Fyller ju 30 år snart :-/
_05 Höstbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2004
    #1

    Fyller ju 30 år snart :-/

    bläh, känns lustigt och bli 30 år just..
    för det känns inte så längesen min egen mamma hade fest hemma och firade sin 30 årsdag..minns det så väl liksom. Och nu fyller jag detsamma..då känner man sig genast betydligt äldre.
    Men inners inne känner jag mig fortfarande inte en dag över 20 år..har samma tankar och värderingar om saker och ting som jag hade då..
    Så det är inte mycket som förändrats på 10 år..mer än att jag fått 4 barn. Köpt hus, förlovat mig osv..
    Jag kan fortfarande vara barnslig, jag kan sätta mig på en gunga och gunga, åka linbana m.m i lekparken med barnen..då har man barnasinnet kvar iallafall..

    Känner mig så omogen ibland när jag är i närheten av andra i samma ålder...jag känner mig inte riktigt på samma nivå som dem..
    Mina vänner är några år yngre än mig och vi är mer på samma nivå.

    Jag önskar mig så mycket i 30 årspresent...en assistens, en handdamsugare, en spa weekend, pengar till min och killens resa i sommar, presentkort i klädbutiker på stan..m.m
    Jag ÄLSKAR presenter och känner mig som ett litet barn på julafton....kan inte fatta folk som reser bort och avstår alla presenterna de kan få..och missar festen vid deras födelsedag.
    Jag vill inte missa min fest eller alla presenter !
    Oxå ett tecken på att jag är lite små barnslig va? *fniss*

    vet inte om jag ska hyra lokal och bjuda både vänner o familj på samma gång eller om vi ska ha det hemma o bjuda familjen en dag och vännerna en annan dag.
    vilket är bäst och hur har ni gjort?
  2. 1
    Fyller ju 30 år snart :-/ bläh, känns lustigt och bli 30 år just..
    för det känns inte så längesen min egen mamma hade fest hemma och firade sin 30 årsdag..minns det så väl liksom. Och nu fyller jag detsamma..då känner man sig genast betydligt äldre.
    Men inners inne känner jag mig fortfarande inte en dag över 20 år..har samma tankar och värderingar om saker och ting som jag hade då..
    Så det är inte mycket som förändrats på 10 år..mer än att jag fått 4 barn. Köpt hus, förlovat mig osv..
    Jag kan fortfarande vara barnslig, jag kan sätta mig på en gunga och gunga, åka linbana m.m i lekparken med barnen..då har man barnasinnet kvar iallafall..

    Känner mig så omogen ibland när jag är i närheten av andra i samma ålder...jag känner mig inte riktigt på samma nivå som dem..
    Mina vänner är några år yngre än mig och vi är mer på samma nivå.

    Jag önskar mig så mycket i 30 årspresent...en assistens, en handdamsugare, en spa weekend, pengar till min och killens resa i sommar, presentkort i klädbutiker på stan..m.m
    Jag ÄLSKAR presenter och känner mig som ett litet barn på julafton....kan inte fatta folk som reser bort och avstår alla presenterna de kan få..och missar festen vid deras födelsedag.
    Jag vill inte missa min fest eller alla presenter !
    Oxå ett tecken på att jag är lite små barnslig va? *fniss*

    vet inte om jag ska hyra lokal och bjuda både vänner o familj på samma gång eller om vi ska ha det hemma o bjuda familjen en dag och vännerna en annan dag.
    vilket är bäst och hur har ni gjort?
  3. Medlem sedan
    Oct 2002
    #2

    HA!

    Jag fyller 35 på måndag, så du är ju ung... *s*. Har inte önskat mig nåt speciellt, böcker som vanligt, pengar till en resa, något smycke av maken...

    Fest blir det på lördag... vi har öppet hus för alla mellan 10-18 o sagt till dem vi \"stött på\". Visst är det kul med kalas, men jag orkar inte göra nån \"megafest\".

    Kan ju tillägga att jag helt klart har barnasinnet kvar - varför skulle jag annars gilla att läsa sagor (fantasy), åka pulka och leka kurragömma? Tycker ärligt talat inte det har hänt mycket i sinnet sen jag var sådär 18-20 år... fast jag nu är gift, har två barn, villa osv.

    GRATTIS i förskott Linda!
  4. 2
    HA! Jag fyller 35 på måndag, så du är ju ung... *s*. Har inte önskat mig nåt speciellt, böcker som vanligt, pengar till en resa, något smycke av maken...

    Fest blir det på lördag... vi har öppet hus för alla mellan 10-18 o sagt till dem vi \"stött på\". Visst är det kul med kalas, men jag orkar inte göra nån \"megafest\".

    Kan ju tillägga att jag helt klart har barnasinnet kvar - varför skulle jag annars gilla att läsa sagor (fantasy), åka pulka och leka kurragömma? Tycker ärligt talat inte det har hänt mycket i sinnet sen jag var sådär 18-20 år... fast jag nu är gift, har två barn, villa osv.

    GRATTIS i förskott Linda!
  5. Medlem sedan
    Jan 2005
    #3

    Mm...

    fyller oxå 35 i år och det känns ju gammalt!! 30...då är man sådär lagom gammal. Det ger en viss dignitet att vara 30, men man är fortfarande ung... *ler*
    Det känns som att jag borde klippa av mig håret och skaffa en mogen frisyr, fast det vill inte min man...vi får väl se ; ) Grattis i alla fall Linda, hjoppas det blir en rolig fest!
  6. 3
    Mm... fyller oxå 35 i år och det känns ju gammalt!! 30...då är man sådär lagom gammal. Det ger en viss dignitet att vara 30, men man är fortfarande ung... *ler*
    Det känns som att jag borde klippa av mig håret och skaffa en mogen frisyr, fast det vill inte min man...vi får väl se ; ) Grattis i alla fall Linda, hjoppas det blir en rolig fest!
  7. Medlem sedan
    Jan 2001
    #4

    Vi ska ha dunderfest!

    Jag fyller 30 år i maj. Kan känna mig precis som du, typ om man är på föräldramöte på dagis, så känner jag mig inte alls så vuxen som alla andra föräldrar verkar vara!

    Vi ska ha en dunderfest i vår. Vi ska gifta oss i vår, så vi tänkte slå ihop bröllopsfest, dopfest och min 30-årsfest i ett! Smart va?!
  8. 4
    Vi ska ha dunderfest! Jag fyller 30 år i maj. Kan känna mig precis som du, typ om man är på föräldramöte på dagis, så känner jag mig inte alls så vuxen som alla andra föräldrar verkar vara!

    Vi ska ha en dunderfest i vår. Vi ska gifta oss i vår, så vi tänkte slå ihop bröllopsfest, dopfest och min 30-årsfest i ett! Smart va?!
  9. Medlem sedan
    Jul 2005
    #5

    Barnunge :)

    själv fyllde jag 40 i somras och hade en hejdundrande trädgårdsfest, trots att jag var höggravid (kändes så i alla fall). Tänkte att det är sista chansen :)
    Jag känner så väl igen dig om hur man känner sig. Själv tycker jag att jag \"blev mig\" ungefär när jag var 25 år. Sedan har jag ändrats mycket lite, mer erfaren, men i stort samma person. Visst känner man sig barnslig och omogen ofta, men det tror jag alla människor gör.
    Jag tycker du ska ha ett partaj för dig själv och alla goda vänner! Njut av livet!
  10. 5
    Barnunge :) själv fyllde jag 40 i somras och hade en hejdundrande trädgårdsfest, trots att jag var höggravid (kändes så i alla fall). Tänkte att det är sista chansen :)
    Jag känner så väl igen dig om hur man känner sig. Själv tycker jag att jag \"blev mig\" ungefär när jag var 25 år. Sedan har jag ändrats mycket lite, mer erfaren, men i stort samma person. Visst känner man sig barnslig och omogen ofta, men det tror jag alla människor gör.
    Jag tycker du ska ha ett partaj för dig själv och alla goda vänner! Njut av livet!
  11. Medlem sedan
    Jul 2005
    #6

    \"känner igen mig\" inte \"dig\" :)

    *
  12. 6
    \"känner igen mig\" inte \"dig\" :) *
  13. Medlem sedan
    Jul 2005
    #7

    Nejjjjj!!!

    Klipp inte av dig håret! Det gör alla och vi har en massa småtanter överallt (nu får jag säkert massor av påhopp, men det får jag tåla :) ).
    Tänk på att män älskar långt hår och kvinnor mår bra av att ha långt sensuellt hår! ;)
  14. 7
    Nejjjjj!!! Klipp inte av dig håret! Det gör alla och vi har en massa småtanter överallt (nu får jag säkert massor av påhopp, men det får jag tåla :) ).
    Tänk på att män älskar långt hår och kvinnor mår bra av att ha långt sensuellt hår! ;)
  15. Medlem sedan
    Jan 2005
    #8

    ; )

    Det ska jag ta och fundera på *leer*
    Min 3 1/2 åring råkade höra \"hårdiskussionen\" mellan mig och maken där ordet tant faktiskt förekom...(gissa från vem ?!) och då sa hon \"men mamma, du är ingen tant, du är en flicka...\" Det kändes ju gott att höra!!!
  16. 8
    ; ) Det ska jag ta och fundera på *leer*
    Min 3 1/2 åring råkade höra \"hårdiskussionen\" mellan mig och maken där ordet tant faktiskt förekom...(gissa från vem ?!) och då sa hon \"men mamma, du är ingen tant, du är en flicka...\" Det kändes ju gott att höra!!!
  17. Medlem sedan
    Nov 2004
    #9

    ha. tack för det du *s*

    min kille säger iallafall ärligt att jag är snyggare nu med kort hår ;-)..och det är ju huvudsaken, att han gillar det.
    Jag har sagt till han att gillar han inte det så växer jag ut det långt igen...för hans skull...men det tyckte han inte.

  18. 9
    ha. tack för det du *s* min kille säger iallafall ärligt att jag är snyggare nu med kort hår ;-)..och det är ju huvudsaken, att han gillar det.
    Jag har sagt till han att gillar han inte det så växer jag ut det långt igen...för hans skull...men det tyckte han inte.

  19. Medlem sedan
    Jan 2005
    #10

    kort hår

    inte alltid = tant, eller hur ; ) eller hur!?
  20. 10
    kort hår inte alltid = tant, eller hur ; ) eller hur!?
  21. Medlem sedan
    May 2001
    #11

    När jag fyller 40

    ska jag ha fest! 30 år firade ja hemma med buffé. Var gravid med hemsk foglossning och kände mig bara trött och tråkig. Mamma och svärmor hade lovat fixa, men de gjorde bara nåt om man påpekade det. Så nästa gång ska jag som du säger - fira ordentligt!!! Du yngling ;) Jag skulle satsa på lokal för övrigt.
  22. 11
    När jag fyller 40 ska jag ha fest! 30 år firade ja hemma med buffé. Var gravid med hemsk foglossning och kände mig bara trött och tråkig. Mamma och svärmor hade lovat fixa, men de gjorde bara nåt om man påpekade det. Så nästa gång ska jag som du säger - fira ordentligt!!! Du yngling ;) Jag skulle satsa på lokal för övrigt.
  23. Medlem sedan
    May 2001
    #12

    Supersmart!

    Med så mycket att fira måste det ju bli en dunderfest!
  24. 12
    Supersmart! Med så mycket att fira måste det ju bli en dunderfest!
  25. Medlem sedan
    Jul 2005
    #13

    nej, inte alltid

    men alltför ofta...:)
  26. 13
    nej, inte alltid men alltför ofta...:)

Liknande trådar

  1. Jag fyller 40 snart!
    By -magnolia in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-01-31, 15:39
  2. Fyller snart 35
    By AnneF med 3 busar in forum Mat & dryck
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-04-13, 05:58
  3. Fyller snart år.
    By Kulan in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-07-03, 12:40
  4. Fyller snart...30..!! ;)
    By Anna m J&A in forum _0402 Februaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-17, 12:43
  5. Fyller snart...30..!! ;)
    By Anna m J&A in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-01-09, 20:38
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar