligt köp i kläder är alla tröjor/jackor med kragar och luvor. Passar inte en kille med bara dubbelhakor och ingen hals.

    Till mig själv:
    Har inte köpt något till mig själv på jag vet inte när. Här är det snarare tvärtom - jag saknar att jag inte har fler amnings-BH, amnings-toppar.
  39. Medlem sedan
    Feb 2005
    #20

    Kan inget annat...

    än att hålla med, både om bärsele och amningskupor, inte mysigt att gå me ludd på bröstvårtorna, men vad värre är för stackars wille som måste få ludd i munnen när han vill äta usch!
  40. 20
    Kan inget annat... än att hålla med, både om bärsele och amningskupor, inte mysigt att gå me ludd på bröstvårtorna, men vad värre är för stackars wille som måste få ludd i munnen när han vill äta usch!
Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Liknande trådar

  1. Bästa/Sämsta-enkät!
    By drumlan in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-09-14, 06:38
  2. Sämsta köpet? *enkät*
    By sprengja in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-01-19, 16:12
  3. Bästa och sämsta? Enkät!
    By -ME- in forum Ordet är fritt
    Svar: 52
    Senaste inlägg: 2007-12-28, 19:54
  4. Dagens sämsta :)
    By Quentin in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-08-26, 19:23
  5. enkät - 2005 årsbästa/sämsta
    By Phio in forum _0506 Junibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-12-17, 19:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar