Pärlplattor?
_0309 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2003
    #1

    Pärlplattor?

    Hur tusan gör man? Sist strök jag med bakplåtspapper och så klart trashade lilla H den med en gång och säger glatt Titta mamma tönä (sönder). Nu har jag gjort en till skitsnygg och skulle laga den andra, men det gick inte alls och rätt vad det var så hade H tappat allt tålamod så jag la ner alltihop. Tänk att man kan byta däck på bilen, installera program på datorn eller sy diverse saker men en enkel pärlplatta fixar jag inte *s*. Någon som har några goda råd till mig? Går det att laga en trasig eller är det bara att slänga, tycker att det borde funka att smälta den igen men den kanske blir riktigt platt bara...

    Och om någon undrar så har H inte lagt några pärlor på plattan, hon sopar mest runt dem på brickan eller gärna över kanten. Än så länge är det en skoj lek när de hoppar ner i hinken igen :) Annars hade jag nog inte pallat. Vad gör man inte för ett sjukt uttråkat stackars barn?
  2. 1
    Pärlplattor? Hur tusan gör man? Sist strök jag med bakplåtspapper och så klart trashade lilla H den med en gång och säger glatt Titta mamma tönä (sönder). Nu har jag gjort en till skitsnygg och skulle laga den andra, men det gick inte alls och rätt vad det var så hade H tappat allt tålamod så jag la ner alltihop. Tänk att man kan byta däck på bilen, installera program på datorn eller sy diverse saker men en enkel pärlplatta fixar jag inte *s*. Någon som har några goda råd till mig? Går det att laga en trasig eller är det bara att slänga, tycker att det borde funka att smälta den igen men den kanske blir riktigt platt bara...

    Och om någon undrar så har H inte lagt några pärlor på plattan, hon sopar mest runt dem på brickan eller gärna över kanten. Än så länge är det en skoj lek när de hoppar ner i hinken igen :) Annars hade jag nog inte pallat. Vad gör man inte för ett sjukt uttråkat stackars barn?
  3. Medlem sedan
    Jan 2003
    #2

    Har du testat

    såna där stora pärlor till pärlplatta? C fick såna i julklapp och hon är riktigt duktig på att göra mönster med dem. Mycket enklare än de där yttepyttesmå vanliga.

    F ö kan jag nog inte hjälpa dig mer än att du gör rätt till en början det där med smörpapperet (ok, bakplåtspapperet då), fast sen är felet att du låter H komma ivägen innan de hunnit svalna ;-)
    Jag har försökt fixa till trasiga plattor men det har inte funkat.

    Shoot igen! Lycka till!
  4. 2
    Har du testat såna där stora pärlor till pärlplatta? C fick såna i julklapp och hon är riktigt duktig på att göra mönster med dem. Mycket enklare än de där yttepyttesmå vanliga.

    F ö kan jag nog inte hjälpa dig mer än att du gör rätt till en början det där med smörpapperet (ok, bakplåtspapperet då), fast sen är felet att du låter H komma ivägen innan de hunnit svalna ;-)
    Jag har försökt fixa till trasiga plattor men det har inte funkat.

    Shoot igen! Lycka till!
  5. Medlem sedan
    Feb 2003
    #3

    Nej

    Det har jag inte testat, var hittar man sådana? Fröken är fortfarande lite sjuk så vi får väl ta en tripp imorgon och shoppa något skoj.

    Jag slänger skiten helt enkelt, men värmen då hög eller medel? Min fina platta *snyftar*
  6. 3
    Nej Det har jag inte testat, var hittar man sådana? Fröken är fortfarande lite sjuk så vi får väl ta en tripp imorgon och shoppa något skoj.

    Jag slänger skiten helt enkelt, men värmen då hög eller medel? Min fina platta *snyftar*

Liknande trådar

  1. Pärlplattor!
    By Annika m M&V in forum _05 Höstbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-01-26, 19:57
  2. Pärlplattor är kul!
    By ullet in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-10-02, 20:56
  3. Pärlplattor
    By Cia_med_M in forum _0410 Oktoberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-03-13, 18:33
  4. Pärlplattor
    By 71an in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-08, 11:01
  5. pärlplattor???
    By pallella in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-12-21, 09:25
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar