Nattblöjor
_0403 Marsbarn
  1. Ida m Jennie & skruttis
    #1

    Nattblöjor

    Nu behöver jag tips. Jennie har tills alldeles nyligen haft libero maxi på natten. I julas började hon helt plötsligt kissa över kanten (alltså uppåt magen) och då hon precis passerat 10 kg (antar jag) så uppgraderade jag till maxi +. Det funkar bättre men inte klockrent. Det svämmar fortfarande över ibland. Jag kan inte uppgradera ännu en strl, det är hon på tok för liten för.

    Jag tror att problemet är att hon börjat hålla sig längre tid på natten och släpper iväg en syndaflod när hon vaknar.

    Pampers babydry har jag provat för något halvår sen och de satt inte alls bra på jennie. De går högre i midjan vilket iofs borde vara en fördel men jag får dem inte att sitta åt i benen så då läcker de där ist. Active-fit har jag åt henne på dagen men jag vill gärna att hon ska få vara fri från blöjor med lotion iaf på natten.

    Så vad återstår, har ni några tips?
  2. 1
    Nattblöjor Nu behöver jag tips. Jennie har tills alldeles nyligen haft libero maxi på natten. I julas började hon helt plötsligt kissa över kanten (alltså uppåt magen) och då hon precis passerat 10 kg (antar jag) så uppgraderade jag till maxi +. Det funkar bättre men inte klockrent. Det svämmar fortfarande över ibland. Jag kan inte uppgradera ännu en strl, det är hon på tok för liten för.

    Jag tror att problemet är att hon börjat hålla sig längre tid på natten och släpper iväg en syndaflod när hon vaknar.

    Pampers babydry har jag provat för något halvår sen och de satt inte alls bra på jennie. De går högre i midjan vilket iofs borde vara en fördel men jag får dem inte att sitta åt i benen så då läcker de där ist. Active-fit har jag åt henne på dagen men jag vill gärna att hon ska få vara fri från blöjor med lotion iaf på natten.

    Så vad återstår, har ni några tips?
  3. Medlem sedan
    Aug 2003
    #2

    Hej!

    Vi kör Libero för hela slanten, byx-blöjor på dagen och öppna på natten för de har ofta ett större vikts-intervall. Men visst läcker det ibland ändå...Coop har ju tagit in Huggies, har du prövat dem? De ligger i samma klass som Libero & Pampers.
  4. 2
    Hej! Vi kör Libero för hela slanten, byx-blöjor på dagen och öppna på natten för de har ofta ett större vikts-intervall. Men visst läcker det ibland ändå...Coop har ju tagit in Huggies, har du prövat dem? De ligger i samma klass som Libero & Pampers.
  5. Ulrika m. Ebba o Klara
    #3

    Libero här...

    Vi har Libero \"vanliga\" blöjor på natten till Ebba, och visst läcker de ibland, men som du sa, Pampers sitter inte bra! Dessutom tycker jag att Pampersblöjor alltid luktar lite kiss....
    Vi har iaf inte hittat nåt bättre!
  6. 3
    Libero här... Vi har Libero \"vanliga\" blöjor på natten till Ebba, och visst läcker de ibland, men som du sa, Pampers sitter inte bra! Dessutom tycker jag att Pampersblöjor alltid luktar lite kiss....
    Vi har iaf inte hittat nåt bättre!
  7. Ida m Jennie & skruttis
    #4

    Tack för svar båda

    Det kanske inte finns någon perfekt nattblöja helt enkelt. Men jag funderar faktiskt på att prova dessa huggies. Tanken har slagit mig tidigare men då i samband med resa eftersom de har så små och söta förpackningar.
  8. 4
    Tack för svar båda Det kanske inte finns någon perfekt nattblöja helt enkelt. Men jag funderar faktiskt på att prova dessa huggies. Tanken har slagit mig tidigare men då i samband med resa eftersom de har så små och söta förpackningar.

Liknande trådar

  1. Nattblöjor?
    By fridilina in forum _1006 Junibarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-05-16, 13:35
  2. nattblöjor?
    By julianmamma in forum _02 Sommarbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-04-10, 21:04
  3. Stinkande nattblöjor
    By b-boom in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-04-07, 21:45
  4. Vad har ni för nattblöjor?
    By C med Thyra och Love in forum _0607 Julibarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-11-06, 17:06
  5. Nattblöjor?
    By Kristina m Hjalmar in forum _0404 Aprilbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2005-12-31, 00:21
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar