Får man gå men barnet till skolan
Föräldraledighet
  1. ulmerkott
    #1

    Får man gå men barnet till skolan

    när man tar ut föräldrapenning?
    Jag har några dagar kvar av dom lägst betalda dagarna och dom ska ju tas ut innan barnet slutar i första klass. Jag skulle vilja gå och vara med i skolan en dag. Är det ok?
  2. 1
    Får man gå men barnet till skolan när man tar ut föräldrapenning?
    Jag har några dagar kvar av dom lägst betalda dagarna och dom ska ju tas ut innan barnet slutar i första klass. Jag skulle vilja gå och vara med i skolan en dag. Är det ok?
  3. Solsken m Daniel
    #2

    Ja

    Och jag har tom för mig att du får ta ut tfp för att vara med barnet på skolan två gånger per år eller något sådant. Jag har utnyttjat det tidigare ivarjefall.
  4. 2
    Ja Och jag har tom för mig att du får ta ut tfp för att vara med barnet på skolan två gånger per år eller något sådant. Jag har utnyttjat det tidigare ivarjefall.
  5. ulmerkott
    #3

    nej, det var väl kontaktdagarna

    som fanns förr, men visst borde man kunna använda sin f-penning till detta. Det viktiga borde ju vara att man inte jobbar och tar ut f-penning samtidigt.
  6. 3
    nej, det var väl kontaktdagarna som fanns förr, men visst borde man kunna använda sin f-penning till detta. Det viktiga borde ju vara att man inte jobbar och tar ut f-penning samtidigt.
  7. Solsken m Daniel
    #4

    vad synd

    jag visste inte att de var borttagna..

    Ja men visst borde man kunna det, kan du inte maila till fk och fråga? Nyfiken jag med.
  8. 4
    vad synd jag visste inte att de var borttagna..

    Ja men visst borde man kunna det, kan du inte maila till fk och fråga? Nyfiken jag med.
  9. Mica
    #5

    Visst kan du det!

    Föräldrapenning tar man för att \"vårda\" (vara tillsammans med) sitt barn och så länge du är med barnet i skolan så vårdar ju du barnet.

    Då du tar ut FP behöver du inte fylla i vad ni ska göra, du behöver bara skriva i att du avstår från arbete den dagen.

    Du vet väl förresten också att du kan ta lägstanivådagarna på helgen?

    Jag gjorde så då min äldsta närmade sig 8 år/skolavslutningen.
  10. 5
    Visst kan du det! Föräldrapenning tar man för att \"vårda\" (vara tillsammans med) sitt barn och så länge du är med barnet i skolan så vårdar ju du barnet.

    Då du tar ut FP behöver du inte fylla i vad ni ska göra, du behöver bara skriva i att du avstår från arbete den dagen.

    Du vet väl förresten också att du kan ta lägstanivådagarna på helgen?

    Jag gjorde så då min äldsta närmade sig 8 år/skolavslutningen.
  11. ulmerkott
    #6

    tack för svaret!

    jag har så få kvar så jag bryr mig inte särskilt om dom få kronor jag missar, men jag vill så gärna få vara med honom i skolan en dag. Andra föräldrar har gjort det och Kalle blir så glad om jag kommer också.
  12. 6
    tack för svaret! jag har så få kvar så jag bryr mig inte särskilt om dom få kronor jag missar, men jag vill så gärna få vara med honom i skolan en dag. Andra föräldrar har gjort det och Kalle blir så glad om jag kommer också.

Liknande trådar

  1. Hur vet man att barnet går till rätt..
    By Izabelam in forum _0911 Novemberbarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2011-08-15, 19:56
  2. Fp fast barnet är i skolan funkar det?
    By 73anette in forum Ordet är fritt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2010-01-13, 11:49
  3. Kan man ta ur barnet ur skolan
    By mamma-71 in forum Bokstavsbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-03-20, 16:58
  4. är han far till barnet??
    By Lollo_77 in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-01-04, 16:18
  5. Har ni försäkring till barnet?
    By -Emla- in forum _05/06 Vinterbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2006-02-03, 11:14
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar