Tillbaka igen ...
_0507 Julibarn
  1. Stina med Signe
    #1

    Tillbaka igen ...

    Minns Ni mej?

    Stina med Albin, Nils och lilla Signe som föddes den 11 juli. Vi bor på Orust i Bohuslän och jag skrev aktivt när Signe låg i magen.

    Nu har jag inte skrivit här på länge, länge - men jag har läst varje dag och följt er och alla små bebisar. Det känns som om jag känner er allihop personligen - visst är det märkligt att man kan känna så mycket värme och vänskap till en signatur på nätet? Att man kan tänka så mycket på några mammor som man inte känner, att de till och med kan dyka upp i drömmarna om natten?

    Jag drömde faktiskt en natt att ni kom och hälsade på oss - att ni kom allihop samtidigt i en gammal skranglig buss som hade farit runt i Sverige och hämtat upp! - med bebisar, hundar, syskon, äkta män och svärmödrar ... Det var en skojig dröm men lite läskig.

    Det har varit så roligt att läsa om alla framsteg, från det att de var små knytten till nu när de är sex-sju månader och \"riktiga\" människor med skratt, vilja, humör och enormt mycket charm.

    Jag har följt er glädje, lycka, trötthet, oro (tänker framförallt på lilla Thea, tänkte mycket på er Mizen och är så glad att allt är väl nu)...

    Nu är jag tillbaka här hos er och hoppas kunna vara lite mer aktiv på sidan. Om inte; ropa på mig, jag finns här även om jag inte syns!

    Signe är en glad liten tjej som skrattar nästan jämt. Jag helammar henne fortfarande, men hon har smakat på korvstroganoff (brorsan Nils fixade det) vilket hon diggade starkt! Snart skall hon få börja med riktig mat, men ännu slå länge så har både hon och jag mått bra av att bara amma.

    Hon gillar att springa omkring i sin gåstol och kan roa sig länge med att utforska allt som går att nås inom radien av gåstolen. Gardiner, skåpknoppar, allt som låter, speglar, fönstret och fåglarna som flyger omkring utanför ...

    Allra mest i hela världen gillar hon att vara med sina brorsor. De leker så bra tillsammans alla tre och det är en stor glädje i mitt mammahjärta att se dem tillsammans. Att se Signe sitta och tugga på en bit Duplo medan brorsorna bygger en duplomur runt henne, \"som skall skydda henne från alla drakar i hela världen\".

    Vi mår bra alla fem och har haft en skön och vackert vit vinter här på Orust. Vi har flyttat från vårt älskade gamla Kråkslott till ett hus alldeles vid havet i den vik där jag har min familj ... där mina förfäder levt och brukat jorden sedan lång tid tillbaka - så nu hänger jag min tvätt på en lina uppspänd mellan samma gamla ekar som min mamma, mromor, morfarsmor, morfarsfarmor gjort före mig ... Jag är helt enkelt tillbaka vid mina rötter, där jag har mitt hjärta vilket gör mig innerligt lycklig.

    Många stora varma kramar till er allihop.

    Har förresten läst att det finns en \"ny\" Stina här, så jag kallar mig för Stina med Signe inne på det här snacket.

    Må gott allihop!
  2. 1
    Tillbaka igen ... Minns Ni mej?

    Stina med Albin, Nils och lilla Signe som föddes den 11 juli. Vi bor på Orust i Bohuslän och jag skrev aktivt när Signe låg i magen.

    Nu har jag inte skrivit här på länge, länge - men jag har läst varje dag och följt er och alla små bebisar. Det känns som om jag känner er allihop personligen - visst är det märkligt att man kan känna så mycket värme och vänskap till en signatur på nätet? Att man kan tänka så mycket på några mammor som man inte känner, att de till och med kan dyka upp i drömmarna om natten?

    Jag drömde faktiskt en natt att ni kom och hälsade på oss - att ni kom allihop samtidigt i en gammal skranglig buss som hade farit runt i Sverige och hämtat upp! - med bebisar, hundar, syskon, äkta män och svärmödrar ... Det var en skojig dröm men lite läskig.

    Det har varit så roligt att läsa om alla framsteg, från det att de var små knytten till nu när de är sex-sju månader och \"riktiga\" människor med skratt, vilja, humör och enormt mycket charm.

    Jag har följt er glädje, lycka, trötthet, oro (tänker framförallt på lilla Thea, tänkte mycket på er Mizen och är så glad att allt är väl nu)...

    Nu är jag tillbaka här hos er och hoppas kunna vara lite mer aktiv på sidan. Om inte; ropa på mig, jag finns här även om jag inte syns!

    Signe är en glad liten tjej som skrattar nästan jämt. Jag helammar henne fortfarande, men hon har smakat på korvstroganoff (brorsan Nils fixade det) vilket hon diggade starkt! Snart skall hon få börja med riktig mat, men ännu slå länge så har både hon och jag mått bra av att bara amma.

    Hon gillar att springa omkring i sin gåstol och kan roa sig länge med att utforska allt som går att nås inom radien av gåstolen. Gardiner, skåpknoppar, allt som låter, speglar, fönstret och fåglarna som flyger omkring utanför ...

    Allra mest i hela världen gillar hon att vara med sina brorsor. De leker så bra tillsammans alla tre och det är en stor glädje i mitt mammahjärta att se dem tillsammans. Att se Signe sitta och tugga på en bit Duplo medan brorsorna bygger en duplomur runt henne, \"som skall skydda henne från alla drakar i hela världen\".

    Vi mår bra alla fem och har haft en skön och vackert vit vinter här på Orust. Vi har flyttat från vårt älskade gamla Kråkslott till ett hus alldeles vid havet i den vik där jag har min familj ... där mina förfäder levt och brukat jorden sedan lång tid tillbaka - så nu hänger jag min tvätt på en lina uppspänd mellan samma gamla ekar som min mamma, mromor, morfarsmor, morfarsfarmor gjort före mig ... Jag är helt enkelt tillbaka vid mina rötter, där jag har mitt hjärta vilket gör mig innerligt lycklig.

    Många stora varma kramar till er allihop.

    Har förresten läst att det finns en \"ny\" Stina här, så jag kallar mig för Stina med Signe inne på det här snacket.

    Må gott allihop!
  3. Medlem sedan
    Jan 2005
    #2

    Välkommen tillbaka!

    Så kul att se dig igen och läsa om din Signe. Vi är nog flera här som har saknat dina inlägg:-)

    Får jag fråga varför du inte har skrivit (frågar av ren och skär nyfikenhet)?

    Kramar från Nike och lilla Filippa

  4. 2
    Välkommen tillbaka! Så kul att se dig igen och läsa om din Signe. Vi är nog flera här som har saknat dina inlägg:-)

    Får jag fråga varför du inte har skrivit (frågar av ren och skär nyfikenhet)?

    Kramar från Nike och lilla Filippa

  5. Medlem sedan
    Jun 2000
    #3

    Heeeej!

    Åh, vad roligt att höra ifrån er! Tänkte faktiskt på dig häromdagen - det är som du säger, att man kan bli så involverad med människor som man ju de facto inte känner är en både märklig och häftig grej tycker jag! Den där skraltiga bussen lät kul! :-) Varmt varmt välkommen tillbaka!!!!
  6. 3
    Heeeej! Åh, vad roligt att höra ifrån er! Tänkte faktiskt på dig häromdagen - det är som du säger, att man kan bli så involverad med människor som man ju de facto inte känner är en både märklig och häftig grej tycker jag! Den där skraltiga bussen lät kul! :-) Varmt varmt välkommen tillbaka!!!!
  7. Stina med Signe
    #4

    Hej Nike!

    Jag berättar gärna om varför jag inte skrivit ... det var nämligen så att livet vändes upp och ner ungefär samtidigt som Signe föddes. Alla mådde bra och vi hade det bra tillsammans, men det hände m y c k e t saker. otippade, oväntade som jag aldrig i min vildaste fantasi kunnat föreställa mig. Nu har vi dock landat och allt känns bra.

    Jag skriver lite senare, har inte tid nu mitt i kvällsbad-bolibompa-oboykladd. Men jag återkommer lite senare ikväll, så skall ni få höra vad det var för märkligt som hände.

    Nike; nyfikenhet är det bästa som finns, utan den får man ju inte reda på något.
  8. 4
    Hej Nike! Jag berättar gärna om varför jag inte skrivit ... det var nämligen så att livet vändes upp och ner ungefär samtidigt som Signe föddes. Alla mådde bra och vi hade det bra tillsammans, men det hände m y c k e t saker. otippade, oväntade som jag aldrig i min vildaste fantasi kunnat föreställa mig. Nu har vi dock landat och allt känns bra.

    Jag skriver lite senare, har inte tid nu mitt i kvällsbad-bolibompa-oboykladd. Men jag återkommer lite senare ikväll, så skall ni få höra vad det var för märkligt som hände.

    Nike; nyfikenhet är det bästa som finns, utan den får man ju inte reda på något.
  9. Medlem sedan
    Jan 2005
    #5

    Men då!

    Eh, ibland är jag för nyfiken, strunt i min fråga!
    Men nu ska barnen nattas, kom på mig själv precis när blöjan skulle av:-)
  10. 5
    Men då! Eh, ibland är jag för nyfiken, strunt i min fråga!
    Men nu ska barnen nattas, kom på mig själv precis när blöjan skulle av:-)
  11. Stina med Signe
    #6

    Kram J!

    Dig har jag tänkt alldeles, alldeles särskilt mycket på!
    Vet du förresten att det inte är alls så särskilt långt från Dalarna till Orust (känns i alla fall inte så). Även om det inte dyker upp en buss och hämtar dig så kanke du kan ta dina fyra barn och susa ner hit till oss, är säker på att även Johi skulle uppskatta det!

    Kram!
  12. 6
    Kram J! Dig har jag tänkt alldeles, alldeles särskilt mycket på!
    Vet du förresten att det inte är alls så särskilt långt från Dalarna till Orust (känns i alla fall inte så). Även om det inte dyker upp en buss och hämtar dig så kanke du kan ta dina fyra barn och susa ner hit till oss, är säker på att även Johi skulle uppskatta det!

    Kram!
  13. Stina med Signe
    #7

    Nämen ...

    Jag menar att nyfikenhet är BRA! Jag vill gärna berätta, hinner bara inte just nu. Missuppfattade du mitt inlägg?
  14. 7
    Nämen ... Jag menar att nyfikenhet är BRA! Jag vill gärna berätta, hinner bara inte just nu. Missuppfattade du mitt inlägg?
  15. Medlem sedan
    Jan 2005
    #8

    Stina,

    vi postade visst samtidigt. Tankeöverföring? Skönt att du \"missförstod mig rätt\"
    SÄtter mig här efter nattningen, det är mitt i plocka leksaker- borsta tänderna- amma- godnattssaga time här med:-)
  16. 8
    Stina, vi postade visst samtidigt. Tankeöverföring? Skönt att du \"missförstod mig rätt\"
    SÄtter mig här efter nattningen, det är mitt i plocka leksaker- borsta tänderna- amma- godnattssaga time här med:-)
  17. Mizen_m_två
    #9

    Hejsan!

    Visst minns jag dig och nu har jag börjat bli aktiv igen! Kul att se din aignatur igen, välkommen tillbaka!
  18. 9
    Hejsan! Visst minns jag dig och nu har jag börjat bli aktiv igen! Kul att se din aignatur igen, välkommen tillbaka!
  19. Medlem sedan
    Aug 2002
    #10

    Hej

    Kul att du är tillbaka. Dig minns jag som den med en härlig skrivargåva. Många av dina inlägg var som att läsa poesi. Minns ett inlägg då du var gravid och beskev din morgon och att du gått ut på morgonen, ett helt underbart inlägg.
  20. 10
    Hej Kul att du är tillbaka. Dig minns jag som den med en härlig skrivargåva. Många av dina inlägg var som att läsa poesi. Minns ett inlägg då du var gravid och beskev din morgon och att du gått ut på morgonen, ett helt underbart inlägg.
  21. Stina med Signe
    #11

    Tack

    Så snäll du är. Så glad jag är att jag skrivit något som någon minns.
  22. 11
    Tack Så snäll du är. Så glad jag är att jag skrivit något som någon minns.
  23. Stina med Signe
    #12

    Hej Mizen,

    Läste om Theas invagination och vill bara säga at min syster hade det 1980, när hon var ett knappt halvår gammal. Minns naturligtvis inte mycket av det hela eftersom jag själv var fyra år då, men jag vet av erfarenhet att det ibland bara hjälper för en oroad mamma att höra att någon annan varit med om samma sak. Hoppas att Thea mår bra nu.
  24. 12
    Hej Mizen, Läste om Theas invagination och vill bara säga at min syster hade det 1980, när hon var ett knappt halvår gammal. Minns naturligtvis inte mycket av det hela eftersom jag själv var fyra år då, men jag vet av erfarenhet att det ibland bara hjälper för en oroad mamma att höra att någon annan varit med om samma sak. Hoppas att Thea mår bra nu.
  25. Medlem sedan
    Feb 2001
    #13

    välkommen tillbaks

    stor kram och varmt välkommen tillbaks :)
  26. 13
    välkommen tillbaks stor kram och varmt välkommen tillbaks :)
  27. Stina med Signe
    #14

    Tack X-tjejen ...

    Minns jag fel, eller bor du också här på Västkusten? Ha det så bra!
  28. 14
    Tack X-tjejen ... Minns jag fel, eller bor du också här på Västkusten? Ha det så bra!
  29. Catten
    #15

    Jag har saknat dig!

    Så roligt att \"se\" dig här igen!
    Har tänkt på dig och kråkslottet, flytten och barnen!

    Ser fram emot att läsa dina trevliga rader igen!
    Kram!
  30. 15
    Jag har saknat dig! Så roligt att \"se\" dig här igen!
    Har tänkt på dig och kråkslottet, flytten och barnen!

    Ser fram emot att läsa dina trevliga rader igen!
    Kram!
  31. Medlem sedan
    Jan 2005
    #16

    Nej, nej!

    Vi kom bara i otakt, jag hann inte läsa ditt andra svar till mig innan jag postade mitt eget. Det skrivna ordet är lätt att missuppfatta:-)

  32. 16
    Nej, nej! Vi kom bara i otakt, jag hann inte läsa ditt andra svar till mig innan jag postade mitt eget. Det skrivna ordet är lätt att missuppfatta:-)

  33. Mizen_m_två
    #17

    :-)

    Tack för jämförelsen. Visst hjälper det att höra om andra som har haft det! Jag har hört privat om fler som har haft det också och att de blev helt återställda! Nackdelen för Thea verkar vara att det gick så lång tid innan det upptäcktes. Tack och lov är Thea en liten kämpe och med hjälp av lactulosen verkar hennes mage börja stabilisera sig (och jag börjar bli lite mindre orolig för henne). Idag vågade jag ge henne lite gröt för första gången sedan operationen och det tror jag har gått bra (inget magknip eller kräkningar).
  34. 17
    :-) Tack för jämförelsen. Visst hjälper det att höra om andra som har haft det! Jag har hört privat om fler som har haft det också och att de blev helt återställda! Nackdelen för Thea verkar vara att det gick så lång tid innan det upptäcktes. Tack och lov är Thea en liten kämpe och med hjälp av lactulosen verkar hennes mage börja stabilisera sig (och jag börjar bli lite mindre orolig för henne). Idag vågade jag ge henne lite gröt för första gången sedan operationen och det tror jag har gått bra (inget magknip eller kräkningar).
  35. Medlem sedan
    Mar 2003
    #18

    Självklart!

    Klart jag minns dej och dina härligt poetiska inlägg! :) Varmt välkommen tillbaka!
  36. 18
    Självklart! Klart jag minns dej och dina härligt poetiska inlägg! :) Varmt välkommen tillbaka!
  37. Medlem sedan
    Nov 2004
    #19

    Jag minns också det!

    Så fint! När jag har tid ska jag bläddra tillbaka och se om jag hittar det igen. Välkommen igen!

    Kramar från mig, kallade mig Wera då jag var gravid
  38. 19
    Jag minns också det! Så fint! När jag har tid ska jag bläddra tillbaka och se om jag hittar det igen. Välkommen igen!

    Kramar från mig, kallade mig Wera då jag var gravid
  39. Medlem sedan
    Apr 2000
    #20

    =)

    Vad glad jag blir av att se dig här igen.
    Skönt att höra att allt fortfarande är bra. Tänker på er. =)
    Kram!
  40. 20
    =) Vad glad jag blir av att se dig här igen.
    Skönt att höra att allt fortfarande är bra. Tänker på er. =)
    Kram!
Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Liknande trådar

  1. Tillbaka här igen.
    By tekkla in forum Bokstavsbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-08-21, 11:18
  2. Tillbaka igen
    By Joanne in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-08-09, 21:35
  3. Så var jag tillbaka igen då!
    By Anki33 in forum Försöker bli med barn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-12-13, 21:03
  4. Tillbaka igen, hej på er!
    By tinadin in forum Vikt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-08-08, 15:14
  5. Tillbaka här igen!
    By mamma_ammi in forum Vikt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-11-02, 10:15
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar