Mini-enkät: (för den som orkar)
_0511 Novemberbarn
  1. KAJO
    #1

    Mini-enkät: (för den som orkar)

    Satt och bläddrade bakåt i denna tråd och upptäckte att de första sidorna är fyllda med nick jag inte känner igen. Kanske döljer ni er där bakom namn jag inte känner igen- som ni senare bytt- eller så gjorde ni liksom jag debut senare.
    Därför:

    1. Vilket datum dök du upp här i ankomstgruppen, och...

    2. Hur löd första inlägget?
  2. 1
    Mini-enkät: (för den som orkar) Satt och bläddrade bakåt i denna tråd och upptäckte att de första sidorna är fyllda med nick jag inte känner igen. Kanske döljer ni er där bakom namn jag inte känner igen- som ni senare bytt- eller så gjorde ni liksom jag debut senare.
    Därför:

    1. Vilket datum dök du upp här i ankomstgruppen, och...

    2. Hur löd första inlägget?
  3. KAJO
    #2

    Kajsa svarar:

    1. 28 maj 2005

    2. RUBRIK: Plats för en till?
    Hej. Är relativt ny på aff och börjar precis upptäcka glädjen med alla snackämnen. Ska ha en liten någon gång i slutet av november, BF 28/11. Förhoppningsvis tittar inte bebisen ut just detta datum eftersom det är min killes födelsedag, men helst inte heller den 18/11 då dottern är född. Vill ju gärna att alla i familjen ska ha varsin födelsedag. Men det går ju inte att styra över.
    I alla fall. Såg att ni redan är många, men finns det plats för en till så vore det toppen!
    Bor i Göteborg för övrigt.
    MammaK
  4. 2
    Kajsa svarar: 1. 28 maj 2005

    2. RUBRIK: Plats för en till?
    Hej. Är relativt ny på aff och börjar precis upptäcka glädjen med alla snackämnen. Ska ha en liten någon gång i slutet av november, BF 28/11. Förhoppningsvis tittar inte bebisen ut just detta datum eftersom det är min killes födelsedag, men helst inte heller den 18/11 då dottern är född. Vill ju gärna att alla i familjen ska ha varsin födelsedag. Men det går ju inte att styra över.
    I alla fall. Såg att ni redan är många, men finns det plats för en till så vore det toppen!
    Bor i Göteborg för övrigt.
    MammaK
  5. Medlem sedan
    Mar 2005
    #3

    Lite roligt


    1. 10/3

    2.

    Hej alla!
    Har en dotter som blir 11 år i sommar, en som precis fyllt 3 år och har bf 19/11. Trodde det var för tidigt att ens prata om men blev glad att hitta andra i \"samma sits\" här. För mig känns det ok men negativ som jag är ;) så väntar jag nu bara på att illamåendet ska komma. Mina förra graviditeter har varit hemska och illamåendet drog i båda fallen igång i v. 6.
  6. 3
    Lite roligt
    1. 10/3

    2.

    Hej alla!
    Har en dotter som blir 11 år i sommar, en som precis fyllt 3 år och har bf 19/11. Trodde det var för tidigt att ens prata om men blev glad att hitta andra i \"samma sits\" här. För mig känns det ok men negativ som jag är ;) så väntar jag nu bara på att illamåendet ska komma. Mina förra graviditeter har varit hemska och illamåendet drog i båda fallen igång i v. 6.
  7. Medlem sedan
    Oct 2002
    #4

    Siv svarar

    1. Datumet var 2005-04-27


    2. Inlägget:

    Rubrik: Ger mig in här också...

    Hej på er blivande novembermammor!

    Jag håller mest till i oktobergruppen än så länge, men har smygläst härinne ganska länge nu... Bf är 24 oktober, men med tanke på att sonen väntade 15 dagar extra innan han vill ut så är ju risken ganska stor att det blir en novemberbebis i alla fall.
    Hoppas att jag kan få stöta o blöta saker även med er härinne, varkar vara ett trevligt gäng!

    Några från Göteborgstrakten, förresten? I förra ankomstgruppen blev vi ett gäng som fikade ibland, mycket trevligt... hoppas på något liknande även denna gång!

    Siv m. David 03 + Liten v. 15
  8. 4
    Siv svarar 1. Datumet var 2005-04-27


    2. Inlägget:

    Rubrik: Ger mig in här också...

    Hej på er blivande novembermammor!

    Jag håller mest till i oktobergruppen än så länge, men har smygläst härinne ganska länge nu... Bf är 24 oktober, men med tanke på att sonen väntade 15 dagar extra innan han vill ut så är ju risken ganska stor att det blir en novemberbebis i alla fall.
    Hoppas att jag kan få stöta o blöta saker även med er härinne, varkar vara ett trevligt gäng!

    Några från Göteborgstrakten, förresten? I förra ankomstgruppen blev vi ett gäng som fikade ibland, mycket trevligt... hoppas på något liknande även denna gång!

    Siv m. David 03 + Liten v. 15
  9. Agneta H med 3
    #5

    Kul enkät

    1. Vilket datum dök du upp här i ankomstgruppen, och...
    Svar: Den 12 februari 2005 och då kallade jag mig \"Tvåbarnsmamman\" (tänk nu är jag ju inte det längre för jag är trebarnsmamma). Tror att jag väntade till efter vecka 12 innan jag bytte till mitt vanliga nick.

    2. Hur löd första inlägget?
    Svar: \"Kanske, kanske kan man hamna här? Fast chansen är nog inte så stor. Tänkte egentligen vänta med att börja två månader till för att det hade passat bättre med jobbet. Men nu struntar jag i vad som är \"lämpligast\" man lever bara en gång och barn är viktigare och roligare än jobb. Har två underbara ungar redan och har svårt att bli gravid. Så chansen att hamna här är väl minimal men jag lever på hoppet.;o)Nej, nu ska jag nog ta och lura maken i säng.;o)\"
  10. 5
    Kul enkät 1. Vilket datum dök du upp här i ankomstgruppen, och...
    Svar: Den 12 februari 2005 och då kallade jag mig \"Tvåbarnsmamman\" (tänk nu är jag ju inte det längre för jag är trebarnsmamma). Tror att jag väntade till efter vecka 12 innan jag bytte till mitt vanliga nick.

    2. Hur löd första inlägget?
    Svar: \"Kanske, kanske kan man hamna här? Fast chansen är nog inte så stor. Tänkte egentligen vänta med att börja två månader till för att det hade passat bättre med jobbet. Men nu struntar jag i vad som är \"lämpligast\" man lever bara en gång och barn är viktigare och roligare än jobb. Har två underbara ungar redan och har svårt att bli gravid. Så chansen att hamna här är väl minimal men jag lever på hoppet.;o)Nej, nu ska jag nog ta och lura maken i säng.;o)\"
  11. Mira med tre guld
    #6

    Va kul enkät! snälla skriv om det

    ni kände/visste/ville i första inlägget stämde, blev som ni tänkt er. Typ med bf:s, illamående etc.
    Himla kul o se ju!
  12. 6
    Va kul enkät! snälla skriv om det ni kände/visste/ville i första inlägget stämde, blev som ni tänkt er. Typ med bf:s, illamående etc.
    Himla kul o se ju!
  13. Medlem sedan
    Sep 2002
    #7

    Stina svarar

    1. Vilket datum dök du upp här i ankomstgruppen,
    Dök upp första gången den 4 mars 2005. Mitt nick var då Stina m F-02 & bf 7/11
    (bytte sedan nick till Stina m Felicia & bf 6/11)

    Mitt första inlägg var svar på en enkät från Paulina men mitt första \"egna inlägg\" var så här:

    så har man testat positvt. Har tagit några dagar att smälta och jag tror inte riktigt på det ännu. Det är många frågor som snurrar. Trots att jag längtat efter detta i något år (men först nu som vi försökt) så känns det lite konstigt när det blir verkligt.
    Jag svarade på enkäten nedan men skriver lite snabbt här med:
    30 årig tjej, sambo
    har en tjej född nov 02
    bor i göteborgsområdet

    Ser fram mot att lära känna fler nov mammor.

    längtar just nu till att de första 12 veckorna ska passera...
  14. 7
    Stina svarar 1. Vilket datum dök du upp här i ankomstgruppen,
    Dök upp första gången den 4 mars 2005. Mitt nick var då Stina m F-02 & bf 7/11
    (bytte sedan nick till Stina m Felicia & bf 6/11)

    Mitt första inlägg var svar på en enkät från Paulina men mitt första \"egna inlägg\" var så här:

    så har man testat positvt. Har tagit några dagar att smälta och jag tror inte riktigt på det ännu. Det är många frågor som snurrar. Trots att jag längtat efter detta i något år (men först nu som vi försökt) så känns det lite konstigt när det blir verkligt.
    Jag svarade på enkäten nedan men skriver lite snabbt här med:
    30 årig tjej, sambo
    har en tjej född nov 02
    bor i göteborgsområdet

    Ser fram mot att lära känna fler nov mammor.

    längtar just nu till att de första 12 veckorna ska passera...
  15. Medlem sedan
    Sep 2002
    #8

    Kul

    att du lyckades lura maken då!
    Jag kollade precis vilket som var mitt första inlägg och såg att tvåbarnsmamman förekom på en del inlägg. Funderarde precis på vem det var - nu vet jag!
  16. 8
    Kul att du lyckades lura maken då!
    Jag kollade precis vilket som var mitt första inlägg och såg att tvåbarnsmamman förekom på en del inlägg. Funderarde precis på vem det var - nu vet jag!
  17. Mira med tre guld
    #9

    Mira svarar

    1. 10/3-05

    2. RUBRIK: Då vart det dags igen...

    Helt plötsligt är man gravid, oplanerat men gud va välkommet!
    Det känns dock lite ovant eftersom jag egentligen är ett riktigt kontrollfreak som planerar allt i förväg annars. Men inte detta tredje barn. o visst är det skönt samtidigt att bara känna sig lite halvgalen mellan varven....Men men kul ska det bli i vilket fall o skönt för barnen att få vara hemma snart igen med mamma...o lillasyster eller lillebror.
  18. 9
    Mira svarar 1. 10/3-05

    2. RUBRIK: Då vart det dags igen...

    Helt plötsligt är man gravid, oplanerat men gud va välkommet!
    Det känns dock lite ovant eftersom jag egentligen är ett riktigt kontrollfreak som planerar allt i förväg annars. Men inte detta tredje barn. o visst är det skönt samtidigt att bara känna sig lite halvgalen mellan varven....Men men kul ska det bli i vilket fall o skönt för barnen att få vara hemma snart igen med mamma...o lillasyster eller lillebror.
  19. Mira med tre guld
    #10

    Vart förresten en

    lillasyster.
  20. 10
    Vart förresten en lillasyster.
  21. KAJO
    #11

    Jo,

    och det blev en lillebror som föddes mitt emellan sambon och dottern, d v s 23 november.
  22. 11
    Jo, och det blev en lillebror som föddes mitt emellan sambon och dottern, d v s 23 november.
  23. Medlem sedan
    Jan 2004
    #12

    Svarar...

    på 1 och 2 med en gång genom att kopiera in mitt första inlägg i detta snack:

    Hej! (halvpresentation) (2005-04-08 11:59:36)
    A

    Jag är gravid men är ännu osäker på om jag kommer att tillhöra oktober eller novembergruppen så tillsvidare kommer jag att titta in på båda. Jag hoppas det är okej. :-)

    Detta var/är en rätt så omtumlande upptäckt. Jag har sedan tidigare 3 barn så detta är min fjärde, oj vad det låter mycket plötsligt! *s*

    Jag lovar att ge en mer utförlig presentation framöver men jag har inte riktigt \"gått ut\" med detta än så jag ligger lite lågt ett tag. Men som den obotliga \"snackare\" jag är så kan jag ju inte hålla mig. *s*

    ***

    Jag använde mig alltså av det väldigt fantasifulla nicket A och trodde vid tidpunkten alltså att det var månadsskiftet okt/nov som gällde och inte nov/dec som det senare skulle visa sig. *s*
  24. 12
    Svarar... på 1 och 2 med en gång genom att kopiera in mitt första inlägg i detta snack:

    Hej! (halvpresentation) (2005-04-08 11:59:36)
    A

    Jag är gravid men är ännu osäker på om jag kommer att tillhöra oktober eller novembergruppen så tillsvidare kommer jag att titta in på båda. Jag hoppas det är okej. :-)

    Detta var/är en rätt så omtumlande upptäckt. Jag har sedan tidigare 3 barn så detta är min fjärde, oj vad det låter mycket plötsligt! *s*

    Jag lovar att ge en mer utförlig presentation framöver men jag har inte riktigt \"gått ut\" med detta än så jag ligger lite lågt ett tag. Men som den obotliga \"snackare\" jag är så kan jag ju inte hålla mig. *s*

    ***

    Jag använde mig alltså av det väldigt fantasifulla nicket A och trodde vid tidpunkten alltså att det var månadsskiftet okt/nov som gällde och inte nov/dec som det senare skulle visa sig. *s*
  25. Medlem sedan
    Dec 1999
    #13

    Jost svar

    1. Vilket datum dök du upp här i ankomstgruppen, och...3 oktober 05, svarade jag en \"J\". Hade sjäv nicket \"Trítill\".


    2. Hur löd första inlägget?
    \"I början av dec. Varför inte räkna själv?
    http://www.familjeliv.se/Gravid/graviditetsutrakning.php

    Lycka till!\"

  26. 13
    Jost svar 1. Vilket datum dök du upp här i ankomstgruppen, och...3 oktober 05, svarade jag en \"J\". Hade sjäv nicket \"Trítill\".


    2. Hur löd första inlägget?
    \"I början av dec. Varför inte räkna själv?
    http://www.familjeliv.se/Gravid/graviditetsutrakning.php

    Lycka till!\"

  27. Medlem sedan
    Jan 2003
    #14

    Jenny svarar

    1. 26 februari 2005
    2. Rubrik: Vill så gärna hamna här!!
    Text: Jobbigt att vänta....mensen beräknas komma ungefär på onsdag. Vill ju veta nu!!!!
    Hoppas att jag får sällskapa med er här sen iallafall!!
    Grattis till er alla som testat positivt, är så avundsjuk1!
  28. 14
    Jenny svarar 1. 26 februari 2005
    2. Rubrik: Vill så gärna hamna här!!
    Text: Jobbigt att vänta....mensen beräknas komma ungefär på onsdag. Vill ju veta nu!!!!
    Hoppas att jag får sällskapa med er här sen iallafall!!
    Grattis till er alla som testat positivt, är så avundsjuk1!
  29. Medlem sedan
    Dec 1999
    #15

    Ähh snurriga jag!!!

    Vänd fel på datumet. 10 mars ska det ju vara.
  30. 15
    Ähh snurriga jag!!! Vänd fel på datumet. 10 mars ska det ju vara.
  31. Medlem sedan
    Dec 1999
    #16

    På tal om Paulina

    Vart har hon tagit vägen? Någon som vet?
  32. 16
    På tal om Paulina Vart har hon tagit vägen? Någon som vet?
  33. Maria med Tilde och Theo
    #17

    Roligt!

    Mina svar:

    Nu hoppar jag hit!!! (2005-03-16 11:58:20)

    Testade pos (knallila streck, inga tveksamheter) för fem minuter sedan och har ännu inte riktigt fattat det. Men om allt går vägen blir det bebis 21/11. Kort presentation:
    Jag heter Maria, blir 28 år i sommar och bor ett par mil norr om Göteborg. Jag och sambon har en dotter som fyllde tre i januari. Lyckades på fjärde försöket med syskontillverkningen, om allt nu går bra vill säga. Jag är så glad över att få komma hit!!!
    Kramar till er alla
  34. 17
    Roligt! Mina svar:

    Nu hoppar jag hit!!! (2005-03-16 11:58:20)

    Testade pos (knallila streck, inga tveksamheter) för fem minuter sedan och har ännu inte riktigt fattat det. Men om allt går vägen blir det bebis 21/11. Kort presentation:
    Jag heter Maria, blir 28 år i sommar och bor ett par mil norr om Göteborg. Jag och sambon har en dotter som fyllde tre i januari. Lyckades på fjärde försöket med syskontillverkningen, om allt nu går bra vill säga. Jag är så glad över att få komma hit!!!
    Kramar till er alla
  35. Medlem sedan
    Nov 2002
    #18

    Skrev så här den 3/3

    \"Har presis testat positivt!! Och ni är de första som får veta =) man vill ju så gärna berätta för nån.
    Jag kommer vara lite småanonym tills jag känner mig mer säker på att det går bra det här. Har ett MA (upptäckt i v 12) och påföljande skrapning i bagaget och ska beställa tid för ett tidigt vaginalt UL för att slippa gå och oroa mig. E i min signatur är min dotter som alltså förhoppningsvis ska bli storasyster.
    Preliminärt bf blir om allt vill sig 7/11.

    Åh vad kul att få tillhöra en ankomstgrupp igen =)
    På återseende, kram /
    \"

    Kallade mig för M + E + bf 7/11 tills jag kände mig mer säker. Minns inte när jag gav upp \"anonymiteten\".

    Kul att läsa lite på de där gamla sidorna. Det känns så länge sen men ändå så nära.
    /
  36. 18
    Skrev så här den 3/3 \"Har presis testat positivt!! Och ni är de första som får veta =) man vill ju så gärna berätta för nån.
    Jag kommer vara lite småanonym tills jag känner mig mer säker på att det går bra det här. Har ett MA (upptäckt i v 12) och påföljande skrapning i bagaget och ska beställa tid för ett tidigt vaginalt UL för att slippa gå och oroa mig. E i min signatur är min dotter som alltså förhoppningsvis ska bli storasyster.
    Preliminärt bf blir om allt vill sig 7/11.

    Åh vad kul att få tillhöra en ankomstgrupp igen =)
    På återseende, kram /
    \"

    Kallade mig för M + E + bf 7/11 tills jag kände mig mer säker. Minns inte när jag gav upp \"anonymiteten\".

    Kul att läsa lite på de där gamla sidorna. Det känns så länge sen men ändå så nära.
    /
  37. Agneta H med 3
    #19

    Ja fast...

    ...maken behöver man iofs inte lura. Det är nog tvärtom isåfall.;o) Stackarn får just nu stå ut med att jag inte har lust med sex. Det brukar dröja ett tag efter förlossningen för min del.
  38. 19
    Ja fast... ...maken behöver man iofs inte lura. Det är nog tvärtom isåfall.;o) Stackarn får just nu stå ut med att jag inte har lust med sex. Det brukar dröja ett tag efter förlossningen för min del.
  39. Lollipop m Ludvig 4/11
    #20

    Kul att se tillbaka

    1. Vilket datum dök du upp här i ankomstgruppen, och...
    8 mars.
    2. Hur löd första inlägget?
    -Smyger in här-
    Jag testade positivt i torsdags, 4 dagar efter IM. Beräknas till den 8 november (den enda månaden jag inte ville ha barn, börjar känna att jag vill det nu iofs ;)Är överlycklig, men vågar inte riktigt tro att det är sant ännu. Går och väntar på en väldigt sen mens... I alla fall är jag nästan 30 år, bor i Sthlm, har en sambo, jobbar mm mm.
  40. 20
    Kul att se tillbaka 1. Vilket datum dök du upp här i ankomstgruppen, och...
    8 mars.
    2. Hur löd första inlägget?
    -Smyger in här-
    Jag testade positivt i torsdags, 4 dagar efter IM. Beräknas till den 8 november (den enda månaden jag inte ville ha barn, börjar känna att jag vill det nu iofs ;)Är överlycklig, men vågar inte riktigt tro att det är sant ännu. Går och väntar på en väldigt sen mens... I alla fall är jag nästan 30 år, bor i Sthlm, har en sambo, jobbar mm mm.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Airline pick ? Mini mini enkät
    By A_Cei in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2011-01-11, 00:49
  2. Mini mini enkät!
    By Ronja31 in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2008-02-07, 21:59
  3. Mini mini enkät
    By lillan2 in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-06-07, 21:42
  4. Mini-mini-enkät!
    By AniLov in forum _0310 Oktoberbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-05-31, 08:45
  5. Mini mini enkät..
    By fialerso in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2006-05-12, 15:30
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar