En liten sommar /Semester enkät!
_02 Vårbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 1999
    #1

    En liten sommar /Semester enkät!

    En somrig enkät såhär mitt i smällkalla vintern! ´=) Men kanske någon vill hänga på! *S*

    * Hur länge kommer du/ni vara lediga i sommar?

    * Vad är era sommar planer så här långt?

    * Vad tror du eran -02:a kommer tycka bäst om i sommar?

    * Ev. sommar /semester tips för oss andra?!

    Detta var mitt första lilla försök till enkät.. Så någon annan gör säkert detta bättre än mig egentligen, men håll till godo *S*
    Skriver den även på vårbarn -00 och 0403 Marsbarn, där jag också finns!
    /Pillan
  2. 1
    En liten sommar /Semester enkät! En somrig enkät såhär mitt i smällkalla vintern! ´=) Men kanske någon vill hänga på! *S*

    * Hur länge kommer du/ni vara lediga i sommar?

    * Vad är era sommar planer så här långt?

    * Vad tror du eran -02:a kommer tycka bäst om i sommar?

    * Ev. sommar /semester tips för oss andra?!

    Detta var mitt första lilla försök till enkät.. Så någon annan gör säkert detta bättre än mig egentligen, men håll till godo *S*
    Skriver den även på vårbarn -00 och 0403 Marsbarn, där jag också finns!
    /Pillan
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2

    Jag svarar själv!

    * Hur länge kommer du/ni vara lediga i sommar?
    Måns är ju alltid hemma (inte börjat förskolan ännu)Så familjen kommer vara hemma hela sommaren. Jag kommer vara ledig 7-8 veckor.

    * Vad är era sommar planer så här långt?
    Husvagnen dras till västkusten, Lysekil i X (minst 3) antal veckor. Där är det verkligen ett eldorado för barnen! (Trots att campingen vi är på varken har affär, kiosk eller andra moderniteter, däremot en massa barn.. härliga bad osv)

    Vi har pratat om legoland (danmark) i början av sommaren. Det skulle nog killarna uppskatta!
    Ev. Skåne /Blekinge en tur med husvagnen?!

    Utlands semester sparar vi till hösten! (Samos, 21/9)

    * Vad tror du eran vårbarn -02 kommer tycka bäst om i sommar?
    Ta med sig sin cykel till kusten nu när han lärt sig cykla utan stödhjul! På campingen cyklar alla barnen runt till varandra och leker!
    Fiska krabbor!

    * Ev. sommar /semester tips för oss andra?!
    Astrid Lindgrens värld, Skara Sommarland, campa! (det trodde jag aldrig att jag skulle skriva, om ni hade frågat mig för ett antal år sedan!)

    Lite svar från mig!
    /Pillan

  4. 2
    Jag svarar själv! * Hur länge kommer du/ni vara lediga i sommar?
    Måns är ju alltid hemma (inte börjat förskolan ännu)Så familjen kommer vara hemma hela sommaren. Jag kommer vara ledig 7-8 veckor.

    * Vad är era sommar planer så här långt?
    Husvagnen dras till västkusten, Lysekil i X (minst 3) antal veckor. Där är det verkligen ett eldorado för barnen! (Trots att campingen vi är på varken har affär, kiosk eller andra moderniteter, däremot en massa barn.. härliga bad osv)

    Vi har pratat om legoland (danmark) i början av sommaren. Det skulle nog killarna uppskatta!
    Ev. Skåne /Blekinge en tur med husvagnen?!

    Utlands semester sparar vi till hösten! (Samos, 21/9)

    * Vad tror du eran vårbarn -02 kommer tycka bäst om i sommar?
    Ta med sig sin cykel till kusten nu när han lärt sig cykla utan stödhjul! På campingen cyklar alla barnen runt till varandra och leker!
    Fiska krabbor!

    * Ev. sommar /semester tips för oss andra?!
    Astrid Lindgrens värld, Skara Sommarland, campa! (det trodde jag aldrig att jag skulle skriva, om ni hade frågat mig för ett antal år sedan!)

    Lite svar från mig!
    /Pillan

  5. Medlem sedan
    Sep 2001
    #3

    OK

    Jag gör ett försök fast sommaren känns långt borta:)

    *Hur länge kommer du/ni vara lediga i sommar?
    -jag ska ha 4 veckors semster, maken 5 veckor plus pappaledighet. Vi försöker gå omlott och vara lediga tillsammans.

    * Vad är era sommar planer så här långt?
    -ska på bröllop i västergötland, har pratat om att åka till kompisar i Östersund. Sen blir det väl en utlandsresa oxå nån gång. Ja just det, taket på altanen ska byggas klart:)

    * Vad tror du eran -02:a kommer tycka bäst om i sommar?
    -att slippa ha kläder på sig:)

    * Ev. sommar /semester tips för oss andra?!
    -äta mycket glass!
  6. 3
    OK Jag gör ett försök fast sommaren känns långt borta:)

    *Hur länge kommer du/ni vara lediga i sommar?
    -jag ska ha 4 veckors semster, maken 5 veckor plus pappaledighet. Vi försöker gå omlott och vara lediga tillsammans.

    * Vad är era sommar planer så här långt?
    -ska på bröllop i västergötland, har pratat om att åka till kompisar i Östersund. Sen blir det väl en utlandsresa oxå nån gång. Ja just det, taket på altanen ska byggas klart:)

    * Vad tror du eran -02:a kommer tycka bäst om i sommar?
    -att slippa ha kläder på sig:)

    * Ev. sommar /semester tips för oss andra?!
    -äta mycket glass!
  7. Medlem sedan
    Dec 1999
    #4

    Svarar!

    * Hur länge kommer du/ni vara lediga i sommar?
    Kommer vara ledig från midsommar och 1,5 år fram!
    Fast barnen och sambon kommer vara helt lediga i 6-8 veckor.
    * Vad är era sommar planer så här långt? Jag ska förhoppningsvis föda barn! Undrar hur mycket man kommer vilja göra med en nyfödd bebis och nysnittad mamma? Vi ska boka in en tur till Astrid Lindgrens värld och skulle jag inte vara så pigg så åker Anders själv med de två äldsta och våra vänner och deras barn. Annars kommer vi nog inte att resa någonstans utan vi hoppas på fint väder så vi kan \"bo\" på stranden. Nästa år vill jag åka utomlands (tror jag men vi får se HUR det fungerar med tre barn *S*)

    * Vad tror du eran -02:a kommer tycka bäst om i sommar?
    Han är tokig i att bada. Så får han bara göra det är sommaren räddad!

    * Ev. sommar /semester tips för oss andra?!
    Själv älskar jag Mallorca, skulle gärna åka dit varje år! Annars är det ganska fint här nere med, speciellt stränderna i Skanör/Falsterbo!
  8. 4
    Svarar! * Hur länge kommer du/ni vara lediga i sommar?
    Kommer vara ledig från midsommar och 1,5 år fram!
    Fast barnen och sambon kommer vara helt lediga i 6-8 veckor.
    * Vad är era sommar planer så här långt? Jag ska förhoppningsvis föda barn! Undrar hur mycket man kommer vilja göra med en nyfödd bebis och nysnittad mamma? Vi ska boka in en tur till Astrid Lindgrens värld och skulle jag inte vara så pigg så åker Anders själv med de två äldsta och våra vänner och deras barn. Annars kommer vi nog inte att resa någonstans utan vi hoppas på fint väder så vi kan \"bo\" på stranden. Nästa år vill jag åka utomlands (tror jag men vi får se HUR det fungerar med tre barn *S*)

    * Vad tror du eran -02:a kommer tycka bäst om i sommar?
    Han är tokig i att bada. Så får han bara göra det är sommaren räddad!

    * Ev. sommar /semester tips för oss andra?!
    Själv älskar jag Mallorca, skulle gärna åka dit varje år! Annars är det ganska fint här nere med, speciellt stränderna i Skanör/Falsterbo!
  9. Medlem sedan
    Sep 2004
    #5

    Ebba svarar

    * Hur länge kommer du/ni vara lediga i sommar?
    ***vet inte, inte så mycket tror jag. Jag pluggar så jag ska sommarjobba. Men är superladdad inför det, har typ fått mitt sommardrömjobb! :) (Barnsköterska på neonatalen! :)) Men nån vecka blir det väl.

    * Vad är era sommar planer så här långt?
    ***Ska eventuellt åka en sväng till Norge, det vill säga om jag kan fixa tillräckligt mycket ledigt...

    * Vad tror du eran -02:a kommer tycka bäst om i sommar?
    ***Kanske Norge? Annasr älskar han ju Liseberg och dit åker vi ju garanterat minst en gång i sommar...

    * Ev. sommar /semester tips för oss andra?!
    ***Säger väl Norge igen då! Det är nästintill oslagbart att bada i kristallklart fjordvatten! man ser ner till botten trots att det är djuuuupt! :) Och så är det ju så vackert alla fjäll osv!!

  10. 5
    Ebba svarar * Hur länge kommer du/ni vara lediga i sommar?
    ***vet inte, inte så mycket tror jag. Jag pluggar så jag ska sommarjobba. Men är superladdad inför det, har typ fått mitt sommardrömjobb! :) (Barnsköterska på neonatalen! :)) Men nån vecka blir det väl.

    * Vad är era sommar planer så här långt?
    ***Ska eventuellt åka en sväng till Norge, det vill säga om jag kan fixa tillräckligt mycket ledigt...

    * Vad tror du eran -02:a kommer tycka bäst om i sommar?
    ***Kanske Norge? Annasr älskar han ju Liseberg och dit åker vi ju garanterat minst en gång i sommar...

    * Ev. sommar /semester tips för oss andra?!
    ***Säger väl Norge igen då! Det är nästintill oslagbart att bada i kristallklart fjordvatten! man ser ner till botten trots att det är djuuuupt! :) Och så är det ju så vackert alla fjäll osv!!

  11. Christel med Amanda
    #6

    Våra svävande planer...

    * Hur länge kommer du/ni vara lediga i sommar?
    - 5 veckor.

    * Vad är era sommar planer så här långt?
    - Ev Gotland. Annars blir det nog lite olika småturer runt i Sverige.

    * Vad tror du eran -02:a kommer tycka bäst om i sommar?
    - Bada och leka ute i gröngräset :-)

    * Ev. sommar /semester tips för oss andra?!
    - Jag gillar att göra småturer istället för långa semstrar. Det är kul att åka runt och se landet :-)
  12. 6
    Våra svävande planer... * Hur länge kommer du/ni vara lediga i sommar?
    - 5 veckor.

    * Vad är era sommar planer så här långt?
    - Ev Gotland. Annars blir det nog lite olika småturer runt i Sverige.

    * Vad tror du eran -02:a kommer tycka bäst om i sommar?
    - Bada och leka ute i gröngräset :-)

    * Ev. sommar /semester tips för oss andra?!
    - Jag gillar att göra småturer istället för långa semstrar. Det är kul att åka runt och se landet :-)
  13. Sol m.A&L
    #7

    Sol svarar så här

    * Hur länge kommer du/ni vara lediga i sommar?

    Jag ska vara föräldraledig hela hela hela sommaren. :)

    * Vad är era sommar planer så här långt?
    Vi ska njuta av vår ö och så ska vi en vecka till Stockholm, en vecka på roadtripp i Danmark. Ja, så lite andra småutflykter.


    * Vad tror du eran -02:a kommer tycka bäst om i sommar?

    Han är nöjd för lite, han älskar sitta i skuggan på vår favvostrand här på ön, äta melon och läsa böcker - bada och leka vid strandkanten.

    * Ev. sommar /semester tips för oss andra?!

    Kom hit till Ön...
  14. 7
    Sol svarar så här * Hur länge kommer du/ni vara lediga i sommar?

    Jag ska vara föräldraledig hela hela hela sommaren. :)

    * Vad är era sommar planer så här långt?
    Vi ska njuta av vår ö och så ska vi en vecka till Stockholm, en vecka på roadtripp i Danmark. Ja, så lite andra småutflykter.


    * Vad tror du eran -02:a kommer tycka bäst om i sommar?

    Han är nöjd för lite, han älskar sitta i skuggan på vår favvostrand här på ön, äta melon och läsa böcker - bada och leka vid strandkanten.

    * Ev. sommar /semester tips för oss andra?!

    Kom hit till Ön...
  15. Christel med Amanda
    #8

    Hihi, vilken Ö????

    låter mysigt, men var är det?
  16. 8
    Hihi, vilken Ö???? låter mysigt, men var är det?
  17. Nillan m. Malva 020528
    #9

    Njut

    Hur länge kommer du/ni vara lediga i sommar?
    - Jag och maken blir nog lediga 4 veckor var och Malva minst 6 veckor. Tre veckor blir gemensamma sedan har vi varsin vecka på tu man hand med Malva. Kanske är hon med mormor eller farmor några dagar också.

    * Vad är era sommar planer så här långt?
    - Semester på Österlen med kompis-familj planeras men inget är bokat ännu, men någon res med dem blir det. Sedan ska vi väl vara på svärmors ställe på Gräsö och självklart njuta i vår egen trädgård.

    * Vad tror du eran -02:a kommer tycka bäst om i sommar?
    - Bada.

    * Ev. sommar /semester tips för oss andra?!
    - Ta det lugnt, njut av att vara lediga, gör inte så mycket.
  18. 9
    Njut Hur länge kommer du/ni vara lediga i sommar?
    - Jag och maken blir nog lediga 4 veckor var och Malva minst 6 veckor. Tre veckor blir gemensamma sedan har vi varsin vecka på tu man hand med Malva. Kanske är hon med mormor eller farmor några dagar också.

    * Vad är era sommar planer så här långt?
    - Semester på Österlen med kompis-familj planeras men inget är bokat ännu, men någon res med dem blir det. Sedan ska vi väl vara på svärmors ställe på Gräsö och självklart njuta i vår egen trädgård.

    * Vad tror du eran -02:a kommer tycka bäst om i sommar?
    - Bada.

    * Ev. sommar /semester tips för oss andra?!
    - Ta det lugnt, njut av att vara lediga, gör inte så mycket.
  19. Medlem sedan
    Nov 1999
    #10

    Välkommen..

    .. till Västergötland *S* Där bor ju vi! ´=)

    Vet att sommaren är långt borta, men planerings människa som jag är ligger jag alltid långt före i tankarna! ´=) Kul med svar iaf!
    Kram P.
  20. 10
    Välkommen.. .. till Västergötland *S* Där bor ju vi! ´=)

    Vet att sommaren är långt borta, men planerings människa som jag är ligger jag alltid långt före i tankarna! ´=) Kul med svar iaf!
    Kram P.
  21. Medlem sedan
    Nov 1999
    #11

    Duu..

    .. Skåne är ju underbart! Skanör falsterbo är ju fantastiskt! Dit åkte vi flera gånger om året bara för att njuta av atmosfären (och kika på fina hus!) de åren som vi var skåningar!

    /Pillan

    Ps, det går alldeles utmärkt att åka utomlands med te småttingar! Vi var senast i September -05, -Kreta-! Så det tycker jag absolut ni ska \"våga er på\".
  22. 11
    Duu.. .. Skåne är ju underbart! Skanör falsterbo är ju fantastiskt! Dit åkte vi flera gånger om året bara för att njuta av atmosfären (och kika på fina hus!) de åren som vi var skåningar!

    /Pillan

    Ps, det går alldeles utmärkt att åka utomlands med te småttingar! Vi var senast i September -05, -Kreta-! Så det tycker jag absolut ni ska \"våga er på\".
  23. Medlem sedan
    Nov 1999
    #12

    Avis!

    Barnsköterska låter verkligen som ett dröm jobb!

    Och Norge vore inte så tokigt! Vi har pratat om det också.. det får vi nog ta tag i -nästa år- i år känns det redan fullt med drömmar! *S*
    /Pillan
  24. 12
    Avis! Barnsköterska låter verkligen som ett dröm jobb!

    Och Norge vore inte så tokigt! Vi har pratat om det också.. det får vi nog ta tag i -nästa år- i år känns det redan fullt med drömmar! *S*
    /Pillan
  25. Medlem sedan
    Nov 1999
    #13

    Håller med!

    Jag blev också nyfiken! ´=)
    /Pillan
  26. 13
    Håller med! Jag blev också nyfiken! ´=)
    /Pillan
  27. Medlem sedan
    Nov 1999
    #14

    *S*

    Håller med om det sista,
    \"Ta det lugnt, njut av att vara lediga, gör inte så mycket.\"

    För även om vi har enheldel planerat, så är det ändå inte så att vi g_ö_r så mkt! Veckorna på kusten tillbringas endast med att slappa.. Vi åker knappt från campingen, mer än för att handla nödvändig mat typ! Total avkoppling!
    /Pillan
  28. 14
    *S* Håller med om det sista,
    \"Ta det lugnt, njut av att vara lediga, gör inte så mycket.\"

    För även om vi har enheldel planerat, så är det ändå inte så att vi g_ö_r så mkt! Veckorna på kusten tillbringas endast med att slappa.. Vi åker knappt från campingen, mer än för att handla nödvändig mat typ! Total avkoppling!
    /Pillan
  29. Medlem sedan
    Nov 1999
    #15

    Gotland..

    .. är en dröm semester för mig! Dit s_k_a jag någon gång! (aldrig varit där)
    /Pillan
  30. 15
    Gotland.. .. är en dröm semester för mig! Dit s_k_a jag någon gång! (aldrig varit där)
    /Pillan
  31. Medlem sedan
    Dec 1999
    #16

    Visst är det underbart........

    där, vi bor ju inte där (tyvärr) men vi bor i Vellinge inte alltför långt ifrån! *S*

    Låter ju bra att det kan fungera med utomlandsresor med tre barn *S* Vi funderar också på Kreta. Var på Kreta var ni?

    Nikki
  32. 16
    Visst är det underbart........ där, vi bor ju inte där (tyvärr) men vi bor i Vellinge inte alltför långt ifrån! *S*

    Låter ju bra att det kan fungera med utomlandsresor med tre barn *S* Vi funderar också på Kreta. Var på Kreta var ni?

    Nikki
  33. Medlem sedan
    Nov 1999
    #17

    Vellinge..

    .. har man ju kört förbi några gånger! *S*

    Vi var i Agia Pelagia på Kreta, det är bara Apollo som åker dit. En liten by/stad med jätte fin strand! Absolut inte översållad med svenskar, utan lagom med allt! Rekomenderas! Men så älskar jag ju Grekland! *S*
    /Pillan
  34. 17
    Vellinge.. .. har man ju kört förbi några gånger! *S*

    Vi var i Agia Pelagia på Kreta, det är bara Apollo som åker dit. En liten by/stad med jätte fin strand! Absolut inte översållad med svenskar, utan lagom med allt! Rekomenderas! Men så älskar jag ju Grekland! *S*
    /Pillan
  35. Christel med Amanda
    #18

    Inte jag heller....

    men mannen har varit där en del... Enl honom så MÅSTE vi dit :-)
    Det är lite pyssel att hitta en semester som passar hela familjen där barnen i sommar är 17, 13 och 4 år hihi
    De stora barnen vill inte vara borta så länge från kompisarna :-)
  36. 18
    Inte jag heller.... men mannen har varit där en del... Enl honom så MÅSTE vi dit :-)
    Det är lite pyssel att hitta en semester som passar hela familjen där barnen i sommar är 17, 13 och 4 år hihi
    De stora barnen vill inte vara borta så länge från kompisarna :-)
  37. Sol m.A-04&L-02
    #19

    :)

    Åh, ni måste gissa.

    En otroligt vacker ö, med vacker och speciell natur. Ligger på kalksten, vilket också den sydöstrasidans strand ofta sträcks ut i (kalkstenar). Har två kända fyrar - en längst ned och en längst upp. ;-)
  38. 19
    :) Åh, ni måste gissa.

    En otroligt vacker ö, med vacker och speciell natur. Ligger på kalksten, vilket också den sydöstrasidans strand ofta sträcks ut i (kalkstenar). Har två kända fyrar - en längst ned och en längst upp. ;-)
  39. Anonym
    #20

    du SKA till Gotland darling!

    IAf om jag och mina barn får bestämma \"Jag tycker om Christel\" sa Isadora igår.
    Idag frågade morbror Pelle Freddi \"vem är bäst?\"
    Freddi : Christel!!!!!!!!!!!
  40. 20
    du SKA till Gotland darling! IAf om jag och mina barn får bestämma \"Jag tycker om Christel\" sa Isadora igår.
    Idag frågade morbror Pelle Freddi \"vem är bäst?\"
    Freddi : Christel!!!!!!!!!!!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Semester i sommar
    By flingo in forum Singelmingel
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-05-23, 20:29
  2. liten sommar-enkät
    By Anna-UK in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2006-06-27, 15:08
  3. sommar-semester enkät!
    By parisullis in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-04-07, 11:04
  4. Liten sommar/semester enkät..
    By Pillan in forum _00 Alla barn
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2006-02-01, 15:34
  5. En sommar /semester enkät
    By Piilla in forum _0403 Marsbarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2006-01-28, 22:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar