Ok - handen på hjärtat
Träning
  1. Medlem sedan
    May 2005
    #1

    Ok - handen på hjärtat

    Hur fjollig anses man vara som kille och ägnar sig åt att lära sig dansa?
    Ska testa foxtrot och modern vals (börjar i i kväll), lektionen efter ska jag vara kavaljer på en buggkurs.
    Inte för att jag bryra mig, men hur omacho är man :)

    Ok - ladies and gentlemen. Vad fixar ni?
    1. Foxtrot ?
    2. Vals ?
    3. Bugg ?
    4. Swing?
    5. Salsa?
    5. Annat:



  2. 1
    Ok - handen på hjärtat Hur fjollig anses man vara som kille och ägnar sig åt att lära sig dansa?
    Ska testa foxtrot och modern vals (börjar i i kväll), lektionen efter ska jag vara kavaljer på en buggkurs.
    Inte för att jag bryra mig, men hur omacho är man :)

    Ok - ladies and gentlemen. Vad fixar ni?
    1. Foxtrot ?
    2. Vals ?
    3. Bugg ?
    4. Swing?
    5. Salsa?
    5. Annat:



  3. Medlem sedan
    Apr 2000
    #2

    nä men hörrudu

    vaddå fjolligt? När jag växte upp i norra Sverige så hörde det till allmänbildningen att åtminstone lära sig vals och foxtrot - gällde både killar och tjejer och var nåt man lärde sig på gympalektionerna och övade vidare på lokal på helgkvällarna (detta var på 1980-talet så det är ju ett tag sen förstås). Inte vill jag minnas att nån var särskilt fjollig för det, det var kul att dansa ju!

    Själv fixar jag också bugg, hambo, schottis, jenka, snoa, polka... men inte salsa, riverdance eller tango.

    Fast min man är från andra delen av landet och har inte fått lära sig dansa. Det är lite tråkigt... Go for it, Padre M!!!
  4. 2
    nä men hörrudu vaddå fjolligt? När jag växte upp i norra Sverige så hörde det till allmänbildningen att åtminstone lära sig vals och foxtrot - gällde både killar och tjejer och var nåt man lärde sig på gympalektionerna och övade vidare på lokal på helgkvällarna (detta var på 1980-talet så det är ju ett tag sen förstås). Inte vill jag minnas att nån var särskilt fjollig för det, det var kul att dansa ju!

    Själv fixar jag också bugg, hambo, schottis, jenka, snoa, polka... men inte salsa, riverdance eller tango.

    Fast min man är från andra delen av landet och har inte fått lära sig dansa. Det är lite tråkigt... Go for it, Padre M!!!
  5. Medlem sedan
    Dec 1998
    #3

    Ofjollig

    Jag tycker det är jättekul att dansa med en man som kan dansa :-)

    Själv fixar jag foxtrot och vals. Jag gick en nybörjarkurs i salsa för sådär fem år sen och fixar med tvekan en lätt klumpig dans om jag dansar med en man som verkligen kan dansa salsa. Inte annars.

    Bugg fixar jag ocks med tvekan om han som för kan; gick i vart fall hyfsat sist jag testade :-)
  6. 3
    Ofjollig Jag tycker det är jättekul att dansa med en man som kan dansa :-)

    Själv fixar jag foxtrot och vals. Jag gick en nybörjarkurs i salsa för sådär fem år sen och fixar med tvekan en lätt klumpig dans om jag dansar med en man som verkligen kan dansa salsa. Inte annars.

    Bugg fixar jag ocks med tvekan om han som för kan; gick i vart fall hyfsat sist jag testade :-)
  7. Medlem sedan
    May 2005
    #4

    Se där

    Det är regionala skillnader ? :)

    Jag har dock en tes: att damer kan foxtrot mer än de kan bugg? Jag går förvisso sällan på lokal med den här typen av dans, men de gånger man varit på fest eller så verkar det så.

    Det var en j-a massa danser du kan?

  8. 4
    Se där Det är regionala skillnader ? :)

    Jag har dock en tes: att damer kan foxtrot mer än de kan bugg? Jag går förvisso sällan på lokal med den här typen av dans, men de gånger man varit på fest eller så verkar det så.

    Det var en j-a massa danser du kan?

  9. Medlem sedan
    May 2005
    #5

    Mm

    En till som fixar foxtrot framför bugg, minsann

    Det är väl \"problemet\" som kille - att man måste kunna föra bra.

    Salsa är svårt - takten är inte självklar. Och här måste man som kille kunna föra för att det ska bli bra.
    Sonen har lärt sig mest Cuban style, medan jag tycker bättre om LA style - men jag kommer aldrig bli riktigt bra, men kul är det.
    Bugg är det också viktigt att som kille kunna föra och det är en utmaning varje gång när det är två turer som liknar varandra :)


  10. 5
    Mm En till som fixar foxtrot framför bugg, minsann

    Det är väl \"problemet\" som kille - att man måste kunna föra bra.

    Salsa är svårt - takten är inte självklar. Och här måste man som kille kunna föra för att det ska bli bra.
    Sonen har lärt sig mest Cuban style, medan jag tycker bättre om LA style - men jag kommer aldrig bli riktigt bra, men kul är det.
    Bugg är det också viktigt att som kille kunna föra och det är en utmaning varje gång när det är två turer som liknar varandra :)


  11. Veteranen
    #6

    Va?

    Fjollig? Är du galen, det finns (nästan) inget bättre än en kille som kan dansa!

    Mina svar:
    5 och annat :-)
  12. 6
    Va? Fjollig? Är du galen, det finns (nästan) inget bättre än en kille som kan dansa!

    Mina svar:
    5 och annat :-)
  13. Medlem sedan
    Jan 2006
    #7

    Fjolligt?!

    Så sexigt med en man som kan dansa!
  14. 7
    Fjolligt?! Så sexigt med en man som kan dansa!
  15. Medlem sedan
    May 2005
    #8

    Haha

    Galen ja, men det är lugnt: Jag är tillräckligt säker på mig själv för att inte ta åt mig om någon \"retas\".

    Värst vad du är dansant? Alltihopa? :)

    Tja, vals har man inte dansast sedan kadettskolan för 25 år sedan :) Det är ju inte något man dansar på lokal direkt. Och någon bal på slottet lär det väl inte bli :)
  16. 8
    Haha Galen ja, men det är lugnt: Jag är tillräckligt säker på mig själv för att inte ta åt mig om någon \"retas\".

    Värst vad du är dansant? Alltihopa? :)

    Tja, vals har man inte dansast sedan kadettskolan för 25 år sedan :) Det är ju inte något man dansar på lokal direkt. Och någon bal på slottet lär det väl inte bli :)
  17. Medlem sedan
    May 2005
    #9

    Ha!

    Det var nog bara det jag ville höra :)

    De kurser jag gått på har det alltid varit brist på killar. Och sedan är det ju kul att få gå som kavaljer som träna gratis - och vad poppis man är :)
  18. 9
    Ha! Det var nog bara det jag ville höra :)

    De kurser jag gått på har det alltid varit brist på killar. Och sedan är det ju kul att få gå som kavaljer som träna gratis - och vad poppis man är :)
  19. Medlem sedan
    Jun 2005
    #10

    eh?

    Jag tycker det e´fjolligt att inte våga dansa... Och väldigt atraktivt med män som har rytm känsla och inte är stela som pinnar på dans golvet ;)

    Män som inte kan dansa nyktert=inte så manligt
  20. 10
    eh? Jag tycker det e´fjolligt att inte våga dansa... Och väldigt atraktivt med män som har rytm känsla och inte är stela som pinnar på dans golvet ;)

    Män som inte kan dansa nyktert=inte så manligt
  21. Medlem sedan
    May 2005
    #11

    Faktum är att...

    jag hänger mindre i baren numera :) Har jag druckit klarar jag det sämre - så är det.

    Egentligen började det hela för två år sedan. Innan dess hängde jag hellre i baren, men så skulle min Madame fylla 40 och ha en megastor fest med band och allt. Och hon tycker om att dansa.
    Hur kul är det då att ha en man på sin 40-års fest som inte gärna vill dansa? Så då gick jag helt sonika i största hemlighet på kurs och tränade. Som tur var danslokalen i samma hus som dojon där jag tränade tiderna var precis efter varandra (ibland tom samma lokal). Sedan har det bara ramlat på :)
    Och det har varit perfekt för mig när jag haft skador som gjort att jag inte kunnat träna det jag brukar träna :)
  22. 11
    Faktum är att... jag hänger mindre i baren numera :) Har jag druckit klarar jag det sämre - så är det.

    Egentligen började det hela för två år sedan. Innan dess hängde jag hellre i baren, men så skulle min Madame fylla 40 och ha en megastor fest med band och allt. Och hon tycker om att dansa.
    Hur kul är det då att ha en man på sin 40-års fest som inte gärna vill dansa? Så då gick jag helt sonika i största hemlighet på kurs och tränade. Som tur var danslokalen i samma hus som dojon där jag tränade tiderna var precis efter varandra (ibland tom samma lokal). Sedan har det bara ramlat på :)
    Och det har varit perfekt för mig när jag haft skador som gjort att jag inte kunnat träna det jag brukar träna :)
  23. Veteranen
    #12

    Inte alltihop..

    ..utan 5=salsa och 5=annat :-)

    Visst kan jag låta mig släpas runt i en foxtrot, det lärde min pappa mig när jag var liten, och en vals kan jag väl hjälpligt.

    Det hänger ju som sagt på er killar, för ni bra så kan man ju följa! Såg du \"Dance with me\" på tv igår? Jeeesus, vad sugen man blir!
  24. 12
    Inte alltihop.. ..utan 5=salsa och 5=annat :-)

    Visst kan jag låta mig släpas runt i en foxtrot, det lärde min pappa mig när jag var liten, och en vals kan jag väl hjälpligt.

    Det hänger ju som sagt på er killar, för ni bra så kan man ju följa! Såg du \"Dance with me\" på tv igår? Jeeesus, vad sugen man blir!
  25. Medlem sedan
    May 2005
    #13

    Dance with me

    Jodå - tro\'t eller ej, men jag har sett det !

    Imponerad av vad de lär sig på en vecka :)
  26. 13
    Dance with me Jodå - tro\'t eller ej, men jag har sett det !

    Imponerad av vad de lär sig på en vecka :)
  27. Medlem sedan
    May 2003
    #14

    You\'re my man!

    Sätt igång och lär dig dansa grabben! Du behövs där ute. Jag gillar att bugga och det är klart underskott på killar i \"min\" ålder.

    Förutom bugg fixar jag vals och foxtrot. Schottistakterna sitter nog i också skulle jag tro, trots att det var länge sen nu.

    Salsa skulle jag vilja lära mig. Har inte blivit av än bara.
  28. 14
    You\'re my man! Sätt igång och lär dig dansa grabben! Du behövs där ute. Jag gillar att bugga och det är klart underskott på killar i \"min\" ålder.

    Förutom bugg fixar jag vals och foxtrot. Schottistakterna sitter nog i också skulle jag tro, trots att det var länge sen nu.

    Salsa skulle jag vilja lära mig. Har inte blivit av än bara.
  29. Medlem sedan
    May 2005
    #15

    Just schottis

    har jag för mig vi fick lära oss på jympan i skolan.
    Det var rätt trist om jag inte minns fel.
    Det är roligara nu för tiden. P13 har fått prova på salsa på sin jympa- tiderna förändras :)
  30. 15
    Just schottis har jag för mig vi fick lära oss på jympan i skolan.
    Det var rätt trist om jag inte minns fel.
    Det är roligara nu för tiden. P13 har fått prova på salsa på sin jympa- tiderna förändras :)
  31. Veteranen
    #16

    Neeeej!

    Inte \"Let\'s dance\", utan filmen \"Dance with me\"! Den handlar om en dansskola osv. Gick igår på tv!
  32. 16
    Neeeej! Inte \"Let\'s dance\", utan filmen \"Dance with me\"! Den handlar om en dansskola osv. Gick igår på tv!
  33. Medlem sedan
    May 2005
    #17

    Haha!

    Sorry ! Nej, inte igår, men såg den för länge sedan.

    Har dessutom sett \"Shall we dance\" med Richard Gere - jag kände mig liiiite träffad av den filmen. Han gick också i smyg ju - här även sett det japanska originalet!
  34. 17
    Haha! Sorry ! Nej, inte igår, men såg den för länge sedan.

    Har dessutom sett \"Shall we dance\" med Richard Gere - jag kände mig liiiite träffad av den filmen. Han gick också i smyg ju - här även sett det japanska originalet!
  35. Medlem sedan
    Dec 1998
    #18

    Japp

    Dans är den enda avdelning där jag inte stöder emancipationen som idé :-D

    Det är skönt att bara hängam ed. Fast dansar jag men en man som inte för ordentligt tenderar jag att själv ta kommandot och då kan det ju bli hur klossigt som helst :-)
  36. 18
    Japp Dans är den enda avdelning där jag inte stöder emancipationen som idé :-D

    Det är skönt att bara hängam ed. Fast dansar jag men en man som inte för ordentligt tenderar jag att själv ta kommandot och då kan det ju bli hur klossigt som helst :-)
  37. Medlem sedan
    Dec 1998
    #19

    Jepp

    Jag kan faktiskt dansa schottis också; det är en av danserna jag minns från folkdansundervisningen i plugget.

    Vi lärde oss en hel massa danser, både svenska och danser från andra kulturer, bland annat en trojka från Ryssland.
  38. 19
    Jepp Jag kan faktiskt dansa schottis också; det är en av danserna jag minns från folkdansundervisningen i plugget.

    Vi lärde oss en hel massa danser, både svenska och danser från andra kulturer, bland annat en trojka från Ryssland.
  39. Medlem sedan
    Dec 1998
    #20

    Regionala skillnader

    Nu är det ett tag sedan jag bodde i Jämtland, men när det begav sig slogs jag av att så många män kunde dansa. Det var rktigt skoj att gå på lokal där.

    En tillfällig jobbarkompis som var född och uppvuxen i Jämtland och som bodde i Stockholm en period, berättade att han var närmast chockad över hur usla dansörer Stockholmskillarna var...
  40. 20
    Regionala skillnader Nu är det ett tag sedan jag bodde i Jämtland, men när det begav sig slogs jag av att så många män kunde dansa. Det var rktigt skoj att gå på lokal där.

    En tillfällig jobbarkompis som var född och uppvuxen i Jämtland och som bodde i Stockholm en period, berättade att han var närmast chockad över hur usla dansörer Stockholmskillarna var...
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Handen på hjärtat och
    By Anonym in forum Pappasnack
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2011-05-27, 13:49
  2. Ok handen på hjärtat
    By Elinen in forum Ordet är fritt
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2009-01-08, 21:42
  3. Handen på hjärtat!
    By lillaEgo in forum Ordet är fritt
    Svar: 52
    Senaste inlägg: 2007-12-28, 23:12
  4. OK handen på hjärtat
    By Fun Light in forum Ordet är fritt
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2007-09-03, 07:13
  5. Handen på hjärtat..
    By anonymt namn in forum Pappasnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-08-03, 12:40
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar