Åter från doktorn!
_0602 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2002
    #1

    Åter från doktorn!

    Sådär, nu är jag hemma igen efter besöket hos läkaren på spec.mvc. Vi diskuterade mkt fram o tillbaka o till slut så kom vi fram till pga tidigare komplikationer att \"Kalle-Maja\" ska komma ut med planerat snitt ca 7-10 dagar innan BF. Kallelse med tid för snitt o för besök ska komma hem till mig i brevlådan inom en vecka!

    Jag var ju från början helt emot snitt...men ju mer jag har tänkt på det o vägt det mot vad jag gick igenom efter förra förlossningen så känns det nu som att snitt är det rätta beslutet. Känner mig lugn inombords o det måste ju betyda att det är rätt val! Hoppas!

    Så nu vet vi ungefär när vi får träffa \"Kalle-Maja\"! Längtar såååååååååååååååååååååååååå! :-)

    *kram*
  2. 1
    Åter från doktorn! Sådär, nu är jag hemma igen efter besöket hos läkaren på spec.mvc. Vi diskuterade mkt fram o tillbaka o till slut så kom vi fram till pga tidigare komplikationer att \"Kalle-Maja\" ska komma ut med planerat snitt ca 7-10 dagar innan BF. Kallelse med tid för snitt o för besök ska komma hem till mig i brevlådan inom en vecka!

    Jag var ju från början helt emot snitt...men ju mer jag har tänkt på det o vägt det mot vad jag gick igenom efter förra förlossningen så känns det nu som att snitt är det rätta beslutet. Känner mig lugn inombords o det måste ju betyda att det är rätt val! Hoppas!

    Så nu vet vi ungefär när vi får träffa \"Kalle-Maja\"! Längtar såååååååååååååååååååååååååå! :-)

    *kram*
  3. Medlem sedan
    Dec 2002
    #2

    Vad skönt

    att ni fattat ett beslut som du är nöjd med o som känns rätt.
    vad spännande att veta att du snart kommer veta exakt när bebis kommer =)
    Jag blir mest stressad av att veta att bebis kan komma nu eller om fem veckor, känns mer o mer jobbigt faktiskt. Men nu ska jag inte gnälla över det =)

    Jag hoppas vi ses på fredag; Viktor är sjuk o jag försöker leasa ut snortorkandet till mormor. Men hon ska vara barnvakt imorgon när jag ska till mvc så vi får väl se hur mkt snor hon orkar med. Men jag hoppas att jag kommer iaf! =)
  4. 2
    Vad skönt att ni fattat ett beslut som du är nöjd med o som känns rätt.
    vad spännande att veta att du snart kommer veta exakt när bebis kommer =)
    Jag blir mest stressad av att veta att bebis kan komma nu eller om fem veckor, känns mer o mer jobbigt faktiskt. Men nu ska jag inte gnälla över det =)

    Jag hoppas vi ses på fredag; Viktor är sjuk o jag försöker leasa ut snortorkandet till mormor. Men hon ska vara barnvakt imorgon när jag ska till mvc så vi får väl se hur mkt snor hon orkar med. Men jag hoppas att jag kommer iaf! =)
  5. Medlem sedan
    Sep 2002
    #3

    Vilken lättnad...

    och vad skönt att det känns rätt. Grattis!!
    Jag tycker att det låter som alldeles rätt beslut och eftersom det har fått mogna fram så kommer det säkert att bli superbra.
    kram!!
  6. 3
    Vilken lättnad... och vad skönt att det känns rätt. Grattis!!
    Jag tycker att det låter som alldeles rätt beslut och eftersom det har fått mogna fram så kommer det säkert att bli superbra.
    kram!!
  7. Medlem sedan
    Nov 2003
    #4

    Så mysigt!!!

    Och skönt att du känner dig lugn!

    Kram c
  8. 4
    Så mysigt!!! Och skönt att du känner dig lugn!

    Kram c
  9. Medlem sedan
    Mar 2002
    #5

    Så skönt

    att detta känns ok, att du känner dig lugn med beslutet. Det borde ju innebära att ni gör rätt, helt klart!

    Åh, då kanske det blir en liten Alla hjärtans dag-bebis då, 10 dagar innan bf?! :-)
    Du får hojta när ni fått tiden.

    Kram!
  10. 5
    Så skönt att detta känns ok, att du känner dig lugn med beslutet. Det borde ju innebära att ni gör rätt, helt klart!

    Åh, då kanske det blir en liten Alla hjärtans dag-bebis då, 10 dagar innan bf?! :-)
    Du får hojta när ni fått tiden.

    Kram!
  11. Medlem sedan
    Aug 2000
    #6

    Hejsan!

    Ja där ser man :o)Fler som gått med samma tankar.

    Jag har ju också varit emot snitt, men då mest för min egen rädsla...... Att andra gjort det har jag aldrig haft nåt emot. Men iom att mina förlossningar varit så snabba och komplikationsfria så har jag tyckt att snitt varit \"onödigt\". Men nu sitter ju 1:an i säte/fot-bjudning så jag vågar inte riskera......

    Och jag känner innerst inne också mej lugn och trygg i valet att tacka ja till snitt. Det är ju för både vårt och barnens bästa. Läkarna vet vad de gör :o) Sedan att man är lite nervig, det är man ju inför även en \"vanlig\" förlossning.

    Det kommer att gå jättebra för oss!! :o)

    Stor kram på dej! :o)
  12. 6
    Hejsan! Ja där ser man :o)Fler som gått med samma tankar.

    Jag har ju också varit emot snitt, men då mest för min egen rädsla...... Att andra gjort det har jag aldrig haft nåt emot. Men iom att mina förlossningar varit så snabba och komplikationsfria så har jag tyckt att snitt varit \"onödigt\". Men nu sitter ju 1:an i säte/fot-bjudning så jag vågar inte riskera......

    Och jag känner innerst inne också mej lugn och trygg i valet att tacka ja till snitt. Det är ju för både vårt och barnens bästa. Läkarna vet vad de gör :o) Sedan att man är lite nervig, det är man ju inför även en \"vanlig\" förlossning.

    Det kommer att gå jättebra för oss!! :o)

    Stor kram på dej! :o)
  13. Medlem sedan
    Nov 2002
    #7

    Hoppas...

    ..att vi ses på fredag!!

    Ja, det känns skönt att beslutet är taget nu...har ju gått o funderat massor på det!

    Krya på sig till Victor!

    *kram*
  14. 7
    Hoppas... ..att vi ses på fredag!!

    Ja, det känns skönt att beslutet är taget nu...har ju gått o funderat massor på det!

    Krya på sig till Victor!

    *kram*
  15. Medlem sedan
    Nov 2002
    #8

    Tack..

    ..ja, det känns bra :-)
    Jo, jag har ju gått o grubblat rätt mkt!

    *kram*
  16. 8
    Tack.. ..ja, det känns bra :-)
    Jo, jag har ju gått o grubblat rätt mkt!

    *kram*
  17. Medlem sedan
    Nov 2002
    #9

    Mmm...

    ..känns skönt nu att jag inte behöver fundera mer på det! :-)

    *kram*
  18. 9
    Mmm... ..känns skönt nu att jag inte behöver fundera mer på det! :-)

    *kram*
  19. Medlem sedan
    Jun 2003
    #10

    Vad skönt

    att ni tagit rätt beslut! Att det känns lungt :)

    Förstår att du längtar! Ik, det börjar dra ihop sig!
    Kram!
  20. 10
    Vad skönt att ni tagit rätt beslut! Att det känns lungt :)

    Förstår att du längtar! Ik, det börjar dra ihop sig!
    Kram!
  21. Medlem sedan
    Nov 2002
    #11

    Tack..

    ..för omtanken!! :-)
    Ja, det känns som att det är helt rätt...just detta grubbel har ju upptagit en hel del av min tid!

    Lovar att berätta datumet när jag fått det..så får vi se om det blir en liten allahjärtansdags-bebis :-)

    *kram*
  22. 11
    Tack.. ..för omtanken!! :-)
    Ja, det känns som att det är helt rätt...just detta grubbel har ju upptagit en hel del av min tid!

    Lovar att berätta datumet när jag fått det..så får vi se om det blir en liten allahjärtansdags-bebis :-)

    *kram*
  23. Medlem sedan
    Nov 2002
    #12

    Ja du..

    ..jag har verkligen gått o grubblat massor på det här med snitt eller inte snitt. Jag är som du..har inget emot att andra snittas utan det var bara för min del som jag inte ville det...jobbigt med en stor bukoperation. Men ju mer jag tänkt på det ju mer känner jag att det är rätt o läkarna är ju duktiga!

    Det viktigaste är ju både bebisens o min hälsa o det känns som att snitt är det bästa alternativet i mitt fall. Även i ditt tycker jag när jag läser det du skriver! Skönt att du också bestämt dig o liksom kan släppa dom grubblerierna även om man självklart tänker på det iaf....

    Jupp, det tror jag med..att det kommer gå jättebra för oss!!

    *stor kram tillbaka*
  24. 12
    Ja du.. ..jag har verkligen gått o grubblat massor på det här med snitt eller inte snitt. Jag är som du..har inget emot att andra snittas utan det var bara för min del som jag inte ville det...jobbigt med en stor bukoperation. Men ju mer jag tänkt på det ju mer känner jag att det är rätt o läkarna är ju duktiga!

    Det viktigaste är ju både bebisens o min hälsa o det känns som att snitt är det bästa alternativet i mitt fall. Även i ditt tycker jag när jag läser det du skriver! Skönt att du också bestämt dig o liksom kan släppa dom grubblerierna även om man självklart tänker på det iaf....

    Jupp, det tror jag med..att det kommer gå jättebra för oss!!

    *stor kram tillbaka*
  25. Medlem sedan
    Nov 2002
    #13

    Ja...

    ..nu känner jag mig lugnare o kan sluta grubbla på beslutet! Skönt!

    Men som du säger..gahh..det är inte långt kvar nu! *ler*

    *kram*
  26. 13
    Ja... ..nu känner jag mig lugnare o kan sluta grubbla på beslutet! Skönt!

    Men som du säger..gahh..det är inte långt kvar nu! *ler*

    *kram*
  27. Medlem sedan
    Aug 2000
    #14

    Självklart!

    Det är just det som jag fundrat över innan också. Men de säger att det är så olika hur man reagerar på operationen, som med allt annat. En del kan komma upp med hjälp redan efter 3-4 timmar. Och har man ont så får man smärtlindring. Så jag känner mej lugn nu. De vet vad de gör och de är så kunnig personal. Fick träffa några av sköterskorna och de verkar vara helsköna :o) Positiva och glada!!

    Och som min barnmorska sa. De som är på op har ju oftast en massa tråkiga operationer där de får ta hand om mycket sjuka människor. För dem är det en höjdpunkt då det är inplanerade snitt. Det är ju en Glädje för dem att få vara med om en förlossning mitt i det tråkiga de jobbar med.

    KRAM! :o)
  28. 14
    Självklart! Det är just det som jag fundrat över innan också. Men de säger att det är så olika hur man reagerar på operationen, som med allt annat. En del kan komma upp med hjälp redan efter 3-4 timmar. Och har man ont så får man smärtlindring. Så jag känner mej lugn nu. De vet vad de gör och de är så kunnig personal. Fick träffa några av sköterskorna och de verkar vara helsköna :o) Positiva och glada!!

    Och som min barnmorska sa. De som är på op har ju oftast en massa tråkiga operationer där de får ta hand om mycket sjuka människor. För dem är det en höjdpunkt då det är inplanerade snitt. Det är ju en Glädje för dem att få vara med om en förlossning mitt i det tråkiga de jobbar med.

    KRAM! :o)
  29. Medlem sedan
    Sep 1998
    #15

    Skönt att

    känner att du gjort rätt val. Lycka till med snittet!
  30. 15
    Skönt att känner att du gjort rätt val. Lycka till med snittet!
  31. Anna m Hampus 01+bf14/2
    #16

    Skönt att ha tagit beslutet.

    Det kommer nog att gå bra och snart har ni den lill* hos er.

    Kram
  32. 16
    Skönt att ha tagit beslutet. Det kommer nog att gå bra och snart har ni den lill* hos er.

    Kram
  33. Medlem sedan
    Jan 2005
    #17

    Så skönt!

    Då väntar Ni förväntansfullt på Snittdatum, precis som jag väntar med stor spänning att förlossningen ska starta ;)

    Håller mina tummar för att allt ska gå bra för Er! massa kramar!
  34. 17
    Så skönt! Då väntar Ni förväntansfullt på Snittdatum, precis som jag väntar med stor spänning att förlossningen ska starta ;)

    Håller mina tummar för att allt ska gå bra för Er! massa kramar!
  35. Medlem sedan
    Dec 2003
    #18

    Oh gumman

    skönt att veta att du slipper \"oroa\" dig den här gången. Hur stor tror man att liten är i magen? Du kanske skrev det igår och jag svarade säkert men hjärnan minns inte.

    kram
  36. 18
    Oh gumman skönt att veta att du slipper \"oroa\" dig den här gången. Hur stor tror man att liten är i magen? Du kanske skrev det igår och jag svarade säkert men hjärnan minns inte.

    kram
  37. Medlem sedan
    Apr 2002
    #19

    Skönt!

    Vad bra att ni kom fram till något som känns så bra för er! Tänk vad häftigt att ni redan nu vet när h*n kommer att komma ut, man längtar ju halvt om halvt ihjäl isg nu tycker jag...
    Stora kramar från mig.
  38. 19
    Skönt! Vad bra att ni kom fram till något som känns så bra för er! Tänk vad häftigt att ni redan nu vet när h*n kommer att komma ut, man längtar ju halvt om halvt ihjäl isg nu tycker jag...
    Stora kramar från mig.
  39. Medlem sedan
    Nov 2002
    #20

    Dom beräknade..

    ...att den just nu väger 3 kg..så ingen jättestor bebis ännu o om mätningarna stämmer så borde bebben inte inte bli jättestor till bf heller....men eftersom jag hade en del komplikationer sist så känns det inte som att jag vill chansa. Läkaren pratade om att man kan ju göra snitt om man tex ser att värkarbetet avtar under förlossningen (som det gjorde med Elias)...men det villl jag inte vara med om...därför valdes nu planerat snitt! Känns mkt bättre!

    *kram*
  40. 20
    Dom beräknade.. ...att den just nu väger 3 kg..så ingen jättestor bebis ännu o om mätningarna stämmer så borde bebben inte inte bli jättestor till bf heller....men eftersom jag hade en del komplikationer sist så känns det inte som att jag vill chansa. Läkaren pratade om att man kan ju göra snitt om man tex ser att värkarbetet avtar under förlossningen (som det gjorde med Elias)...men det villl jag inte vara med om...därför valdes nu planerat snitt! Känns mkt bättre!

    *kram*
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Åter från Dr
    By Tiger_Lux in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-01-31, 15:44
  2. åter från bm
    By NYC-Maria in forum _1012 Decemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-12-07, 14:29
  3. Åter från VUL
    By freija in forum _1104 Aprilbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2010-09-18, 19:54
  4. åter från usö
    By busan bf 19/2 in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-02-02, 14:38
  5. Åter från doktorn.
    By Anonym in forum Kropp & hälsa
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-10-18, 14:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar