ARG och deppad...
_0511 Novemberbarn
  1. Astrid m Alex Isak Julia
    #1

    ARG och deppad...

    Igår var vi hos mina svärföräldrar, min svåger som fortfarande bor hemma fyllde år, så vi skulle ge present och äta en bit tårta.
    Jag brukar normalt försöka undvika att följa med dit pga min svärmor som (ärligt!) inte är som folk, men man kan ju inte alltid strunta i att komma.

    Nåväl; det första jag fick höra när jag kommer innanför dörren och håller på att klä av Julia är svärmor som gastar; \"HEJ Astrid! Jag trodde du var med barn igen!\"
    Alltså... Jag har såklart gått upp lite iom att jag fått barn, Isak var 1 år och 5 mån. när Julia kom nu i november, och med 2 så pass täta graviditeter lär det ju ta ett tag innan min mage ser ut som innan, dessutom var det faktiskt bara 2,5 månader sedan jag födde barn, så vad f*n väntar hon sig???
    Jag tog skitilla upp men sa inget...

    Senare när vi alla sitter och är totalt uppstressade över svärmors eeeeviga kommentarer och stressade attityd börjar hon prata om folk som har tätt respektive långt mellan barnen.
    Jag säger; \"jag har ju både och, det är ju 8 år mellan Alex och Isak\" Då säger människan; \"jamen jag menar alltså i samma familj!\" (Alexander har en annan pappa...)

    VAD FAAN menar hon med det??? Är inte Alex en del av familjen på samma villkor som de 2 minsta??
    Är SÅÅÅÅ förbannad och deppad.... =( =( =(
  2. 1
    ARG och deppad... Igår var vi hos mina svärföräldrar, min svåger som fortfarande bor hemma fyllde år, så vi skulle ge present och äta en bit tårta.
    Jag brukar normalt försöka undvika att följa med dit pga min svärmor som (ärligt!) inte är som folk, men man kan ju inte alltid strunta i att komma.

    Nåväl; det första jag fick höra när jag kommer innanför dörren och håller på att klä av Julia är svärmor som gastar; \"HEJ Astrid! Jag trodde du var med barn igen!\"
    Alltså... Jag har såklart gått upp lite iom att jag fått barn, Isak var 1 år och 5 mån. när Julia kom nu i november, och med 2 så pass täta graviditeter lär det ju ta ett tag innan min mage ser ut som innan, dessutom var det faktiskt bara 2,5 månader sedan jag födde barn, så vad f*n väntar hon sig???
    Jag tog skitilla upp men sa inget...

    Senare när vi alla sitter och är totalt uppstressade över svärmors eeeeviga kommentarer och stressade attityd börjar hon prata om folk som har tätt respektive långt mellan barnen.
    Jag säger; \"jag har ju både och, det är ju 8 år mellan Alex och Isak\" Då säger människan; \"jamen jag menar alltså i samma familj!\" (Alexander har en annan pappa...)

    VAD FAAN menar hon med det??? Är inte Alex en del av familjen på samma villkor som de 2 minsta??
    Är SÅÅÅÅ förbannad och deppad.... =( =( =(
  3. Medlem sedan
    Nov 2001
    #2

    Usch vad tråkigt :-(

    Vad trist det är med männsikor som häver ur sig den första tanken som kommer genom huvudet utan att för en sekund reflektera över hur det lät :-(
    Jag förstår att du undviker svärmor! Klart att Alexander hör till familjen! Svårt att inte ta illa vid sig, men försök tänka att hon säkert inte menar det alls så illa som hon låter.
    Skickar en tröstekram!
  4. 2
    Usch vad tråkigt :-( Vad trist det är med männsikor som häver ur sig den första tanken som kommer genom huvudet utan att för en sekund reflektera över hur det lät :-(
    Jag förstår att du undviker svärmor! Klart att Alexander hör till familjen! Svårt att inte ta illa vid sig, men försök tänka att hon säkert inte menar det alls så illa som hon låter.
    Skickar en tröstekram!
  5. Astrid m Alex Isak Julia
    #3

    Tack!

    Men sanningen är att jag faktiskt tror att hon menar sina kommentarer så illa som de låter.
    T.o.m min sambo, hennes son säger att \"hon ÄR sån, hon är folkful mot alla\"
    Kommer iaf att undvika henne ännu mera nu... Vill inte behöva ta sån skit.

    Tack för kramen, och visst är Alexander en lika stor och viktigt del i familjen som alla andra här! =) Han är ju min försfödde, min Lilltusse! =)
    Kram tillbax!
  6. 3
    Tack! Men sanningen är att jag faktiskt tror att hon menar sina kommentarer så illa som de låter.
    T.o.m min sambo, hennes son säger att \"hon ÄR sån, hon är folkful mot alla\"
    Kommer iaf att undvika henne ännu mera nu... Vill inte behöva ta sån skit.

    Tack för kramen, och visst är Alexander en lika stor och viktigt del i familjen som alla andra här! =) Han är ju min försfödde, min Lilltusse! =)
    Kram tillbax!
  7. Cecilia m Ida+Tuva 23/11
    #4

    Ja, sånt är skittråkigt!

    Jag har en svärmor som kan vara båda delarna. Go och gullig för att vid nästa besök vara helt jobbig med sina komentarer. Det är jobbigt vill jag medge, vet aldrig hur jag ska förhålla mig!!

    När julen var i antågande gick jag och gaskade upp mig och försökte komma på bra svar till hennes förmodade påhopp. Som tur var var det en av de bra gångerna!
    Tuva var inte mer än någon vecka gammal när kärringen kläcker ur sig att \"Hon är redan bortskämd den här ungen\" Hon blev nämligen tyst när hon tog upp henne. Vaddå?! Ungen har legat i magen i nio månader och guppat, tror hon att lilltjejen ska älska att ligga för sig själv när hon är en vecka gammal!

    Det gör det väldigt frustrerande att hon ibland är snäll ibland elak. Känns då som hon kommenterar med flit!!

    kramar med extra styrka i till dig!
  8. 4
    Ja, sånt är skittråkigt! Jag har en svärmor som kan vara båda delarna. Go och gullig för att vid nästa besök vara helt jobbig med sina komentarer. Det är jobbigt vill jag medge, vet aldrig hur jag ska förhålla mig!!

    När julen var i antågande gick jag och gaskade upp mig och försökte komma på bra svar till hennes förmodade påhopp. Som tur var var det en av de bra gångerna!
    Tuva var inte mer än någon vecka gammal när kärringen kläcker ur sig att \"Hon är redan bortskämd den här ungen\" Hon blev nämligen tyst när hon tog upp henne. Vaddå?! Ungen har legat i magen i nio månader och guppat, tror hon att lilltjejen ska älska att ligga för sig själv när hon är en vecka gammal!

    Det gör det väldigt frustrerande att hon ibland är snäll ibland elak. Känns då som hon kommenterar med flit!!

    kramar med extra styrka i till dig!
  9. Medlem sedan
    Mar 2005
    #5

    Fy!

    Trist med folk som bara måste trycka ner andra!
    Förstår att du inte vill med dit.
  10. 5
    Fy! Trist med folk som bara måste trycka ner andra!
    Förstår att du inte vill med dit.
  11. KAJO
    #6

    Usch så elakt!

    Det där låter som min mamma ungefär, hon är riktigt duktig på att såra folk, och främst mig. Jag brukar skratta gott åt tv-serien vänner (för den som tittar) där Ross och Monica har en mamma som tydligt favoriserar Ross och samtidigt är ganska bitsk mot Monica. Precis så är min mamma när det gäller mig och min bror! (Fast det blir aldrig lika lustigt irl som på tv)
    Första kommentaren när min mamma träffade Robin var \"Vilken lustig näsa han har!\" Och ja, han har fått sin fars uppnäsa (om nu det är lustigt) vilket ingen i vår släkt har. Det hör dock till god ton, anser jag, att alltid säga att en bebis är söt, oavsett hur den ser ut. Speciellt om man råkar vara barnets mormor! Något sånt sa hon dock inte utan fortsatte med att kommentera hans läpp som tydligen också var lustig, och så skrattade hon så där hånfullt som bara min mamma kan.
    Någon vecka efter att hon sett Robin första gången satt vi och pratade när hon plötsligt häver ur sig frågan; \"Och när ska du börja jobba igen då?\". Hallå! Sitter med en nyfödd bebis i famnen, och hon frågar ngt sådant. Jag drog lite på munnen och svarade just att \"Jag har ju precis fått barn, det känns faktiskt inte så aktuellt just nu.\" Hon gav sig dock inte utan fortsatte ställa frågor hur jag tänkt kring mitt fortsatta arbete varpå jag lackade ur och nästan blev lite provocerande mot henne och sa något i stil med att; \"Jag hade nog snarare tänkt mig att leva på bidrag resten av livet- det är ju ändå så tråkigt att jobba. Ska nog försöka fejka till mig en förtidspension.\" Mamma tittade förskrämt på mig och förstod inte alls ironin i det hela.

    Skulle kunna skriva en hel uppsats om min knasiga mor, men då blir jag bara på dåligt humör...
  12. 6
    Usch så elakt! Det där låter som min mamma ungefär, hon är riktigt duktig på att såra folk, och främst mig. Jag brukar skratta gott åt tv-serien vänner (för den som tittar) där Ross och Monica har en mamma som tydligt favoriserar Ross och samtidigt är ganska bitsk mot Monica. Precis så är min mamma när det gäller mig och min bror! (Fast det blir aldrig lika lustigt irl som på tv)
    Första kommentaren när min mamma träffade Robin var \"Vilken lustig näsa han har!\" Och ja, han har fått sin fars uppnäsa (om nu det är lustigt) vilket ingen i vår släkt har. Det hör dock till god ton, anser jag, att alltid säga att en bebis är söt, oavsett hur den ser ut. Speciellt om man råkar vara barnets mormor! Något sånt sa hon dock inte utan fortsatte med att kommentera hans läpp som tydligen också var lustig, och så skrattade hon så där hånfullt som bara min mamma kan.
    Någon vecka efter att hon sett Robin första gången satt vi och pratade när hon plötsligt häver ur sig frågan; \"Och när ska du börja jobba igen då?\". Hallå! Sitter med en nyfödd bebis i famnen, och hon frågar ngt sådant. Jag drog lite på munnen och svarade just att \"Jag har ju precis fått barn, det känns faktiskt inte så aktuellt just nu.\" Hon gav sig dock inte utan fortsatte ställa frågor hur jag tänkt kring mitt fortsatta arbete varpå jag lackade ur och nästan blev lite provocerande mot henne och sa något i stil med att; \"Jag hade nog snarare tänkt mig att leva på bidrag resten av livet- det är ju ändå så tråkigt att jobba. Ska nog försöka fejka till mig en förtidspension.\" Mamma tittade förskrämt på mig och förstod inte alls ironin i det hela.

    Skulle kunna skriva en hel uppsats om min knasiga mor, men då blir jag bara på dåligt humör...
  13. Medlem sedan
    Sep 2002
    #7

    Vad trist

    förstår att du undviker henne. Vad tråkigt att hon är sådan. Förstår inte vad hon får ut av det - alla blir ju bara ledsna. Varför inte ta hand om varandra.
    Hon borde vara jättelycklig som fått ett bonus-barnbarn. Klart att Alex tillhör familjen. Han var ju faktiskt först av alla barnen!
  14. 7
    Vad trist förstår att du undviker henne. Vad tråkigt att hon är sådan. Förstår inte vad hon får ut av det - alla blir ju bara ledsna. Varför inte ta hand om varandra.
    Hon borde vara jättelycklig som fått ett bonus-barnbarn. Klart att Alex tillhör familjen. Han var ju faktiskt först av alla barnen!
  15. Medlem sedan
    Sep 2002
    #8

    Det gör

    ont att höra hur en mormor kan säga så. Även om hon antagligen inte menade något illa med det.
    Min mamma (ingifta mamma - för min biologiska mamma har inte ens hört av sig) verkar vara tvärt mot din mamma. Pratar jag jobb säger hon till mig att jag är mammaledig och inte bör tänka jobb på minst ett år.
    Styrkekram till dig.
  16. 8
    Det gör ont att höra hur en mormor kan säga så. Även om hon antagligen inte menade något illa med det.
    Min mamma (ingifta mamma - för min biologiska mamma har inte ens hört av sig) verkar vara tvärt mot din mamma. Pratar jag jobb säger hon till mig att jag är mammaledig och inte bör tänka jobb på minst ett år.
    Styrkekram till dig.
  17. Medlem sedan
    Mar 2005
    #9

    Oj!

    Tråkigt att din egen mamma är sån. Det är nog ändå lite lättare att skita i sin svärmor än sin egen mamma. Vill bara säga att Robin är jättesöt tycker jag JUST för att han har ett personligt utseende och inte ser ut som vilken bebis som helst. Hoppas du förstår vad jag menar? Han ser så himla charmig ut och han ÄR söt. (Nu lät det som att han eg. inte är det man att jag försöker släta över...*haha*)

    Tycker du var riktigt rolig med svaren till henne i alla fall. =)
  18. 9
    Oj! Tråkigt att din egen mamma är sån. Det är nog ändå lite lättare att skita i sin svärmor än sin egen mamma. Vill bara säga att Robin är jättesöt tycker jag JUST för att han har ett personligt utseende och inte ser ut som vilken bebis som helst. Hoppas du förstår vad jag menar? Han ser så himla charmig ut och han ÄR söt. (Nu lät det som att han eg. inte är det man att jag försöker släta över...*haha*)

    Tycker du var riktigt rolig med svaren till henne i alla fall. =)
  19. KAJO
    #10

    Hej!

    Visst hade det nog varit lättare med en elak svärmor än en elak mamma, men man blir rättså luttrad. Vår kontakt är inte den bästa, milt uttryckt, och vi ses inte så ofta. Hur konstigt det än kan läta så tror jag att detta bidrar till min mammas klumpighet då hon känner sig kränkt över att jag är avståndstagande och vill \"ge igen\" genom att bita ifrån när det ges utrymme. I grund och botten vet jag att hon alltid drömt om att vi skulle kunna ha en bra mor-dotter relation, som hennes väninnor har med sina döttrar, men tyvärr är hon dålig på att rannsaka sig själv och se sin egen del i varför det inte ser ut så. Hon stirrar sig hellre blind på mina fel och brister. Trist men vad ska man göra...
    Och beträffande Robin så tycker jag att han är söt JUST för att han har säregna drag, precis som sambon hade som bebis. Fast oavsett hur han hade sett ut hade jag förväntat mig att få höra det från barnets mormor- även om han hade haft svåra missbildningar så hade det liksom varit på sin plats. För som förälder samt mor- och farförälder tycker man ju det oavsett... MEN- min mamma avskyr min sambo, och det kan nog vara en del i det hela.
  20. 10
    Hej! Visst hade det nog varit lättare med en elak svärmor än en elak mamma, men man blir rättså luttrad. Vår kontakt är inte den bästa, milt uttryckt, och vi ses inte så ofta. Hur konstigt det än kan läta så tror jag att detta bidrar till min mammas klumpighet då hon känner sig kränkt över att jag är avståndstagande och vill \"ge igen\" genom att bita ifrån när det ges utrymme. I grund och botten vet jag att hon alltid drömt om att vi skulle kunna ha en bra mor-dotter relation, som hennes väninnor har med sina döttrar, men tyvärr är hon dålig på att rannsaka sig själv och se sin egen del i varför det inte ser ut så. Hon stirrar sig hellre blind på mina fel och brister. Trist men vad ska man göra...
    Och beträffande Robin så tycker jag att han är söt JUST för att han har säregna drag, precis som sambon hade som bebis. Fast oavsett hur han hade sett ut hade jag förväntat mig att få höra det från barnets mormor- även om han hade haft svåra missbildningar så hade det liksom varit på sin plats. För som förälder samt mor- och farförälder tycker man ju det oavsett... MEN- min mamma avskyr min sambo, och det kan nog vara en del i det hela.
  21. KAJO
    #11

    Vad skönt

    med en sådan klok mor. (Tråkigt med bio-modern dock)
    Tycker liksom att det säger sig självt att man inte vill tänka jobb när man är nyförlöst...
  22. 11
    Vad skönt med en sådan klok mor. (Tråkigt med bio-modern dock)
    Tycker liksom att det säger sig självt att man inte vill tänka jobb när man är nyförlöst...
  23. Astrid m Alex Isak Julia
    #12

    usch!

    Ja, även min svärmor har väl sina goda sidor (??) men hon visar bara en liiiten glimt av dem vid något sällsynt tillfälle...
    Det är ju såååå jobbigt att behöva vänta sig skit!

    kramar tillbax!
  24. 12
    usch! Ja, även min svärmor har väl sina goda sidor (??) men hon visar bara en liiiten glimt av dem vid något sällsynt tillfälle...
    Det är ju såååå jobbigt att behöva vänta sig skit!

    kramar tillbax!
  25. Astrid m Alex Isak Julia
    #13

    Ja

    sa till sambon att han får åka dit utan mig fr.o.m nu.Tycker inte jag ska behöva åka till ett ställe där man bara får taskiga kommentarer... Varför ska jag anstränga mig för henne liksom?
  26. 13
    Ja sa till sambon att han får åka dit utan mig fr.o.m nu.Tycker inte jag ska behöva åka till ett ställe där man bara får taskiga kommentarer... Varför ska jag anstränga mig för henne liksom?
  27. Astrid m Alex Isak Julia
    #14

    åh fyyyy...!

    jag som tycker det är hemskt med en sån svärmor; ÄNNU värre när ens egen mamma håller på ju!

    KRAM!!!
  28. 14
    åh fyyyy...! jag som tycker det är hemskt med en sån svärmor; ÄNNU värre när ens egen mamma håller på ju!

    KRAM!!!
  29. Astrid m Alex Isak Julia
    #15

    Visst är det så!

    Alex var först av barnen och är en självklar del av familjen såklart!

    Hon borde verkligen vara lycklig över att ha den ÄRAN att lära känna honom, men det är ju hennes förlust, för varken jag eller Alex vill umgås med henne pga hennes skumma beteende.

    Förstår inte heller vad man får ut av att göra andra ledsna, det är ju helt vansinnigt...
  30. 15
    Visst är det så! Alex var först av barnen och är en självklar del av familjen såklart!

    Hon borde verkligen vara lycklig över att ha den ÄRAN att lära känna honom, men det är ju hennes förlust, för varken jag eller Alex vill umgås med henne pga hennes skumma beteende.

    Förstår inte heller vad man får ut av att göra andra ledsna, det är ju helt vansinnigt...
  31. Medlem sedan
    Jan 2004
    #16

    Blä...

    ja, vad ska man säga förutom att jag förstår dig. Usch vad arg och ledsen jag hade blivit. :-(

    Jag är så otroligt tacksam att jag har en svärmor jag verkligen gillar och som så vitt jag vet tycker om och värdesätter mig högt, underbara människa.

    Tyvärr har jag ändå erfarenhet av dumma kommentarer och då från min egen mamma. Häromsistens så fällde en inte allt för kul kommentar, jag minns inte exakt vad det var jag sa mend et var något om mage (gravidmagen syftade jag då på) occh min mor säger då \"jag tycker att du alltid haft mage\". Eh, jaha det kan ju hända att jag inte är direkt smal och smärt men tack ändå! :-(

    Fast den andra kommentaren av din svärmor var värst tycker jag, självklart hör Alex också till familjen. Han är ju bror till Isak och Julia, mer familj än så kan man ju knappast vara! Dumma människa!
  32. 16
    Blä... ja, vad ska man säga förutom att jag förstår dig. Usch vad arg och ledsen jag hade blivit. :-(

    Jag är så otroligt tacksam att jag har en svärmor jag verkligen gillar och som så vitt jag vet tycker om och värdesätter mig högt, underbara människa.

    Tyvärr har jag ändå erfarenhet av dumma kommentarer och då från min egen mamma. Häromsistens så fällde en inte allt för kul kommentar, jag minns inte exakt vad det var jag sa mend et var något om mage (gravidmagen syftade jag då på) occh min mor säger då \"jag tycker att du alltid haft mage\". Eh, jaha det kan ju hända att jag inte är direkt smal och smärt men tack ändå! :-(

    Fast den andra kommentaren av din svärmor var värst tycker jag, självklart hör Alex också till familjen. Han är ju bror till Isak och Julia, mer familj än så kan man ju knappast vara! Dumma människa!
  33. Medlem sedan
    Jan 2004
    #17

    Hoppsan!

    Och jag som tycker att min mor häver ur sig den enda grodan efter den andra men din var nog snäppet värre märker jag. :-(

    Min mor säger saker som tyvärr inte är allt för roliga mend et absolut värsta är att hon inte fattar själv att hon sårar. Hon vill väl men det blir så konstigt biland, det är nogn form av missriktad välvilja när hon påpekar att jag är överviktig (hon vill då säga att hon oroar sig för mig då det inte är nyttigt att vara för stor osv) men det gör ju inte att det är roligare att höra. Hon är ju min mor och mammor ska älska en utan förbehåll oavsett om man väger 150 kg eller ser ut som stryk. *sådeså*

    Förresten så har min mor sagt tokiga saker om pojkarna med även om jag vet att hon tycker att dom är jättegulliga. Det finns ett par kommentarer som jag inte kan sudda bort ur medvetandet tyvärr. Att hon säger saker om mig är en sak men mina barn är heliga! Mor har alltid föredragit min yngre syster och när det gäller barnbarnen så favoriserar hon min dotter och min syrras son. Konstigt nog så är hon väldigt anti emot min systerdotter men det beror nog mest på att hon inte gillade hennes pappa ngåot vidare. Hur som helst är det en annan ganska otrevlig historia. *suckar*

    Ja, ja även solen har flcäkar. ;-)
  34. 17
    Hoppsan! Och jag som tycker att min mor häver ur sig den enda grodan efter den andra men din var nog snäppet värre märker jag. :-(

    Min mor säger saker som tyvärr inte är allt för roliga mend et absolut värsta är att hon inte fattar själv att hon sårar. Hon vill väl men det blir så konstigt biland, det är nogn form av missriktad välvilja när hon påpekar att jag är överviktig (hon vill då säga att hon oroar sig för mig då det inte är nyttigt att vara för stor osv) men det gör ju inte att det är roligare att höra. Hon är ju min mor och mammor ska älska en utan förbehåll oavsett om man väger 150 kg eller ser ut som stryk. *sådeså*

    Förresten så har min mor sagt tokiga saker om pojkarna med även om jag vet att hon tycker att dom är jättegulliga. Det finns ett par kommentarer som jag inte kan sudda bort ur medvetandet tyvärr. Att hon säger saker om mig är en sak men mina barn är heliga! Mor har alltid föredragit min yngre syster och när det gäller barnbarnen så favoriserar hon min dotter och min syrras son. Konstigt nog så är hon väldigt anti emot min systerdotter men det beror nog mest på att hon inte gillade hennes pappa ngåot vidare. Hur som helst är det en annan ganska otrevlig historia. *suckar*

    Ja, ja även solen har flcäkar. ;-)
  35. Medlem sedan
    Jan 2004
    #18

    Men du...

    jag måste bara säga att Robin är oerhört söt och han har en stilig far och en söt syster så din mor vet inte vad hon pratar om. Mina ungar har alla sett ut som rumpnissar den första tiden men nog tycker jag att de ser ut som folk de med och söta är de helt klart. Folk är så konstiga! *kram*
  36. 18
    Men du... jag måste bara säga att Robin är oerhört söt och han har en stilig far och en söt syster så din mor vet inte vad hon pratar om. Mina ungar har alla sett ut som rumpnissar den första tiden men nog tycker jag att de ser ut som folk de med och söta är de helt klart. Folk är så konstiga! *kram*
  37. KAJO
    #19

    He, he

    Just en rumpnisse tycker jag att Robin också ser ut som med sin lilla uppnäsa, och det är ju urgulligt! Vem vill inte ha en egen rumpnisse!
    Min mamma är nog mest ute för att såra mig, hur konstigt det än kan låta.
  38. 19
    He, he Just en rumpnisse tycker jag att Robin också ser ut som med sin lilla uppnäsa, och det är ju urgulligt! Vem vill inte ha en egen rumpnisse!
    Min mamma är nog mest ute för att såra mig, hur konstigt det än kan låta.
  39. KAJO
    #20

    Även solen har sina fläckar, ja.

    Det där med att favorisera känner jag igen och kan inte annat än beklaga. Som förälder själv tycker jag att det är helt obegripligt hur en mamma kan bete sig på det sättet. Visst, min bror är snäll och trevlig och har väl alltid varit lugnare än vad jag varit, men hallå- människor är olika! Och vi är ju hennes barn båda två. Själv skulle jag ju aldrig kunna favorisera något av mina barn, bara tanken är befängd!
    Jättetråkigt att höra att din mor också hör till de favoriserande mödrarnas skara...
  40. 20
    Även solen har sina fläckar, ja. Det där med att favorisera känner jag igen och kan inte annat än beklaga. Som förälder själv tycker jag att det är helt obegripligt hur en mamma kan bete sig på det sättet. Visst, min bror är snäll och trevlig och har väl alltid varit lugnare än vad jag varit, men hallå- människor är olika! Och vi är ju hennes barn båda två. Själv skulle jag ju aldrig kunna favorisera något av mina barn, bara tanken är befängd!
    Jättetråkigt att höra att din mor också hör till de favoriserande mödrarnas skara...
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Deppad???
    By Marika40+ in forum _1006 Junibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-10-05, 11:04
  2. Deppad!!!
    By anonymt namn in forum Känsliga snack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-03-15, 21:30
  3. Deppad
    By peter56 in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-08-24, 18:41
  4. Deppad?
    By Strumpan in forum _0711 Novemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-05-23, 19:31
  5. Deppad
    By Tess in forum _0612 Decemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-06-25, 17:35
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar