Alltså
_0507 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2003
    #1

    Alltså

    Nu har jag suttit och läst hur era barn sover/äter.

    Jag fattar I N T E hur i jesu namn August kan vakna stup i kvarten, hans rekord är 2 timmar som max som hänt en gång tror jag. Och era sover hela nätterna...endel skriver att de äter en gång på natten typ vid 6 tiden, hm det är då jag måste stiga upp på svaga darrande ben.

    Jag undrar kan man bli en idiot på riktigt pga sömnbrist?
    jag hatar allt och alla snart, mår jävligt dåligt men håller skenet uppe bland folk och låtsas njuta av livet....eeehh, hållbart? hur länge? Ligger och gråter av matthet på nätterna.

    han somnar som bäst vid 06 tiden, jag måste upp kl 7 för att ta Hedvig, så oftast kliver jag upp tidigare för att duscha iskallt så jag vaknar.

    Detta grinande varje halvtimme/45 minuter hela natten, varför?

    Just ja, lovade att inte gnälla, men jag har inga andra. Vågar inte prata med mina nära och kära om detta. Vad skulle ni gjort? tvärsluta amma och resa till hemlig ort? fortsätta och skylla sig själv att man har många barn eller??

  2. 1
    Alltså Nu har jag suttit och läst hur era barn sover/äter.

    Jag fattar I N T E hur i jesu namn August kan vakna stup i kvarten, hans rekord är 2 timmar som max som hänt en gång tror jag. Och era sover hela nätterna...endel skriver att de äter en gång på natten typ vid 6 tiden, hm det är då jag måste stiga upp på svaga darrande ben.

    Jag undrar kan man bli en idiot på riktigt pga sömnbrist?
    jag hatar allt och alla snart, mår jävligt dåligt men håller skenet uppe bland folk och låtsas njuta av livet....eeehh, hållbart? hur länge? Ligger och gråter av matthet på nätterna.

    han somnar som bäst vid 06 tiden, jag måste upp kl 7 för att ta Hedvig, så oftast kliver jag upp tidigare för att duscha iskallt så jag vaknar.

    Detta grinande varje halvtimme/45 minuter hela natten, varför?

    Just ja, lovade att inte gnälla, men jag har inga andra. Vågar inte prata med mina nära och kära om detta. Vad skulle ni gjort? tvärsluta amma och resa till hemlig ort? fortsätta och skylla sig själv att man har många barn eller??

  3. Mizen_m_två
    #2

    *pust*

    Sömnen är oerhört viktig för mig. Om jag inte sover några timmar sammanhängande, är jag en zombie nästa dag. Då har jag ingen som helst lust att vara social, vill bara dra täcket över huvudet. Inatt har varit en sådan helvetisk natt. Inte för att Thea behöver äta mer än 1-2 ggr (mitt i natten vill säga) men för att stackaren har blivit förkyld med hosta och tappad napp femtioelva ggr inatt.

    Amning är väl bra så länge man orkar med det, men det är inte värt att fortsätta med till varje pris anser jag. Jag hade nog försökt hitta en väg bort från amningen och hoppas på att mitt barn skulle sova bättre om barnet fick vanlig mat. Om du tror att sluta amma är en lösning och du inte orkar vara en glad mamma på dagarna, då kanske det är vad du ska göra?! Usch, svårt att råda, svammel från mig men hoppas du förstår mitt svammel.

    P.S. Jag valde att sluta amma Isac (storebror) när han var 7 mån pga trötthet (sov ganska bra på nätterna, men amningen hade medfört en alldeles för stor viktminskning på kort tid). Med facit i hand var det den bästa lösningen för mig och Isac. Han var en matglad kille och blev ordentligt mätt och jag blev en gladare mamma som fick stopp på viktminskningen och på köpet lite mer energi. D.S.

    LYCKA TILL!!!
  4. 2
    *pust* Sömnen är oerhört viktig för mig. Om jag inte sover några timmar sammanhängande, är jag en zombie nästa dag. Då har jag ingen som helst lust att vara social, vill bara dra täcket över huvudet. Inatt har varit en sådan helvetisk natt. Inte för att Thea behöver äta mer än 1-2 ggr (mitt i natten vill säga) men för att stackaren har blivit förkyld med hosta och tappad napp femtioelva ggr inatt.

    Amning är väl bra så länge man orkar med det, men det är inte värt att fortsätta med till varje pris anser jag. Jag hade nog försökt hitta en väg bort från amningen och hoppas på att mitt barn skulle sova bättre om barnet fick vanlig mat. Om du tror att sluta amma är en lösning och du inte orkar vara en glad mamma på dagarna, då kanske det är vad du ska göra?! Usch, svårt att råda, svammel från mig men hoppas du förstår mitt svammel.

    P.S. Jag valde att sluta amma Isac (storebror) när han var 7 mån pga trötthet (sov ganska bra på nätterna, men amningen hade medfört en alldeles för stor viktminskning på kort tid). Med facit i hand var det den bästa lösningen för mig och Isac. Han var en matglad kille och blev ordentligt mätt och jag blev en gladare mamma som fick stopp på viktminskningen och på köpet lite mer energi. D.S.

    LYCKA TILL!!!
  5. Medlem sedan
    Dec 2003
    #3

    Ja här sovs det inte

    Inatt har jag ammat varje timme igen, för storebror har blivit sjuk och härjat och väcker Elliot. Sen var det bara att amma Elliot på minsta pip för att inte han skulle väcka storebror när han äntligen somnat.

    Enligt min erfarenhet så håller inte en sån situation speciellt länge, men måste ha någon form av balans i familjen och det funkar inte om man är alldeles för trött och slutkörd. Själv blir jag ofelbart deprimerad av sömnbrist.

    Jag ger nu, när jag är ensam med barnen, Elliot ersättning på kvällen. Då sover han iaf några timmar i sträck pga av att ersättningen tar lite extra energi och det gör honom tröttare. Sedan har jag i en dryg vecka försökt dra ut på tiden mellan nattamningarna genom att försöka söva om honom i vagnen när han börjat gruffa. Det har varit blandade resultat, mest beroende på att jag också har Viktor att ta hänsyn till och han har sovit dåligt sedan maken åkte bort. Jag räcker inte till till båda när de vaknar samtidigt.

    Jag går på No-Cry Sleep Solutions fempunktshandlingsplan där amning är sista steget (det som jag vill arbeta bort). Tanken är att Elliot så småningom ska lära sig somna om själv, eller i allafall med bara en liten hjälp, sex buffning eller en kram, istället för att behöva sövas om mad amning hela tiden.
  6. 3
    Ja här sovs det inte Inatt har jag ammat varje timme igen, för storebror har blivit sjuk och härjat och väcker Elliot. Sen var det bara att amma Elliot på minsta pip för att inte han skulle väcka storebror när han äntligen somnat.

    Enligt min erfarenhet så håller inte en sån situation speciellt länge, men måste ha någon form av balans i familjen och det funkar inte om man är alldeles för trött och slutkörd. Själv blir jag ofelbart deprimerad av sömnbrist.

    Jag ger nu, när jag är ensam med barnen, Elliot ersättning på kvällen. Då sover han iaf några timmar i sträck pga av att ersättningen tar lite extra energi och det gör honom tröttare. Sedan har jag i en dryg vecka försökt dra ut på tiden mellan nattamningarna genom att försöka söva om honom i vagnen när han börjat gruffa. Det har varit blandade resultat, mest beroende på att jag också har Viktor att ta hänsyn till och han har sovit dåligt sedan maken åkte bort. Jag räcker inte till till båda när de vaknar samtidigt.

    Jag går på No-Cry Sleep Solutions fempunktshandlingsplan där amning är sista steget (det som jag vill arbeta bort). Tanken är att Elliot så småningom ska lära sig somna om själv, eller i allafall med bara en liten hjälp, sex buffning eller en kram, istället för att behöva sövas om mad amning hela tiden.
  7. Medlem sedan
    Jan 2005
    #4

    Älskade vän

    Jag förstår att det måste vara jättejobbigt att ha det så varje natt. Jag har tyckt lite synd om mig själv när Oscar stökar några nätter. Men det går inte att jämföra med hur du har det.
    Det verkar ju inte vara maten det handlar om om jag fattat det rätt. För du har ju prövat med gröt, välling, ersättning och det är likadant ändå.
    Jag vet inte alls vad du ska göra. Han är ju i allafall inte hungrig när han vaknar en gång i halvtinmmen utan det måste vara något annat. Men vad, det vet bara lille Augustplutten.

    Här inne får du gnälla hur mycket du vill. För mig i allfall och jag tror de flesta håller emd mig. Vi finns här för varandra. Har du pratat med bvc om det? Antar att du har det och iof så sitter inte de innen med hemlig kunskap men det är ju någon att ventilera med om du har en bra bvc-tant.
    JAg tror ändå att du ska försöka prata med någon i familje med. Så man får lite olika vinklar på det hela.

    KAn nog inte hjälpa dig mer än så. Önskar att du får sova mååånga hela nätter snart. Så du inte känner att du inte orkar och gråter.
    Massor av tusen kramar till dig
  8. 4
    Älskade vän Jag förstår att det måste vara jättejobbigt att ha det så varje natt. Jag har tyckt lite synd om mig själv när Oscar stökar några nätter. Men det går inte att jämföra med hur du har det.
    Det verkar ju inte vara maten det handlar om om jag fattat det rätt. För du har ju prövat med gröt, välling, ersättning och det är likadant ändå.
    Jag vet inte alls vad du ska göra. Han är ju i allafall inte hungrig när han vaknar en gång i halvtinmmen utan det måste vara något annat. Men vad, det vet bara lille Augustplutten.

    Här inne får du gnälla hur mycket du vill. För mig i allfall och jag tror de flesta håller emd mig. Vi finns här för varandra. Har du pratat med bvc om det? Antar att du har det och iof så sitter inte de innen med hemlig kunskap men det är ju någon att ventilera med om du har en bra bvc-tant.
    JAg tror ändå att du ska försöka prata med någon i familje med. Så man får lite olika vinklar på det hela.

    KAn nog inte hjälpa dig mer än så. Önskar att du får sova mååånga hela nätter snart. Så du inte känner att du inte orkar och gråter.
    Massor av tusen kramar till dig
  9. Medlem sedan
    Feb 2001
    #5

    jag har fått sjukskrivning

    på grund av att jag inte klarade av situationen längre och vi tränar Hanna på att sova bättre på nätterna.
    jag ammade 5-7 gånger för bara någon vecka sedan minst ibland var det 10 gånger på natten jag vet precis hur det känns.
    och det är inte helt lätt att jobba bort heller du kan ju inte göra det ensam direkt eftersom barnet förknippar dig med mat osv.
    alla barn fungerar på olika vis nu har det börjat ordna sig lite för oss jag hoppas det kan ordna sig för er med.
    prata med bvc kanske de kan komma med en lösning som de gjorde för oss? jag fick ju hjälp med sjukskrivning för jag inte orkar mer samt så kan mannen vara hemma och rycka in på nätterna utan att bli för trött för jobbet vi kan vila ltie tillsammans dagtid om det behövs
    Det kommer att ta lite tid för mig att bli \"normal\" igen men det ordnar till sig dock får man på någotvis försöka ta tag i det egentligen ska det ju inte behöva gå så långt att man blir sjukskriven men ibland finns ingen annan utväg
  10. 5
    jag har fått sjukskrivning på grund av att jag inte klarade av situationen längre och vi tränar Hanna på att sova bättre på nätterna.
    jag ammade 5-7 gånger för bara någon vecka sedan minst ibland var det 10 gånger på natten jag vet precis hur det känns.
    och det är inte helt lätt att jobba bort heller du kan ju inte göra det ensam direkt eftersom barnet förknippar dig med mat osv.
    alla barn fungerar på olika vis nu har det börjat ordna sig lite för oss jag hoppas det kan ordna sig för er med.
    prata med bvc kanske de kan komma med en lösning som de gjorde för oss? jag fick ju hjälp med sjukskrivning för jag inte orkar mer samt så kan mannen vara hemma och rycka in på nätterna utan att bli för trött för jobbet vi kan vila ltie tillsammans dagtid om det behövs
    Det kommer att ta lite tid för mig att bli \"normal\" igen men det ordnar till sig dock får man på någotvis försöka ta tag i det egentligen ska det ju inte behöva gå så långt att man blir sjukskriven men ibland finns ingen annan utväg
  11. Åsa med Ethan och Emma
    #6

    Ja du

    Inte lätt, speciellt med tre till hemma...antar att du inte vill att han ska ligga och gny så mycket för att inte väcka de andra, annars skulle jag nog säja låt honom ligga en stund och se om han kan söva om sej själv...men när man har andra som riskeras väckas så är det ju svårt. Kan du få hjälp av maken så att du kan få typ tre timmar sammanhängandes iallafall? Så gör vi här hemma när vi har strulig nätter, vilket är mer ofta än inte...maken tar dottern i källaren och lugnar med napp etc så länge han kan så att jag kan få sova lite, sen byter vi av. Att du känner dej som en urlakad trasa är ju helt normalt utan sömn. Att sluta amma eller börja med lite half and half kan nog vara en ide, då kan ju maken också hjälpa till mera. Du behöver sova vännen....
  12. 6
    Ja du Inte lätt, speciellt med tre till hemma...antar att du inte vill att han ska ligga och gny så mycket för att inte väcka de andra, annars skulle jag nog säja låt honom ligga en stund och se om han kan söva om sej själv...men när man har andra som riskeras väckas så är det ju svårt. Kan du få hjälp av maken så att du kan få typ tre timmar sammanhängandes iallafall? Så gör vi här hemma när vi har strulig nätter, vilket är mer ofta än inte...maken tar dottern i källaren och lugnar med napp etc så länge han kan så att jag kan få sova lite, sen byter vi av. Att du känner dej som en urlakad trasa är ju helt normalt utan sömn. Att sluta amma eller börja med lite half and half kan nog vara en ide, då kan ju maken också hjälpa till mera. Du behöver sova vännen....
  13. Medlem sedan
    Mar 2005
    #7

    Vännen min !

    inte ska du behöva ha det såhär heller..jag blir helt KNÄCKT när bellan sover som hon gjorde inatt t ex..hon somnade vid 20.00 och vaknade till nån gång och ville ha nappen men somnade snabbt om..sen vid 06.00 så vaknade hon och fick välling..somnade NÄSTAN om men ville inte sova förutom om hon låg på min mage då somna hon direkt och då kunde jag inte sova...jag provade lägga ner henne hela tiden men då vakna hon och så fort hon kom upp på min mage igen så somnade hon..så höll hon på till 8 då hon fick välling igen och låg sen och lekte till halv 9 så jag fick halvsova lite till...förstår inte hur du ens tar dig upp på morgonen ! du är verkligen stark ! men kan du inte prata med dom på bvc om dehär? du kan ju inte fortsätta såhär de kommer ju aldrig funka ! och du får gnälla hur mkt du vill! vi finns ju här för att stötta och inte bara för att snacka massa skit *ler* vi finns här om du behöver prata eller bara gnälla lite...
    vet inte riktigt vad jag ska säga mer än BE OM HJÄLP ! be en granne eller nån släkting va barnvakt några timmar så du får sova litegrann iaf !! sen så tycker jag du ska prata med bvc och berätta hur du mår och så...
    massa styrkekramar till dig vännen !
    vi finns här för dig !
  14. 7
    Vännen min ! inte ska du behöva ha det såhär heller..jag blir helt KNÄCKT när bellan sover som hon gjorde inatt t ex..hon somnade vid 20.00 och vaknade till nån gång och ville ha nappen men somnade snabbt om..sen vid 06.00 så vaknade hon och fick välling..somnade NÄSTAN om men ville inte sova förutom om hon låg på min mage då somna hon direkt och då kunde jag inte sova...jag provade lägga ner henne hela tiden men då vakna hon och så fort hon kom upp på min mage igen så somnade hon..så höll hon på till 8 då hon fick välling igen och låg sen och lekte till halv 9 så jag fick halvsova lite till...förstår inte hur du ens tar dig upp på morgonen ! du är verkligen stark ! men kan du inte prata med dom på bvc om dehär? du kan ju inte fortsätta såhär de kommer ju aldrig funka ! och du får gnälla hur mkt du vill! vi finns ju här för att stötta och inte bara för att snacka massa skit *ler* vi finns här om du behöver prata eller bara gnälla lite...
    vet inte riktigt vad jag ska säga mer än BE OM HJÄLP ! be en granne eller nån släkting va barnvakt några timmar så du får sova litegrann iaf !! sen så tycker jag du ska prata med bvc och berätta hur du mår och så...
    massa styrkekramar till dig vännen !
    vi finns här för dig !
  15. Medlem sedan
    Jan 2003
    #8

    Tack Mizen

    jag skulle gärna sluta amma om han tog flaskan, han VRÅLAR ju bara han ser flaskan...lill gubben min.

    Ger han gröt, men det är inte många skedar han får i sig. Ursch, nu har han somnat...vaknar inom en timme så det är ingen vits att lägga sig än precis.

    Tack för ditt fina svar, kram.
  16. 8
    Tack Mizen jag skulle gärna sluta amma om han tog flaskan, han VRÅLAR ju bara han ser flaskan...lill gubben min.

    Ger han gröt, men det är inte många skedar han får i sig. Ursch, nu har han somnat...vaknar inom en timme så det är ingen vits att lägga sig än precis.

    Tack för ditt fina svar, kram.
  17. Medlem sedan
    Jun 2003
    #9

    Jag ska

    iallafall inte klaga på hur vi har det här på nätterna när jag läser hur ni har det. Lilla lilla gumman, du måste göra något nu så att det inte vara blir en neråtspiral där du bara blir tröttare och tröttare. Har du pratat med bvc? Har du avfärdat allergier? Verkar han ha ont? Spyr han upp mycket av maten han får? Är han lättväckt dvs skulle han sova bättre i eget rum?

    Vet inte hur jag ska råda dig men försök försök finna orsaken. Att du sjukskriver dig så mannen kan vara hemma är väl en idé?

    *kramar om*
  18. 9
    Jag ska iallafall inte klaga på hur vi har det här på nätterna när jag läser hur ni har det. Lilla lilla gumman, du måste göra något nu så att det inte vara blir en neråtspiral där du bara blir tröttare och tröttare. Har du pratat med bvc? Har du avfärdat allergier? Verkar han ha ont? Spyr han upp mycket av maten han får? Är han lättväckt dvs skulle han sova bättre i eget rum?

    Vet inte hur jag ska råda dig men försök försök finna orsaken. Att du sjukskriver dig så mannen kan vara hemma är väl en idé?

    *kramar om*
  19. Medlem sedan
    Jan 2003
    #10

    ååå

    Denna handlingsplan skulle jag vilja ha!!!! finns den på svenska eller kan du beskriva i korthet? känner också att jag vill avsluta amningen, men på ett bra sätt.

    OM August skulle ta flaska, så vore det enklare.
    Brukar fundera vad som skulle hända med honom om jag dog...ursch vad hemsk man är.
    men jag känner mig så deprimerad och det är inte likt mig..tack pallas för ditt svar. Pussa grabbarna dina.

    När kommer maken hem? kram jeanette
  20. 10
    ååå Denna handlingsplan skulle jag vilja ha!!!! finns den på svenska eller kan du beskriva i korthet? känner också att jag vill avsluta amningen, men på ett bra sätt.

    OM August skulle ta flaska, så vore det enklare.
    Brukar fundera vad som skulle hända med honom om jag dog...ursch vad hemsk man är.
    men jag känner mig så deprimerad och det är inte likt mig..tack pallas för ditt svar. Pussa grabbarna dina.

    När kommer maken hem? kram jeanette
  21. Medlem sedan
    Jan 2003
    #11

    Tack Jessica

    för kramarna, de värmde.

    Min bvc sköterska diggar jag inte så mycket, känns som jag är mer kunnig än hon. Hon bara säger ja, mm vad bra (håller bara med mig)

    Nej, hamn är inte hungrig, bara snuttig...den godingen. Kram på dig!
  22. 11
    Tack Jessica för kramarna, de värmde.

    Min bvc sköterska diggar jag inte så mycket, känns som jag är mer kunnig än hon. Hon bara säger ja, mm vad bra (håller bara med mig)

    Nej, hamn är inte hungrig, bara snuttig...den godingen. Kram på dig!
  23. Medlem sedan
    Jan 2003
    #12

    oj!

    Hej vännen! vad bra att du blivit sjukskriven och din man kan vara hemma. Hoppas att det vänder för er.

    Jag vet att August förknippar mig med mat/myset och att jag inte borde på nätterna. men det är ju inte så enkelt när han blir så förtvivlat ledsen om pappa har honom. jag kan ju inte sova då när jag hör honom...mitt hjärta blöder när han skriker.

    Vette tusan ut eller in snart.En sak vet jag: inga fler barn här inte!!!

    Kram på dig, hoppas du får sova./jeanette
  24. 12
    oj! Hej vännen! vad bra att du blivit sjukskriven och din man kan vara hemma. Hoppas att det vänder för er.

    Jag vet att August förknippar mig med mat/myset och att jag inte borde på nätterna. men det är ju inte så enkelt när han blir så förtvivlat ledsen om pappa har honom. jag kan ju inte sova då när jag hör honom...mitt hjärta blöder när han skriker.

    Vette tusan ut eller in snart.En sak vet jag: inga fler barn här inte!!!

    Kram på dig, hoppas du får sova./jeanette
  25. Medlem sedan
    Dec 2003
    #13

    Han kommer hem

    om 2½ vecka. Har klarat av hälften nu utan alltför stora påfrestningar faktiskt...

    Jag ger Elliot ersättning i pipmugg, har du provat det? Den muggen har ingen antispillfunktion och Elliot fattade galoppen med den direkt.

    Ok, Pantleys femstegsplan i korthet:
    Varje steg är utvalt av dig efter vad du tror kommer passa ditt barn, dig och er familj. När barnet vaknar så börjar man med steg 1. Det är tillåtet för barnet att vrida sig och vända sig lite men så fort de börjar jobba upp sig till högre vakenhet så tar man nästa steg. Steg fem är alltid det man vill undvika, i mitt fall amning då.

    Mina steg är:
    1. Ignorera
    2. Dra fram och tillbaks i vagnen
    3. Buffa rumpan
    4. Buffa och sjunga
    5. Amma

    Tanken är man på detta sätt programmerar om deras sömnassociationer och att de med tiden börjar somna om på steg 4, 3, 2 och 1 så att säga. Barnet behöver inte vara ledset. Jag kör inte direkt hardcore eftersom jag är ensam. Enligt boken NCSS så loggar man också var tionde dag, dvs skriver ned antal uppvaknanden och antal steg man använt sig av och hur lång tids sömn det blir totalt osv.

    Läs mer här (på engelska): http://www.pantley.com/elizabeth/content/excerpts/preventingsleep.htm
  26. 13
    Han kommer hem om 2½ vecka. Har klarat av hälften nu utan alltför stora påfrestningar faktiskt...

    Jag ger Elliot ersättning i pipmugg, har du provat det? Den muggen har ingen antispillfunktion och Elliot fattade galoppen med den direkt.

    Ok, Pantleys femstegsplan i korthet:
    Varje steg är utvalt av dig efter vad du tror kommer passa ditt barn, dig och er familj. När barnet vaknar så börjar man med steg 1. Det är tillåtet för barnet att vrida sig och vända sig lite men så fort de börjar jobba upp sig till högre vakenhet så tar man nästa steg. Steg fem är alltid det man vill undvika, i mitt fall amning då.

    Mina steg är:
    1. Ignorera
    2. Dra fram och tillbaks i vagnen
    3. Buffa rumpan
    4. Buffa och sjunga
    5. Amma

    Tanken är man på detta sätt programmerar om deras sömnassociationer och att de med tiden börjar somna om på steg 4, 3, 2 och 1 så att säga. Barnet behöver inte vara ledset. Jag kör inte direkt hardcore eftersom jag är ensam. Enligt boken NCSS så loggar man också var tionde dag, dvs skriver ned antal uppvaknanden och antal steg man använt sig av och hur lång tids sömn det blir totalt osv.

    Läs mer här (på engelska): http://www.pantley.com/elizabeth/content/excerpts/preventingsleep.htm
  27. Medlem sedan
    Jan 2003
    #14

    tack Åsa

    Läs mitt inlägg till x-tjejen så ser du hur August är hos pappan sin....hm.

    jag försöker varje gång att han ska somna av sig själv eller med nappen...men men.

    Tack för ditt svar, pussa barnen dina kram jeanette
  28. 14
    tack Åsa Läs mitt inlägg till x-tjejen så ser du hur August är hos pappan sin....hm.

    jag försöker varje gång att han ska somna av sig själv eller med nappen...men men.

    Tack för ditt svar, pussa barnen dina kram jeanette
  29. Medlem sedan
    Jan 2005
    #15

    Förstår

    Jag förstår precis. Min bvc-sköterska kände ajg otroligt förtroende för i början och att de hade manualen till huir banren fungerade. MEn nu. Äsh... Hon ahr aldrig tid att prata, det är bara att springa in, av med kläderna på oscar väga och hem igen. Fort ska det gå. Så ringde jag coh ville ha lite råd om hur en dag kunde se ut med mat, vika tider osv.
    Du måste sluta amma på natten... MEn sa jag han får ju int mat på natten. Då ahde ajg sagt det fem minuter tidigare.
  30. 15
    Förstår Jag förstår precis. Min bvc-sköterska kände ajg otroligt förtroende för i början och att de hade manualen till huir banren fungerade. MEn nu. Äsh... Hon ahr aldrig tid att prata, det är bara att springa in, av med kläderna på oscar väga och hem igen. Fort ska det gå. Så ringde jag coh ville ha lite råd om hur en dag kunde se ut med mat, vika tider osv.
    Du måste sluta amma på natten... MEn sa jag han får ju int mat på natten. Då ahde ajg sagt det fem minuter tidigare.
  31. Medlem sedan
    Jan 2003
    #16

    *hihi*

    Vad jag skrattade när du skrev be en granne.
    Ena grannparet är 70 och närmare döden (vill nog inte att de ska ha August *ler*)
    Andra grannarna kan inte ens hejja....undra om de skulle bli förvånad om jag bad om barnvakt...förstår vad du menar. Inte lätt när alla jobbar som man litar på..och inga orkar ha både August + Hedvig.

    Bvc tanten kan jag bara inte prata med...
    Pussa Bellan från mig, tack för ditt svar Moa. kramis!!!
  32. 16
    *hihi* Vad jag skrattade när du skrev be en granne.
    Ena grannparet är 70 och närmare döden (vill nog inte att de ska ha August *ler*)
    Andra grannarna kan inte ens hejja....undra om de skulle bli förvånad om jag bad om barnvakt...förstår vad du menar. Inte lätt när alla jobbar som man litar på..och inga orkar ha både August + Hedvig.

    Bvc tanten kan jag bara inte prata med...
    Pussa Bellan från mig, tack för ditt svar Moa. kramis!!!
  33. Medlem sedan
    Jan 2003
    #17

    Tack vännen

    Ska tänka på allt du skriver. Men jag misstänker inga allergier. han är bara mysgubben nummer ett som vill gosa...

    Ingen väcker honom, han ligger själv i dubbelsängen med mig och jag väcker inte honom eftersom jag är vaken nästan hela tiden.

    Han spyr inte mycket, bara när han är nyammad och jag lyfter upp honom.

    Ska nog lägga mig nu, massa kramar och tack för ditt svar/jeanette
  34. 17
    Tack vännen Ska tänka på allt du skriver. Men jag misstänker inga allergier. han är bara mysgubben nummer ett som vill gosa...

    Ingen väcker honom, han ligger själv i dubbelsängen med mig och jag väcker inte honom eftersom jag är vaken nästan hela tiden.

    Han spyr inte mycket, bara när han är nyammad och jag lyfter upp honom.

    Ska nog lägga mig nu, massa kramar och tack för ditt svar/jeanette
  35. Medlem sedan
    Feb 2003
    #18

    Jag blir

    tvärsur om jag inte får minst 6 timmars sömn och helst 4 timmar sammanhängande så jag förstår att du håller på att bli galen. Jag tycker att du får gnälla precis hur mycket du vill, vi är ju här för att lyssna. Har inget bra råd att komma med tyvärr, jag antar att ni har provat att låta pappan ge flaskan redan? Kram
  36. 18
    Jag blir tvärsur om jag inte får minst 6 timmars sömn och helst 4 timmar sammanhängande så jag förstår att du håller på att bli galen. Jag tycker att du får gnälla precis hur mycket du vill, vi är ju här för att lyssna. Har inget bra råd att komma med tyvärr, jag antar att ni har provat att låta pappan ge flaskan redan? Kram
  37. Medlem sedan
    Jan 2003
    #19

    hej Kitty

    Jag har slutat bvara tvärsur utan blivit mera deprimerad, känner ingen glädje inombords...känns osm jag spelar en roll bland folk.

    Ja, vi har provat att pappa ger flaska. Kramis.
  38. 19
    hej Kitty Jag har slutat bvara tvärsur utan blivit mera deprimerad, känner ingen glädje inombords...känns osm jag spelar en roll bland folk.

    Ja, vi har provat att pappa ger flaska. Kramis.
  39. Annika med V & L
    #20

    Har du testat

    mjölkfritt??
    Det kan vara så att enda symtomet på allergi är dålig sömn. Allt annat kan vara hur bra som helst.
    Kanske värt ett försök???

    Jag tycker att du ska kräva hjälp! Nu är inte jag någon expert på något sätt, men det något stör honom ju väldigt mycket, och ni måste ta reda på VAD...

    Tycker verkligen synd om er!!!
  40. 20
    Har du testat mjölkfritt??
    Det kan vara så att enda symtomet på allergi är dålig sömn. Allt annat kan vara hur bra som helst.
    Kanske värt ett försök???

    Jag tycker att du ska kräva hjälp! Nu är inte jag någon expert på något sätt, men det något stör honom ju väldigt mycket, och ni måste ta reda på VAD...

    Tycker verkligen synd om er!!!
Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Liknande trådar

  1. Alltså mäklare och foton, alltså alltså
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2012-01-31, 16:54
  2. Alltså, alltså, jag förstår inte varför
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-04-21, 08:52
  3. Om ni vill alltså bara alltså
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-09-28, 20:04
  4. Alltså alltså alltså får jag vara
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-07-28, 17:29
  5. Alltså, alltså, jag fattar ingenting
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-11-11, 10:57
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar