Följdfråga till dagis enkäten
_03 Vårbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2002
    #1

    Följdfråga till dagis enkäten

    - om båda jobbar vissa veckor 9-18. Skulle ni då försöka skaffa barnvakt då, eller skulle ni låta barnet gå på dagis 08:45-18:15?

    (En parentes är att Linus somnar 19:00 vardagar)
  2. 1
    Följdfråga till dagis enkäten - om båda jobbar vissa veckor 9-18. Skulle ni då försöka skaffa barnvakt då, eller skulle ni låta barnet gå på dagis 08:45-18:15?

    (En parentes är att Linus somnar 19:00 vardagar)
  3. Nilla med David och Maja
    #2

    skulle...

    inte gå tror jag, vårt dagis stänger 17.30. skulle nog försöka att en börjar jobba tidigare för att kunna gå tidigare. annars får man ju nästan skaffa en barnflicka som hämtar. jag tror att det skulle vara väldigt tröttande för barnen att gå ända till 18.15. det blir ju i princip direkt i säng för Linus men om man inte har något val så...
  4. 2
    skulle... inte gå tror jag, vårt dagis stänger 17.30. skulle nog försöka att en börjar jobba tidigare för att kunna gå tidigare. annars får man ju nästan skaffa en barnflicka som hämtar. jag tror att det skulle vara väldigt tröttande för barnen att gå ända till 18.15. det blir ju i princip direkt i säng för Linus men om man inte har något val så...
  5. Medlem sedan
    Jan 2003
    #3

    Svårt

    det beror ju på vem den barnvakten är?

    I vårt fall skulle det vara min mamma, Amandas älskade mormor och det hade helt klart varit bäst för oss att mormor hämtade på dagis och gick hem med lillan.

    Men om barnvakten är någon han inte har den anknytningen till, tex någon grannflicka el så, så kanske det är bättre att vara kvar på dagis hos fröknarna han känner väl. Det är ju antagligen ganska få barn kvar så sent och därmed blir det ju lugnt och skönt och tid att prata och pyssla kanske?

    Det beror ju oxå på hur Linus trivs på dagis, om han är lite tveksam till dagis så kan kanske för långa dagar göra att han tippar över och blir negativ. Om han å andra sidan älskar sitt dagis så kanske det inte är så farligt att dagarna blir långa?

    Det är nog ganska individuellt och svårt att råda någon annan...

    Men i vårt fall hade det solklart varit bäst om Amanda kunde bli hämtad tidigt av mormor.
  6. 3
    Svårt det beror ju på vem den barnvakten är?

    I vårt fall skulle det vara min mamma, Amandas älskade mormor och det hade helt klart varit bäst för oss att mormor hämtade på dagis och gick hem med lillan.

    Men om barnvakten är någon han inte har den anknytningen till, tex någon grannflicka el så, så kanske det är bättre att vara kvar på dagis hos fröknarna han känner väl. Det är ju antagligen ganska få barn kvar så sent och därmed blir det ju lugnt och skönt och tid att prata och pyssla kanske?

    Det beror ju oxå på hur Linus trivs på dagis, om han är lite tveksam till dagis så kan kanske för långa dagar göra att han tippar över och blir negativ. Om han å andra sidan älskar sitt dagis så kanske det inte är så farligt att dagarna blir långa?

    Det är nog ganska individuellt och svårt att råda någon annan...

    Men i vårt fall hade det solklart varit bäst om Amanda kunde bli hämtad tidigt av mormor.
  7. Medlem sedan
    Mar 2002
    #4

    De har inte öppet så länge

    Tror de stänger vid 17-17.30...

    Nu har vi inte sådana tider, och har aldrig haft. Förhoppningsvis behöver vi inte ha det nån gång heller, för det skulle ju inte funka så bra. Vill inte vara beroende av att nån annan kan ta hand om barnen heller (utöver dagiset då alltså)..
  8. 4
    De har inte öppet så länge Tror de stänger vid 17-17.30...

    Nu har vi inte sådana tider, och har aldrig haft. Förhoppningsvis behöver vi inte ha det nån gång heller, för det skulle ju inte funka så bra. Vill inte vara beroende av att nån annan kan ta hand om barnen heller (utöver dagiset då alltså)..
  9. Medlem sedan
    Aug 2000
    #5

    Går inte...

    ...då dagis stänger 17:30. Jag skulle försöka lösa det på nåt annat sätt istället.
  10. 5
    Går inte... ...då dagis stänger 17:30. Jag skulle försöka lösa det på nåt annat sätt istället.
  11. Medlem sedan
    Sep 2002
    #6

    Här stänger dagis 17

    Men vi valde dagiset då vi vet att vi aldrig är borta så länge båda två, och skulle så ske så ordnar vi barnvakt.
    Jag hade nog skaffat barnvakt som lät honom påbörja nattning istället för att sitta och vara sömnig på dagis
  12. 6
    Här stänger dagis 17 Men vi valde dagiset då vi vet att vi aldrig är borta så länge båda två, och skulle så ske så ordnar vi barnvakt.
    Jag hade nog skaffat barnvakt som lät honom påbörja nattning istället för att sitta och vara sömnig på dagis
  13. Medlem sedan
    Mar 2002
    #7

    Vet inte

    Arvids dagisavdelning stänger kl 17, så det skulle inte gå. OM barnet behöver vara kvar senare än så, så finns det en annan avdelning på samma dagis som stänger kl 18 tror jag. Senare än så kan man alltså inte ha barnet där.

    Vi har ingen släkt etc i samma stad, så vi har ingen som kan rycka in och hjälpa oss om det skulle behövas. I nödfall skulle Arvid säkert kunna gå hem med våra grannar som har en son på Arvids avdelning. Men det skulle ju vara enstaka tillfällen och inte hela veckor. De har tre barn själva, så att ha en fjärde varje kväll i en hel vecka med jämna mellanrum tror jag inte skulle vara så jättepopulärt.

    Om vi hade sådana arbetstider hade någon av oss blivit tvungen att jobba deltid helt enkelt. Tur nog har vi rätt flexibla arbetstider. Och jag har jobbat deltid ändå, för att Arvid inte ska få alltför långa dagar på dagis.
  14. 7
    Vet inte Arvids dagisavdelning stänger kl 17, så det skulle inte gå. OM barnet behöver vara kvar senare än så, så finns det en annan avdelning på samma dagis som stänger kl 18 tror jag. Senare än så kan man alltså inte ha barnet där.

    Vi har ingen släkt etc i samma stad, så vi har ingen som kan rycka in och hjälpa oss om det skulle behövas. I nödfall skulle Arvid säkert kunna gå hem med våra grannar som har en son på Arvids avdelning. Men det skulle ju vara enstaka tillfällen och inte hela veckor. De har tre barn själva, så att ha en fjärde varje kväll i en hel vecka med jämna mellanrum tror jag inte skulle vara så jättepopulärt.

    Om vi hade sådana arbetstider hade någon av oss blivit tvungen att jobba deltid helt enkelt. Tur nog har vi rätt flexibla arbetstider. Och jag har jobbat deltid ändå, för att Arvid inte ska få alltför långa dagar på dagis.
  15. MiaKL m Samuel-03,bf 26/3
    #8

    Jag skulle...

    försöka fixa en barnvakt. Dels så stänger vårt dagis 17.30 så det skulle inte gå längre och sedan så tycker jag att Samuel tycker det är tråkigt på dagis redan runt 17 när jag hämtar honom efter 17 någon enstaka gång och därför vill jag inte att han ska vara kvar till stängning.
  16. 8
    Jag skulle... försöka fixa en barnvakt. Dels så stänger vårt dagis 17.30 så det skulle inte gå längre och sedan så tycker jag att Samuel tycker det är tråkigt på dagis redan runt 17 när jag hämtar honom efter 17 någon enstaka gång och därför vill jag inte att han ska vara kvar till stängning.

Liknande trådar

  1. Följdfråga till "egen-nyckel" enkäten
    By ~Trixie~ in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-08-27, 18:22
  2. Liten följdfråga till enkäten
    By marilin in forum _1101 Januaribarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-02-04, 13:13
  3. Följdfråga till enkäten nedan
    By Karin m I&O in forum _0207 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-09-02, 21:13
  4. Svar på följdfråga ang fp/dagis nedan
    By Kumikameli in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-07-01, 11:26
  5. Följdfråga till enkäten
    By Achelois in forum Ordet är fritt
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2007-07-13, 19:55
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar