Vad gör ni i din familj just nu?
_0510 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2001
    #1

    Vad gör ni i din familj just nu?

    Jag: sitter här och snurrar på stolen och håller förhoppningsvis miss övertrött sovandes, så att vi kan gå och lägga oss. Normalt sett är det bara att lägga sig, men idag har hon bara sovit 45-minuterspass och skrikit. Tror hon har ont i magen. En vecka sedan hon bajsade.

    Isabelle: sover för tillfället *pust* i sjal på min mage. Har mössa på huvudet, för vi var ute en vända i blåsten.

    August: Gråter, efter att ha blivit väckt av lillasyster för 45 minuter sedan.

    Maken: Försöker natta om superledsen storeberor.

    Tack och lov är detta inte vardagsmat hemma hos oss!
  2. 1
    Vad gör ni i din familj just nu? Jag: sitter här och snurrar på stolen och håller förhoppningsvis miss övertrött sovandes, så att vi kan gå och lägga oss. Normalt sett är det bara att lägga sig, men idag har hon bara sovit 45-minuterspass och skrikit. Tror hon har ont i magen. En vecka sedan hon bajsade.

    Isabelle: sover för tillfället *pust* i sjal på min mage. Har mössa på huvudet, för vi var ute en vända i blåsten.

    August: Gråter, efter att ha blivit väckt av lillasyster för 45 minuter sedan.

    Maken: Försöker natta om superledsen storeberor.

    Tack och lov är detta inte vardagsmat hemma hos oss!
  3. Medlem sedan
    Jul 2004
    #2

    Sen rapport

    Maken tittar på Tv och ska strax lägga sig. Leah håller på att vakna för att bli ammad och bytt på. Jag ska lägga mig efter det. Felicia 2 år har magsjuka och har just somnat efter en redig spya, varpå vi fick sanera hela hennes säng :-(

    Det är fö snart 2 v sedan Leah bajsade! Väntar på den stora laddningen...

    Natti!
  4. 2
    Sen rapport Maken tittar på Tv och ska strax lägga sig. Leah håller på att vakna för att bli ammad och bytt på. Jag ska lägga mig efter det. Felicia 2 år har magsjuka och har just somnat efter en redig spya, varpå vi fick sanera hela hennes säng :-(

    Det är fö snart 2 v sedan Leah bajsade! Väntar på den stora laddningen...

    Natti!
  5. Medlem sedan
    Jan 2004
    #3

    Här har vi

    inte mycket för oss eftersom min son är sjuk och sover

    Emma ligger på golvet coh tittar på sina händer
    dottern sitter vid bordet och leker rollspel med ngr figurer

    jag sitter och surfar och mannen är på jobbet.
  6. 3
    Här har vi inte mycket för oss eftersom min son är sjuk och sover

    Emma ligger på golvet coh tittar på sina händer
    dottern sitter vid bordet och leker rollspel med ngr figurer

    jag sitter och surfar och mannen är på jobbet.
  7. Medlem sedan
    Oct 1999
    #4

    Borde sova...

    ..för jag är ensam med barnen och måste mao upp i morgon:0)

    Men jag \"ska bara\" lite av varje först, tex dricka upp teet och surfa lite;0)

    Status här är att för ögonblicket så sover alla sex barnen i sina sängar:0)
    Fast nu ljög jag lite, för det är faktiskt bara tre av dem som ligger i egna sängar!
    Corrinda som brutit benet kan inte komma upp för trappan till sitt rum så hon ligger i lekrummet på en extrasäng,Robban saknade sin tvillingsyrra nåt så makalöst( de delar rum) så han ligger nu på en madrass intill henne i lekrummet;0)
    Och Trixie ligger mitt i sambons och min säng och tronar!

    Där ska jag snart krypa ner jag med....zzzzzzzzz
  8. 4
    Borde sova... ..för jag är ensam med barnen och måste mao upp i morgon:0)

    Men jag \"ska bara\" lite av varje först, tex dricka upp teet och surfa lite;0)

    Status här är att för ögonblicket så sover alla sex barnen i sina sängar:0)
    Fast nu ljög jag lite, för det är faktiskt bara tre av dem som ligger i egna sängar!
    Corrinda som brutit benet kan inte komma upp för trappan till sitt rum så hon ligger i lekrummet på en extrasäng,Robban saknade sin tvillingsyrra nåt så makalöst( de delar rum) så han ligger nu på en madrass intill henne i lekrummet;0)
    Och Trixie ligger mitt i sambons och min säng och tronar!

    Där ska jag snart krypa ner jag med....zzzzzzzzz
  9. Medlem sedan
    Jan 2001
    #5

    Nattsvar:

    Jag: sitter här och pustar lite efter kvällens ridlektion. Det märks att magmusklerna är obefintliga, kan jag säga! Ska snart in och lägga mig hos Måns och ge honom lite mat, han äter i sömnen ;o)

    Sambon: Sitter vid sin dator och jobbar

    Filippa: Ligger faktiskt vaken, eftersom hon av misstag somnade framför Bolibompa....

    Måns: Sover sött sedan kl 20.30
  10. 5
    Nattsvar: Jag: sitter här och pustar lite efter kvällens ridlektion. Det märks att magmusklerna är obefintliga, kan jag säga! Ska snart in och lägga mig hos Måns och ge honom lite mat, han äter i sömnen ;o)

    Sambon: Sitter vid sin dator och jobbar

    Filippa: Ligger faktiskt vaken, eftersom hon av misstag somnade framför Bolibompa....

    Måns: Sover sött sedan kl 20.30
  11. Medlem sedan
    Jul 2005
    #6

    Jag är här

    min man tittar på tv och Jesper sover (tillsammans med två utav tre katter). Ska strax gå och lägga mig.
  12. 6
    Jag är här min man tittar på tv och Jesper sover (tillsammans med två utav tre katter). Ska strax gå och lägga mig.
  13. Medlem sedan
    May 2001
    #7

    Just då

    Låg alla barn och sov och jag och maken satt uppkrupna i soffan och tittade på TV. Just nu tittar Pontus på en film och gosar med Sara som ligger på golvet. De andra är på jobbet/skolan.
  14. 7
    Just då Låg alla barn och sov och jag och maken satt uppkrupna i soffan och tittade på TV. Just nu tittar Pontus på en film och gosar med Sara som ligger på golvet. De andra är på jobbet/skolan.
  15. Medlem sedan
    Feb 2005
    #8

    Just nu...

    sitter jag här framför datorn och ska försöka hitta en bra bilförsäkring men jag fastnade här på Aff istället ;-)

    Wilma och Ludvig är på dagis, har nog snart samling.

    Alva sover i bilstolen sedan vi körde barnen till dagis, hon får nog sitta där och sova en stund eftersom hon är dunderförkyld...

    Sambon är på jobbresa och kommer hem sent ikväll.
  16. 8
    Just nu... sitter jag här framför datorn och ska försöka hitta en bra bilförsäkring men jag fastnade här på Aff istället ;-)

    Wilma och Ludvig är på dagis, har nog snart samling.

    Alva sover i bilstolen sedan vi körde barnen till dagis, hon får nog sitta där och sova en stund eftersom hon är dunderförkyld...

    Sambon är på jobbresa och kommer hem sent ikväll.
  17. Medlem sedan
    Jun 2003
    #9

    Nu så...

    borde jag äta frukost istället för att sitta här. Hann inte innan jag gick med Elias till dagis och sen har jag skottat snö och ammat Sofia så nu är det nog min tur...

    Elias är på dagis.

    Sofia leker med babygymmet och gnäller lite.

    Mannen är på jobbet.
  18. 9
    Nu så... borde jag äta frukost istället för att sitta här. Hann inte innan jag gick med Elias till dagis och sen har jag skottat snö och ammat Sofia så nu är det nog min tur...

    Elias är på dagis.

    Sofia leker med babygymmet och gnäller lite.

    Mannen är på jobbet.
  19. Medlem sedan
    Nov 2002
    #10

    Mår dåligt ...

    .. i natt var det makens tur att springa fram och tillbaka och spy o vara dålig i magen. Linus spydde en sväng på morgonen han också men är ganska pigg just nu - peppar peppar - Själv är jag fortfarande dålig i magen och mår lite illa .. hoppas verkligen att Ida klarar sig från magsjukan! och hoppas alla ni andra slipper eländet :(
  20. 10
    Mår dåligt ... .. i natt var det makens tur att springa fram och tillbaka och spy o vara dålig i magen. Linus spydde en sväng på morgonen han också men är ganska pigg just nu - peppar peppar - Själv är jag fortfarande dålig i magen och mår lite illa .. hoppas verkligen att Ida klarar sig från magsjukan! och hoppas alla ni andra slipper eländet :(
  21. Medlem sedan
    Mar 2004
    #11

    på väg upp..

    ur sängen, men hamnade framför datorn..(har bärbar, och det finns just nu i sängen =) )
    Tuva ligger härbredvid mig och pluddrar med kaninen (snuttefilt)

    Sambon är i Linköping på jobb, kommer inte hem förrän i morron
  22. 11
    på väg upp.. ur sängen, men hamnade framför datorn..(har bärbar, och det finns just nu i sängen =) )
    Tuva ligger härbredvid mig och pluddrar med kaninen (snuttefilt)

    Sambon är i Linköping på jobb, kommer inte hem förrän i morron
  23. MarreB och Sara 23 okt
    #12

    Surar! : (

    och det var längesedan jag surade så här. Har ömsom dragit, ömsom puttat syskonvagn av alla mina krafter uppför backar till dagis. Snömodd, oplogat och vägarbeten överallt så att jag får vänta på grävskopor och allt möjligt. Dessutom var trappan ut svinhal och gångarna på tomten oskottade. Maken kunde väl inte med det i morse i kostym *fnyser*. Tycker han att jag skall hinna med det innan dagis? Kan nämligen inte lämna barnen själva inomhus för en sekund, stora tjejen är inte att lita på med bebisen....
    Förmodigen tänkte han sig bara inte för men ändå....åh vad dåligt humör jag är på. Och då sov ändå Sara i sin egen säng hela natten för första natten i natt! Hallå, egen säng och hel natts sömn! Borde ju vara på strålande humör! Solen skiner dessutom från en klarblå himmel. Nä jag får duscha och skärpa till mig helt enkelt ; D
  24. 12
    Surar! : ( och det var längesedan jag surade så här. Har ömsom dragit, ömsom puttat syskonvagn av alla mina krafter uppför backar till dagis. Snömodd, oplogat och vägarbeten överallt så att jag får vänta på grävskopor och allt möjligt. Dessutom var trappan ut svinhal och gångarna på tomten oskottade. Maken kunde väl inte med det i morse i kostym *fnyser*. Tycker han att jag skall hinna med det innan dagis? Kan nämligen inte lämna barnen själva inomhus för en sekund, stora tjejen är inte att lita på med bebisen....
    Förmodigen tänkte han sig bara inte för men ändå....åh vad dåligt humör jag är på. Och då sov ändå Sara i sin egen säng hela natten för första natten i natt! Hallå, egen säng och hel natts sömn! Borde ju vara på strålande humör! Solen skiner dessutom från en klarblå himmel. Nä jag får duscha och skärpa till mig helt enkelt ; D
  25. MarreB och Sara 23 okt
    #13

    nyduschad o tillskärpt

    klarat upp allt med maken, solen skiner fortfarande och jag skall ta en kopp kaffe, så familjen slappar lite nu : D
    hoppas alla får en bra dag!
  26. 13
    nyduschad o tillskärpt klarat upp allt med maken, solen skiner fortfarande och jag skall ta en kopp kaffe, så familjen slappar lite nu : D
    hoppas alla får en bra dag!
  27. Medlem sedan
    Mar 2002
    #14

    Ansan svarar

    Jag: sitter här vid datorn men tänker att jag egentligen borde ha klippt till tyget jag ska sy nya sovrumsgardiner av. *dåligt samvete*

    Maken: tittar på nyheter på tv:n.

    Arvid: sover sött i sitt rum

    Ture: sover sött i sin vagga
  28. 14
    Ansan svarar Jag: sitter här vid datorn men tänker att jag egentligen borde ha klippt till tyget jag ska sy nya sovrumsgardiner av. *dåligt samvete*

    Maken: tittar på nyheter på tv:n.

    Arvid: sover sött i sitt rum

    Ture: sover sött i sin vagga
  29. Medlem sedan
    Apr 2003
    #15

    Nu...

    Jag: Sitter framför min dator & ammar samtidigt.

    Sambon: Sitter framför sin dator & spelar strategispel.

    Jonathan: Ligger i sin säng & sover sött.

    Hanna: Äter som vanligt!
  30. 15
    Nu... Jag: Sitter framför min dator & ammar samtidigt.

    Sambon: Sitter framför sin dator & spelar strategispel.

    Jonathan: Ligger i sin säng & sover sött.

    Hanna: Äter som vanligt!

Liknande trådar

  1. Båt för familj?
    By Winx 49 in forum Resesnack
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-08-04, 13:01
  2. Familj
    By anonymt namn in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-01-31, 19:06
  3. Om vi tar en familj
    By Jag-67 in forum Ordet är fritt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2008-01-09, 13:57
  4. Vad gör er familj just nu?
    By Jannan in forum Ordet är fritt
    Svar: 44
    Senaste inlägg: 2007-05-27, 19:09
  5. En familj på J
    By -Surra- in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-01-18, 17:11
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar