Hej all (och vem är vem? *s*)
_0604 Aprilbarn
  1. Lillan bf 27/4
    #1

    Hej all (och vem är vem? *s*)

    Såg att någon \"klagat\" över dålig aktivitet härinne så jag får väl skriva lite *S*
    Själv har jag mest svårt för att hålla isär vem som är vem härinne. Hänger inte alls med. Hur många är vi egentligen??
    Kan ni inte skriva ert nick och lite om vem ni är (typ hur många barn, er ålder när ni har bf och lite annat intressant)?
  2. 1
    Hej all (och vem är vem? *s*) Såg att någon \"klagat\" över dålig aktivitet härinne så jag får väl skriva lite *S*
    Själv har jag mest svårt för att hålla isär vem som är vem härinne. Hänger inte alls med. Hur många är vi egentligen??
    Kan ni inte skriva ert nick och lite om vem ni är (typ hur många barn, er ålder när ni har bf och lite annat intressant)?
  3. Medlem sedan
    Aug 2004
    #2

    Då börjar jag. *s*

    Ja, jag heter egentligen Camilla, men kallar mig (som du ser) för Shorty. Jag är 30 år och har en son på 7 år sedan tidigare förhållande. Väntar alltså nummer två med min särbo Mattias. Vår bebis beräknas födas 12/4. Vi bor i Hälsingland och letar för tillfället efter hus.
  4. 2
    Då börjar jag. *s* Ja, jag heter egentligen Camilla, men kallar mig (som du ser) för Shorty. Jag är 30 år och har en son på 7 år sedan tidigare förhållande. Väntar alltså nummer två med min särbo Mattias. Vår bebis beräknas födas 12/4. Vi bor i Hälsingland och letar för tillfället efter hus.
  5. Medlem sedan
    Feb 2003
    #3

    Christina svarar

    Heter och kallar mig Christina - ibland Christina, Elias mamma, beroende på vilket snack jag är på. Har alltså en liten son, tjugo månader gammal, gift sedan två år, bor i hus några mil utanför Örebro. Är snart 27 år, pluggar till gymnasielärare - svenska och religion - men funderar på att hoppa av. Just nu sjukskriven dock.
    Läser mycket, gillar att pyssla och är tokig i djur. Har katt och marsvin, fast katten är borta sedan en dryg vecka... *suck*
    Har bf 16/4 men hoppas på tidigare. Sonen kom i vecka 37.
  6. 3
    Christina svarar Heter och kallar mig Christina - ibland Christina, Elias mamma, beroende på vilket snack jag är på. Har alltså en liten son, tjugo månader gammal, gift sedan två år, bor i hus några mil utanför Örebro. Är snart 27 år, pluggar till gymnasielärare - svenska och religion - men funderar på att hoppa av. Just nu sjukskriven dock.
    Läser mycket, gillar att pyssla och är tokig i djur. Har katt och marsvin, fast katten är borta sedan en dryg vecka... *suck*
    Har bf 16/4 men hoppas på tidigare. Sonen kom i vecka 37.
  7. Medlem sedan
    Jan 1999
    #4

    Ulbo presenterar sig

    Ulrica är mitt riktiga namn och jag är 36 år. Jag har två barn Max, 6 år och Ella, 4 år. Jag är sambo och bor i ett villaområde i Örebro. Jag är systemutvecklare och jobbar med IT på ett litet företag. Mina intressen är rätt hårt nerprioriterade men jag tränar ca. 2 ggr/veckan. Som gravid är det vänta-barn jympa och vattenaerobics som gäller.
  8. 4
    Ulbo presenterar sig Ulrica är mitt riktiga namn och jag är 36 år. Jag har två barn Max, 6 år och Ella, 4 år. Jag är sambo och bor i ett villaområde i Örebro. Jag är systemutvecklare och jobbar med IT på ett litet företag. Mina intressen är rätt hårt nerprioriterade men jag tränar ca. 2 ggr/veckan. Som gravid är det vänta-barn jympa och vattenaerobics som gäller.
  9. Ida m Jennie & skruttis
    #5

    Ida är

    En 28 årig tjej som bor i Luleå med en liten Jennie på snart 2 år och hennes far. Bf på skruttis är 30/4 så jag tror stenhårt på en majbebis.

    Allmänt om mig är väl att jag jobbar som datanörd, gillar att träna och längtar som en galning till OS :-)
  10. 5
    Ida är En 28 årig tjej som bor i Luleå med en liten Jennie på snart 2 år och hennes far. Bf på skruttis är 30/4 så jag tror stenhårt på en majbebis.

    Allmänt om mig är väl att jag jobbar som datanörd, gillar att träna och längtar som en galning till OS :-)
  11. Anceas bf 17/4
    #6

    Anceas är...

    jag, 39 år, gift med en dotter på 2,5 år. Nästa bebbe, som är en pojke, är beräknad till 17/4. Själv tror jag han kommer tidigare; dottern kom i v. 38+3.
    Haft en orolig graviditet eftersom den föregicks av ett m/a förra våren...men nu börjar jag bli lite lugnare!
  12. 6
    Anceas är... jag, 39 år, gift med en dotter på 2,5 år. Nästa bebbe, som är en pojke, är beräknad till 17/4. Själv tror jag han kommer tidigare; dottern kom i v. 38+3.
    Haft en orolig graviditet eftersom den föregicks av ett m/a förra våren...men nu börjar jag bli lite lugnare!
  13. Anceas bf 17/4
    #7

    glömde säga...

    att jag bor i Skåne!
  14. 7
    glömde säga... att jag bor i Skåne!
  15. Medlem sedan
    Nov 2000
    #8

    Bra idé

    Angelica heter jag, snart 30 år, gift med Stefan 33 och tillsammans har vi Pontus 4,5 år. En liten tjej beräknas komma till oss den 8/4.

    Bor i Östergötland, jobbar som ekonomiassistent på ett stort företag. Köpte hus för ett år sen och älskar att greja med det och umgås med familj och vänner.

    Älskar Lars Winnerbäck och har sett honom live 6 eller 7 gånger.
  16. 8
    Bra idé Angelica heter jag, snart 30 år, gift med Stefan 33 och tillsammans har vi Pontus 4,5 år. En liten tjej beräknas komma till oss den 8/4.

    Bor i Östergötland, jobbar som ekonomiassistent på ett stort företag. Köpte hus för ett år sen och älskar att greja med det och umgås med familj och vänner.

    Älskar Lars Winnerbäck och har sett honom live 6 eller 7 gånger.
  17. Medlem sedan
    Apr 2004
    #9

    Tja

    egentligen är det bara att klicka på min info,men jag har fem barn(tre killar och två tjejer) sen tidigare(detta är alltså nr 6),är 32 år,har hund och sambo och bor i Alingsås några mil öster om Gbg=).BF är runt 16 april,jag skriver \"runt\" eftersom de ändå har precis rätt så sällan ändå:P
    Men förmodligen blir det den dagen +/- 3 dagar eftersom jag brukar få omkring tre dagar efter BF.
    Om det är en kille eller tjej vet jag inte(och tänker inte ta reda på i förväg,har ju både tjej och killkläder i huset redan;)),men de flesta tippar på tjej(jag med) till mellansonens stora förtret.Han har nog med systrar tycker han...;)
  18. 9
    Tja egentligen är det bara att klicka på min info,men jag har fem barn(tre killar och två tjejer) sen tidigare(detta är alltså nr 6),är 32 år,har hund och sambo och bor i Alingsås några mil öster om Gbg=).BF är runt 16 april,jag skriver \"runt\" eftersom de ändå har precis rätt så sällan ändå:P
    Men förmodligen blir det den dagen +/- 3 dagar eftersom jag brukar få omkring tre dagar efter BF.
    Om det är en kille eller tjej vet jag inte(och tänker inte ta reda på i förväg,har ju både tjej och killkläder i huset redan;)),men de flesta tippar på tjej(jag med) till mellansonens stora förtret.Han har nog med systrar tycker han...;)
  19. elsasmamma + BF19/4
    #10

    Elsasmamma...

    Det är jag det! Har alltså en dotter som heter Elsa och är 22 månader. Vi bor i hus i Falun sedan ett drygt år tillbaka med Elsas pappa och vår hund, katt och två marsvin. Jag heter Jenny och fyller 31 i år och är för närvarande sjukskriven pga foglossning från mitt jobb, så jag går hemma och försöker fördriva tiden fram till förlossningen. Vårt lilla pyre (kön okänt) är beräknat att komma 19/4, så det är ju ett tag kvar...
  20. 10
    Elsasmamma... Det är jag det! Har alltså en dotter som heter Elsa och är 22 månader. Vi bor i hus i Falun sedan ett drygt år tillbaka med Elsas pappa och vår hund, katt och två marsvin. Jag heter Jenny och fyller 31 i år och är för närvarande sjukskriven pga foglossning från mitt jobb, så jag går hemma och försöker fördriva tiden fram till förlossningen. Vårt lilla pyre (kön okänt) är beräknat att komma 19/4, så det är ju ett tag kvar...
  21. Medlem sedan
    Mar 2003
    #11

    Det här är Lainur

    JA, jag heter definitivt inte Lainur. Det kom som en plojgrej från mina kompisar när vi pratade låtsasisländska. Jag heter egentligen Karolina, men kallas Lina, är 32 år (fyller 33 om en månad). Jag bor med sambo och vår 2,5-åriga dotter på en gammal avstyckad Ölandsgård mitt på Öland. Nästa bebis är beräknad till 25/4, men kommer troligen ett par veckor innan eftersom jag ska snittas p g a bäckenträngsel.
  22. 11
    Det här är Lainur JA, jag heter definitivt inte Lainur. Det kom som en plojgrej från mina kompisar när vi pratade låtsasisländska. Jag heter egentligen Karolina, men kallas Lina, är 32 år (fyller 33 om en månad). Jag bor med sambo och vår 2,5-åriga dotter på en gammal avstyckad Ölandsgård mitt på Öland. Nästa bebis är beräknad till 25/4, men kommer troligen ett par veckor innan eftersom jag ska snittas p g a bäckenträngsel.
  23. Medlem sedan
    Aug 2005
    #12

    Emma svarar

    Hej!

    Jag har varit väldigt dålig på att skriva här inne, tittar dock in lite då och då. Håller till mest på Första Barnet och i marsgruppen.

    Jag heter iaf Emma och är 25 år. Jag och min sambo Micke (28) väntar vårt första barn, en flicka, den 17/4. Vi har en lite udda variant i magen som heter Acardiac Twins. Det står mer om det på min sida.

    Nu är allt dock bara bra och nu vill jag bara att tiden ska springa förbi så det snart blir april. Både jag och sambon tror att bäsen kommer lite för tidigt. Vi går på UL väldigt ofta och det är så häfigt att se hur fort hon växer. Hon ser ut att vara lite lik far sin (tack o lov). Nästa UL blir 23/2.

    Ja, utanför Stockholm i Kungsängen bor jag. Jag ska inte klaga för jag har mått så himla bra under hela graviditeten. Trots det får hon gärna titta ut snart.
  24. 12
    Emma svarar Hej!

    Jag har varit väldigt dålig på att skriva här inne, tittar dock in lite då och då. Håller till mest på Första Barnet och i marsgruppen.

    Jag heter iaf Emma och är 25 år. Jag och min sambo Micke (28) väntar vårt första barn, en flicka, den 17/4. Vi har en lite udda variant i magen som heter Acardiac Twins. Det står mer om det på min sida.

    Nu är allt dock bara bra och nu vill jag bara att tiden ska springa förbi så det snart blir april. Både jag och sambon tror att bäsen kommer lite för tidigt. Vi går på UL väldigt ofta och det är så häfigt att se hur fort hon växer. Hon ser ut att vara lite lik far sin (tack o lov). Nästa UL blir 23/2.

    Ja, utanför Stockholm i Kungsängen bor jag. Jag ska inte klaga för jag har mått så himla bra under hela graviditeten. Trots det får hon gärna titta ut snart.
  25. Medlem sedan
    Nov 2005
    #13

    Marita heter jag

    men kallar mig som ovan.Är gift och har fyra barn med 5:e på väg.Bf 11/4.Har sen tidigare pojk 14år,pojk 12år,tjej 9år o pojk 7år.Vet ej vad jag väntar nu.Jobbar som undersköterska men är nu hemma med hp.
    Bor i hus i Stenungsund några mil norr om Göteborg.Har en norsk skogskatt som husdjur.
    Ja det var väl allt.
  26. 13
    Marita heter jag men kallar mig som ovan.Är gift och har fyra barn med 5:e på väg.Bf 11/4.Har sen tidigare pojk 14år,pojk 12år,tjej 9år o pojk 7år.Vet ej vad jag väntar nu.Jobbar som undersköterska men är nu hemma med hp.
    Bor i hus i Stenungsund några mil norr om Göteborg.Har en norsk skogskatt som husdjur.
    Ja det var väl allt.
  27. Medlem sedan
    Jul 2004
    #14

    sandra

    heter jag och är 26 år. Är tillsammans med fredrik 31 år och vi har våran lille skrutt Kevin som är 16 månader. Vet inte om detta blir en pojke eller flicka men gissar på en tjej. Är så sugen på att ta reda på vad det är.
    Det va lite om oss
  28. 14
    sandra heter jag och är 26 år. Är tillsammans med fredrik 31 år och vi har våran lille skrutt Kevin som är 16 månader. Vet inte om detta blir en pojke eller flicka men gissar på en tjej. Är så sugen på att ta reda på vad det är.
    Det va lite om oss
  29. Medlem sedan
    Sep 2003
    #15

    Mayamamma svarar

    Hej! Katarina heter jag, mamma till Maya som är 2 år och 5 månader. Vi bor tillsammans med man/pappa och katten Baloo i villa i Rydebäck utanför Helsingborg och jag jobbar som produktionsplanerare på ett livsmedelsföretag (är egentligen ingenjör). Den 22/4 är det tänkt att vi ska få tillökning :o).
  30. 15
    Mayamamma svarar Hej! Katarina heter jag, mamma till Maya som är 2 år och 5 månader. Vi bor tillsammans med man/pappa och katten Baloo i villa i Rydebäck utanför Helsingborg och jag jobbar som produktionsplanerare på ett livsmedelsföretag (är egentligen ingenjör). Den 22/4 är det tänkt att vi ska få tillökning :o).
  31. lili m c + bf 7/4
    #16

    Lili här

    dagligen. Väntar mitt andra barn - har en dotter, Clara, som är 3,5 år. Är sjukskriven för hyperemesis (överdrivet illamående) precis som förra graviditeten och har just nu ett rätt risigt allmäntillstånd.

    Gymnasielärare i svenska och religion, men deltidsarbetslös sedan jul då jag blev LASad från min heltid. :-(

    Bygger två stycken hus (ett till oss och ett till försäljning)med inflyttning samma vecka som bf. Bygger även sommarstuga vid havet (se bilden i infon). Sambo med en manlig sjuksköterska.
  32. 16
    Lili här dagligen. Väntar mitt andra barn - har en dotter, Clara, som är 3,5 år. Är sjukskriven för hyperemesis (överdrivet illamående) precis som förra graviditeten och har just nu ett rätt risigt allmäntillstånd.

    Gymnasielärare i svenska och religion, men deltidsarbetslös sedan jul då jag blev LASad från min heltid. :-(

    Bygger två stycken hus (ett till oss och ett till försäljning)med inflyttning samma vecka som bf. Bygger även sommarstuga vid havet (se bilden i infon). Sambo med en manlig sjuksköterska.
  33. lili m c + bf 7/4
    #17

    Varför

    funderar du på att hoppa av utbildningen? Jag kan ju själv komma med massor av tänkbara orsaker - men hur tänker du? :-)
  34. 17
    Varför funderar du på att hoppa av utbildningen? Jag kan ju själv komma med massor av tänkbara orsaker - men hur tänker du? :-)
  35. Medlem sedan
    Oct 2005
    #18

    Det här är vi

    Jag heter Pernilla och är sambo med Daniel. Vi bor på Huskvarnas höjder tillsammans med mina tre döttrar (varannan vecka)och två extremt goa Cornish Rex katter. Vår bebis har bf 11/4, men med tre små tjejer födda i v 37, 35 och 34 så tror jag nog på ett tidigarelagt kejsarsnitt den här gången med. Tror starkt på en pojke i magen, men vi är urdåliga på att hitta pojknamn, så vi får väl se ;)
  36. 18
    Det här är vi Jag heter Pernilla och är sambo med Daniel. Vi bor på Huskvarnas höjder tillsammans med mina tre döttrar (varannan vecka)och två extremt goa Cornish Rex katter. Vår bebis har bf 11/4, men med tre små tjejer födda i v 37, 35 och 34 så tror jag nog på ett tidigarelagt kejsarsnitt den här gången med. Tror starkt på en pojke i magen, men vi är urdåliga på att hitta pojknamn, så vi får väl se ;)
  37. Medlem sedan
    Jan 2001
    #19

    Johanna är

    Jag är 25 år, bor i Katrineholm med sambo och son från ett tidigare förhållande. Han är 4 år och heter Bastian.
    Jag har bf 16/4.
  38. 19
    Johanna är Jag är 25 år, bor i Katrineholm med sambo och son från ett tidigare förhållande. Han är 4 år och heter Bastian.
    Jag har bf 16/4.
  39. Medlem sedan
    Jan 2001
    #20

    *s*

    Jag hoppas du inte är gift med din dotter.

    *sorry* kunde inte låta bli =)
  40. 20
    *s* Jag hoppas du inte är gift med din dotter.

    *sorry* kunde inte låta bli =)
Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar