Snart två år sedan
  1. Medlem sedan
    Apr 2004
    #1

    Snart två år sedan

    På lördag är det två år sedan vi fick hålla vår lille Elliot i våra armar. Två år sedan hela vår värld rasade samman. Smärtan känns så otroligt nära igen. Jag har huvudvärk och magen är i uppror! Jag får svårt att andas ibland och sorgen ligger så nära hela tiden. Det är så otroligt jobbigt att vår älskade Elliot dog innan han kommit ut ur magen. Jag önskar att vi fått hjälp så att vi fått se dina blå ögon och höra ditt skrik. Istället var det helt tyst och vi fick aldrig se dina ögon. Jag önskar varje dag att du var här hos oss.
    Om man träffar oss en vanlig dag kan man tro att vi är en familj som andra. Vi skrattar, myser, stressar och busar. Men det är något som fattas oss alltid. Det är vår lille Elliot! Trodde inte det skulle bli lika jobbigt i år. Var inte beredd på att sorgen skulle bli så som innan igen. Fast det har jag lärt mig. Man vet aldrig hur man reagerar eller när sorgen ska komma med stor kraft igen.
    PÅ lördag ska vi åka till graven med våra föräldrar. Sedan ska vi hem till pappa och äta tillsammans. Jag tror att det kan bli fint! Fast mitt stora problem just nu är att det är så kallt. Vad finns det för blommor som man kan ha vid graven nu? Man vill ju göra något speciellt för sin lilla ängel.
    Har ni några tips? Förra året hade vi ett oasishjärta med krysantemum och en ros på. Superfint, men nu verkar det bli superdyrt om man ska göra något liknande där jag bor. Köpte det förra året på ett annat ställe. Känner att jag vill att allt ska bli perfekt vid graven eftersom det är det enda man kan göra för sin lilla ängel.
    Kram på er alla.
  2. 1
    Snart två år sedan På lördag är det två år sedan vi fick hålla vår lille Elliot i våra armar. Två år sedan hela vår värld rasade samman. Smärtan känns så otroligt nära igen. Jag har huvudvärk och magen är i uppror! Jag får svårt att andas ibland och sorgen ligger så nära hela tiden. Det är så otroligt jobbigt att vår älskade Elliot dog innan han kommit ut ur magen. Jag önskar att vi fått hjälp så att vi fått se dina blå ögon och höra ditt skrik. Istället var det helt tyst och vi fick aldrig se dina ögon. Jag önskar varje dag att du var här hos oss.
    Om man träffar oss en vanlig dag kan man tro att vi är en familj som andra. Vi skrattar, myser, stressar och busar. Men det är något som fattas oss alltid. Det är vår lille Elliot! Trodde inte det skulle bli lika jobbigt i år. Var inte beredd på att sorgen skulle bli så som innan igen. Fast det har jag lärt mig. Man vet aldrig hur man reagerar eller när sorgen ska komma med stor kraft igen.
    PÅ lördag ska vi åka till graven med våra föräldrar. Sedan ska vi hem till pappa och äta tillsammans. Jag tror att det kan bli fint! Fast mitt stora problem just nu är att det är så kallt. Vad finns det för blommor som man kan ha vid graven nu? Man vill ju göra något speciellt för sin lilla ängel.
    Har ni några tips? Förra året hade vi ett oasishjärta med krysantemum och en ros på. Superfint, men nu verkar det bli superdyrt om man ska göra något liknande där jag bor. Köpte det förra året på ett annat ställe. Känner att jag vill att allt ska bli perfekt vid graven eftersom det är det enda man kan göra för sin lilla ängel.
    Kram på er alla.
  3. Tea
    #2

    Blommor som...

    ...kan bli fina på vintern är Tulpaner. De fryser och blir som porslinsblommor och ser jättefina ut länge. Har själv det på vår gravplats.

    Många kramar till dig och din familj i er stora sorg. Jag tror att Elliot ser hur älskad han är från sin Änglavärld.



  4. 2
    Blommor som... ...kan bli fina på vintern är Tulpaner. De fryser och blir som porslinsblommor och ser jättefina ut länge. Har själv det på vår gravplats.

    Många kramar till dig och din familj i er stora sorg. Jag tror att Elliot ser hur älskad han är från sin Änglavärld.



  5. Azza
    #3

    Vår son...

    ...har en nalle i mossa på graven på vintern. Elisabeth m Vendela (hemsida) har beskrivning av hur man gör en hönsnätsform o binder på mossan. Så jag gjorde en sån, han har sina \"dagar\" vid Lucia. Ett fint band om halsen är liksom pricken över i tycker jag. Man kan ju göra vilken form på mossfiguren som man känner för. Nackdelen just nu är väl att det är väl mkt snö för att hitta mossa, men det beror på var du bor?
    Fast det är ju inte som blommor, utan annorlunda.
  6. 3
    Vår son... ...har en nalle i mossa på graven på vintern. Elisabeth m Vendela (hemsida) har beskrivning av hur man gör en hönsnätsform o binder på mossan. Så jag gjorde en sån, han har sina \"dagar\" vid Lucia. Ett fint band om halsen är liksom pricken över i tycker jag. Man kan ju göra vilken form på mossfiguren som man känner för. Nackdelen just nu är väl att det är väl mkt snö för att hitta mossa, men det beror på var du bor?
    Fast det är ju inte som blommor, utan annorlunda.
  7. Medlem sedan
    Apr 2004
    #4

    hejsan

    Tack för tipset. Jag har oxå en mossnalle vid graven sedan alla helgona. Det är superfint. (Fast den är gjord med en stomme av tidningspapper.)
    Vi köpte ett arrangemang i vitt och blått och stälde vid graven efter det att vi tagit fram den ur snön. Nästa år blir det nog ett mosshjärta som jag gör själv. Då kan jag plocka mossa på hösten till det och vattna lite fram tílls nu. Såg två andra barngravar som ligger nära Elliot hade det. Mosshjärtan alltså.

  8. 4
    hejsan Tack för tipset. Jag har oxå en mossnalle vid graven sedan alla helgona. Det är superfint. (Fast den är gjord med en stomme av tidningspapper.)
    Vi köpte ett arrangemang i vitt och blått och stälde vid graven efter det att vi tagit fram den ur snön. Nästa år blir det nog ett mosshjärta som jag gör själv. Då kan jag plocka mossa på hösten till det och vattna lite fram tílls nu. Såg två andra barngravar som ligger nära Elliot hade det. Mosshjärtan alltså.

  9. Medlem sedan
    Apr 2004
    #5

    Tack

    Jag tror oxå att han vet hur älskad han är!
    Jag har sett små tulpanlökar under granris. Det var mysigt, men vanliga tulpaner i vas håller sig väl inte så fina.
    Det blev ett arrangemang i vitt och blått från en blomsteraffär som sa att det inte var något problem och att de använde tåliga blommor bara. Så det blev bra till slut.
  10. 5
    Tack Jag tror oxå att han vet hur älskad han är!
    Jag har sett små tulpanlökar under granris. Det var mysigt, men vanliga tulpaner i vas håller sig väl inte så fina.
    Det blev ett arrangemang i vitt och blått från en blomsteraffär som sa att det inte var något problem och att de använde tåliga blommor bara. Så det blev bra till slut.
  11. Azza
    #6

    Låter jättefint!

    Och visst kan man redan nu planera för hur det ska bli nästa år. Mossa håller sig ju fint, speciellt den ljusa. Den kan ju förvaras torr o fuktas när man ska använda den.
  12. 6
    Låter jättefint! Och visst kan man redan nu planera för hur det ska bli nästa år. Mossa håller sig ju fint, speciellt den ljusa. Den kan ju förvaras torr o fuktas när man ska använda den.

Liknande trådar

  1. Snart 7 år sedan.
    By Kickan med A&A in forum _0502 Februaribarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-01-11, 14:36
  2. Snart 7 v sedan...
    By Matildis in forum Missfall
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-01-07, 17:43
  3. Nu är det snart 4 år sedan
    By Pappan_ in forum Änglabarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-12-12, 19:36
  4. Oj, nu är det snart ett år sedan
    By selmar in forum _0505 Majbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-05-02, 18:13
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar