Fråga om graviditet
Vikt
  1. Anonym
    #1

    Fråga om graviditet

    Håller på att viktväkta och misstänker nu att jag är gravid. Hur gör jag nu. Vill inte lägga bra matvanor på hylla, och har samtidigt inte hunnit till målvikt, och inte heller är points och sånt automatiserat. Kan maninte räkna points när man är gravid? Och hur mycket ska man då äta? Som när man ammar eller? Vill ju inte gå ner, men inte heller gå upp en massa som jag vet att jag skulle göra om jag släppte på allt.
  2. 1
    Fråga om graviditet Håller på att viktväkta och misstänker nu att jag är gravid. Hur gör jag nu. Vill inte lägga bra matvanor på hylla, och har samtidigt inte hunnit till målvikt, och inte heller är points och sånt automatiserat. Kan maninte räkna points när man är gravid? Och hur mycket ska man då äta? Som när man ammar eller? Vill ju inte gå ner, men inte heller gå upp en massa som jag vet att jag skulle göra om jag släppte på allt.
  3. Medlem sedan
    Dec 2002
    #2

    Hmm

    Enligt reglerna får man inte viktväkta när man är gravid. Men jag vet vissa som har kört efter jämviktsreglerna, att man alltså inte satsat på att gå ned i vikt utan på att gå upp lite lagom (vad bebis + resten väger). Isåfall ska du lägga till minst 4 Points till vad du nu äter, kanske 6 points.
  4. 2
    Hmm Enligt reglerna får man inte viktväkta när man är gravid. Men jag vet vissa som har kört efter jämviktsreglerna, att man alltså inte satsat på att gå ned i vikt utan på att gå upp lite lagom (vad bebis + resten väger). Isåfall ska du lägga till minst 4 Points till vad du nu äter, kanske 6 points.
  5. Medlem sedan
    Aug 2002
    #3

    Tallriksmodellen

    Ät enligt tallriksmodellen. Det är en sund \"metod\" som inte behöver betyda viktminskning, men som är hälsosam. Det skulle jag själv göra om jag blev gravid (vilket tyvärr inte är så troligt).
  6. 3
    Tallriksmodellen Ät enligt tallriksmodellen. Det är en sund \"metod\" som inte behöver betyda viktminskning, men som är hälsosam. Det skulle jag själv göra om jag blev gravid (vilket tyvärr inte är så troligt).
  7. anna k
    #4

    samma som amningsprogrammet

    Hej!

    Grattis till bebben!

    Förut hade VV ett gravprogram och då var det samma som amningsprogrammet, Om du är \"rädd\" för att öka för mycket i vikt så följ programmet. Jag försökte följa det så mycket som möjligt och gick upp 14 kg. Förra grav då jag åt allt jag kom över gick jag upp 30 kg...

  8. 4
    samma som amningsprogrammet Hej!

    Grattis till bebben!

    Förut hade VV ett gravprogram och då var det samma som amningsprogrammet, Om du är \"rädd\" för att öka för mycket i vikt så följ programmet. Jag försökte följa det så mycket som möjligt och gick upp 14 kg. Förra grav då jag åt allt jag kom över gick jag upp 30 kg...

Liknande trådar

  1. Fråga om blödning under graviditet
    By Anonym mams in forum Gravidsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-02-08, 16:38
  2. Fråga om KY-utbildning och graviditet
    By rebso in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-04-05, 13:54
  3. Fråga om graviditet
    By snurre_sprätt in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-12-19, 10:15
  4. Fråga om medicin och graviditet
    By Missika in forum Känsliga snack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-02-09, 10:26
  5. Fråga om amning och graviditet
    By Elise in forum Bebissnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-12-14, 19:25
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar