Postafen?
_0608 Augustibarn
  1. Hemlig (än så länge)
    #1

    Postafen?

    Är så gruvligt less på att må illa hela tiden och fick tips av min BM om Postafen. Är det någon som testat det? Hjälper det? Biverkningar? Hittills har jag bara testat seaband och dom hade ingen effekt alls på mig.
  2. 1
    Postafen? Är så gruvligt less på att må illa hela tiden och fick tips av min BM om Postafen. Är det någon som testat det? Hjälper det? Biverkningar? Hittills har jag bara testat seaband och dom hade ingen effekt alls på mig.
  3. Kattis v. 10
    #2

    Kan hjälpa...

    Det är lite olika om postafen hjälper. För mig gör det för det mesta inte det, men jag är oxå extremt illamående. Det är bara att testa och hoppas på det bästa! Om inte postafen hjälper kan läkare skriva ut lergigan som är receptbelagt.
  4. 2
    Kan hjälpa... Det är lite olika om postafen hjälper. För mig gör det för det mesta inte det, men jag är oxå extremt illamående. Det är bara att testa och hoppas på det bästa! Om inte postafen hjälper kan läkare skriva ut lergigan som är receptbelagt.
  5. Medlem sedan
    Nov 1999
    #3

    det kan

    som sagt hjälpa. En viktig biverkning är att du blir EXTREMT trött. Alltså, jag tror inte att man kan vara tröttare. Med lergigan som Kattis tipsade om är det om möjligt ännu värre.. Man kna somna precis när som hellst!
  6. 3
    det kan som sagt hjälpa. En viktig biverkning är att du blir EXTREMT trött. Alltså, jag tror inte att man kan vara tröttare. Med lergigan som Kattis tipsade om är det om möjligt ännu värre.. Man kna somna precis när som hellst!
  7. Pui med lilla ui bf 2/6
    #4

    Det är olika

    för en del hjälper postafen bra. Själv blir jag inte det minsta hjälpt med kräkningarna med den. Legigan hjälper inte heller. Seaband gör det inte värre och hjälper en del för mig. Med det menar jag att jag mår mer illa när de är av.

    Jag har testat en hel del olika saker. Förra graviditeten testade de ut att en medicin som heter marziné hjälper tillfredställande på mig. Hade en del tabletter kvar den här gången och åt dem i början. Det gick skapligt, visst kräktes jag dagligen och gick ner i vikt men fick i mig en del mat och nivån kunde hållas okej. Problemen uppstod när tabletterna började ta slut. Sedan jag fick min dotter har det bolaget tagit tillbaks sin licens från Sverige antagligen var det inte tillräkligt lönsamt då de flesta läkare börjar med lergigan istället. Fick då lergigan comp och problemen började. Kräkningarna blev fler och den lilla aptit jag haft försvann. Resultat blev uttorkning och jag lyckades inte slippa ifrån inläggning och dropp heller den här graviditeten. Efter det var jag såpass pigg och desperat och jag började undersöka möjligheten att få tag på marziné. Till min glädje är de receptfria i Danmark så det blev att åka dit för att införskaffa medicin.

    Nu är illamåendet på en okej nivå och jag har dragit ner på medicineringen till 1 tablett om dagen, missar jag kommer kräkningar ca 30 timmar efter intagen tablett. Kommer antagligen få fortsätta graviditeten igenom med medicin men att inte få behålla någon mat och att inte orka ta sig upp ur sängen är inte alls bra då är det bättre för barnet att man äter medicin.

    Om postafen hjälper? Det vet du inte förrän du har testat och sen beror det också på var man lägger gränsen för att hjälpa tillfredställande. Biverkning är en enorm trötthet men det är man väl som gravid ändå. För en del hjälper postafen och andra inte alls. Andra blir hjälpta av lergigan och andra som jag blir inte bättre av den.
  8. 4
    Det är olika för en del hjälper postafen bra. Själv blir jag inte det minsta hjälpt med kräkningarna med den. Legigan hjälper inte heller. Seaband gör det inte värre och hjälper en del för mig. Med det menar jag att jag mår mer illa när de är av.

    Jag har testat en hel del olika saker. Förra graviditeten testade de ut att en medicin som heter marziné hjälper tillfredställande på mig. Hade en del tabletter kvar den här gången och åt dem i början. Det gick skapligt, visst kräktes jag dagligen och gick ner i vikt men fick i mig en del mat och nivån kunde hållas okej. Problemen uppstod när tabletterna började ta slut. Sedan jag fick min dotter har det bolaget tagit tillbaks sin licens från Sverige antagligen var det inte tillräkligt lönsamt då de flesta läkare börjar med lergigan istället. Fick då lergigan comp och problemen började. Kräkningarna blev fler och den lilla aptit jag haft försvann. Resultat blev uttorkning och jag lyckades inte slippa ifrån inläggning och dropp heller den här graviditeten. Efter det var jag såpass pigg och desperat och jag började undersöka möjligheten att få tag på marziné. Till min glädje är de receptfria i Danmark så det blev att åka dit för att införskaffa medicin.

    Nu är illamåendet på en okej nivå och jag har dragit ner på medicineringen till 1 tablett om dagen, missar jag kommer kräkningar ca 30 timmar efter intagen tablett. Kommer antagligen få fortsätta graviditeten igenom med medicin men att inte få behålla någon mat och att inte orka ta sig upp ur sängen är inte alls bra då är det bättre för barnet att man äter medicin.

    Om postafen hjälper? Det vet du inte förrän du har testat och sen beror det också på var man lägger gränsen för att hjälpa tillfredställande. Biverkning är en enorm trötthet men det är man väl som gravid ändå. För en del hjälper postafen och andra inte alls. Andra blir hjälpta av lergigan och andra som jag blir inte bättre av den.
  9. Medlem sedan
    Sep 2004
    #5

    postafen, lergigan och trötthet

    Jag åt först Postafen men fick efter några veckor recept på Lergigan comp. eftersom Postafen inte hjälpte särskilt mycket.

    Jag blev totalt däckad av Postafen under ett par dagar, men vande mig därefter gradvis vid tabeletterna. Blev kanske lite extra trött av tabletterna - svårt att säga eftersom jag var så trött redan innan.

    Lergigan används för sömnstörningar, så det är inte konstigt att man kan bli trött av det. Jag fick Lergigan comp. som innehåller koffein och efedrin. Den kombinationen ska enligt förpackningen vara extra bra vid graviditetsillamående. Dessutom är båda dessa ämnen uppiggande, så det kanske förklarar varför jag inte blir trött av Lergigan comp. Jag blev tröttare det första dygnet, men inte därefter. I början blev jag lite negativt påverkad av efedrinet och koffeinet (lite orolig och darrhänt) men vande mig efter någon vecka.
  10. 5
    postafen, lergigan och trötthet Jag åt först Postafen men fick efter några veckor recept på Lergigan comp. eftersom Postafen inte hjälpte särskilt mycket.

    Jag blev totalt däckad av Postafen under ett par dagar, men vande mig därefter gradvis vid tabeletterna. Blev kanske lite extra trött av tabletterna - svårt att säga eftersom jag var så trött redan innan.

    Lergigan används för sömnstörningar, så det är inte konstigt att man kan bli trött av det. Jag fick Lergigan comp. som innehåller koffein och efedrin. Den kombinationen ska enligt förpackningen vara extra bra vid graviditetsillamående. Dessutom är båda dessa ämnen uppiggande, så det kanske förklarar varför jag inte blir trött av Lergigan comp. Jag blev tröttare det första dygnet, men inte därefter. I början blev jag lite negativt påverkad av efedrinet och koffeinet (lite orolig och darrhänt) men vande mig efter någon vecka.
  11. Medlem sedan
    Mar 2005
    #6

    Mår bra...

    Tack vare postafen! Och ingen trötthet här, så trötthet är inte en biverkning som alla måste få. :-)
  12. 6
    Mår bra... Tack vare postafen! Och ingen trötthet här, så trötthet är inte en biverkning som alla måste få. :-)
  13. Medlem sedan
    Nov 1999
    #7

    På mig funkade det inte...

    troligen p.g.a. att de innehåller laktos, vilket jag är känslig mot.
    Annars är det väl trötthet som är en vanlig biverkning, men jag tycker att du ska prova! Om det inte funkar så finns det ju receptbelagda mediciner man kan ta. Jag äter Lergigan comp, som funkar jättebra för mig!

    Kram.
  14. 7
    På mig funkade det inte... troligen p.g.a. att de innehåller laktos, vilket jag är känslig mot.
    Annars är det väl trötthet som är en vanlig biverkning, men jag tycker att du ska prova! Om det inte funkar så finns det ju receptbelagda mediciner man kan ta. Jag äter Lergigan comp, som funkar jättebra för mig!

    Kram.
  15. Medlem sedan
    Sep 2005
    #8

    Hjälper till en viss del..

    man blir oerhört sömnig och du får inte köra bil!
  16. 8
    Hjälper till en viss del.. man blir oerhört sömnig och du får inte köra bil!
  17. Hemlig (än så länge)
    #9

    Tack för svar!

    Ska köpa Postafen i morgon och testa. Hoppas verkligen att det hjälper.
  18. 9
    Tack för svar! Ska köpa Postafen i morgon och testa. Hoppas verkligen att det hjälper.

Liknande trådar

  1. Postafen..
    By Linema in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-02-20, 16:34
  2. Postafen?
    By catriana in forum _0902 Februaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-07-03, 21:43
  3. Postafen....
    By pella in forum _0812 Decemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-04-21, 04:46
  4. postafen!?
    By Linuxan in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-07-14, 13:15
  5. Postafen?
    By Magdalena v8 in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-01-11, 16:53
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar