Hur lär man barnen snyta sig?
_0307 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2002
    #1

    Hur lär man barnen snyta sig?

    Alltså, hur gör man för att få dem att fatta att det ska fräsas UTÅT inte dras inåt?

    Stora bekymmer idag...

    /mie
  2. 1
    Hur lär man barnen snyta sig? Alltså, hur gör man för att få dem att fatta att det ska fräsas UTÅT inte dras inåt?

    Stora bekymmer idag...

    /mie
  3. Medlem sedan
    Jan 2003
    #2

    det som funkade här

    var när vi sa \"blås med näsan\" - och plötsligt kunde hon. Vi blåste vi också.
  4. 2
    det som funkade här var när vi sa \"blås med näsan\" - och plötsligt kunde hon. Vi blåste vi också.
  5. magnolia
    #3

    Visa!

    Det har funkat med alla tre killarna att jag livfullt och snorigt demonstrerar hur det ska gå till! Succé och sedan hajade de! ; )
  6. 3
    Visa! Det har funkat med alla tre killarna att jag livfullt och snorigt demonstrerar hur det ska gå till! Succé och sedan hajade de! ; )
  7. Medlem sedan
    Sep 2002
    #4

    Du tror inte jag försökt det?! ;)

    Han drar inåt, eller inte alls. Utåt finns tydligen inte i hans vrld. Testade det där med att blåsa, blåsa ut ljus och sen med näsan men icke, då dras det inåt *SUCK*

    /mie
  8. 4
    Du tror inte jag försökt det?! ;) Han drar inåt, eller inte alls. Utåt finns tydligen inte i hans vrld. Testade det där med att blåsa, blåsa ut ljus och sen med näsan men icke, då dras det inåt *SUCK*

    /mie
  9. Medlem sedan
    Nov 1999
    #5

    Ungefär lika hopplöst...

    som jag har med att lära Carl säga R... Han kan säga det som enskild bokstav, men när han sätter ihop orden blir det bara J... Å andra sidan så säger hans jämnåriga kompis INGENTING, och då känns det ju lite futtigt att klaga på EN stackars bokstav, när han pratar på utan stopp ;-)

    Du kan inte testa att få honom att fräsa i duschen? Eller \"koka kaffe/blåsa bubblor\" med näsan i badkaret?

  10. 5
    Ungefär lika hopplöst... som jag har med att lära Carl säga R... Han kan säga det som enskild bokstav, men när han sätter ihop orden blir det bara J... Å andra sidan så säger hans jämnåriga kompis INGENTING, och då känns det ju lite futtigt att klaga på EN stackars bokstav, när han pratar på utan stopp ;-)

    Du kan inte testa att få honom att fräsa i duschen? Eller \"koka kaffe/blåsa bubblor\" med näsan i badkaret?

  11. magnolia
    #6

    Haha

    Ja, jag har inget bättre tips än så! ; )
  12. 6
    Haha Ja, jag har inget bättre tips än så! ; )
  13. Medlem sedan
    Jun 2002
    #7

    Som kaninen låter säger vi

    Vi har alltid \"snuffsat\" med näsan när vi pratat om hur kaninen låter. Moa får låta som kaninen när vi snyter och oftast kommer något ut :-)
  14. 7
    Som kaninen låter säger vi Vi har alltid \"snuffsat\" med näsan när vi pratat om hur kaninen låter. Moa får låta som kaninen när vi snyter och oftast kommer något ut :-)
  15. Cissi med Gustav
    #8

    Vi behövde aldrig lära ut

    utan han lärde sig utav sig själv för något år sen. Men det tipset du fick av Therese lät väl bra! :-)
  16. 8
    Vi behövde aldrig lära ut utan han lärde sig utav sig själv för något år sen. Men det tipset du fick av Therese lät väl bra! :-)
  17. Ida & TOria
    #9

    Ingen aning

    Toria fräser på kommando och har gjort det sanslöst länge, men jag vet inte, hon gjorde det som bara av sig självt.. Jag satte papper till näsan och sa fräs samtidigt som jag \"fnös\" och då funkade det bara...
  18. 9
    Ingen aning Toria fräser på kommando och har gjort det sanslöst länge, men jag vet inte, hon gjorde det som bara av sig självt.. Jag satte papper till näsan och sa fräs samtidigt som jag \"fnös\" och då funkade det bara...

Liknande trådar

  1. Nysa-snyta.
    By Afrodite in forum Ordet är fritt
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2010-09-07, 08:35
  2. Hur mycket kan man snyta sig
    By sprengja in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-11-13, 12:10
  3. Dra in snor eller snyta ut
    By Johannah in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-06-02, 11:13
  4. Hur få ett barn att snyta sig?
    By camilla_73 in forum Ordet är fritt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2007-05-31, 09:35
  5. Apropå snyta sig...
    By KAJO in forum Ordet är fritt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-01-15, 15:35
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar