presenter - för hur mycket?
_97 Alla barn
  1. Maylin
    #1

    presenter - för hur mycket?

    Hur mycket ger ni/köper för då era barn skall på kalas till kompisar/klasskompisar?
    Gör ni skillnad?

    Vi har ofta gett 100 kr eller en sak för ca 100 kr. Till mina kompisars barn har det kunnat bli lite mer och till släkt vi ungås mer med.
    Upptäckte att många bara ger ca 50 kr eller en sak för samma summa. Nu har mina barn börjat gå på många kalas. Min sambo säger att vi måste ge för 100 och jag tycker att 50 räcker om barnen inte leker med det andra barnet på fritiden.
    Hur mycket ger ni?
  2. 1
    presenter - för hur mycket? Hur mycket ger ni/köper för då era barn skall på kalas till kompisar/klasskompisar?
    Gör ni skillnad?

    Vi har ofta gett 100 kr eller en sak för ca 100 kr. Till mina kompisars barn har det kunnat bli lite mer och till släkt vi ungås mer med.
    Upptäckte att många bara ger ca 50 kr eller en sak för samma summa. Nu har mina barn börjat gå på många kalas. Min sambo säger att vi måste ge för 100 och jag tycker att 50 räcker om barnen inte leker med det andra barnet på fritiden.
    Hur mycket ger ni?
  3. Medlem sedan
    Sep 2002
    #2

    Ca 70 kr...

    det beror ju lite på vad vi köper men för ca 70-80 kr brukar det bli. Det tycker iaf jag är lagom.
  4. 2
    Ca 70 kr... det beror ju lite på vad vi köper men för ca 70-80 kr brukar det bli. Det tycker iaf jag är lagom.
  5. Medlem sedan
    Dec 2003
    #3

    Köper oxå för runt 70:-

    det är lite olika, men strax under 100:- ....
    Ibland har Maja o hennes kompis gått ihop och köpt tillsammans... då får man ju en \"bättre\" sak för lite mer pengar om man känner att det är \"för lite pengar\"...
  6. 3
    Köper oxå för runt 70:- det är lite olika, men strax under 100:- ....
    Ibland har Maja o hennes kompis gått ihop och köpt tillsammans... då får man ju en \"bättre\" sak för lite mer pengar om man känner att det är \"för lite pengar\"...
  7. Medlem sedan
    May 2005
    #4

    50-75 kr beroende

    på hur bra kompisar de är. Bästa kompisen får för mer medan de hon bara går i samma klass som får för lite mindre. Men det blir mycket kalas.
  8. 4
    50-75 kr beroende på hur bra kompisar de är. Bästa kompisen får för mer medan de hon bara går i samma klass som får för lite mindre. Men det blir mycket kalas.
  9. Medlem sedan
    Jun 2005
    #5

    Runt 100

    Fast det är inget måste-belopp. Ibland hittar man ju något bra för 75, andra gånger blir det kanske 130 ...
  10. 5
    Runt 100 Fast det är inget måste-belopp. Ibland hittar man ju något bra för 75, andra gånger blir det kanske 130 ...
  11. Medlem sedan
    Dec 2001
    #6

    ca80-100kr.

  12. 6
    ca80-100kr.
  13. betsy
    #7

    Om det är nån i klasen

    eller nån på gården så mellan 80-100 kr,Men om det är nån av dom 3 som är hennes sk bästisar så mellan 100-150:-
  14. 7
    Om det är nån i klasen eller nån på gården så mellan 80-100 kr,Men om det är nån av dom 3 som är hennes sk bästisar så mellan 100-150:-
  15. Isolde
    #8

    samma här *imt*

    uu
  16. 8
    samma här *imt* uu
  17. Achelois
    #9

    50-100 imt

  18. 9
    50-100 imt
  19. Medlem sedan
    Jul 2000
    #10

    Beror på..

    Om jag hittar nått jag tycker är värt att lägga mer på gör jag det så dem får en \"bra\" grej men det brukar hamna kring 70 kr. Nu när dem blivit äldre händer det att jag ger pengar och då blir det 50 kr.
  20. 10
    Beror på.. Om jag hittar nått jag tycker är värt att lägga mer på gör jag det så dem får en \"bra\" grej men det brukar hamna kring 70 kr. Nu när dem blivit äldre händer det att jag ger pengar och då blir det 50 kr.
  21. Medlem sedan
    Mar 2000
    #11

    C:a 50 kr

    mer eller mindre. Inte ska man behöva lägga massor i födelsedagspresenter till hela klassen. När det gäller barnens egna bästisar, ja då kan jag låta dem köpa något finare och dyrare.

    Ibland så kan ju dessa kalas dugga väldigt tätt och har man dessutom flera barn så blir det inte så billigt i längden om man ska lägga 100kr varje gång (kan bli 300kr nån vecka).


    Sen så brukar jag göra som så att jag handlar in saker när det är reor och liknande, lägger i en påse så att tjejerna sen får välja ut vad de vill ge till sina kompisar.
  22. 11
    C:a 50 kr mer eller mindre. Inte ska man behöva lägga massor i födelsedagspresenter till hela klassen. När det gäller barnens egna bästisar, ja då kan jag låta dem köpa något finare och dyrare.

    Ibland så kan ju dessa kalas dugga väldigt tätt och har man dessutom flera barn så blir det inte så billigt i längden om man ska lägga 100kr varje gång (kan bli 300kr nån vecka).


    Sen så brukar jag göra som så att jag handlar in saker när det är reor och liknande, lägger i en påse så att tjejerna sen får välja ut vad de vill ge till sina kompisar.
  23. Medlem sedan
    Sep 2000
    #12

    50-100

    Det är lite beroende på vilken kompis det är. Om hon leker mycket med den. I Hannahs klass fyller nästan alla år på VT så det blir hemskt mycket kalas då, och väldigt mycket pengar alltså...
  24. 12
    50-100 Det är lite beroende på vilken kompis det är. Om hon leker mycket med den. I Hannahs klass fyller nästan alla år på VT så det blir hemskt mycket kalas då, och väldigt mycket pengar alltså...
  25. Medlem sedan
    Mar 2000
    #13

    Fel nick *S*

    glömde tydligen bort att ändra namnet.
  26. 13
    Fel nick *S* glömde tydligen bort att ändra namnet.
  27. Medlem sedan
    May 1999
    #14

    Många kalas blir det

    Förra året blev det så att alla barn i klassen hade kalas där de bjöd hela klassen, sedan blev hon dessutom bjuden på några kalas i paralellklassen också. Tror säkert att hon gick på 25 kalas. Vi brukar köpa för ca 50-80 om det inte är någon av hennes närmaste kompisar som hon leker med ofta.

    Tycker att det nästan blivit lite inflation i det här med födelsedagskalas. Det verkar som om föräldrarna försöker övertfäffa varandra med olika spännande temakalas. Det har varit kalas på badhuset, på minigolfbana, i bowlinghall osv. Jag har ingen fantasi. Tips emottages tacksamt.
  28. 14
    Många kalas blir det Förra året blev det så att alla barn i klassen hade kalas där de bjöd hela klassen, sedan blev hon dessutom bjuden på några kalas i paralellklassen också. Tror säkert att hon gick på 25 kalas. Vi brukar köpa för ca 50-80 om det inte är någon av hennes närmaste kompisar som hon leker med ofta.

    Tycker att det nästan blivit lite inflation i det här med födelsedagskalas. Det verkar som om föräldrarna försöker övertfäffa varandra med olika spännande temakalas. Det har varit kalas på badhuset, på minigolfbana, i bowlinghall osv. Jag har ingen fantasi. Tips emottages tacksamt.
  29. lulu
    #15

    ca 50 kr...

    ger vi när det gäller klasskompisar.
    Är det en kompis man leker med ofta så närmare hundralappen.
    Är det en riktig \"bästis\" så kan det bli ännu mer...
  30. 15
    ca 50 kr... ger vi när det gäller klasskompisar.
    Är det en kompis man leker med ofta så närmare hundralappen.
    Är det en riktig \"bästis\" så kan det bli ännu mer...
  31. Medlem sedan
    Dec 1999
    #16

    höhö

    Du glömde laserdome!!!Det är grabbarnas favvis. Men jag håller med dej. Det har blivit för stort och opersonligt tycker jag. Vi kör kalas hemma med något litet tema ibland, typ skattjakt på godiset ute i trädgården.
  32. 16
    höhö Du glömde laserdome!!!Det är grabbarnas favvis. Men jag håller med dej. Det har blivit för stort och opersonligt tycker jag. Vi kör kalas hemma med något litet tema ibland, typ skattjakt på godiset ute i trädgården.
  33. Medlem sedan
    Apr 2000
    #17

    Gemensamt beslut i skolan....

    om 50 nkr. Om det e en nära kompis till barnen ger vi 100nkr.
  34. 17
    Gemensamt beslut i skolan.... om 50 nkr. Om det e en nära kompis till barnen ger vi 100nkr.

Liknande trådar

  1. 8-års presenter???
    By LillaHon in forum _03 Vårbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-05-27, 18:55
  2. Dop presenter
    By Carolina157 in forum _1001 Januaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-04-12, 10:50
  3. 3-års presenter
    By Ziro in forum _0607 Julibarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2009-07-14, 21:30
  4. Dop-presenter
    By Lillis mamma in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-05-06, 18:30
  5. 5-års presenter??
    By enmama in forum _02 Sommarbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-07-03, 21:29
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar