2,3 i promille!
Tonåringar
  1. Medlem sedan
    Jun 2002
    #1

    2,3 i promille!

    Det hade min son i natt.. Fick ett samtal utav en av hans kompisar klockan 22 i går att amulansen hade hämtat min grabb. Det var bara att bege sig till akuten med en gång. Och vilken syn :( De hade packat in honom i värmefiltar för att försöka få upp hans temperatur igen. Han har tydligen legat i snön ett bra tag innan hans kompisar hittade honom. Hans tår var helt blå och han hade ingen känsel i fötterna. Och han var inte kontaktbar.. Så där har jag spenderat några timmar i natt. Efter några timmar så börjar han vakan till liv igen, men det är inte mycket vettigt man får ur honom. Ena stunden gråter han som ett litet barn, andra stunden e han glad och skämtar och tredje stunden blir han arg och ful i munnen. Men när personalen hade fått liv i hans tår igen och han han var kontaktbar igen så fick jag med honom hem.. Men inte har jag kunnat sova.. har ju sprungit och kollat honom var kvart typ för att se så han andas och inte kräkt ner sig :( Jag är tött i dag kan jag säga.. Nu e han vaken, (är förvånad) men mår nog som han förtjänar. Pratar i tfn med sina kompisar från igår och spyr om vart annat. Han själv minns inte så mycket från igår. Men vi får försöka få ihop pusselbitarna under dan.. *suck*
  2. 1
    2,3 i promille! Det hade min son i natt.. Fick ett samtal utav en av hans kompisar klockan 22 i går att amulansen hade hämtat min grabb. Det var bara att bege sig till akuten med en gång. Och vilken syn :( De hade packat in honom i värmefiltar för att försöka få upp hans temperatur igen. Han har tydligen legat i snön ett bra tag innan hans kompisar hittade honom. Hans tår var helt blå och han hade ingen känsel i fötterna. Och han var inte kontaktbar.. Så där har jag spenderat några timmar i natt. Efter några timmar så börjar han vakan till liv igen, men det är inte mycket vettigt man får ur honom. Ena stunden gråter han som ett litet barn, andra stunden e han glad och skämtar och tredje stunden blir han arg och ful i munnen. Men när personalen hade fått liv i hans tår igen och han han var kontaktbar igen så fick jag med honom hem.. Men inte har jag kunnat sova.. har ju sprungit och kollat honom var kvart typ för att se så han andas och inte kräkt ner sig :( Jag är tött i dag kan jag säga.. Nu e han vaken, (är förvånad) men mår nog som han förtjänar. Pratar i tfn med sina kompisar från igår och spyr om vart annat. Han själv minns inte så mycket från igår. Men vi får försöka få ihop pusselbitarna under dan.. *suck*
  3. Medlem sedan
    Feb 2000
    #2

    lider mer dig! (med er)

    förhoppningsvis var det en erfarenhet han INTE vill göra om, hoppas att du lyckas få en bra pratstund med honom :-)
    och fint att du ändå åkte till sjkh, en kompis som är ambulansförare har berättat skräckhistorier om asfulla 14åringar, vars föräldrar vill att de antingen ska skjutsa hem dom (det gör ambulanser _inte_) alternativt sätta dom på tunnelbanan. ingen oro, ingen ilska, inga känslor, bara \"gör vad du vill, bara jag slipper ge mig ut\" typ.

    kramar från pola!
  4. 2
    lider mer dig! (med er) förhoppningsvis var det en erfarenhet han INTE vill göra om, hoppas att du lyckas få en bra pratstund med honom :-)
    och fint att du ändå åkte till sjkh, en kompis som är ambulansförare har berättat skräckhistorier om asfulla 14åringar, vars föräldrar vill att de antingen ska skjutsa hem dom (det gör ambulanser _inte_) alternativt sätta dom på tunnelbanan. ingen oro, ingen ilska, inga känslor, bara \"gör vad du vill, bara jag slipper ge mig ut\" typ.

    kramar från pola!
  5. demeter
    #3

    oj oj oj

    stackars son och stackars dig!!!
    hoppas att ni har ett rejält snack när han blivit nykter från fylla och bakfylla.
    varför drack han så mycket? Vet han det?
    Vilka är han med när han dricker? Var det vanliga gänget? Hur hade de fått tag på alkoholen?
    Inser han att han hade en dj-a tur som lever och har kroppsdelarna i behåll?
  6. 3
    oj oj oj stackars son och stackars dig!!!
    hoppas att ni har ett rejält snack när han blivit nykter från fylla och bakfylla.
    varför drack han så mycket? Vet han det?
    Vilka är han med när han dricker? Var det vanliga gänget? Hur hade de fått tag på alkoholen?
    Inser han att han hade en dj-a tur som lever och har kroppsdelarna i behåll?
  7. Pojkmorsan
    #4

    Hoppas han fick sig en läxa

    Usch och fy! Vilken skräck! Stor styrkekram till dig! Hoppas han fick sig en riktig läxa och inser hur illa ute han var - det hade ju kunnat sluta hur som helst. Måtte han inte göra om det! Hur mycket hade han druckit? Och vad? Fick de magpumpa honom? Vad händer nu? Blir det en anmälan till soc eller..?
  8. 4
    Hoppas han fick sig en läxa Usch och fy! Vilken skräck! Stor styrkekram till dig! Hoppas han fick sig en riktig läxa och inser hur illa ute han var - det hade ju kunnat sluta hur som helst. Måtte han inte göra om det! Hur mycket hade han druckit? Och vad? Fick de magpumpa honom? Vad händer nu? Blir det en anmälan till soc eller..?
  9. Medlem sedan
    Jan 2004
    #5

    Oj, vad jobbigt!

    Hoppas att sonen lär sig en läxa av det här. Han kanske skulle gå och prata med någon om det hela? För han är väl ganska ung, om jag inte minns fel? Vilken tur att hans kompisar ringde ambulansen i alla fall!

    Kram
  10. 5
    Oj, vad jobbigt! Hoppas att sonen lär sig en läxa av det här. Han kanske skulle gå och prata med någon om det hela? För han är väl ganska ung, om jag inte minns fel? Vilken tur att hans kompisar ringde ambulansen i alla fall!

    Kram
  11. Medlem sedan
    Jun 2002
    #6

    Jo det finns

    de föräldrar som gör så.. Kan inte förstå det! Det är väl en självklarhet att man åker in, ja det är det i alla fall för mig. Har inte haft någon pratstund än, ska vänta tills lillsyrran åker till sin pappa i kväll.. lTack för kramen..
  12. 6
    Jo det finns de föräldrar som gör så.. Kan inte förstå det! Det är väl en självklarhet att man åker in, ja det är det i alla fall för mig. Har inte haft någon pratstund än, ska vänta tills lillsyrran åker till sin pappa i kväll.. lTack för kramen..
  13. Medlem sedan
    Jun 2002
    #7

    Har inte kunnat

    prata så mycket än med honom, men ska göra det ikväll.
    Spriten kom hemmifrån oss.. Fast vi har den inlåst sen en tid tillbaka. Lyckades hitta nyckeln :(
    Vi får se vad han har att säga om allt sen.
  14. 7
    Har inte kunnat prata så mycket än med honom, men ska göra det ikväll.
    Spriten kom hemmifrån oss.. Fast vi har den inlåst sen en tid tillbaka. Lyckades hitta nyckeln :(
    Vi får se vad han har att säga om allt sen.
  15. Medlem sedan
    Jun 2002
    #8

    Tack för kramen

    Hoppas oxå han har fått sig en läxa nu.. En tanke som jag har i huvudet hela tide är, vad som kunde ha hänt om inte kompisarna hade hittat honom. Han var nerkyld när ambulansen kom.. *ryser*
    Hur mycket han har druckit vet jag inte, men flaskan han tog (absolut vodka) var nästan full.
    De magpumpade inte honom, för han har kräkt så mycket och fått upp mycket. Hela han var nerkräkt :(
    Läkaren kommer göra en anmälan till soc. så jag lär väl höra av dom.
  16. 8
    Tack för kramen Hoppas oxå han har fått sig en läxa nu.. En tanke som jag har i huvudet hela tide är, vad som kunde ha hänt om inte kompisarna hade hittat honom. Han var nerkyld när ambulansen kom.. *ryser*
    Hur mycket han har druckit vet jag inte, men flaskan han tog (absolut vodka) var nästan full.
    De magpumpade inte honom, för han har kräkt så mycket och fått upp mycket. Hela han var nerkräkt :(
    Läkaren kommer göra en anmälan till soc. så jag lär väl höra av dom.
  17. Medlem sedan
    Jun 2002
    #9

    Hoppas det med!

    Han är 14 år så ung är han ju. Jag är innerligt tacksam att kompisarna hittade honom och ringde ambulans... Är rädd för vad som kunde ha hänt annars eftersom har var genomblöt och kall.. :(
    Tack för kramen..
  18. 9
    Hoppas det med! Han är 14 år så ung är han ju. Jag är innerligt tacksam att kompisarna hittade honom och ringde ambulans... Är rädd för vad som kunde ha hänt annars eftersom har var genomblöt och kall.. :(
    Tack för kramen..
  19. Pojkmorsan
    #10

    De måste hålla ihop

    Jag försöker pränta i mina ungar att de alltid ska hålla ihop med kompisarna och aldrig lämna någon, för att det som hände din son inte ska hända. Det har säkert du också gjort. Jag tycker du ska snacka med hans kompisar sen och kolla vad som hänt, varför de lämnat honom? För inte drack han väl ensam? Det blir en nyttig läxa för kompisarna också.
  20. 10
    De måste hålla ihop Jag försöker pränta i mina ungar att de alltid ska hålla ihop med kompisarna och aldrig lämna någon, för att det som hände din son inte ska hända. Det har säkert du också gjort. Jag tycker du ska snacka med hans kompisar sen och kolla vad som hänt, varför de lämnat honom? För inte drack han väl ensam? Det blir en nyttig läxa för kompisarna också.
  21. marib
    #11

    Usch och fy....

    vad säger man???? eländiga ungar som inte lyssnar när man _försöker_ förklara från början.
    BAra väntar på att det ska bli min tur :-( och 2,3promille är _mkt_
    Vet som sagt inte VAD man ska säga eg, men en av gångerna JAG ringt till HAB och varit helknäckt sa sköterskan att grabben kanske _behöver_ nån vecka/månad nån annanstans för att förstå hur bra han har det med föräldrar som faktiskt _bryr_ sig... JAG vet inte men ibland funderar jag åt det hållet.
    *Styrkekram* ivarjefall
  22. 11
    Usch och fy.... vad säger man???? eländiga ungar som inte lyssnar när man _försöker_ förklara från början.
    BAra väntar på att det ska bli min tur :-( och 2,3promille är _mkt_
    Vet som sagt inte VAD man ska säga eg, men en av gångerna JAG ringt till HAB och varit helknäckt sa sköterskan att grabben kanske _behöver_ nån vecka/månad nån annanstans för att förstå hur bra han har det med föräldrar som faktiskt _bryr_ sig... JAG vet inte men ibland funderar jag åt det hållet.
    *Styrkekram* ivarjefall
  23. Hosanna
    #12

    Liten kram i tröttheten!

    Bamsekram! Jag vet hur det är. Fy katten! Men vilken tur att det finns lojala kompisar som ringer hem och meddelar och att du själv kunde åka till akuten. Hur många är det inte som är för \"borta\" själva för att ta hand om sina barn.

    Lägg in dig själv som ICE (in case of emergency)i hans mobil så att ambulanspersonalen kan nå dig ifall det händer igen, vilket vi inte hoppas!
  24. 12
    Liten kram i tröttheten! Bamsekram! Jag vet hur det är. Fy katten! Men vilken tur att det finns lojala kompisar som ringer hem och meddelar och att du själv kunde åka till akuten. Hur många är det inte som är för \"borta\" själva för att ta hand om sina barn.

    Lägg in dig själv som ICE (in case of emergency)i hans mobil så att ambulanspersonalen kan nå dig ifall det händer igen, vilket vi inte hoppas!
  25. Medlem sedan
    Jun 2002
    #13

    Tack för kramen!

    Jag är såå tacksam att de ringde hem till mig och berättade.. De är guld värda :) Hur illa ens barn än beter sig så vill jag veta det.
    ICE, vet ambulanspersonalen vad de betyder då? (jag kanske e dum som inte förstår) Det kan ju lika gärna va en kompis som kallas ICE.. Eller e det något speciellt man gör med mobilen??
  26. 13
    Tack för kramen! Jag är såå tacksam att de ringde hem till mig och berättade.. De är guld värda :) Hur illa ens barn än beter sig så vill jag veta det.
    ICE, vet ambulanspersonalen vad de betyder då? (jag kanske e dum som inte förstår) Det kan ju lika gärna va en kompis som kallas ICE.. Eller e det något speciellt man gör med mobilen??
  27. Medlem sedan
    Jun 2002
    #14

    Ja vad säger man

    Man har ju pratat o pratat si både gul o blå om allt möjligt och omöjligt. Men en del ska provas ändå tyvärr :( Hoppa bara han harlärt sig sin läxa nu!
  28. 14
    Ja vad säger man Man har ju pratat o pratat si både gul o blå om allt möjligt och omöjligt. Men en del ska provas ändå tyvärr :( Hoppa bara han harlärt sig sin läxa nu!
  29. Medlem sedan
    Apr 2001
    #15

    Näää.

    Åhh vad jag lider med dig!!! ¨
    Tyvärr så händer det förr eller senare kanske inte att de hamnar på akuten utan första fyllan.
    Hoppas att han mår så dåligt att det tar ett tag innan han dricker igen.
  30. 15
    Näää. Åhh vad jag lider med dig!!! ¨
    Tyvärr så händer det förr eller senare kanske inte att de hamnar på akuten utan första fyllan.
    Hoppas att han mår så dåligt att det tar ett tag innan han dricker igen.
  31. Medlem sedan
    Jun 2002
    #16

    Jo, det här

    var andra gången han var full.. Men första gången var en piss i Mississippi jämnfört med denna :(
    Det konstiga är att han har mått ofärskämt bra för att ha en sådan hög promillehalt. Men han gick och la sig klockan 19.00 för han var trött..
  32. 16
    Jo, det här var andra gången han var full.. Men första gången var en piss i Mississippi jämnfört med denna :(
    Det konstiga är att han har mått ofärskämt bra för att ha en sådan hög promillehalt. Men han gick och la sig klockan 19.00 för han var trött..
  33. Medlem sedan
    Jun 2002
    #17

    Jaa många ggr

    har man pratat om detta, att de ska hålla ihop. Det var han och en till som drack och de gick ifrån de andra i gänget, men skulle komma tbx igen sa de. Min grabb fick aldeles för mycket i sig under den tiden de var borta och däckade som sagt var. Den andra som var emd min son var oxå onykter, men inte alls i de skick som min son var. Men tillräckligt för att inte reagera att min son inte var kontaktbar. Tur nog så reagerade de andra i gänget att de varit borta en bra stund och gick därför för att leta efter dom. Tack o loc så hittade dom grabbarna. Då var min son genomvåt och kall och nerkräkt överallt.
    Alla i gänget har ringt hit idag och varit jätteoroliga och undrar hur det var emd min grabb.. Och att de blev rädda i ågr när de såg hur min grabb var och vad alkohpl kan göra.. Så jag hoppas att den här händelsen har blivit en läxa för alla inblandade.
  34. 17
    Jaa många ggr har man pratat om detta, att de ska hålla ihop. Det var han och en till som drack och de gick ifrån de andra i gänget, men skulle komma tbx igen sa de. Min grabb fick aldeles för mycket i sig under den tiden de var borta och däckade som sagt var. Den andra som var emd min son var oxå onykter, men inte alls i de skick som min son var. Men tillräckligt för att inte reagera att min son inte var kontaktbar. Tur nog så reagerade de andra i gänget att de varit borta en bra stund och gick därför för att leta efter dom. Tack o loc så hittade dom grabbarna. Då var min son genomvåt och kall och nerkräkt överallt.
    Alla i gänget har ringt hit idag och varit jätteoroliga och undrar hur det var emd min grabb.. Och att de blev rädda i ågr när de såg hur min grabb var och vad alkohpl kan göra.. Så jag hoppas att den här händelsen har blivit en läxa för alla inblandade.
  35. Pojkmorsan
    #18

    Skönt att de bryr sig!

    Verkar ju vara fina kompisar han har som ringer och oroliga. Och säkert har de också fått sig en lärdom. Ska du prata med kompisarnas föräldrar?

    Vad säger sonen nu? Skäms han? Är han rädd? Förstår han vad som kunde hänt? Hur ska han göra nästa gång? Eller ska han bli nykterist? Ska han gå på soc och prata nu? Du svarar på de frågor du vill, så klart! Styrkekram igen!
  36. 18
    Skönt att de bryr sig! Verkar ju vara fina kompisar han har som ringer och oroliga. Och säkert har de också fått sig en lärdom. Ska du prata med kompisarnas föräldrar?

    Vad säger sonen nu? Skäms han? Är han rädd? Förstår han vad som kunde hänt? Hur ska han göra nästa gång? Eller ska han bli nykterist? Ska han gå på soc och prata nu? Du svarar på de frågor du vill, så klart! Styrkekram igen!
  37. Medlem sedan
    May 2003
    #19

    Stor kram från mig också!

    Du får en jättekram av mig också!!!

    Har inget att säga, inga råd att ge, men jag tänker på dig och du har mitt medlidande till max!
  38. 19
    Stor kram från mig också! Du får en jättekram av mig också!!!

    Har inget att säga, inga råd att ge, men jag tänker på dig och du har mitt medlidande till max!
  39. MsK
    #20

    Kan inte riktigt

    sätta mig in i det, men det måste varit fruktansvärt!

    Köp nåt fint till kompisarna, de räddade hans liv!
  40. 20
    Kan inte riktigt sätta mig in i det, men det måste varit fruktansvärt!

    Köp nåt fint till kompisarna, de räddade hans liv!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Promille..
    By housewife in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-05-07, 06:53
  2. 2,15 promille i blodet
    By Akleja in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-05-22, 22:12
  3. 0,74 promille.
    By S-JJ in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-06-15, 09:10
  4. 0,5 promille är som filmjölk
    By Marre m J & E in forum Ordet är fritt
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2007-06-11, 10:05
  5. en länk om promille
    By Lena med Nadja-06 in forum Bebissnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-01-21, 01:59
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar