ang smittan av magsjuka.
Barnsjukdomar
  1. mollan
    #1

    ang smittan av magsjuka.

    min lilla flicka fick magsjuka i tisdags förra veckan
    och jag och mina andra barn har inte fått det än.
    Men förra året så fick hela familjen det innom loppent av två timmar så låg tre barn och två vuxna och kräktes. Jag jobbar på en förskola och när det går magsjuka så spritar jag händerna när jag går där i från och så tar jag vitpepparkorn när jag vet att det går. mina stora barn får sprita händerna när dom kommer hem i från skolan. vinterkräksjukan enligt smittskyddsinstituten smittas mellan 12-48 tim men man vet ju inte. allt jag kan säga som råd tvätta händerna ofta.
  2. 1
    ang smittan av magsjuka. min lilla flicka fick magsjuka i tisdags förra veckan
    och jag och mina andra barn har inte fått det än.
    Men förra året så fick hela familjen det innom loppent av två timmar så låg tre barn och två vuxna och kräktes. Jag jobbar på en förskola och när det går magsjuka så spritar jag händerna när jag går där i från och så tar jag vitpepparkorn när jag vet att det går. mina stora barn får sprita händerna när dom kommer hem i från skolan. vinterkräksjukan enligt smittskyddsinstituten smittas mellan 12-48 tim men man vet ju inte. allt jag kan säga som råd tvätta händerna ofta.
  3. Camilla m Henrik o Philip
    #2

    Är det någon idé

    att ha barnen hemma under denna vecka åtminstone?
    Än så länge är det bara ett barn som blivit magsjuk på förskoleavdelningen, men han blev ju sjuk igår så det lär ju bli fler.
    Idag hade jag inga lektioner så jag hade barnen hemma uitfall att. Imorgon har jag en timmes lektion, så jag funderar på att ha dem hemma imorgon också, så får min mamma eller moster ha dem den timmen jag är i skolan. På fredagar är mina barn lediga från dagis ändå.
    Men frågan är ju om det är någon större idé att ha dem hemma? magsjukan lär ju inte sluta denna vecka utan lär nog fortsätta även under nästa vecka..
  4. 2
    Är det någon idé att ha barnen hemma under denna vecka åtminstone?
    Än så länge är det bara ett barn som blivit magsjuk på förskoleavdelningen, men han blev ju sjuk igår så det lär ju bli fler.
    Idag hade jag inga lektioner så jag hade barnen hemma uitfall att. Imorgon har jag en timmes lektion, så jag funderar på att ha dem hemma imorgon också, så får min mamma eller moster ha dem den timmen jag är i skolan. På fredagar är mina barn lediga från dagis ändå.
    Men frågan är ju om det är någon större idé att ha dem hemma? magsjukan lär ju inte sluta denna vecka utan lär nog fortsätta även under nästa vecka..

Liknande trådar

  1. smittan i huset??
    By Smirran in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-03-20, 22:03
  2. Vad är magsjuka och vad är inte magsjuka
    By wondergirl in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-02-16, 06:00
  3. Magsjuka!
    By Andreas mamma Cina in forum Hjärtfel - barn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-01-16, 16:17
  4. Förkylning, magsjuka, dop, magsjuka
    By Jenny m Pontus in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-05-28, 20:22
  5. Kräksjukan, hur begränsar man smittan?
    By Embi in forum _0211 Novemberbarn
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2005-11-17, 22:09
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar