Du som är ensam m. tonåring
Tonåringar
  1. Medlem sedan
    Dec 2005
    #1

    Du som är ensam m. tonåring

    Hur tänker du när det gäller boendet?
    Jag har två barn hemmaboende. En 11åring och en 14åring. Vi bor i 3rok. De har varsitt rum, jag bor i vardagsrummet.
    Tänker Du som jag, att de snart är stora o flyttar. Att jag en dag står där med hög boendekostnad och måste byta bostad..?!
    Vet ju att de kan tycka att det är jobbigt(ibland pinsamt) att jag bor i vardagsrummet när kompisar kommer på besök eller liknande.

    Vad är viktigast; pengar/boende/anseende?

    Som jag själv känner det just nu, var jag överlycklig att få ett erbjudande på 4rok men har sen börjat att tveka.

    ..vet inte varför jag skrev egentligen..
    Ville bara få ut lite av mina funderingar..
    *suck*
    Det ÄR jobbigt ibland med alla beslut som måste göras ensamt!
  2. 1
    Du som är ensam m. tonåring Hur tänker du när det gäller boendet?
    Jag har två barn hemmaboende. En 11åring och en 14åring. Vi bor i 3rok. De har varsitt rum, jag bor i vardagsrummet.
    Tänker Du som jag, att de snart är stora o flyttar. Att jag en dag står där med hög boendekostnad och måste byta bostad..?!
    Vet ju att de kan tycka att det är jobbigt(ibland pinsamt) att jag bor i vardagsrummet när kompisar kommer på besök eller liknande.

    Vad är viktigast; pengar/boende/anseende?

    Som jag själv känner det just nu, var jag överlycklig att få ett erbjudande på 4rok men har sen börjat att tveka.

    ..vet inte varför jag skrev egentligen..
    Ville bara få ut lite av mina funderingar..
    *suck*
    Det ÄR jobbigt ibland med alla beslut som måste göras ensamt!
  3. Terese A
    #2

    14 år

    det tar ändå många år tills denne flyttar
    Om du har råd , ta fyran!
  4. 2
    14 år det tar ändå många år tills denne flyttar
    Om du har råd , ta fyran!
  5. Medlem sedan
    May 2003
    #3

    Har du råd med en 4:a?

    Det kommer ju längre fram när dina barn har kompisar hemma, och då kanske de vill vara i vardagsrummet eller köket och du vill gå och lägga dig.

    Så om det inte blir väldigt mycket dyrare så kanske det ändå är en positiv förändring även för dig själv? Kan ju vara skönt till sommarloven t ex att kunna stänga om sig när de vill vara vakna och uppe en stund till. Kanske kolla på TV med kompisar till efter midnatt.

    Man kan också ha fler kompisar att sova över i ett vardagsrum.
  6. 3
    Har du råd med en 4:a? Det kommer ju längre fram när dina barn har kompisar hemma, och då kanske de vill vara i vardagsrummet eller köket och du vill gå och lägga dig.

    Så om det inte blir väldigt mycket dyrare så kanske det ändå är en positiv förändring även för dig själv? Kan ju vara skönt till sommarloven t ex att kunna stänga om sig när de vill vara vakna och uppe en stund till. Kanske kolla på TV med kompisar till efter midnatt.

    Man kan också ha fler kompisar att sova över i ett vardagsrum.
  7. Buttran
    #4

    Om det vore jag...

    så skulle jag absolut vilja ha ett eget rum om jag hade råd. Sen vet jag ju inte om det egentligen hjälper. Tonåringar tenderar ju att sprida ut sig överallt. Jag bor i villa (sju rum och kök) med två barn och har ändå svårt att få vara ifred ibland :)
  8. 4
    Om det vore jag... så skulle jag absolut vilja ha ett eget rum om jag hade råd. Sen vet jag ju inte om det egentligen hjälper. Tonåringar tenderar ju att sprida ut sig överallt. Jag bor i villa (sju rum och kök) med två barn och har ändå svårt att få vara ifred ibland :)

Liknande trådar

  1. Ensam och deprimerad tonåring...
    By morx2 in forum Autismspektrum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-01-19, 09:34
  2. Ensam tonåring
    By Anonym in forum Tonåringar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-09-01, 21:07
  3. Om ensam tonåring nedan
    By anonymt namn in forum Tonåringar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-08-11, 23:41
  4. Ensam tonåring
    By morx2 in forum Autismspektrum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-05-02, 22:47
  5. Ensam tonåring
    By anonymt namn in forum Tonåringar
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2008-01-19, 18:55
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar