Är man här och nosar...
_0611 Novemberbarn
  1. Sofia
    #1

    Är man här och nosar...

    Vet att jag hade sex vid ägglossning och att jag inte hade nått skydd och jag som har så lätt att bli gravid, inte planerat och inte lägligt men när tanken slagit rot vill man ju så gärna......
  2. 1
    Är man här och nosar... Vet att jag hade sex vid ägglossning och att jag inte hade nått skydd och jag som har så lätt att bli gravid, inte planerat och inte lägligt men när tanken slagit rot vill man ju så gärna......
  3. ..::T::..
    #2

    Låter som jag...

    JAg och maken hade mys häromkvällen och intre skyddade vi oss heller och risken för att jag blivit gravid känns väldigt stor då jag bara haft mens en gång (i dec) sen vårt andra barn föddes och båda våra barn har tillkommit utan problen, första barnet på första försöket och andar på andra försöket (slutade m p-piller för att bli gravid)

    egentligen ville maken att jag skulle ta ett akut p-piller men jag vägrar, som den abortmotståndare jag är....

    Så om några veckor så vet man....
  4. 2
    Låter som jag... JAg och maken hade mys häromkvällen och intre skyddade vi oss heller och risken för att jag blivit gravid känns väldigt stor då jag bara haft mens en gång (i dec) sen vårt andra barn föddes och båda våra barn har tillkommit utan problen, första barnet på första försöket och andar på andra försöket (slutade m p-piller för att bli gravid)

    egentligen ville maken att jag skulle ta ett akut p-piller men jag vägrar, som den abortmotståndare jag är....

    Så om några veckor så vet man....
  5. Piggles
    #3

    Jag trodde inte


    att akut p-piller är abort. Akut p-piller hämmar ju ägglossningen, det kallar inte jag abort. Har jag förstått fel?
  6. 3
    Jag trodde inte
    att akut p-piller är abort. Akut p-piller hämmar ju ägglossningen, det kallar inte jag abort. Har jag förstått fel?
  7. ..::T::..
    #4

    För vissa är det inte det.

    Men jag är av den uppfattningen att det är en typ av abrytande.
    Så fort ett ägg träffat en spermie ( och det kan gå på några timmar bara!) så har ju livet börjat!
    Tar man då piller för att stoppa detta liv att fortsätta så ser jag det som att man avbryter en begynnanade graviditet.

    Men alla ser vi på det olika.
    Jag är djupt troende och värdesätter livet mycket högt.

    Men som sagt, alla tycker vi olika och det är ok för mig!
  8. 4
    För vissa är det inte det. Men jag är av den uppfattningen att det är en typ av abrytande.
    Så fort ett ägg träffat en spermie ( och det kan gå på några timmar bara!) så har ju livet börjat!
    Tar man då piller för att stoppa detta liv att fortsätta så ser jag det som att man avbryter en begynnanade graviditet.

    Men alla ser vi på det olika.
    Jag är djupt troende och värdesätter livet mycket högt.

    Men som sagt, alla tycker vi olika och det är ok för mig!
  9. Piggles
    #5

    För mig med


    är det okej att tycka olika. fast jag trodde akutpiller stoppar din ägglossning så spermierna får leta förgäves..nåja, jag får läsa på lite mera.
  10. 5
    För mig med
    är det okej att tycka olika. fast jag trodde akutpiller stoppar din ägglossning så spermierna får leta förgäves..nåja, jag får läsa på lite mera.
  11. 0
    #6

    akuta p-piller

    Om ägglossningen har skett gör pillrena det svårare för ägget att fastna, de gör miljön i slidan och livmodern mer ogynsam för spermier, det kan även förhindra ägglossning om den inte redan har skett.
  12. 6
    akuta p-piller Om ägglossningen har skett gör pillrena det svårare för ägget att fastna, de gör miljön i slidan och livmodern mer ogynsam för spermier, det kan även förhindra ägglossning om den inte redan har skett.
  13. bara undrar
    #7

    men om du är djupt troende...

    då borde du väl inte tycka att p-piller är ok heller, för det är ju gud som ska bestämma när ett nytt liv ska sättas i dig, inte pillret?
    i många kristna religioner är ju t.ex p-medel förbjudna...
  14. 7
    men om du är djupt troende... då borde du väl inte tycka att p-piller är ok heller, för det är ju gud som ska bestämma när ett nytt liv ska sättas i dig, inte pillret?
    i många kristna religioner är ju t.ex p-medel förbjudna...
  15. Jag asså
    #8

    kristna religioner

    det finns bara en kristen religion och vad jag vet är inte P-medle förbjudan
  16. 8
    kristna religioner det finns bara en kristen religion och vad jag vet är inte P-medle förbjudan
  17. frågande
    #9

    ehhhhhhh?

    Katolism, det är alltså ingen religion?
  18. 9
    ehhhhhhh? Katolism, det är alltså ingen religion?

Liknande trådar

  1. Ferry nosar på guldet nu!
    By Jack T in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-02-16, 22:57
  2. Nosar ny tjänst
    By Afrodite in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-01-13, 13:42
  3. Nosar
    By TessS in forum Ur barnamun
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-03-15, 20:34
  4. Nosar på väggen just nu...
    By bastet in forum _0310 Oktoberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-01-19, 19:37
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar