Pulserar i magen
_0603 Marsbarn
  1. Linda.T
    #1

    Pulserar i magen

    Om jag sätter händerna ca 5 cm ovanför naveln så har jag flera gånger känt och sett att händerna höjer sig rytmiskt upp och ned precis som min mage gör när jag andas, fast mycket snabbare. Så mina andetag är det inte.Det känns inte heller som när bebisen hickar. Jag kan också känna att bebisen ligger där, så kanske är det h*ns mage eller rygg som ligger precis där och höjs och sänks. Upplevde aldrig det under förra graviditeten och förstod först inte alls vad det var som pulserade. Men kom på att det kanske var bebisen som andas, fast iofs de får ju sitt syre genom navelsträngen. hmm någon som har en förklaring?
  2. 1
    Pulserar i magen Om jag sätter händerna ca 5 cm ovanför naveln så har jag flera gånger känt och sett att händerna höjer sig rytmiskt upp och ned precis som min mage gör när jag andas, fast mycket snabbare. Så mina andetag är det inte.Det känns inte heller som när bebisen hickar. Jag kan också känna att bebisen ligger där, så kanske är det h*ns mage eller rygg som ligger precis där och höjs och sänks. Upplevde aldrig det under förra graviditeten och förstod först inte alls vad det var som pulserade. Men kom på att det kanske var bebisen som andas, fast iofs de får ju sitt syre genom navelsträngen. hmm någon som har en förklaring?
  3. Medlem sedan
    Aug 2005
    #2

    Dricker?

    Kan det inte vara så att h*n dricker fostervatten då?
  4. 2
    Dricker? Kan det inte vara så att h*n dricker fostervatten då?
  5. Linda.T
    #3

    Ja

    Det kan det ju vara, det hade inte jag tänkt på.
  6. 3
    Ja Det kan det ju vara, det hade inte jag tänkt på.
  7. Medlem sedan
    Jun 2005
    #4

    Din eller bebisens puls

    Det kan vara bebisen puls du känner. Jag har gjort det några gånger själv när den hamnade i rätt position så att säga.

    Kolla din egen puls för att vara säker på att det inte är den. Bebisen har ju dock ungefär dubbelt så hög puls.
  8. 4
    Din eller bebisens puls Det kan vara bebisen puls du känner. Jag har gjort det några gånger själv när den hamnade i rätt position så att säga.

    Kolla din egen puls för att vara säker på att det inte är den. Bebisen har ju dock ungefär dubbelt så hög puls.
  9. Linda.T
    #5

    Det

    är inte min egen puls, det har jag kollat, men skulle ju kunna vara bebisens, konstigt att den känns så tydligt genom magen isåfall. Men det är skönt att känna något, ofta är bebisen så lugn på dagarna och sätter full fart på nättern istället. Så under dagen kan jag bli lite nojjig ibland och undra om det är något fel, då är det skönt att känna det där pulserandet och veta att h*n lever.
  10. 5
    Det är inte min egen puls, det har jag kollat, men skulle ju kunna vara bebisens, konstigt att den känns så tydligt genom magen isåfall. Men det är skönt att känna något, ofta är bebisen så lugn på dagarna och sätter full fart på nättern istället. Så under dagen kan jag bli lite nojjig ibland och undra om det är något fel, då är det skönt att känna det där pulserandet och veta att h*n lever.
  11. Medlem sedan
    Oct 2005
    #6

    Bebisens hjärta..

    jag har haft det sedan precis i början, när jag lägger mig ner så rör sig magen precis som det vore hennes hjärtslag och min kille har hört hennes hjärta enda sedan 8 veckan när han lägger örat på magen eller längre ner, men måste vara tyst i rummet..
  12. 6
    Bebisens hjärta.. jag har haft det sedan precis i början, när jag lägger mig ner så rör sig magen precis som det vore hennes hjärtslag och min kille har hört hennes hjärta enda sedan 8 veckan när han lägger örat på magen eller längre ner, men måste vara tyst i rummet..

Liknande trådar

  1. Magen!
    By Salvana in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-10-02, 09:31
  2. Ont i magen....!?
    By Angel81 in forum _0909 Septemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-07-31, 10:31
  3. Pulserar!
    By ♥Helena♥ in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-03-04, 00:07
  4. Ont i magen....
    By cilla in forum Bebissnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-03-30, 20:43
  5. Pulserar i örat
    By PyttipAnna in forum Kropp & hälsa
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-11-11, 11:37
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar