Nu är det ingen tvekan längre - jag
Utlandsföräldrar
  1. Medlem sedan
    Mar 2003
    #1

    Nu är det ingen tvekan längre - jag

    känner min bebis! Så otroligt fantastiskt och läskigt samtidigt! Det är en liten alien här i magen som buffrar runt!
  2. 1
    Nu är det ingen tvekan längre - jag känner min bebis! Så otroligt fantastiskt och läskigt samtidigt! Det är en liten alien här i magen som buffrar runt!
  3. Medlem sedan
    May 2003
    #2

    åh!

    åh så härligt. Sååå, inget avslöjande ?? ;o)
    Buffar, åh så mysigt. Njut njuuuut!
  4. 2
    åh! åh så härligt. Sååå, inget avslöjande ?? ;o)
    Buffar, åh så mysigt. Njut njuuuut!
  5. Medlem sedan
    Mar 2003
    #3

    ;-)

    Nej, maken vill vara lite hemlig... men i morgon ska vi ringa till familjen och spela in samtalen när J ska få berätta om lillasyskon. Vi spelade in samtalen när vi berättade om att vi skulle få J (fast då visste vi ju inte kön). Så blev det inte denna gång eftersom det blev mer osystematiskt och utspritt. Så nu ska vi samla in lite inspelningar till denna bebis också. Så i morgon kommer jag berätta!

    Jo, det är rätt härligt faktiskt... J kände jag aldrig så jättemycket - hon låg ju i säte i slutet (fastän det alla hävdade motsatsen... denna gång - fram med ULmaskinen - ingen ska komma och säga att de \"känner\" huvudet - två personer hade fel) med benen rakt upp och i kors och inåt - så jag hade mest jättetryck av huvudet mot revbenen (vilket läkare/bm envist hävdade var rumpan). Så hoppas jag får lite mer buff denna gång.
  6. 3
    ;-) Nej, maken vill vara lite hemlig... men i morgon ska vi ringa till familjen och spela in samtalen när J ska få berätta om lillasyskon. Vi spelade in samtalen när vi berättade om att vi skulle få J (fast då visste vi ju inte kön). Så blev det inte denna gång eftersom det blev mer osystematiskt och utspritt. Så nu ska vi samla in lite inspelningar till denna bebis också. Så i morgon kommer jag berätta!

    Jo, det är rätt härligt faktiskt... J kände jag aldrig så jättemycket - hon låg ju i säte i slutet (fastän det alla hävdade motsatsen... denna gång - fram med ULmaskinen - ingen ska komma och säga att de \"känner\" huvudet - två personer hade fel) med benen rakt upp och i kors och inåt - så jag hade mest jättetryck av huvudet mot revbenen (vilket läkare/bm envist hävdade var rumpan). Så hoppas jag får lite mer buff denna gång.
  7. Medlem sedan
    May 2003
    #4

    vänta nu...

    men familjen vet väl? eller? eller du menar könet färstås. Fast jag har undrat lite för på eran hemsida har det inte stått nåt om graviditet i klartext va?

    Gud, att de kunde ha sa fel...! De får verkligen ta fram UL apparaten den här gången! En huvud och en rumpa känns väl ändå inte likadant..och inte kul att få det beskedet på bf dagen! Har du funderat på hur du ska göra förresten? Provar du VBAC om liten ligger rätt?
  8. 4
    vänta nu... men familjen vet väl? eller? eller du menar könet färstås. Fast jag har undrat lite för på eran hemsida har det inte stått nåt om graviditet i klartext va?

    Gud, att de kunde ha sa fel...! De får verkligen ta fram UL apparaten den här gången! En huvud och en rumpa känns väl ändå inte likadant..och inte kul att få det beskedet på bf dagen! Har du funderat på hur du ska göra förresten? Provar du VBAC om liten ligger rätt?
  9. Medlem sedan
    May 2001
    #5

    And I sense that it\'s a ...

    little boy :D
  10. 5
    And I sense that it\'s a ... little boy :D
  11. Anna i Seattle
    #6

    åh vad härligt

    det är så underbart att känna sin bebis..... synd att man måste vara gravid bara
  12. 6
    åh vad härligt det är så underbart att känna sin bebis..... synd att man måste vara gravid bara
  13. Medlem sedan
    Mar 2003
    #7

    Jo, de vet

    utom min pappa som jag struntat i att berätta för denna gång. Han har ju inte kommit och hälsat på J en enda gång. Men ska väl ringa honom också nu... i typ 19:e veckan...

    Nej, har hållit bloggen helt fri från graviditet faktiskt. Har en separat journal där jag skriver i. Vi hade ju låg profil väldigt länge och sen har vi avvaktat fvp:n. Jag har inte berättat på jobbet ännu. Vi kommer nog \"lansera\" på webbsidan nästa vecka efter stora UL när vi fått nya bilder. Det är inte helt lätt att \"utelämna\" detta när jag skriver kan jag lova...

    Min bästis trodde att jag var dålig igen eftersom det hade varit så många \"appointments\" och jag verkade ta \"naps\" med Jenny... ;-)

    Ja, kan inte bestämma mig riktigt vad gäller VBAC/c-section. Får ju bestämma själv och har 100% stöd av min läkare för VBAC. Men då måste jag komma igång själv - annars blir det snitt. Och jag tror jag vill veta i förväg. Fast å andra sidan - i normala fall vet man ju inte heller... Behöver inte bestämma mig alls nu så det finns ju gott om tid. Ska börja fråga runt bland de som gjort VBACs (Åsa med E och E t ex) längre fram.

    Vissa dagar känns det som om det vore lättare om läkaren bara kunde bestämma...

    Kanske bestämmer bebisen själv - jag har en höjd sannolikhet för säte även denna gång - så vi får väl se.
  14. 7
    Jo, de vet utom min pappa som jag struntat i att berätta för denna gång. Han har ju inte kommit och hälsat på J en enda gång. Men ska väl ringa honom också nu... i typ 19:e veckan...

    Nej, har hållit bloggen helt fri från graviditet faktiskt. Har en separat journal där jag skriver i. Vi hade ju låg profil väldigt länge och sen har vi avvaktat fvp:n. Jag har inte berättat på jobbet ännu. Vi kommer nog \"lansera\" på webbsidan nästa vecka efter stora UL när vi fått nya bilder. Det är inte helt lätt att \"utelämna\" detta när jag skriver kan jag lova...

    Min bästis trodde att jag var dålig igen eftersom det hade varit så många \"appointments\" och jag verkade ta \"naps\" med Jenny... ;-)

    Ja, kan inte bestämma mig riktigt vad gäller VBAC/c-section. Får ju bestämma själv och har 100% stöd av min läkare för VBAC. Men då måste jag komma igång själv - annars blir det snitt. Och jag tror jag vill veta i förväg. Fast å andra sidan - i normala fall vet man ju inte heller... Behöver inte bestämma mig alls nu så det finns ju gott om tid. Ska börja fråga runt bland de som gjort VBACs (Åsa med E och E t ex) längre fram.

    Vissa dagar känns det som om det vore lättare om läkaren bara kunde bestämma...

    Kanske bestämmer bebisen själv - jag har en höjd sannolikhet för säte även denna gång - så vi får väl se.
  15. Medlem sedan
    May 2003
    #8

    ja dilemma..

    jag har också funderat mycket på det där, den dagen det blir dags igen för mig. Det sista jag vill är ju att gå igenom samma sak igen, samtidigt som jag gärna skulle undvika snitt. Men, likadant här, ingen igångsättning för VBACs.

    Förstår om det varit svårt att inte skriva! uj. Men strongt att ny lyckats hålla er.
  16. 8
    ja dilemma.. jag har också funderat mycket på det där, den dagen det blir dags igen för mig. Det sista jag vill är ju att gå igenom samma sak igen, samtidigt som jag gärna skulle undvika snitt. Men, likadant här, ingen igångsättning för VBACs.

    Förstår om det varit svårt att inte skriva! uj. Men strongt att ny lyckats hålla er.
  17. evaOregon
    #9

    Mmmm...

    Det gör jag också. Jag gissar också på grabb!
  18. 9
    Mmmm... Det gör jag också. Jag gissar också på grabb!
  19. Cina QLD AU
    #10

    Jag ar ju lite sen

    i allt detta da eftersom jag inte varit har pa ett bra tag.
    Grattis till babs JaCal!!! hoppas att du mar bra och att babs ror pa sig ordentligt dar inne.Grattis igen ;-)
  20. 10
    Jag ar ju lite sen i allt detta da eftersom jag inte varit har pa ett bra tag.
    Grattis till babs JaCal!!! hoppas att du mar bra och att babs ror pa sig ordentligt dar inne.Grattis igen ;-)
  21. malin2
    #11

    Cina

    roligt att se dig igen!
    Hur mår du?
  22. 11
    Cina roligt att se dig igen!
    Hur mår du?
  23. malin2
    #12

    Åh

    vad underbart!
  24. 12
    Åh vad underbart!
  25. Cissi NL
    #13

    åh så underbart!

    jag längtar så tills jag får känna min lilla bebis...
  26. 13
    åh så underbart! jag längtar så tills jag får känna min lilla bebis...
  27. Medlem sedan
    May 2000
    #14

    Wow...

    Det är såååå häftigt! Jätteglad för er skull!
  28. 14
    Wow... Det är såååå häftigt! Jätteglad för er skull!

Liknande trådar

  1. ingen tvekan längre..
    By lindblom4 in forum _1207 Julibarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2012-03-09, 19:46
  2. Ingen tvekan här heller
    By FinlandsSofia in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-10-15, 19:43
  3. ingen tvekan
    By barn i mars? in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-07-10, 12:27
  4. ingen tvekan
    By mammaklara in forum _0705 Majbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-11-17, 13:56
  5. Nää verkligen ingen tvekan..
    By Marre in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-07-29, 20:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar