Sååå LESS!
_0406 Junibarn
  1. Astrid m. Alex Isak Julia
    #1

    Sååå LESS!

    Måste fråga om det är fler än jag som har fått monsterbarn nu på slutet??
    Isak är extremt gnällig, skriker över typ allt, är supertrotsig och missnöjd, har t.o.m börjat slåss när inte allt går som han vill... =(
    Nu för tiden känns det bara som om varje dag är en kamp och jag bara längtar till kvällen då han lagt sig, känns inte alls kul att känna så, men jag är helt knäckt! Vaken på nätterna med Julia, uppe hela dagarna med Isak som är surare än sur, hjälpa Alex med läxorna på kvällen och sen uppe halva natten igen. När ska det lugna sig med Isaks humör? ALLT vore så mycket lättare om han bara blev \"sig själv\" igen...

    Vad ÄR det här för skitbeteende och när ska det gå över??? Någon fler som fått monster eller är det jag som har en ovanligt grinig unge... *helt slut och deppad*
  2. 1
    Sååå LESS! Måste fråga om det är fler än jag som har fått monsterbarn nu på slutet??
    Isak är extremt gnällig, skriker över typ allt, är supertrotsig och missnöjd, har t.o.m börjat slåss när inte allt går som han vill... =(
    Nu för tiden känns det bara som om varje dag är en kamp och jag bara längtar till kvällen då han lagt sig, känns inte alls kul att känna så, men jag är helt knäckt! Vaken på nätterna med Julia, uppe hela dagarna med Isak som är surare än sur, hjälpa Alex med läxorna på kvällen och sen uppe halva natten igen. När ska det lugna sig med Isaks humör? ALLT vore så mycket lättare om han bara blev \"sig själv\" igen...

    Vad ÄR det här för skitbeteende och när ska det gå över??? Någon fler som fått monster eller är det jag som har en ovanligt grinig unge... *helt slut och deppad*
  3. Cachi
    #2

    Äntligen!

    Nån till som har en monsteunge! ;-)
    Vår Isac är likadan om inte värre. Kan det vara namnet \"Isac\" tro????

    Han har varit full av temperament o bus ända sen han föddes o nu är det värre än vanligt. Jag blir skogstokig på honom o är oxå som du helt slut när han äntligen lägger sig. Det är som om han bara är ute efter att få göra hyss o va dum med tex storasyster. Han nyps o slåss o har to.m bitit. Dagmamman vet om hans humör så hon har extra koll på honom. Storasyrran är såå trött på honom då han inte kan leka utan bara förstöra. Han grinar o gnäller o säger neeej, nej nej till allt. Jag o sambon är båda temperamentsfulla o det verkar som om Isac har fått det värsta av oss båda.
    Hoppas att det går över o att han blir \"normal\" igen! (önsketänkande)

    Meeeen däremellan (sällan just nu) är han ju underbar förståss! :-)
  4. 2
    Äntligen! Nån till som har en monsteunge! ;-)
    Vår Isac är likadan om inte värre. Kan det vara namnet \"Isac\" tro????

    Han har varit full av temperament o bus ända sen han föddes o nu är det värre än vanligt. Jag blir skogstokig på honom o är oxå som du helt slut när han äntligen lägger sig. Det är som om han bara är ute efter att få göra hyss o va dum med tex storasyster. Han nyps o slåss o har to.m bitit. Dagmamman vet om hans humör så hon har extra koll på honom. Storasyrran är såå trött på honom då han inte kan leka utan bara förstöra. Han grinar o gnäller o säger neeej, nej nej till allt. Jag o sambon är båda temperamentsfulla o det verkar som om Isac har fått det värsta av oss båda.
    Hoppas att det går över o att han blir \"normal\" igen! (önsketänkande)

    Meeeen däremellan (sällan just nu) är han ju underbar förståss! :-)
  5. Medlem sedan
    May 2000
    #3

    Ingen suris men en kille...

    med rejält humör har jag fått!

    Herrejösses, ibland blir man nästan chockad av reaktionen man får av honom, för minsta lilla som händer.

    Men, som med alla barn kommer och går sånt här \"trots\" hela tiden. Emelie är just nu inne i en underbar period, lite lillgammal och så gullig. Och detta är tjejen som för två månader sen var ett \"monster\" jag bråkade med från morgon till kväll...
  6. 3
    Ingen suris men en kille... med rejält humör har jag fått!

    Herrejösses, ibland blir man nästan chockad av reaktionen man får av honom, för minsta lilla som händer.

    Men, som med alla barn kommer och går sånt här \"trots\" hela tiden. Emelie är just nu inne i en underbar period, lite lillgammal och så gullig. Och detta är tjejen som för två månader sen var ett \"monster\" jag bråkade med från morgon till kväll...
  7. Medlem sedan
    Jun 2004
    #4

    Ett till monster

    som dock inte heter Isak :-)
    Ella hänger mej i benet hela tiden, vill ej sitta i matstolen utan bara i mitt knä och när jag säger till henne om ngt hon ej får göra - oj oj oj! Hon lägger sig på golvet på mage och skriker och gråter och dunkar händerna i golvet. Så du (och Cachi) är inte ensamma, jag lovar! Kram
  8. 4
    Ett till monster som dock inte heter Isak :-)
    Ella hänger mej i benet hela tiden, vill ej sitta i matstolen utan bara i mitt knä och när jag säger till henne om ngt hon ej får göra - oj oj oj! Hon lägger sig på golvet på mage och skriker och gråter och dunkar händerna i golvet. Så du (och Cachi) är inte ensamma, jag lovar! Kram
  9. Astrid m. Alex Isak Julia
    #5

    Åh...

    vad SKÖNT att det är fler som har det så! Började undra om Isak är extrem...
    Hoppas att det inte ligger i namnet, för då lär det ju fortsätta. *ler*

    Isak är ju såklart underbar han med mellan varven, men det är som du säger; sällan just nu!
  10. 5
    Åh... vad SKÖNT att det är fler som har det så! Började undra om Isak är extrem...
    Hoppas att det inte ligger i namnet, för då lär det ju fortsätta. *ler*

    Isak är ju såklart underbar han med mellan varven, men det är som du säger; sällan just nu!
  11. Astrid m. Alex Isak Julia
    #6

    Det ger ju hopp

    att din Emelie var i en monsterperiod för så kort tid sen och nu är underbar! =) Vill verkligen att detta ska lugna sig nu...
  12. 6
    Det ger ju hopp att din Emelie var i en monsterperiod för så kort tid sen och nu är underbar! =) Vill verkligen att detta ska lugna sig nu...
  13. Astrid m. Alex Isak Julia
    #7

    Bra! =)

    Inte bra iofs att det är fler som har små monster att \"stå ut med\", men det ÄR ju faktiskt skönt att höra att man inte är ensam!
    Kram tillbax!
  14. 7
    Bra! =) Inte bra iofs att det är fler som har små monster att \"stå ut med\", men det ÄR ju faktiskt skönt att höra att man inte är ensam!
    Kram tillbax!
  15. Medlem sedan
    Nov 1999
    #8

    Monsterungar

    har vi allihopa, allihopa - så sjunger vi med nu. :)

    Här har Melvin ett hemskt humör, har även han börjat slå omkring sig när han blir arg, eller så drar han sig själv i håret men där börjar han fatta att det gör ont på honom. :)

    Det är den berömda första trotset som dyker upp. Men jag tror till stor del att det beror på att nu så har våra monster sådan stor förståelse men kan inte alltid göra sig förstådda även om de pratar bra i våra öron. :) Det är nog där det mesta gnället kommer in.
    Vad gäller det andra trotset så har jag ingen aning om när det slutar. Min morfar sa alltid att trotsåldern hamnar barn i när de är runt 18 månader och kommer förhoppningsvis ur den när de fyller 18, eller när de flyttar hemifrån. :) Jag har ett par här hemma i varierande valörer och den äldsta (17) är den lugnaste så det stämmer nog morfars visdomsord.
  16. 8
    Monsterungar har vi allihopa, allihopa - så sjunger vi med nu. :)

    Här har Melvin ett hemskt humör, har även han börjat slå omkring sig när han blir arg, eller så drar han sig själv i håret men där börjar han fatta att det gör ont på honom. :)

    Det är den berömda första trotset som dyker upp. Men jag tror till stor del att det beror på att nu så har våra monster sådan stor förståelse men kan inte alltid göra sig förstådda även om de pratar bra i våra öron. :) Det är nog där det mesta gnället kommer in.
    Vad gäller det andra trotset så har jag ingen aning om när det slutar. Min morfar sa alltid att trotsåldern hamnar barn i när de är runt 18 månader och kommer förhoppningsvis ur den när de fyller 18, eller när de flyttar hemifrån. :) Jag har ett par här hemma i varierande valörer och den äldsta (17) är den lugnaste så det stämmer nog morfars visdomsord.
  17. Astrid m. Alex Isak Julia
    #9

    Haha! =)

    Åhå, ja, det är bara att stå ut de närmaste 18 åren då så blir det lugnt sen. =) När jag blir 50 kan jag slappna av... *ler*

    Det där med att dra sig i håret gör Isak med, imorse blev han arg på mig för att han inte fick riva ner saker från frukostbordet, då skallade han köksbordet och blev naturligtvis både arg och ledsen...
  18. 9
    Haha! =) Åhå, ja, det är bara att stå ut de närmaste 18 åren då så blir det lugnt sen. =) När jag blir 50 kan jag slappna av... *ler*

    Det där med att dra sig i håret gör Isak med, imorse blev han arg på mig för att han inte fick riva ner saker från frukostbordet, då skallade han köksbordet och blev naturligtvis både arg och ledsen...
  19. Cachi
    #10

    Precis,,

    ,,så gör Isac oxå. Ligger på golvet o skriker när han inte får som han vill. Man ser så tydligt hur han kollar om vi reaggerar, han liksom kikar mellan fingrarna o så skriker han till igen.
    Dom är ju lite lustiga de små liven.
  20. 10
    Precis,, ,,så gör Isac oxå. Ligger på golvet o skriker när han inte får som han vill. Man ser så tydligt hur han kollar om vi reaggerar, han liksom kikar mellan fingrarna o så skriker han till igen.
    Dom är ju lite lustiga de små liven.
  21. Medlem sedan
    Nov 1999
    #11

    Ja, man vet som vad väntar

    En massa år framför sig... Men jag har snart klarat av 2 ungar... En har redan blivit 17 och en fyller 16 i år så de är ju nästan klara. :) Bara 5 kvar att gå igenom alla perioder med då. Men vet vad man har framför sig...

    Skallar gör Melvin också - i bord, skåp, dörrar. Ja, överallt han kommer åt. Han gör det för att det är roligt - för honom - och när han blir arg. Men jag hoppas att han snart upptäcker att det gör lite ont så han slutar. :)
  22. 11
    Ja, man vet som vad väntar En massa år framför sig... Men jag har snart klarat av 2 ungar... En har redan blivit 17 och en fyller 16 i år så de är ju nästan klara. :) Bara 5 kvar att gå igenom alla perioder med då. Men vet vad man har framför sig...

    Skallar gör Melvin också - i bord, skåp, dörrar. Ja, överallt han kommer åt. Han gör det för att det är roligt - för honom - och när han blir arg. Men jag hoppas att han snart upptäcker att det gör lite ont så han slutar. :)
  23. Astrid m. Alex Isak Julia
    #12

    Ojoj!

    stor skara att gå igenom för dig då! =) Har blivit mer och mer imponerad av mina föräldrar som haft 8 barn att gå igenom, du har ju nästan lika många! Själv har jag ju bara 3, känns som nog mycket på trots-fronten med det! *ler*
  24. 12
    Ojoj! stor skara att gå igenom för dig då! =) Har blivit mer och mer imponerad av mina föräldrar som haft 8 barn att gå igenom, du har ju nästan lika många! Själv har jag ju bara 3, känns som nog mycket på trots-fronten med det! *ler*
  25. Ann m Isabelle & Emilia
    #13

    Ah *s*

    Jodå här har surmontret börjat visa sitt fula tryne med. Emilia kan bli jättesur - putar med munnen rynkar ihop ögonen o tittar ner i golvet *s* och jag får nästan nypa mig själv för att inte börja skratta. Hon har ju lärt sig en massa ifrån sin storasyster (3år) så hon slåss, puttas och spottar. Typiskt dagisbeteende men det är inte roligt.
    Sorasyster var ju 20 månader när Emilia föddes o jag minns lite svagt att även hon var ett litet minimonster vid samma ålder :)
    Nä jag är bra glad att storasyster nu äntligen verkar ha hoppat ur sin 3-årstrots för det har varit en pärs *ryser*. Nackdelen med rätt så tätt mellan barnen är ju att man ofta lyckas tajma in de olika trotsperioderna samtidigt.
  26. 13
    Ah *s* Jodå här har surmontret börjat visa sitt fula tryne med. Emilia kan bli jättesur - putar med munnen rynkar ihop ögonen o tittar ner i golvet *s* och jag får nästan nypa mig själv för att inte börja skratta. Hon har ju lärt sig en massa ifrån sin storasyster (3år) så hon slåss, puttas och spottar. Typiskt dagisbeteende men det är inte roligt.
    Sorasyster var ju 20 månader när Emilia föddes o jag minns lite svagt att även hon var ett litet minimonster vid samma ålder :)
    Nä jag är bra glad att storasyster nu äntligen verkar ha hoppat ur sin 3-årstrots för det har varit en pärs *ryser*. Nackdelen med rätt så tätt mellan barnen är ju att man ofta lyckas tajma in de olika trotsperioderna samtidigt.
  27. Astrid m. Alex Isak Julia
    #14

    Hehe...

    Ja, de kan verkligen se för roliga ut när de surar! Isak har ju verkligt \"dagisbeteende\" han med, men han går ju inte ens på dagis... Storebror är så stor att han inte alls har sådana dumheter för sig så Isak har kommit på helt själv hur man gör!
  28. 14
    Hehe... Ja, de kan verkligen se för roliga ut när de surar! Isak har ju verkligt \"dagisbeteende\" han med, men han går ju inte ens på dagis... Storebror är så stor att han inte alls har sådana dumheter för sig så Isak har kommit på helt själv hur man gör!
  29. Medlem sedan
    Feb 2002
    #15

    Början till

    monster har vi sett här. A. kan bli tvärsur för en liten småsak som när han inte kan få ut sina golfklubbor ur sin golfbag. Om snöret till hans tåg trasslar in sig i hjulen blir han oxå sur.

    Jag försöker att sätta ord på vad jag tror att han upplever och känner. Men det är som att prata för döva öron när han har \"brutit ihop\" på golvet.

    Än så sätter jag inte det i samband med dagis för han har ju knappt börjat än. Väl när inskolningen blev klar så vart han ju magsjuk, så vi missade den här veckan då han skulle ha börjat \"gå själv\".

    mvh
  30. 15
    Början till monster har vi sett här. A. kan bli tvärsur för en liten småsak som när han inte kan få ut sina golfklubbor ur sin golfbag. Om snöret till hans tåg trasslar in sig i hjulen blir han oxå sur.

    Jag försöker att sätta ord på vad jag tror att han upplever och känner. Men det är som att prata för döva öron när han har \"brutit ihop\" på golvet.

    Än så sätter jag inte det i samband med dagis för han har ju knappt börjat än. Väl när inskolningen blev klar så vart han ju magsjuk, så vi missade den här veckan då han skulle ha börjat \"gå själv\".

    mvh
  31. Astrid m. Alex Isak Julia
    #16

    Samma här

    Jag försöker åxå sätta ord på hur jag tror att Isak känner för att kanske lätta på det lite för honom, men det verkar inte ha någon effekt. Tror (vad det gäller Isak iaf) att det dels beror på en jobbig period som verkar vara rätt allmän vid 1,5 års ålder, men åxå på att han inte pratar så mycket, tror han är frustrerad över att inte kunna förmedla sig men ändå förstå så bra...
  32. 16
    Samma här Jag försöker åxå sätta ord på hur jag tror att Isak känner för att kanske lätta på det lite för honom, men det verkar inte ha någon effekt. Tror (vad det gäller Isak iaf) att det dels beror på en jobbig period som verkar vara rätt allmän vid 1,5 års ålder, men åxå på att han inte pratar så mycket, tror han är frustrerad över att inte kunna förmedla sig men ändå förstå så bra...
  33. Medlem sedan
    Jan 2002
    #17

    Jodå....

    Här hemma huserar två små monster av olika typ...
    De gör livet surt för varandra på alla möjliga sätt.
    Ville bryter ihop, skriker och stortjuter för minsta lilla.
    Dessutom älskar han att sno saker av Tuva och Alice.
    Tuva är mera gladlynt men har tagit efter storasysters \"tyck-synd-om-mig-gnällande\". Och det blir ju en hel del av det så som Ville jäklas... !
    Alice är i värsta trotsåldern dessutom =(

    Så du är inte ensam om att ha det lite småjobbigt just nu om det kan kännas lättare av den vetskapen.

    Kram
  34. 17
    Jodå.... Här hemma huserar två små monster av olika typ...
    De gör livet surt för varandra på alla möjliga sätt.
    Ville bryter ihop, skriker och stortjuter för minsta lilla.
    Dessutom älskar han att sno saker av Tuva och Alice.
    Tuva är mera gladlynt men har tagit efter storasysters \"tyck-synd-om-mig-gnällande\". Och det blir ju en hel del av det så som Ville jäklas... !
    Alice är i värsta trotsåldern dessutom =(

    Så du är inte ensam om att ha det lite småjobbigt just nu om det kan kännas lättare av den vetskapen.

    Kram
  35. Astrid m. Alex Isak Julia
    #18

    Puh!

    Ja, du har ju TVÅ små \"monster\", fullt upp kan jag tro... Isak har \"peppar peppar\" varlit lite trevligare ett par dagar nu, hoppas SÅÅÅ att det inte är en tillfällighet! =)

    Kram!
  36. 18
    Puh! Ja, du har ju TVÅ små \"monster\", fullt upp kan jag tro... Isak har \"peppar peppar\" varlit lite trevligare ett par dagar nu, hoppas SÅÅÅ att det inte är en tillfällighet! =)

    Kram!

Liknande trådar

  1. sååå less...
    By xaramia in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-11-12, 14:33
  2. Sååå
    By annahall in forum Mat & dryck
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2007-08-06, 12:45
  3. Just nu är jag sååå
    By annchen in forum Vikt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-03-17, 18:57
  4. Jag är sååå...
    By Q in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-01-21, 18:06
  5. Jag är SÅÅÅ kär
    By kär och galen in forum Kärlek & relationer
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-12-31, 11:57
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar