Blöda hur mycket efter med. abort?
Abort
  1. Förvirrad
    #1

    Blöda hur mycket efter med. abort?

    Har gjort en medicinsk abort idag och jag blöder verkligen hur mycket som helst! Kan inte minnas att det var såhär mycket ens efter barnen, men å andra sidan hade man ju sjukhusets jättebindor då och fokus på annat... Nu måste jag byta binda (nattbinda) med 1-2 timmars mellanrum annar är hela jag blodig. Hur länge är det såhär och vad ska man använda för bindor när vanliga nattbindorna inte räcker? Fasar för natten...
  2. 1
    Blöda hur mycket efter med. abort? Har gjort en medicinsk abort idag och jag blöder verkligen hur mycket som helst! Kan inte minnas att det var såhär mycket ens efter barnen, men å andra sidan hade man ju sjukhusets jättebindor då och fokus på annat... Nu måste jag byta binda (nattbinda) med 1-2 timmars mellanrum annar är hela jag blodig. Hur länge är det såhär och vad ska man använda för bindor när vanliga nattbindorna inte räcker? Fasar för natten...
  3. Cia76
    #2

    Hej!

    Jag blödde ganska rikligt dom första dagarna... men om du är orolig, så ring sjukhuset!! Där kan dom säkert ge dig ett lugnande svar.

    Vila nu och ta det lugnt!
    Tänker på dig!!!

    Kramis
  4. 2
    Hej! Jag blödde ganska rikligt dom första dagarna... men om du är orolig, så ring sjukhuset!! Där kan dom säkert ge dig ett lugnande svar.

    Vila nu och ta det lugnt!
    Tänker på dig!!!

    Kramis
  5. nyfiken gul med litet n
    #3

    Jag blödde ...

    mycket, men det berodde nog på att jag fick en mens samtidigt. Till mig sa dem att så länge jag inte hade ont, fick feber eller flytningen luktade illa var det ok. Men om jag var som du skulle jag ringa gynakuten och fråga.

    Kram
  6. 3
    Jag blödde ... mycket, men det berodde nog på att jag fick en mens samtidigt. Till mig sa dem att så länge jag inte hade ont, fick feber eller flytningen luktade illa var det ok. Men om jag var som du skulle jag ringa gynakuten och fråga.

    Kram
  7. Medlem sedan
    Apr 2000
    #4

    Mycket.....

    dom första dagarna,sen avtog det lite,men jag blödda i 1.5 mnd :0(
  8. 4
    Mycket..... dom första dagarna,sen avtog det lite,men jag blödda i 1.5 mnd :0(
  9. lilla-fisk
    #5

    massor

    Jag satt på toaletten stundtals och lät det rinna.
    De första två dagarna var sådana, sedan lugnade det sig men fortsatte vara som en riklig mens ungefär.
    Blöder fortfarande, men mycket lite per dag, och det är nu två veckor sedan aborten.

    Vila dig och var inte orolig. Allt är säkert som det ska. Ring till bm om det inte går.

    Kram.
  10. 5
    massor Jag satt på toaletten stundtals och lät det rinna.
    De första två dagarna var sådana, sedan lugnade det sig men fortsatte vara som en riklig mens ungefär.
    Blöder fortfarande, men mycket lite per dag, och det är nu två veckor sedan aborten.

    Vila dig och var inte orolig. Allt är säkert som det ska. Ring till bm om det inte går.

    Kram.
  11. Medlem sedan
    May 2000
    #6

    Massa massa!

    Första dygnet var nästan som ett skämt. Ungefär som första timmarna när barnen föddes.

    Men efter ett par tre dagar så lade det nästan av helt.
  12. 6
    Massa massa! Första dygnet var nästan som ett skämt. Ungefär som första timmarna när barnen föddes.

    Men efter ett par tre dagar så lade det nästan av helt.
  13. demi
    #7

    jag skulle nog ringa gynakuten

    och be dem kolla upp. blöda igenom binder varannan timme är inte riktigt vad jag skulel säga är ok, även om det inte behöver vara farligt. menj ag skulle definitivt ringa i allafall och söka akut omd et inte avtar.
  14. 7
    jag skulle nog ringa gynakuten och be dem kolla upp. blöda igenom binder varannan timme är inte riktigt vad jag skulel säga är ok, även om det inte behöver vara farligt. menj ag skulle definitivt ringa i allafall och söka akut omd et inte avtar.
  15. Förvirrad
    #8

    Tack allihop!

    Efter första dygnen lugnade det ner sig ordentligt och nu blöder jag som vid en vanlig mens. Trött är jag däremot, men jag antar att det mest beror på alla spänningar som släppt.
  16. 8
    Tack allihop! Efter första dygnen lugnade det ner sig ordentligt och nu blöder jag som vid en vanlig mens. Trött är jag däremot, men jag antar att det mest beror på alla spänningar som släppt.

Liknande trådar

  1. Blöda efter mf
    By kjamisloveemma in forum Försöker bli med barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-08-15, 08:11
  2. Blöda efter abort?
    By Anonym in forum Mammasnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-07-08, 09:43
  3. Hur mycket blöda?
    By kickik75 in forum Missfall
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-03-25, 07:52
  4. Hur mycket kan man blöda...?
    By Saga in forum Kropp & hälsa
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-03-29, 13:18
  5. Hur mycket ska man blöda?
    By Orion in forum Missfall
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-11-06, 18:35
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar